Skannaus

wheezy

Minkä niminen on skannausohjelma gnomeen? Siis kuvan skannaus.

9

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • $LGu6Lmh

      Xsane

    • wheezy

      Kiitos. Vierlä olisi hakusessa ohjelma jolla saa kuvat puhelimesta siirrettyä kovalevylle.

      • 23

        Nautilus


    • $LGu6Lmh

      Ainakin minulla toimii kunhan tökkää USB-johdon kiinni.

    • debianisti-2

      Niitä löytyy ainakin kaksi. Xsane jota yksi jo ehdottikin ja toinen on "Simple Scan" joka on tosi yksinkertainen ja pieniin hommiin juuri sopiva ja nopea. Meikä ainakin siirtää puhelimesta kuvia suoraan usb-kaapelilla ilman mitään ongelmia ja ihan siitä vaan.

      • $LGu6Lmh

        Paljon valokuvia skannaavalle Xsanen hyvä puoli on se että siinä on mahdollisuus värienhallintaan. Valokuvat tulevat skannattua aina oikein eikä tarvitse säädellä skannatessa.

        Osoitteesta http://www.targets.coloraid.de saa halvalla testikuvia (ainakin kun vertaa muihin). Profiilin skannerille voi sitten tehdä ilmaisella Argyll ohjelmalla.


    • miksuh-

      > Kiitos. Vierlä olisi hakusessa ohjelma jolla saa kuvat puhelimesta siirrettyä
      > kovalevylle.

      Riippuu nyt ihan siitä mitä puhelinta käytät. Jos käytät Symbian-älypuhelinta, niin homma hoituu erittäin helposti. Laitta puhelimen asetuksista USB mediansiirtotilaan, kytke sitten puhelin tietojkoneeseen USB-kaapelilla. Linux huomaa, että olet kytkenyt laitteen, jossa on valokuvia ja kysyy haluatko siirtää ne tietokoneelle. Vaihtoehtoisesti voit laittaa puhelimen USB:n massamuistitilaan ennen USB-kaapelin kytkemistä. Tuossa tapauksessa puhelin näkyy tietokoneelle USB-massamuistina USB-muistitikun tapaan. Voit sitten siirrellä tiedostoja puhelimesta tietokoneelle ja päinvastoin samaan tapaan kuin siirrät tiedostoja muistitikun ja tietokoneen välillä. Kolmas mahdollisuus on lähettää kuvia puhelimesta tietokoneelle Bluetoothin kautta, jos tietokoneessa on Bluetooth. Syn pitää muodostaa puhelimen ja tietokoneen välille Bluetooth-laitepari, ja sen jälkeen voit lähttää kuvia puhelimesta tietokoneelle suoraan puhelimen kuvagalleriasta. Voit myös siirtää kuvia ja muita tiedostoja tietokoneesta puhelimeen päin. Neljäs tapa on ottaa puhelimesta muistikortti, jolla valokuvat ovat, j laittaa korti tietokoneen muistikortinlukijaan. Tuolloin muistikortti toimii kuin USB-muistitikku.

      Muistikortit, Bluetooth ja USB tiedonsiirto toimivat Symbianissa hienosti, eli puhelimen käyttö Linuxin kanssa ei ole mikään ongelma. Esim valokuvien siirto on helppoa.

      Jos taas olet sortunut ostamaan Windows Phone kökköluurin, esim jonkin Nokian Lumia puhelimen,, niin valitettavasti sillon on todettava, että et pysty siirtämään puhelimessa olevia valokuvia mitenkään Linux-koneelle. Se ei ole mahdollista Windows Phone 7.x:ssä. Siihen ei ole yksinkertasesti minkäänlaista mahdollisuutta. WP7 ei tue lainkaan USB:n mediansiirtotilaa, ei myöskään USB-massamuistitilaa. Eli tiedostoja ei voi siirtää lainkaan USB-kaapelin kautta Linux-koneelle. Jotta asia olisi vieläkin ikävämpi WP7 ei tue lainkaan myöskään tiedostojen siirtoa Böuetoothin yli. Eli Bluetoothiakaan ei voi käyttää. WP7-puhelimet ei myöskään tue muistikortteja, eli et voi vain ottaa puhelimesta muistikorttia ja laittaa sitä tietokoneen muistikortinlukijaan. Sekään ei ole mahdollista nykyisen Windows Phonen kanssa. Nykyisellään Windows Phone vaatii, että tiedostojen siirto puhelimen ja tietokoneen välillä tehdään MicroSoftin Zunella, mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, paitsi esim DropBoxin käyttäminen. Internetpalvelujen käyttäminen taas on suht älytöntä, jos tarkotus on siirtää tiedostoja kädessäsi olevan puhelimen ja vieressäsi pöydällä olwevan tietokoneen välillä. Sillon on suht järjetöntä joutua kierrättämään tiedostot internetin kautta, jollon ne käytännössä käy kääntymässä jopa tioisella puolella maapalloa.

      WP8 tuonee hiukan helpotusta asiaan. Minä ja muut sovelluskehittäjät sanoimme Nokialle ja MicroSoftille ihan suoraan ettei ylläkuvaamani tilanne ole hyväksyttävä. Itsekin vastasin kehittäjille suunnattuun kyselyyn ja annoin melkoisesti risuja tästä. WP8:ssa tilanne ei ole enää ihan noin toivoton vaikkei kyllä hyväkään. Linux-käyttäjälle Symbian tulee edelleen olemaan parempi valinta.

    • 15

      Simple Scan on hyvä ohjelma skannaukseen.

    • kymmenentoiseen

      VueScan on paras! Siitä jopa kannattaa maksaa. =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe