Tässä pätkä sähköpostikeskustelua mainostoimiston kanssa liittyen tähän:
http://www.bobhelsinki.fi/blog/298/joisitko-vahemman/
Aika typerää ummistaa korvansa niiltä jotka eivät ole samaa mieltä kuin itse.
On 30.5.2012 17.46, "Xxxxx Xxxxxxx" wrote:
"Joisitko vähemmän jos tätä mainosta ei olisi?"
Ei kai kukaan mainosta alkoholia jos sen tarkoitus ei ole lisätä positiivista asennetta kyseistä tuotetta kohtaan! Kaikenlainen alkoholimainonta lisää alkoholimyönteistä ilmapiiriä. Myös silloin jos tarkoitus on että kuluttaja - anteeksi loukkaava nimitys, tarkoitan tietenkin kansalainen - vaihtaa yhden alkoholituotteen toiseen tuotteeseen.
Olin menossa kauppakeskukseen ja näin tuon mainoksenne. Se ärsytti niin paljon että jätin alkossa käynnin väliin, vaikka tarkoitus oli ostaa samalla pari viinipuolloa vierasvaroiksi.
Muutenkin nykyinen mainonta on täysin kusipäistä ihmisten järkeä aliarvioivaa. Voisin mainita lukusia esimerkkejä siitä kuinka mainonta kääntyy itseään vastaan ja jopa vähentää myyntiä.
Tutkimusten mukaan mainontaan suhtaudutaan yllättävän positiivisesti, mutta se on tilastoharha, sillä vastauksia saatte vain tietyn tyyppisiltä ihmisiltä. (Mielestäni keskimääräistä tyhmemmiltä.)
Ääriesimerkki: Jos joku tekisi gallupkyselyn että vastaako gallupkyselyihin, niin tämä tutkimus antaisi tulokseksi että 100% vastaa niihin.
Teidän nettisivustossa ei ole yhtään kommenttia alkuperäisestä aiheesta sen takia että se ei toimi! Rekisteröitymisestä tulee virhe! Facebookkia ei ole eikä tule joten en tiedä mitä siellä puhutaan ko. aiheesta.
Yyyyy Yyyyyyy kirjoitti 30.5.2012 kello 18.08:
Kiitos oikein raikkaista ja rakentavista mielipiteistä. Näistä on hyvä jatkaa.
T. Yyyyy Yyyyyyy
Lähettäjä: Xxxxx Xxxxxxx
Päiväys: 30. toukokuuta 2012 20.19.13 GMT 03:00
Vastaanottaja: Yyyyy Yyyyyyy
Aihe: Vastaus: Pidättekö meitä idiootteina?
Tulkitsen tuon sarkasmiksi.
Jokainen fiksu kuitenkin osaa ottaa oppia kritiikistä, varsinkin jos sille on hyvät perusteet. Ihan riippumatta siitä mihin "äänensävyyn" ne on sanottu.
Vai väitätkö että olen väärässä?
ystävällisin terveisin
Xxxxx Xxxxxxx
Typerät mainosmiehet
Antimainos
3
63
Vastaukset
- leipurin veli.
Kyllä mainonnalla on tietty piilovaikutus.
Esimerkkinä ostoskanavien vempaimet,
joita ihmiset tilaavat. Vuoden päästä vem-
paimet löytyvät roskiksesta.
Hyvä esimerkki oli leipäkone. - Ottaako vai eikö
Hesarissa oli tänään hyvä ja perusteltu tutkijoiden mielipidekirjoitus tuota Bob-mainostoimiston mainosta vastaan.
- nautiskelija4
Eipäs nyt viitsitä liioitella. Ei yksin ne mainokset... Ja mitä kohtuukäytössä on vikana? Ei niin mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372495Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3591938- 401597
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311423Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281330Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941193- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327917Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles107889Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53762