En voi käsittää, että jotkut ravintolat hyväksyvät koiria sisään... Olen pahoin allerginen, enkä pysty olemaan karvaturrien lähettyvillä. Ravintolabisnes on kuitenkin suunnattu ihmisille! Toivoisin, että nämä ravintoloitsijat edes laittavat jonkilaisen kyltin, että SALLIMME KOIRIA, sillä jo tilauksen tehtyään ja odotettuaan 30 min ruokaansa on ikävä vaihtaa ravintolaa sen takia...
Ja jos joku koira-rakas nyt puolutautuu, niin en vihaa koiria tai muitakaan eläimiä, kyse on terveydestä.
Valituksen olen tehnyt jo ko. ravintolaan..
Koira ravintolassa
94
353
Vastaukset
- Mä en kestä
Voi jumalauta!
- utyuyt
Mitä, et kestä?
- Mä en kestä
utyuyt kirjoitti:
Mitä, et kestä?
Sitä et nitä kylttei ei oo
- Koiranomistaja :)
Olen kanssasi samaa mieltä että selkeät kyltit siitä että sallitaanko koiria vai ei! Näin pahoin allergiset voivat valikoida ja karvaturritkin tietävät minne ovat tervetulleita :)
- Vielä parempi
kyltti, "Ei rakkeja tänne".
- Mainitsemallasi
alatyylisellä tekstillä voisi kyllä jäädä muutama asiakaskin tulematta. Joten asiallisessa muodossa ainakin tuo teksti.
- koiria ja ei koiria
No tuokin on vähän kaksipiippuinen juttu, koska opaskoira on lain mukaan päästettävä ravintolaan ja uskoisin että jos joku koiransa ravintolaan vie niin, se on ihminen joka tarvitsee opaskoiraa. Onhan se ikävää jos ravintolaan tulee koira jos on allerginen mutta jos allergia on niin kova ettei kestä edes koiran läsnäoloa, itse ainakin kävisin syömässä mahdollisimman isossa ravintolassa jotta pääsee mahdollisimman kauas mahdollisesta koirasta. Ja aina voi pyytää etteivät koiralliset ihmiset tule ihan viereiseen pöytään istumaan..
Uskoisin kyllä että jos ravintola ottaa käytännökseen päästää kaikki koirat sisään, he ilmoittavat asiasta kyllä kyltillä ja toisin päin. Ei kuitenkaan kovin moni ravintola koiria sisään päästä joten on asiakkaan kannalta hyvä ilmoittaa asiasta heti ovella. Itse olen ainakin huomannut että kotikaupungissani melkein kaikkiin ravintoloihin on ilmestynyt EI KOIRIA kyltti uuden lain/säädöksen takia. - Lapsi allergia
Ehkä voit käsittää sen että KAIKKI eivät ole allergisia ja KAIKKI eivät välitä onko koiria ravintolassa. Minulle ainakin olisi ihan sama onko se koira siellä vai ei jos se osaa käyttäytyä, pysyy omistajansa vieressä, ei hauku eikä tee tarpeitaan sisälle.
Itse en voi käsittää että melkein kaikki ravintolat päästävät lapsia sisään. Siellä ne riehuvat, porsastavat ja itkevät! Minusta on todella ikävää vaihtaa ravintolaa sen takia että viereen tulee vanhemmat penskojensa kanssa joiden porsastelua pitäisi muka hyvällä ruokahalulla katsoa sekä yrittää keskustella seuralaisen kanssa kun lapset itkevät ja kiljuvat vieressä. Sinä sentään voit vedota allergiaan ja pyytää koiraihmistä siirtymään vähän kauemmaksi eikä hän tuskin ole moksiskaan. Voisikin niin tehdä lapsiperheiden kanssa..
Mutta hei, asiat ei mene aina niin kuin tykkään ja ei se mitään! Olen huomannut jo muistaakseni 6-vuotiaana että maailma ei pyörikään minun napani ympärillä, joten täytyy vain sopeutua! Valitettavasti täällä maailmassa on muitakin ihmisiä (ja niitä ihmisten alkuja).
Otahan allergianappi naamaan ennenku lähdet ravintolaan seuraavalla kerralla ja nauti elämästä äläkä keskity turhiin pikku juttuihin!- Mikä tärkeintä
maailma ei pyöri rakkien ja niiden omistajien ympärillä, siinä onkin monilla vielä opettelemista.
- Voi voi.....
Lapsi allergia:pitäisköhän sun käydä vain metsässä pikku picnikillä, istut sielä kannon päällä ja saat nauttia hiljaisuudesta. Voit sitte porsastella evääs siellä ilman, että kukaa häiriköi.. Jos kärpäset tuittuilee, niin vaihda kantoa..
Ota myös hyvätapainen koirasi mukaan, se nauttii varmaan enemmän luonnosta, ku ravintolas istumisesta..
Koitas nyt vielä lukea tuo sun teksti kerran ajatuksen kanssa, niin voit huomata vähän ristiriitaisuuksia, jos neuvot muita sopeutumaan, niin tee se myös itse :)- Lapsi allergia
Jäi ilmeisesti lukematta niin lukaseppa uudestaan: "Mutta hei, asiat ei mene aina niin kuin tykkään ja ei se mitään! Olen huomannut jo muistaakseni 6-vuotiaana että maailma ei pyörikään minun napani ympärillä, joten täytyy vain sopeutua! Valitettavasti täällä maailmassa on muitakin ihmisiä (ja niitä ihmisten alkuja)."
Jäikö lukematta tuo kohta kommentissani? Itsestäni tuossa puhuin samalla kun annoin vinkkiä muille.. Siinä kun sanoin että olen huomannut jo 6-vuotiaana että maailma ei pyöri minun ympärilläni, niin tarkoitin juuri minua itseäni enkä ketään muuta. Että pitäisikö SINUN lukea tuo minun kommenttini uudestaan, silleen ajatuksella, kiinnitä erityisesti huomiota sanoihin; TYKKÄÄN, OLEN, MINUN, NAPANI.
Vai onko niin vaikea käsittää että on olemassa ihminen jolla ärsyttää jokin asia mutta joka pystyy elämään sen kanssa? Toisin kuin tämä koira-allergikko..
PS. Minä en ole viemässä koiraani ravintolaan, ei se ole niin hyvä tapainen että se voisi istua hiljaa vieressäni kun on paljon mielenkiintoisia ihmisiä ympärillä mutta ei minua haittaa se että joku muu ottaa koiransa mukaan. Ei ole tuo luetun ymmärtäminen ilmeisesti ihan sinun juttu.. - Lapsi allergia
Lapsi allergia kirjoitti:
Jäi ilmeisesti lukematta niin lukaseppa uudestaan: "Mutta hei, asiat ei mene aina niin kuin tykkään ja ei se mitään! Olen huomannut jo muistaakseni 6-vuotiaana että maailma ei pyörikään minun napani ympärillä, joten täytyy vain sopeutua! Valitettavasti täällä maailmassa on muitakin ihmisiä (ja niitä ihmisten alkuja)."
Jäikö lukematta tuo kohta kommentissani? Itsestäni tuossa puhuin samalla kun annoin vinkkiä muille.. Siinä kun sanoin että olen huomannut jo 6-vuotiaana että maailma ei pyöri minun ympärilläni, niin tarkoitin juuri minua itseäni enkä ketään muuta. Että pitäisikö SINUN lukea tuo minun kommenttini uudestaan, silleen ajatuksella, kiinnitä erityisesti huomiota sanoihin; TYKKÄÄN, OLEN, MINUN, NAPANI.
Vai onko niin vaikea käsittää että on olemassa ihminen jolla ärsyttää jokin asia mutta joka pystyy elämään sen kanssa? Toisin kuin tämä koira-allergikko..
PS. Minä en ole viemässä koiraani ravintolaan, ei se ole niin hyvä tapainen että se voisi istua hiljaa vieressäni kun on paljon mielenkiintoisia ihmisiä ympärillä mutta ei minua haittaa se että joku muu ottaa koiransa mukaan. Ei ole tuo luetun ymmärtäminen ilmeisesti ihan sinun juttu..Voi että, luin tuon oman kommenttini uudestaan ja totesin että se saattaa olla vieläkin pikkuisen liian vaikea selkoinen joten avaan sitä nyt vielä vähän tähän..
Eli MINÄ tiedän että maailma ei pyöri MINUN NAPANI ympärillä ja olisi varmaan ihan hyvä jos muutkin ihmiset ottaisivat päänsä sieltä omasta pyllystään ja vähän katselisivat ympärilleen. Minulla ärsyttää aivan suunnattomasti lapset ravintoloissa mutta ei se mitään!! Minun on kestettävä se, koska maailma on täynnä lapsia ja ihmisiä jotka haluavat raahata niitä ravintoloihin. Minä istun nätisti pöydässäni seuralaiseni kanssa, pidän katseeni ruuassani (koska en halua nähdä niitä pikku sikoja joilla spagettia poskilla) emmekä puhu mitään (koska emme kuulisi kuitenkaan), maksamme ja menemme sitten vaikka jonnekin baariin yhdelle, siellä ei lapsia ole ja voimme jutella ja rentoutua rauhassa kun mahakin on täysi.
Näin! Ei ole hirveän vaikeaa, eikä minulla tarvi juurikaan edes ärsyyntyä kun lapsia on ravintolassa, koska tiedän etten voi sille mitään, parempi ottaa se ilo irti mitä pystyy.Nyt kun luin tämän koira-allergia höpötyksen niin se nosti vaan vanhat vihat ilmaan ja piti vähän purkaa mutta nyt on jo parempi mieli.
Joskus vain tuntuu siltä että ihmiset elävät niin itsekkäästi ja nostavat heti niskakarvat pystyyn ja vetävät herneen nokkaan kun heille tulee jotain vaivaa tai ärsytystä, ilman että he tajuavat että samalla kun heitä itseä ärsyttää se asia niin joillekin se saattaa olla ihan mahtava juttu! Eihän olla niin itsekkäitä vaan voisit sinäkin koira-allergikko olla onnellinen niiden ihmisten puolesta jotka ensi kertaa pääsevät ravintolaan Fifinsä kanssa, se on heille varmasti todella hieno tapahtuma! Kyllä me kaikki voimme elää rintarinnan ilman niitä herneitä nokassa! - malla
Voi että, luin tuon oman kommenttini uudestaan ja totesin että se saattaa olla vieläkin pikkuisen liian vaikea selkoinen joten avaan sitä nyt vielä vähän tähän..
Eli MINÄ tiedän että maailma ei pyöri MINUN NAPANI ympärillä ja olisi varmaan ihan hyvä jos muutkin ihmiset ottaisivat päänsä sieltä omasta pyllystään ja vähän katselisivat ympärilleen. Minulla ärsyttää aivan suunnattomasti lapset ravintoloissa mutta ei se mitään!! Minun on kestettävä se, koska maailma on täynnä lapsia ja ihmisiä jotka haluavat raahata niitä ravintoloihin. Minä istun nätisti pöydässäni seuralaiseni kanssa, pidän katseeni ruuassani (koska en halua nähdä niitä pikku sikoja joilla spagettia poskilla) emmekä puhu mitään (koska emme kuulisi kuitenkaan), maksamme ja menemme sitten vaikka jonnekin baariin yhdelle, siellä ei lapsia ole ja voimme jutella ja rentoutua rauhassa kun mahakin on täysi.
Näin! Ei ole hirveän vaikeaa, eikä minulla tarvi juurikaan edes ärsyyntyä kun lapsia on ravintolassa, koska tiedän etten voi sille mitään, parempi ottaa se ilo irti mitä pystyy.Nyt kun luin tämän koira-allergia höpötyksen niin se nosti vaan vanhat vihat ilmaan ja piti vähän purkaa mutta nyt on jo parempi mieli.
Joskus vain tuntuu siltä että ihmiset elävät niin itsekkäästi ja nostavat heti niskakarvat pystyyn ja vetävät herneen nokkaan kun heille tulee jotain vaivaa tai ärsytystä, ilman että he tajuavat että samalla kun heitä itseä ärsyttää se asia niin joillekin se saattaa olla ihan mahtava juttu! Eihän olla niin itsekkäitä vaan voisit sinäkin koira-allergikko olla onnellinen niiden ihmisten puolesta jotka ensi kertaa pääsevät ravintolaan Fifinsä kanssa, se on heille varmasti todella hieno tapahtuma! Kyllä me kaikki voimme elää rintarinnan ilman niitä herneitä nokassa!Tervettä ajattelua.
- ätshiu...
Toistan: Lue alkuperäinen teksti uudestaan ja vertaa niitä jälkimmäisten kanssa :) Kuulostat aika huvittavalta, mikä raivo.. :D
Sinä kaikkihyväksyvä, hyväksy myös minut allergiani ja kannanottoni kanssa.
Enempää en jaksa vaivautua :)- Lapsi allergia
JOO JOO LUEN LUEN herra jestas... No niin luin KOKO keskustelun alusta loppuun eikä minun mielipiteeni muutu millään tavalla. MINUSTA OLET ITSEKÄS JA LUULET ETTÄ MAAILMA PYÖRII SINUN NAPASI YMPÄRILLÄ.
Ja tämän ajatuksen pohjaan tähän sinun ensimmäiseen lauseeseesi: "En voi käsittää, että jotkut ravintolat hyväksyvät koiria sisään... Olen pahoin allerginen, enkä pysty olemaan karvaturrien lähettyvillä." Joo höpötät kyllä jotain kylteistä ja muusta mutta jos kyltit olisivat se pää juttu olisit varmaan aloittanut jutun lauseella "en voi käsittää miksi ravintolat eivät ilmoita että koiria voi tuoda sisään". Itse muitoilit tekstisi noin joten turha vikistä jos ihmiset eivät osaa lukea ajatuksiasi vaan lukevat vain tekstisi ja ottavat siitä päätelmät.
En oikein voi käsittää sitä että minkä takia ravintoloiden on suljettava ovensa koirilta siksi että SINÄ olet niin allerginen että et voi edes allergialääkkeen kanssa olla saman katon alla koiran kanssa? Ei ne ravintolat ole mitään kerrostaloyksiön kokoisia! Vaikka kuinka väität, niin silti vähän huokuu sellainen että et vaan _tykkää_ siitä että koirat ovat ravintolassa.. Siis voithan koirista tykätä ei siinä mitään mutta et vaan halua niitä ravintolaan.
Ja jos asia on näin niin olisit vaan sanonut suoraan miten asia on etkä piiloutunut allergiasi taakse.
Minulla on _paljon_ kavereita jotka ovat allergisia koirille, jotku hyvinkin pahasti mutta eivät he tunnu olevan moksiskaan siitä että ravintolaan tuodaan hyvä tapaisia koiria, kunhan vain on se mahdollisuus ettei tarvitse olla ihan koiran pyllyssä kiinni. Niin mikä sitten tekee sinusta niin erikoistapauksen? Olisitko voinut hiukan valistaa minua? Vai oletko niin erityinen niiden sinun allergioidesi takia että sinun ei tarvitse muita ihmisiä hyväksyä mutta muiden on tehtävä sinulle automaattisesti tilaa? Sanoisit vaan suoraa että et halua koiria ravintolaan koska et tykkää katsoa koiria syödessäsi.
- 5+16
Itselläni on koiria ja ei tulisi pieneen mieleenkään viedä niita ravintolaan kun syön tai terassille kun otan itse siiderin . Ei ole koiran paikka! vaan itsekäs ihminen haluaa raahata sen mukana kun se koira paljon mieluummin kävisi lenkillä ja sitten köllöttelisi sisällä kun omistaja käy ravintolassa tai terassilla .
Koirille on puistoja/koulutuskenttiä/ulkoilumaastoja joten miksi sen kanssa pitää tunkea ravintolaan ...voi järki älä jätä . Opaskoirat ovat tietenkin asia erikseen ...mielestäni koiria ei tarvitsisi edes ostareille tuoda .
OMani kyllä käytöksen puolesta voisi viedä minne tahansa mutta sen tiedän etteivät ne tulisi siitä nauttimaan .- Sidukkamoottorille
"tai terassille kun otan itse siiderin "
- Siis kun lähdet ryyppäämään, niin oletat että koirasi vain on ja öllöttää yksin kotona voidaksesi pitää YKSIN hauskaa? Eikö olisi parempi että nautit sen sidukan ihan vaan kotona koirasi seurassa? Älä jätä koiraasi yksin, se vaan on niin hiton noloa. - Koiraton
Sidukkamoottorille kirjoitti:
"tai terassille kun otan itse siiderin "
- Siis kun lähdet ryyppäämään, niin oletat että koirasi vain on ja öllöttää yksin kotona voidaksesi pitää YKSIN hauskaa? Eikö olisi parempi että nautit sen sidukan ihan vaan kotona koirasi seurassa? Älä jätä koiraasi yksin, se vaan on niin hiton noloa.Sidukkamoottorille
Sulla on sit varmaan koira töissäkin mukana? Onhan sen niin hiton noloa jättää koira yksin.
- 20+9
Höpö höpö taas :) Kyllä koira pärjää kotona kun sen tarpeet on ensin tyydytetty . sinä et ilmeisesti käy edes töissä ja taitaa sosiaalinen elämäkin olla köyhänpuoleista jos vain koira kanssa kotona istut :(
Meillä koirat eivät juurikaan kyllä joudu yksin olemaan kotona kun aina on joku kotona mutta osaavat kuitenkin olla tarvittaessa nätisti kotona .
Ihan hyvillä mielin pidän hauskaa myös lman koiriani koska tiedän että niiden on hyvä olla kotona .
Ravintoloihin ja terasseille ne eivät kaipaa . - lihapullat 34
Joo, samaa mieltä olen, ei koira tarvitse ravintolareissuja!
Olenpa kerran ollut ravintolassa lasteni kanssa ulkomailla,kun suurikokoinen koira tuli ja söi lihapullani lautaselta.. olin vaan niin hölmistyny, etten saanu sanottua mitään. Hiukan kyllä nauratti ja parasta oli se, että koiran omistaja vihelsi koiransa luokseen, eikä pahoitellut millään tavalla.
Tuskin meillä suomessa noin pääsee käymään, mutta siitä huolimatta on reilua mielestäni kaikkia kohtaan, että koissut odottaa kotona.. (poikkeuksia, joissa kyse opaskoirasta lukuunottamatta) - _suffeli_
Joskus lenkkeilyn lomassa on mukava piipahtaa koiran kanssa kahvilassa, mutta ravintolaan en koiraa ottaisi mukaan. Siellä koiran pitää jaksaa makoilla niin kauan, ettei se ainakaan nuoremmalta koiraltani onnistuisi vielä.
Kahviloiden/ravintoiloiden ovissa olisi hyvä olla maininta siitä, että koirat ovat tervetulleita. Ehkä juttu kuitenkin kulkee sen verran hyvin, että ne pari kahvilaa, joihin koirat ovat tervetulleita, ovat kaikkien tiedossa. Omat koirani ovat ainakin saaneet ystävällisen vastaanoton ja innokkaita silittelijöitä on riittänyt.
Ymmärrän toki allergisten kannan, sillä ei ole mukavaa, että oma ravintolahetki menee pilalle allergiaoireiden takia. Usein eri puolilla ravintolaa oleskelukaan ei takaa oireetonta ruokailua. - Väännä rautalankaa
Miks te ette tajuu?
- 22
Joo mäkin oon ihmetelly tätä et miks ihmeessä koiria ravintolaan? Harvemmin tulee syötyä miehen kaa ulkona, mutta en mä ravintolaan ottas meijän kahta villistä, vaikka rakkaita ovatkin. Ravintolassa ku käydään niin se on meidän omaa aikaa ja se on jotain spesiaalia ku harvemmin tulee käytyä. Kiva joskus silloin tällöin vähän laittautua ja lähtee miehen kanssa ulos. Koirat ei siihen illanviettoon todellakaan kuulus. Ja mä luulin että ravintolat oikeesti laittas ilmotuksen että onko niillä koirat sallittu. Luulis että se jokanen ravintola, joka päästää koiria sisään tekis niin. Maalaisjärkeeki saa käyttää jos sitä kerta on. Me asutaan sen verran pienellä paikkakunnalla että ei oo kokemusta noista koiraravintoloista.
- Mantan emäntä
>>>>>>>> Me asutaan sen verran pienellä paikkakunnalla että ei oo kokemusta noista koiraravintoloista.>>>>>>>>
No sen kyllä huomaa... Mitä ihmettä tähän keskusteluun tunget nokkaasi, jos et ole ikänä koiran kanssa ravintolassa tai kahvilassa käynyt ja kun asia ei edes sinua kiinnosta.
Hah, miten daijua (nokka soppaan ja sitä rataa muun tekemisen puutteessa, kenties?)
- koira ihminen
Itse en kanssakaan tykkää olla ravintolassa jos viereisessä pöydässä on lapset riehumassa... Koirat eivät riehu, vaan makaavat tai istuvat lattialla. Ja en usko että kuolet jos koira on 2-5m päässä ja aina voit pyytää heitä siirtymään. Kaverini on koirille allerginen ja heillä on oma koira kotona eikä siltikään allergia vaikuta häneen yhtään.
- ...
Älä sitten käy ravintoloissa jos et halua ottaa riskiä että sinne voi tulla pieni koira...
En ole koskaan nimittäin nähnyt koiraa ravintoloissa. - myös allerginen
Tai niinpäin, että koiranomistajat ei turhaa ota riskiä, että kuskaavat koiransa ravintolaan ja ravintoloitsijat eivät ota turhaa riskiä päästämällä koiria ravintolaan..
Harva nyt rupeaa kyselemään ennen sinne menoa, että "sallitteko koiria sisään? "Jos sallitte, niin voisiko ne sijoittaa kauas minusta, koska olen allerginen" Eikä missään nimessä tarvikkaan.. Onneksi niitä tapauksia on hyvin vähän, koska suurin osa ihmisistä tajuaa, ettei ravintola oo mikää koiran unelmaparatiisi, jonne pitää päästä...
Mikäli kammoksuu lapsia, niin kannattaa syödä kotona...- Lapsi allergia
Niin että allergisilla on oikeus syödä ravintolassa mutta kaikkien on rakastettava lapsia tai syötävä kotona?? Voi terve!! Minusta kaikilla pitäisi olla samanlaiset oikeudet eikä kukaan saisi vaatia erityiskohtelua!
Kumpa vain ihmiset osaisivat kouluttaa lapsensa yhtä hyvin kuin koiransa niin ehkä ravintoloissa olisi siedettävää syödä vaikka lapsia olisikin paikalla.. Onneksi kuitenkin jotkin ravitolat ovat K-18 tietyn kellon ajan jälkeen, joten jos tuntuu siltä että ei oikeasti jaksa kattoa räkänokkia, voi mennä illalla syömään.. - hmmmmmm.............
Niin että allergisilla on oikeus syödä ravintolassa mutta kaikkien on rakastettava lapsia tai syötävä kotona?? Voi terve!! Minusta kaikilla pitäisi olla samanlaiset oikeudet eikä kukaan saisi vaatia erityiskohtelua!
Kumpa vain ihmiset osaisivat kouluttaa lapsensa yhtä hyvin kuin koiransa niin ehkä ravintoloissa olisi siedettävää syödä vaikka lapsia olisikin paikalla.. Onneksi kuitenkin jotkin ravitolat ovat K-18 tietyn kellon ajan jälkeen, joten jos tuntuu siltä että ei oikeasti jaksa kattoa räkänokkia, voi mennä illalla syömään..Aika kärjistettyä.. En väittänyt, että kaikkien tarvitsee rakastaa lapsia, mutta asennetta kannattaa muuttaa, sillä lapsia on kaikkialla ja jos heitä ei siedä niin aika paljon tulee rajoituksia. Taidat itse vaatia erityiskohtelua...
Lapsia ei kouluteta niin kuin koiria vaan kasvatetaan, eläin ja lapsi eivät kuulu samaan katgoriaan, vaan lapset ovat ylempänä ja tärkeämpiä! Voi tuntua pahalta, mutta näin se vain on.
Allergia on sairaus ja paras lääke on pysyä kaukana eläimistä. Ihmisille ravintolassa syöminen merkitsee enemmän kuin koirille, joten siitä syystä koirien paikka ei ole ravintola.... - Lapsi allergia
hmmmmmm............. kirjoitti:
Aika kärjistettyä.. En väittänyt, että kaikkien tarvitsee rakastaa lapsia, mutta asennetta kannattaa muuttaa, sillä lapsia on kaikkialla ja jos heitä ei siedä niin aika paljon tulee rajoituksia. Taidat itse vaatia erityiskohtelua...
Lapsia ei kouluteta niin kuin koiria vaan kasvatetaan, eläin ja lapsi eivät kuulu samaan katgoriaan, vaan lapset ovat ylempänä ja tärkeämpiä! Voi tuntua pahalta, mutta näin se vain on.
Allergia on sairaus ja paras lääke on pysyä kaukana eläimistä. Ihmisille ravintolassa syöminen merkitsee enemmän kuin koirille, joten siitä syystä koirien paikka ei ole ravintola....No jos olisit lukenut aikaisempia kommenttejani niin tietäisit että yritän jo elää sen asian kanssa että lapsia on joka puolella.. Hyvin olen onnistunut, mutta ei se mielipidettäni mihinkään muuta. Itse kärjistit sanomalla että jos ei lapsista tykkää syö kotona.
Koira on kolmivuotiaan lapsen tasolla älyllisesti.. Mistähän johtuu että ne osaavat käyttäytyä paremmin kuin useimmat kolmivuotiaat lapset? - Harvinaisen tyhmä
Kumpa vain ihmiset osaisivat kouluttaa lapsensa yhtä hyvin kuin koiransa niin ehkä ravintoloissa olisi siedettävää syödä vaikka lapsia olisikin paikalla.. Onneksi kuitenkin jotkin ravitolat ovat K-18 tietyn kellon ajan jälkeen, joten jos tuntuu siltä että ei oikeasti jaksa kattoa räkänokkia, voi mennä illalla syömään..olet. Lapset ovat ihmisille välttämättömiä, rakit ei ja lapsia ei voi jättää yksin kotiin.
Lapset ovat käytännössä myös aina PALJON puhtaampia kuin rakit ja mahdollinen "likakin" pysyy vaipassa. Rakkeja tuskin kukaan pesee ennen ravintolaan tuloa ja ehtivät sotkea itsensä matkallakin. Allergiaa aiheuttavat aina ja haisevat. - Lapsi allergia
Harvinaisen tyhmä kirjoitti:
olet. Lapset ovat ihmisille välttämättömiä, rakit ei ja lapsia ei voi jättää yksin kotiin.
Lapset ovat käytännössä myös aina PALJON puhtaampia kuin rakit ja mahdollinen "likakin" pysyy vaipassa. Rakkeja tuskin kukaan pesee ennen ravintolaan tuloa ja ehtivät sotkea itsensä matkallakin. Allergiaa aiheuttavat aina ja haisevat.Mitä sitten että ne ovat muka välttämättömiä? Ei se sitä muuta että ne ovat äänekkäitä ja ällöttävän näköisiä! Lapsille voi hankkia hoitajan... En minäkään ole koiriani ravintolaan raahamassa, ihan rauhassa saavat jäädä kotiin mutta minusta allergian taakse piiloutuminen on typerää! Sanoisivat vaan suoraa että eivät välitä koirista ravintolassa niin kuin itse sanon että en välitä lapsista ravintolassa! Ihan suoraan voin sen sanoa ja KYLLÄ edelleen käyn ravintolassa vaikka siellä lapsia olisikin koska minusta tässä maailmassa on tilaa kaikille! KOIRILLEKIN!
Liian monet käyttävät allergioitaan tekosyynä sille että yrittävät vain saada erityiskohtelua itselleen! Ja kuten aikaisemminkin sanoin, ravintolat eivät ole yksiön kokoisia, ei sen koiran pyllyssä kiinni tarvitse olla! Jos joku on tulossa viereen istumaan niin kyllä varmaan sen verran voi kanssa ihmisille puhua että sanoo että on allerginen joten voisivatko he mennä hiukan kauemmas istumaan! Ja kyllä, minusta ne kyltit ovat hyvä idea! Pointtini on: ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ ALLERGIAA TEKOSYYNÄ VAAN SANOKAA SUORAAN kyllä me koiraihmiset kestämme vaikka ette koirista tykkäisikään! - lapsi allergia
Mitä sitten että ne ovat muka välttämättömiä? Ei se sitä muuta että ne ovat äänekkäitä ja ällöttävän näköisiä! Lapsille voi hankkia hoitajan... En minäkään ole koiriani ravintolaan raahamassa, ihan rauhassa saavat jäädä kotiin mutta minusta allergian taakse piiloutuminen on typerää! Sanoisivat vaan suoraa että eivät välitä koirista ravintolassa niin kuin itse sanon että en välitä lapsista ravintolassa! Ihan suoraan voin sen sanoa ja KYLLÄ edelleen käyn ravintolassa vaikka siellä lapsia olisikin koska minusta tässä maailmassa on tilaa kaikille! KOIRILLEKIN!
Liian monet käyttävät allergioitaan tekosyynä sille että yrittävät vain saada erityiskohtelua itselleen! Ja kuten aikaisemminkin sanoin, ravintolat eivät ole yksiön kokoisia, ei sen koiran pyllyssä kiinni tarvitse olla! Jos joku on tulossa viereen istumaan niin kyllä varmaan sen verran voi kanssa ihmisille puhua että sanoo että on allerginen joten voisivatko he mennä hiukan kauemmas istumaan! Ja kyllä, minusta ne kyltit ovat hyvä idea! Pointtini on: ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ ALLERGIAA TEKOSYYNÄ VAAN SANOKAA SUORAAN kyllä me koiraihmiset kestämme vaikka ette koirista tykkäisikään!Ja vaikka se mahdollinen lika siellä vaipassa pysyy, ei se haju! Mieluummin syön koiranhajussa entä P*SKAN! Ja se haju kyllä leviää koko paikkaan ja jokaisen nokkaan! Ja jotku vielä kehtaavat väittää että lapsista ei ole haittaa ravintolassa...
- Rakit haisee aina!
lapsi allergia kirjoitti:
Ja vaikka se mahdollinen lika siellä vaipassa pysyy, ei se haju! Mieluummin syön koiranhajussa entä P*SKAN! Ja se haju kyllä leviää koko paikkaan ja jokaisen nokkaan! Ja jotku vielä kehtaavat väittää että lapsista ei ole haittaa ravintolassa...
Harvoin lapsilla edes on kakat vaipassa ja nekin vaihtavat WC:ssä. Pysy vaan poissa ravintoloista, ei sinua kukaan kaipaa ja villeille koiraeläimille on tilaa siellä missä kuuluukin eli luonnossa, metsässä. Lemmikkielukat ei kuulu ravintolaan, itsestään selvä asia.
- Lapsi allergia
Rakit haisee aina! kirjoitti:
Harvoin lapsilla edes on kakat vaipassa ja nekin vaihtavat WC:ssä. Pysy vaan poissa ravintoloista, ei sinua kukaan kaipaa ja villeille koiraeläimille on tilaa siellä missä kuuluukin eli luonnossa, metsässä. Lemmikkielukat ei kuulu ravintolaan, itsestään selvä asia.
Ai että se p*skako ei muka sieltä vaipan läpi haise? Hah! Kyllä se tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että lapset vetää ne torttunsa just siellä raflassa ja vaikka sen vessaan meneekin vaihtamaan niin kyllä se haju ehtii jokaisen nokkaan päästä. Ihan turha tällaisesta tosiasiasta on alkaa kiistelemään ja muutenkin aika naurettavaa alkaa tuolla tavalla lapsia puolustamaan asioista joista niitä ei voi puolustaa.
Ja ilmeisesti olette hyvin laiskoja ihmisiä kun ette jaksa kuin yhden kommenttini lukea, jokaisessa pitäisi nähtävästi ne samat asiat toistaa.. EN ole raahaamassa koiraani ravintolaan enkä myöskään olisi kovin iloissani jos ravintolassa sattuisi olemaan yhtä aikaa jokin touhottava koira joka ei osaa käyttäytyä MUTTA uskoisin että en edes huomaisi jos jollakin olisi hyvätapainen koira mukanaan joka vain makoilisi/istuisi omistajiensa vieressä eikä se koiran paikalla olo minua haittaisi..
Aika järkyttävää huomata että ihmisillä on näin jyrkät ajatukset jos joku ei tykkää lapsista! Miksi ihmeessä kaikkien on rakastettava lapsia ja siedettävä niiden käytöstä ja häirintää? Pakko minun on sietää mutta ihmettelenkin sitä että miksi? Miksi minä en saa pyytää lapsiperhettä istumaan jonnekin kauemmas että saisin syödä rauhassa? Ja miksi ihmeessä minun on haisteltava niitä p*aska vaippoja ja kuunneltava lasten mekastusta, ilman että saan edes kommentoida asiaa? Minusta pienet lapset ei yksinkertaisesti sovi ravintolaan! Jonnekin pikaruokalaan tai hampuraispaikkaan kyllä mutta ei muualle. Ihmiset haluavat sivistyneesti nauttia ruuastaan ja keskustella seurueensa kanssa, monelle ravintolassa käynti tapahtuu vain kerran vuodessa tai harvemmin ja se on iso juttu! Sinne laittaudutaan ja siitä puhutaan päiviä ennen, sitten tulevat lapsiperheet jotka pitävät oikeutenaan pilata heidän iltansa ja ne jotka valittavat asiasta ovat niitä k*usipäitä kun eivät lapsista tykkää! - harvinaisen viisas
olet. Lapset ovat ihmisille välttämättömiä, rakit ei ja lapsia ei voi jättää yksin kotiin.
Lapset ovat käytännössä myös aina PALJON puhtaampia kuin rakit ja mahdollinen "likakin" pysyy vaipassa. Rakkeja tuskin kukaan pesee ennen ravintolaan tuloa ja ehtivät sotkea itsensä matkallakin. Allergiaa aiheuttavat aina ja haisevat.Miten niin lapset on ihmisille välttämättömiä? Perustele tämä väite, millä tavalla lapset on välttämättömiä. Jos tarkoitat jatkuvuutta, niin otathan huomioon ne ihmiset jotka eivät koskaan omaa lasta saa - syystä tai toisesta. Eivät vaikka kokisivat sen olevan heille välttämätöntä. Jotkut ihmiset eivät halua lapsia, syystä joka on heille mahdollisesti hyvinkin vakavan harkinaan tulos (sairaus esim.). Tai he eivät tee lapsia vaikka niitä haluaisivatkin, koska sairauden periytyminen olisi heille liian raskas taakka (niin vanhemmille kuin lapsille). Osan ei koskaan pitäisi lapsia tehdä vaikka olisivat siihen teveyden puolesta kykeneviä.
Osalle koirat on välttämättömiä, ilman niitä heidän elämänsä olisi kovin rajoitettua. Opaskoirat hyvinkin välttämättömiä, mutta on myös muitakin koiria joilla on tehtävä omistajansa avustajana ja niiden välttämättömyys ihan yhtä korkealla tasolla. Niiden pääsyä ravintolaan tai muualle ei voi estää, vaikka olisi kuinka allerginen, enkä ole yhtään haisevaa opas- tai avustajakoiraa vielä tavannut. En myöskään huonosti käyttäytyviä opas- tai avustajakoiria, lapsia kylläkin. Eikä ne opas- tai avustajakoirat pöydillä tai tuoleilla oleskele, vaan lattialla jossa myös ihmiset kävelee ja saa ne samat liat kenkiinsä kuin koira tassuihinsa. Siellä ne lapsukaisetkin joskus ravintolan lattialla pyöriskelee ja likaa itsensä, siitä ne nostetaan syliin jne. Lapsia ravintolassa on muitakin kuin vaippaikäisiä, eikä kaikki lapset ole sellaisia joita ei voisi jättää kotiin. Osan voi jättää jopa yksin ja osalle voi hankkia hoitajan jos vanhemmat haluaa syödä rauhassa kahdestaan.
Kaikki eivät ole viemässä koiriaan ravintolaan, eivät edes terasseille. Allergiset eivät voi millään estää allergeenien olemassa oloa, kaikki kun eivät ole koirille allergisia vaan monille muille asioille. Pitäisikö siis ravintolan ovella olla lappu jossa mainitaan kaikki mahdolliset allergeenit, jotta ihminen voisi valita meneekö ravintolaan vai ei. Minusta mm. julkisissa liikennevälineissä on hyvät ohjeet, jos autossa on jo eläin, allerginen odottaa seuraavaa autoa. Jos taas allerginen on jo bussissa, eläin ei siihen tule. Tasapuolista molempia kohtaan. Jos sovintoon päästään, niin tästäkin voidaan poiketa ja allerginen istuu koirasta kaukana.
Terassilla voi ihan hyvin istahtaa vähäksi aikaa oluselle tai viinilasilliselle koiran kanssa. Ei se tee huonoa koiranomistajaa kenestäkään, eri asia on jos siellä istutaan pitkiä aikoja ja pääasia on juominen eikä koiran kanssa lenkkeily (pikku pysähdyksellä). Paljon huonompi on se, että baarin edessä istuu koira remmissä tuntikausia kun isäntä juopottelee baarissa. Ehkä se koiran oleminen sisällä voi estää liiallisen juomisen, kun muistuttaisi "hei minäkin olen mukana" tai joku toinen voisi siitä helpommin huomauttaa "vie koira kotiin ja tule sitten uudestaan". Matkailuautossa tai missä autossa tahansa mukana kulkeva koira on varmasti mieluummin terassilla ulkoilmassa omistajan mukana ja juo vaikka vettä kupista, kuin odottaa kuumassa autossa.
Liian yksisilmäinen näkökanta aiheuttaa kaikkein eniten riitoja ja turhia vääntöjä. Itsellä ei ole lapsia eikä koiria, joten en ole kummankaan puolella. - Usko jo.
Ai että se p*skako ei muka sieltä vaipan läpi haise? Hah! Kyllä se tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että lapset vetää ne torttunsa just siellä raflassa ja vaikka sen vessaan meneekin vaihtamaan niin kyllä se haju ehtii jokaisen nokkaan päästä. Ihan turha tällaisesta tosiasiasta on alkaa kiistelemään ja muutenkin aika naurettavaa alkaa tuolla tavalla lapsia puolustamaan asioista joista niitä ei voi puolustaa.
Ja ilmeisesti olette hyvin laiskoja ihmisiä kun ette jaksa kuin yhden kommenttini lukea, jokaisessa pitäisi nähtävästi ne samat asiat toistaa.. EN ole raahaamassa koiraani ravintolaan enkä myöskään olisi kovin iloissani jos ravintolassa sattuisi olemaan yhtä aikaa jokin touhottava koira joka ei osaa käyttäytyä MUTTA uskoisin että en edes huomaisi jos jollakin olisi hyvätapainen koira mukanaan joka vain makoilisi/istuisi omistajiensa vieressä eikä se koiran paikalla olo minua haittaisi..
Aika järkyttävää huomata että ihmisillä on näin jyrkät ajatukset jos joku ei tykkää lapsista! Miksi ihmeessä kaikkien on rakastettava lapsia ja siedettävä niiden käytöstä ja häirintää? Pakko minun on sietää mutta ihmettelenkin sitä että miksi? Miksi minä en saa pyytää lapsiperhettä istumaan jonnekin kauemmas että saisin syödä rauhassa? Ja miksi ihmeessä minun on haisteltava niitä p*aska vaippoja ja kuunneltava lasten mekastusta, ilman että saan edes kommentoida asiaa? Minusta pienet lapset ei yksinkertaisesti sovi ravintolaan! Jonnekin pikaruokalaan tai hampuraispaikkaan kyllä mutta ei muualle. Ihmiset haluavat sivistyneesti nauttia ruuastaan ja keskustella seurueensa kanssa, monelle ravintolassa käynti tapahtuu vain kerran vuodessa tai harvemmin ja se on iso juttu! Sinne laittaudutaan ja siitä puhutaan päiviä ennen, sitten tulevat lapsiperheet jotka pitävät oikeutenaan pilata heidän iltansa ja ne jotka valittavat asiasta ovat niitä k*usipäitä kun eivät lapsista tykkää!Ei sinun tarvitse sietää lapsia. Ei kukaan kotiisi väkisin tule, syö kotonasi.
- Tottakai perustelen
harvinaisen viisas kirjoitti:
Miten niin lapset on ihmisille välttämättömiä? Perustele tämä väite, millä tavalla lapset on välttämättömiä. Jos tarkoitat jatkuvuutta, niin otathan huomioon ne ihmiset jotka eivät koskaan omaa lasta saa - syystä tai toisesta. Eivät vaikka kokisivat sen olevan heille välttämätöntä. Jotkut ihmiset eivät halua lapsia, syystä joka on heille mahdollisesti hyvinkin vakavan harkinaan tulos (sairaus esim.). Tai he eivät tee lapsia vaikka niitä haluaisivatkin, koska sairauden periytyminen olisi heille liian raskas taakka (niin vanhemmille kuin lapsille). Osan ei koskaan pitäisi lapsia tehdä vaikka olisivat siihen teveyden puolesta kykeneviä.
Osalle koirat on välttämättömiä, ilman niitä heidän elämänsä olisi kovin rajoitettua. Opaskoirat hyvinkin välttämättömiä, mutta on myös muitakin koiria joilla on tehtävä omistajansa avustajana ja niiden välttämättömyys ihan yhtä korkealla tasolla. Niiden pääsyä ravintolaan tai muualle ei voi estää, vaikka olisi kuinka allerginen, enkä ole yhtään haisevaa opas- tai avustajakoiraa vielä tavannut. En myöskään huonosti käyttäytyviä opas- tai avustajakoiria, lapsia kylläkin. Eikä ne opas- tai avustajakoirat pöydillä tai tuoleilla oleskele, vaan lattialla jossa myös ihmiset kävelee ja saa ne samat liat kenkiinsä kuin koira tassuihinsa. Siellä ne lapsukaisetkin joskus ravintolan lattialla pyöriskelee ja likaa itsensä, siitä ne nostetaan syliin jne. Lapsia ravintolassa on muitakin kuin vaippaikäisiä, eikä kaikki lapset ole sellaisia joita ei voisi jättää kotiin. Osan voi jättää jopa yksin ja osalle voi hankkia hoitajan jos vanhemmat haluaa syödä rauhassa kahdestaan.
Kaikki eivät ole viemässä koiriaan ravintolaan, eivät edes terasseille. Allergiset eivät voi millään estää allergeenien olemassa oloa, kaikki kun eivät ole koirille allergisia vaan monille muille asioille. Pitäisikö siis ravintolan ovella olla lappu jossa mainitaan kaikki mahdolliset allergeenit, jotta ihminen voisi valita meneekö ravintolaan vai ei. Minusta mm. julkisissa liikennevälineissä on hyvät ohjeet, jos autossa on jo eläin, allerginen odottaa seuraavaa autoa. Jos taas allerginen on jo bussissa, eläin ei siihen tule. Tasapuolista molempia kohtaan. Jos sovintoon päästään, niin tästäkin voidaan poiketa ja allerginen istuu koirasta kaukana.
Terassilla voi ihan hyvin istahtaa vähäksi aikaa oluselle tai viinilasilliselle koiran kanssa. Ei se tee huonoa koiranomistajaa kenestäkään, eri asia on jos siellä istutaan pitkiä aikoja ja pääasia on juominen eikä koiran kanssa lenkkeily (pikku pysähdyksellä). Paljon huonompi on se, että baarin edessä istuu koira remmissä tuntikausia kun isäntä juopottelee baarissa. Ehkä se koiran oleminen sisällä voi estää liiallisen juomisen, kun muistuttaisi "hei minäkin olen mukana" tai joku toinen voisi siitä helpommin huomauttaa "vie koira kotiin ja tule sitten uudestaan". Matkailuautossa tai missä autossa tahansa mukana kulkeva koira on varmasti mieluummin terassilla ulkoilmassa omistajan mukana ja juo vaikka vettä kupista, kuin odottaa kuumassa autossa.
Liian yksisilmäinen näkökanta aiheuttaa kaikkein eniten riitoja ja turhia vääntöjä. Itsellä ei ole lapsia eikä koiria, joten en ole kummankaan puolella.Ihmiset eivät kuolisi sukupuuttoon, vaikka kaikki rakit tapettaisiin, mutta ilman lapsia kuolisimme. Ilman rakkeja maapallolla olisi asiat paremmin.
- Lapsi allergia
Usko jo. kirjoitti:
Ei sinun tarvitse sietää lapsia. Ei kukaan kotiisi väkisin tule, syö kotonasi.
Minun on todella vaikea käsittää tätä teidän ajatusmaailmaanne.. Siis koska en pidä lapsista minä en saa ravintolaan mennä vaan minun on istuttava yksin kotona ja syötävä siellä? Terve tasa-arvo.. En todellakaan ole ainoa joka ei lapsista pidä mutta eipä meidän ääntämme kuunnella.. Kaikkien tulisi rakastaa lapsia, sietää niiden metelöintiä ja p*ska vaippojen hajuja. Jotenkin sairasta.
Ja voin kyllä sanoa että lapsien ympäröimänä eläminen olisi huomattavasti helpompaa jos lapsiperheet eivät kuvittelisi olevansa maailmanvaltiaita, vaan opettaisivat lapsensa tavoille eivätkä tulisi ravintolaan niinkuin omaan keittiöönsä! Jos haluatte kotonanne elää kaaoksen keskellä niin ihan sama se minulle mutta onko liian paljon pyydetty että voisi jotain käytöstapoja harjoittaa kun mennään julkiselle paikalle? En ymmärrä sitä miten voi olla NIIN VAIKEAA pitää ne penskat siellä omalla paikalla ja onko niiden lasten pakko huutaa koko ajan? Tiedän kyllä lapsia jotka osaavat puhua ihan normaalillakin äänellä joten syytän tästä vanhempien laiskuutta, ei viitsitä opettaa niitä lapsia käyttäytymään kun ollaan ihmisten ilmoilla. Ja miksi heidän pitäisi? Kun nähtävästi suurin osa ihmisistä (ainakin täällä) on sitä mieltä että lapset saavat käyttäytyä miten lystäävät eikä heidän ravintolaillallistaan häiritse vieressä kiljuva räkänokka. Olen pahoillani mutta minua häiritsee ja todellakin ottaisin siihen viereeni mieluummin vaikka kymmenen hyvin käyttäytyvää koiraa kuin yhdenkään huonosti käyttäytyvän lapsen! Ja se joka väittää että pyyntöni rauhallisesta ravintolaillallisesta on kohtuuton ei kyllä ole ihan se terävin kynä penaalissa.. - asklaatio
Tottakai perustelen kirjoitti:
Ihmiset eivät kuolisi sukupuuttoon, vaikka kaikki rakit tapettaisiin, mutta ilman lapsia kuolisimme. Ilman rakkeja maapallolla olisi asiat paremmin.
Minua ei haittaisi vaikka ihmiset kuolisivat sukupuuttoon, ihmiset ovat maapallon syöpä. Ilman ihmistä maapallolla olisi asiat paremmin.
Lapset eivät ole välttämättömiä ravintolassa, ne voi jättää kotiin. Varmasti vanhemmat pärjäävät tunnin tai pari ilman lapsiaan mutta pärjääkö sellainen ihminen joka tarvitsee opas- tai avustajakoiraa? Eipä taida pärjätä. - Ei tarvitse
Minun on todella vaikea käsittää tätä teidän ajatusmaailmaanne.. Siis koska en pidä lapsista minä en saa ravintolaan mennä vaan minun on istuttava yksin kotona ja syötävä siellä? Terve tasa-arvo.. En todellakaan ole ainoa joka ei lapsista pidä mutta eipä meidän ääntämme kuunnella.. Kaikkien tulisi rakastaa lapsia, sietää niiden metelöintiä ja p*ska vaippojen hajuja. Jotenkin sairasta.
Ja voin kyllä sanoa että lapsien ympäröimänä eläminen olisi huomattavasti helpompaa jos lapsiperheet eivät kuvittelisi olevansa maailmanvaltiaita, vaan opettaisivat lapsensa tavoille eivätkä tulisi ravintolaan niinkuin omaan keittiöönsä! Jos haluatte kotonanne elää kaaoksen keskellä niin ihan sama se minulle mutta onko liian paljon pyydetty että voisi jotain käytöstapoja harjoittaa kun mennään julkiselle paikalle? En ymmärrä sitä miten voi olla NIIN VAIKEAA pitää ne penskat siellä omalla paikalla ja onko niiden lasten pakko huutaa koko ajan? Tiedän kyllä lapsia jotka osaavat puhua ihan normaalillakin äänellä joten syytän tästä vanhempien laiskuutta, ei viitsitä opettaa niitä lapsia käyttäytymään kun ollaan ihmisten ilmoilla. Ja miksi heidän pitäisi? Kun nähtävästi suurin osa ihmisistä (ainakin täällä) on sitä mieltä että lapset saavat käyttäytyä miten lystäävät eikä heidän ravintolaillallistaan häiritse vieressä kiljuva räkänokka. Olen pahoillani mutta minua häiritsee ja todellakin ottaisin siihen viereeni mieluummin vaikka kymmenen hyvin käyttäytyvää koiraa kuin yhdenkään huonosti käyttäytyvän lapsen! Ja se joka väittää että pyyntöni rauhallisesta ravintolaillallisesta on kohtuuton ei kyllä ole ihan se terävin kynä penaalissa..terävin olla, kunhan ei tylsin, kuten sinä.
- Näytät sinäkin
asklaatio kirjoitti:
Minua ei haittaisi vaikka ihmiset kuolisivat sukupuuttoon, ihmiset ovat maapallon syöpä. Ilman ihmistä maapallolla olisi asiat paremmin.
Lapset eivät ole välttämättömiä ravintolassa, ne voi jättää kotiin. Varmasti vanhemmat pärjäävät tunnin tai pari ilman lapsiaan mutta pärjääkö sellainen ihminen joka tarvitsee opas- tai avustajakoiraa? Eipä taida pärjätä.olevan niitä tylsiä kyniä ))
Ei pikkulapsia voi jättää yksin kotiin, mutta opaskoiraa tarvitseva pärjää kotonakin, eikä opaskoiria kukaan ole ravintolassa kieltämässäkään, turhaan tuosta marginaaliryhmästä jauhatte. - Voit aloittaa
asklaatio kirjoitti:
Lapset eivät ole välttämättömiä ravintolassa, ne voi jättää kotiin. Varmasti vanhemmat pärjäävät tunnin tai pari ilman lapsiaan mutta pärjääkö sellainen ihminen joka tarvitsee opas- tai avustajakoiraa? Eipä taida pärjätä.itsestäsi sen ihmisten sukupuuttoon tappamisen. Suosittelen kaikille rakkihulluille.
- Lapsi allergia
Ei tarvitse kirjoitti:
terävin olla, kunhan ei tylsin, kuten sinä.
Et voi olla tosissasi.. Ei mulla muuta..
- lapsi allergia
Näytät sinäkin kirjoitti:
olevan niitä tylsiä kyniä ))
Ei pikkulapsia voi jättää yksin kotiin, mutta opaskoiraa tarvitseva pärjää kotonakin, eikä opaskoiria kukaan ole ravintolassa kieltämässäkään, turhaan tuosta marginaaliryhmästä jauhatte.Kuka niitä lapsia on yksin jättämässä? Etkö ikinä ole kuullut lapsenvahdeista? Kyllähän se niin on että kun lapsi ei enää ole napanuorastaan kiinni äidissään tulisi sille opettaa että vanhemmat eivät ole aina 24/7 paikalla, samalla tavalla kuin koirakin tulee opettaa olemaan ilman omistajaa niin lapsetkin tulee opettaa siihen että vanhemmat lähtevät joskus pois mutta kyllä ne tulevat takaisin. Vai kasvatetaanko täällä vain niitä uusavuttomia penskoja jotka lähtevät kotoaan ehkä kolmikymppisenä ja silti tuovat äidilleen vielä pyykit pesuun ettei vaan joutuisi olemaan päivää kauemmin näkemättä äiskää??
Tylsiä kyniä näyttää olevan ihan koko penaali täynnä ja värinä on vain mustaa.
Ja miten niin turhaan jauhetaan opaskoirista? Koiria ne on nekin vai onko tässä nyt kyseessä sellainen tapaus että kaikki allergiset ovat allergisia kaikille muille koirille paitsi opaskoirille? Kun tässähän kuitenkin _yritetään_ keskustella siitä kuinka aloittaja ei (muka) allergiansa takia kestä koiria ravintolassa ja että koiria ei siksi saisi ravintoloihin päästää.
Kyllä se taitaa niin olla että opaskoiria on enemmän kuin niitä ihmisiä jotka ovat niin allergisia etteivät kestä olla yli 200neliön tilassa jossa on yksi koira ilman allergiakohtausta. Joten minusta tämä aloittajan tilanne on enemmänkin marginaaliryhmään kuuluva ja hänen tilanteestaan jauhaminen tulisi lopettaa. - Mantan emäntä
>>>>>>>>suurin osa ihmisistä tajuaa, ettei ravintola oo mikää koiran unelmaparatiisi, jonne pitää päästä...>>>>>>>>
Tämäkään kirjoittaja ei tajua hommasta hönkäsen pöläystä. Silti on mukava työntää nokkaa soppaan.
Minäkin muuten olen allerginen. Silti meillä on koira. Se itse asiassa pitää allergiani kurissa - lääkärinkin mukaan (tunnetaan luonnollisena siedätyshoitona, jota nykyään suositaan).
Asun Turussa ja täällä on useita ravintoloita ja kahviloita, joihin pääsee koirankin kanssa.
Olin työmatkalla Helsingissä ja koira oli mukana. Yövyimme sokos-hotellissa, ja oli oikein mukavaa. Kävin myös koiran kanssa syömässä siistissä ravintolassa Helsingin keskustassa ja koira oli mukana. Koska en viitsinyt jättää sitä yksin hotellihuoneeseen.
Olen ollut koiran kera matkoilla myös Tallinnassa sekä Ruotsissa, jossa on varmaan kymmeniä ruokapaikkoja, joihin mennä koirankin kanssa. No problem. Kukaan ei Tallinnassa puhu allergioista. Suomessa allergisia onkin eniten maailmassa. Kysymys kuuluu: miksi?
Tuolla "maailmalla" ihan normaalia poiketa koiran kanssa syömään tai kahville. Lasten kanssa ei niinkään viitsi mennä, kun meluavat ja pilaavat monen ihmisen ruokailun tai illanvieton. Aivan kuten joku edempänä aivan oikein totesi.
Ei minulla mitään lapsia vastaan, kun omiakin on, mutta ei tulisi mieleenkään ottaa ruokaravintolaan mukaan ennenkuin osaavat nauttia ja käyttäytyä. Lapset syö kotona - kunnes kypsyvät ja sitten palkitaan ravintolapäivällisellä esim. synttärilahjaksi.
Joten, aatelkaa vähän laajemmin asioita ennenkuin kommentoitte. Varsinkin jos ja kun olette pikkukylien kasvatteja.
Liekö kateus kirvoittanut monet tänne natisemaan ja marmattamaan?
Voi suomalaisia. Avautukaa elämälle, se on ihanaa. - lapset ja koirat
Lapset ovat käytännössä myös aina PALJON puhtaampia kuin rakit ja mahdollinen "likakin" pysyy vaipassa. Rakkeja tuskin kukaan pesee ennen ravintolaan tuloa ja ehtivät sotkea itsensä matkallakin. Allergiaa aiheuttavat aina ja haisevat.miten niin lapset ovat ihmiselle välttämättömiä? Voisihan lapset jättää vaikka mummolaan hoitoon siksi aikaa kun isukki ja äippä käyvät ravintolassa. Itselläni on sekä lapsi että kaksi koiraa. Tottakai oma lapsi on se tärkein, mutta pakko on kyllä sanoa että joskus olen lähtenyt ravintolasta kesken kaiken kun vieressä on mekastanut nämä ah niin ihanat ihmislapset niin ettei syömisestä ole tullut mitään. Lapset ovat heitelleet tavaroita ja huutaneet ja juosseet ympäri ravintolaa ja vaikka olen heidän vanhemmileen yrittänyt asiallisesti sanoa asiasta, ei muutosta tilanteeseen ole tullut. Koirien takia en ole ikinä joutunut ravintolasta/kahvilasta lähtemään. Oma muksuni osaa (omasta mielestäni) käyttäytyä julkisilla paikoilla kuten kuuluukin. Ihmettelen sitä miten nyky vanhemmat eivät osaa lapsistaan kasvattaa hyväkäytöksisiä. Ei tulisi kuuloonkaan että oma mupeloni alkaisi heittelemään haarukoita tai juoksemaan pitkin poikin ravintolaa!!!
- allrginen89
Se on ravintolan oma asia päästääkö koirat sisään vai ei.
Minä oon puolestai pahasti allerginen lapsille.
En voi sietää niiden lähellä oloa ja se huuto/juokseminen saa minut voimaan pahoin!
Olen valittanut ravintolalle tästä.- Toivottavasti ovat
heittäneet sinut ulos, kuten jokainen järkevä tekisi.
- Tässä rautalankaa
Lapset ovat ravintolassa syömässä, mutta koirat ei.
Ravintola on tarkoitettu ruokaileville asiakkaille.
Koirille voidaan perustaa omat ruokaravintolansa ja omistajat saavat minun puolestani vaikka syödä siellä koiran kanssa samasta kupista. :D - shjffjkii
Tässä rautalankaa kirjoitti:
Lapset ovat ravintolassa syömässä, mutta koirat ei.
Ravintola on tarkoitettu ruokaileville asiakkaille.
Koirille voidaan perustaa omat ruokaravintolansa ja omistajat saavat minun puolestani vaikka syödä siellä koiran kanssa samasta kupista. :DJust ja kuinkahan moni lapsi oikeasti pistää sitä ruokaa suuhunsa sen sijaan että nakkoo ympäri lattioita ja pöytiä..
Kerrohan minulle miten koiran ravintolassa olo sinua häiritsee muuten kuin sillä että et ahdasmielisenä vain pysty hyväksymään asiaa? Veikkaampa että ei oikeasti mitenkään. Joten jos menet niiden lastesi kanssa syömään sinne mäkkärin leikkipaikalle.. - Tässä rautalankaa
shjffjkii kirjoitti:
Just ja kuinkahan moni lapsi oikeasti pistää sitä ruokaa suuhunsa sen sijaan että nakkoo ympäri lattioita ja pöytiä..
Kerrohan minulle miten koiran ravintolassa olo sinua häiritsee muuten kuin sillä että et ahdasmielisenä vain pysty hyväksymään asiaa? Veikkaampa että ei oikeasti mitenkään. Joten jos menet niiden lastesi kanssa syömään sinne mäkkärin leikkipaikalle..Minulla ei ole mäkkärin leikkipaikkaikäisiä lapsia. Lapseni ovat jo nuoria aikuisia, eikä lapsenlapsiakaan vielä onneksi ole siunaantunut. Edellinen viestini tähän ketjuun oli ensimmäiseni.
Toki lapsista saattaa jonkin verran olla häiriötä muille asiakkaille. Lapset metelöivät ja saattavat kyllä innostua juoksentelemaan, mutta vanhempien tehtävä on opettaa heille kuinka ravintolassa käyttäydytään. Mielestäni henkilökunnan täytyy huomauttaa vanhempia, jos lapsiasiakas häiritsee muita ruokailijoita.
Koirien kanssa en mielellään haluaisi syödä samassa tilassa. Ensinnäkin, jotkut rodut alkavat helposti kuolata, kun näkevät ruokaa. Koira täytyy myös olla todella hyvin koulutettu, että se ravintolaympäristössä pysyy rauhallisena, eikä esim. ala kerjäämään. Jos sattuu yhtään olemaan kosteampi sää, koiran turkki helposti haisee aika kauas viereisiin pöytiin asti. Tämä on asia, jota koiran omistaja ei ehkä yhtä helposti huomaa, kun on hajuun tottunut. Ehkä minä sitten olen ahdasmielinen, mutta ei minusta mitkään eläimet sovi yleiseen ruokailutilaan.
- 11+1
Vai että lapsiallergia ...taitaa se allergia olla enempi korvien välissä kuin todellinen sairaus .
- JRussell&Borzois
Välillä kyllä toivoisi, että koiria sallivia ravintoloita olisi enemmän. Kesäaikaan terassikin riittää ruokaravintolalla tämän tarpeen täyttämään, mutta kurja se on talvella kunnon pakkasilla jättää koira/koiria siksi aikaa autoon odottamaan (kesällä ei edes voi) siksi aikaa, että omistaja käy syömässä pitkän näyttelypäivän/kisapäivän jälkeen tuttujen kanssa, joita näkee vain joskus ja jouluna ja jotta jaksaa surruutella vaikkapa sen 400km takaisin kotiinpäin.
Itse en osaa kummeksua myöskään näitä jotka tulevat säiden salliessa piipahtamaan siinä anniskeluravintolan terassilla yhdellä-kahdella olusella, ennenkuin kävelevät sen 5-10km takaisin toiseen suuntaan. Ja yleensä nämä muistavat myös pyytää koirille sitä vettä.
Koira ei ole paha ravintolassa tai terassilla jos ja kun se osaa käyttäytyä. Pienimmille roduille on nykyään olemassa noita kantolaukkujakin joten välttämättä koko koiraa ei edes huomaa/tiedosta kukaan muu kuin omistaja/seurue.
Ja pakko vielä sanoa, että mä tiedän aimo kasan näitä allergisia jotka saa pahoja kohtauksia melkeimpä jo ulkonakin vastaantulevista koirista, mutta jännä juttu, että sama(t) allergiset voivat istua esim. autossani saamatta kohtausta ja mulla sentään matkaa siellä melkein päivittäin kaksi-kolme koiraa...- Lapsiallergia
Se on sitä "henkistä allergiaa" ;)
En minäkään ole mihinkään hienostoraflaan menossa koirani kanssa mutta juuri tuo että kävelee sen yli 5km kaupunkiin koiran kanssa niin olisihan se mukava piipahtaa jossain yhdellä, itselle siideri, koiralle vettä! Terassilla näin voi tehdä mutta talvella tosiaan ei vaihtoehtoja ole..
- 14+3
Kun on koiran ottanut on tiedostanut sen että sitä ei voi sinne terassireissulle mukaan ottaa. Ja kuka pölvästi ottaa koiran autoon mukaan jos menee kauppaan tai terassille ?!
Näyttelyreissutkin luulisi sujuvan ilman sitä siideriä tai kaljaa .
Koira on onnellinen kotona ! Se lenkitetään sen kanssa harrastetaan ja ollaan mutta se pärjää myös itse kotona jopa sen 8 h ... sitä ei tarvitse raahata jokapaikkaan mukana . Se ei nauti siitä .
Ei koiria kauppoihin eikä ravintoloihin . Eläinrääkkäystä yhtäkaikki .- Ja äidinkieli oli?
14 3 oletko täysin idiootti? Tuolla nimenomaan aiemmin sanottiin, että olisi loistavaa jos voisi näyttely/kisamatkalla poiketa syömässä kunnolla vaikkapa sellaisten tuttujen kanssa joita näkee todella harvoin. Nuo mainitut matkat saattavat olla todella pitkiä ja olisi todellakin paljon eläinystävällisempää jos koiran/koirat voisi ottaa mukaan terassille/ravintolaan siksi aikaa kun omistaja ruokailee, kuin se että joutuu jättämään ne pakkasilla autoon ja kun kesällä niitä ei todellakaan voi helteillä jättää sinne autoon lainkaan.
Oletko myöskään tietoinen siitä, että jotkut ihmiset sattuvat asumaan esim. 20kilometrin päässä lähimmästä kaupasta? Mitä jos sattuu olemaan niin, että ajaa tuon parikymmentäkilometriä ensin koiran kanssa vaikka agilityyn, siinä on kauppa melkein matkan varrella ja siellä on käytävä myös jotta saa vaikkapa syödäkseen illalla kotona? Kumpi on typerämpää kuin jättää kelin salliessa koira siksi aikaa autoon, vai ajaa ensin 20kilometriä kotiin, taas 20kilometriä takaisin kaupalle ja taas 20kilometriä kotiin? Mietihän nyt vähän!!
Lisäksi yksikään koira ei ole kuollut siihen, että isäntä/emäntä on poikennut lenkillä terassille juomaan yhden tai pari huurteista lenkillä ja tiedän montakin koiraa jotka nauttivat päästessään terassille, usein kun riittää ihastelijoita ja rapsuttelijoita.
Mutta en mäkään mitään aamusta iltaan ravintolan terassilla koiran kanssa istuskelijoita siedä/heistä tykkää, mutta tuossa, että poiketaan parille ei ole kyllä mitään pahaa.
Ja ainakin mun koirat ovat onnellisimmillaan juostessaan vapaana pellolla tai metsässä. Pärjäävät kyllä kotona, mutta aina innolla lähtevät joka paikkaan mukaan. - Mantan emäntä
>>>>>>> sitä ei tarvitse raahata jokapaikkaan mukana . Se ei nauti siitä .
Ei koiria kauppoihin eikä ravintoloihin . Eläinrääkkäystä yhtäkaikki .>>>>>>>>
Nuijapään kommentti. Tottakai koira nauttii siitä, että se saa olla mukana. Mitä ennemmän koira saa olla perheensä mukana, sitä enemmän se nauttii. Koira on laumaeläin, sosiaalisuuden ruumiillistuma.
Jos et tuota tiennyt, toivon että sinulla ei ole koiraa lainkaan.
- 16+9
Ehkäpä kannattaisi suunnitella vähän tarkemmin mihin ne resurssit riittää ja mihin ei . Ainakin itse olen näyttelyreissuilla ihan onnistuneesti saanut hottelihuoneen koirieni ,asuntoauto on myös hyvä valinta niin ei tarvitse koiraa roikottaa meluisissa ravintoloissa eikä turhanpanttina näyttelypaikalla . Ilmastoitu huone on varsinkin helteellä oikein näppärä . Vielä kun valitsee näyttelyt niin että siinä on hotelli joka ottaa koiria vastaan lähellä .
20 km ei ole niin pitkä matka etteikö viitsi ajaa sitten vaikak kahtareissua . Meidän maalta on kaupapa nse 20 ja rapiat eikä ole koirat niillä reissuilla autossa mukana kun käydään kaupassa tai terassilla . Erikseen kuskaan koirat sieltä harrastuksiin . Eli ihan omakohtaista kokemusta on .
Ei koira siihen kuole että hetken terassilla joutuu olemaan mutta ukaan todellinen koiraystävä ei koiraansa sellaiseen alista ...kaikenmaailman ihmisten ja humalaisten lääpittäväksi - ottaisin mukaan
Kyllä mä ainakin mielellään koirani mukaan ottaisin sellaiseen ravintolaan/terassille jotka sen sallivat. Koira oppii koko ajan ja vanhoja taitoja kannattaa ylläpitää - eli noilla reissuilla esim sosialistuminen ja rauhoittuminen vilkkaasa paikassa pääsisi harjaantumaan eikä unohtuisi
- toinen ääliö 16+9
16 9 Miksi ihmeessä mennä hotelliin jos ei ole koko viikonlopun kestävä näyttely tai paikka niin kaukana, ettei sinne kestä ajaa saman päivän aikana edes takaisin? Ja vai että oikeen matkailuauto pitäisi ostaa?? Voi kuule, täällä on ainakin pärjätty semmoinen 25vuotta koiraharrastuksen parissa ihan ilman matkailuautoa ja onneksi iän kaiken on ollut noita paikkoja jotka ovat koirat terasseilleen huolineet, niin että on saanut syötävää ja koirakin vettä jokainen kerta, usein ovat sillekin jonkin makkaran tms. ravintolan puolesta halunneet antaa.
20km x 2 on jo aika eri kuin 20km x 4, varsinkin nykyisillä polttoainehinnoilla, ei sitä huvikseen viitsi ajella että tuliko mieleesi, että jos omistaja töissä vaikkapa klo. 08-16, sitten kotiin, lenkittää muut koirat, kuin sen jonka kanssa on treeneihin menossa ja treenit alkaa vaikka 18.00 niin aika haipakalla saa päästellä jos työmatkaa vaikkapa 40km, siihen se vaatteiden vaihto, muiden lenkitys ja treeneihin lähtö, sitten treenit läpi jonka jälkeen kauppareissu ja kotiin touhuamaan muiden koirien kanssa... Siinä kas kun menee äkkiä tunti kun rullaat ensin sen n. 20km kotiin viemään koiraa ja taas takaisin, varsinkin kun asut sellaisessa paikassa, että nopeudet ovat pääsääntöisesti koko matkan 40-60km/h rajoituksella... kun taas kaupassa käymiseen menee siinä treenien yhteydessä se vartti? Kumpi onkaan tehokkaampaa ja muiden koirien sekä omistajan jaksamisen kannalta edukkaampaa?
Koiran on hyvä tottua jo pienestä sietämään hälinää ja meteliä ympärillään, terassi on siihen oikein hyvä paikka. Lisäksi jos jonkun ei halua koiraan koskevan, voi omistaja tuota ihmistä kieltää.
Se on lisäksi hienoa jos jollain on varaa ajella eestakaisin ja aikaa ihan huvikseen, mutta kaikilla ei näin ole ja jotkut ajattelevat käytännöllisesti niillä aivoillaan ja taloudellisesti, sekä myös luonnonläheisesti pyrkimällä välttämään turhaa autoilua.
Ja onko kukaan sanonut, että ottaisi koiran tieten tahtoen istumaan autoon siksi aikaa kun menee terassille juomaan oluen? Ei ole!! On vain todettu, että on täysin hyväksyttävää, että esim. pitkän lenkin lomassa kuumana kesäpäivänä hörppäsee itse vaikka yhden ja koirakin saa vettä. Ja todettu, että olisi mukavampi tuollaisella koirien kanssa tapahtuvalla kisareissulla mennä syömään niin, että voisi sen koiran ottaa mukaan, eikä tarvitsisi sitä jättää autoon.
Se luetun ymmärtäminen!!! Ne mustavalkoiset lasit pois silmiltä!!- Jätä ihmeessä
ne HUVI agilityreissut tekemättä.
- Mikä ihmeen
Jätä ihmeessä kirjoitti:
ne HUVI agilityreissut tekemättä.
''huvi agilityreissut''?? Koirahan nauttii siitä, olkoon sitten siitä esteiden menosta, tai siitä kun saa palkan kun menee ne esteet, niin tai näin, koira nauttii siitä. Ja hyvää kontaktiharjoitusta. Ja ihmiselle liikuntaa kun saa juosta tuulettaa kentällä, että ehtii ohjata koiran oikeille esteille. Kuten agilityliitto kertoo: ''Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto''. Agility on ohjaajan ja koiran täydellistä yhteistyötä joten miksi ihmeessä pitäisi jättää nämä ''huvi agilityreissut'' tekemättä??
- Ole sitten
Mikä ihmeen kirjoitti:
''huvi agilityreissut''?? Koirahan nauttii siitä, olkoon sitten siitä esteiden menosta, tai siitä kun saa palkan kun menee ne esteet, niin tai näin, koira nauttii siitä. Ja hyvää kontaktiharjoitusta. Ja ihmiselle liikuntaa kun saa juosta tuulettaa kentällä, että ehtii ohjata koiran oikeille esteille. Kuten agilityliitto kertoo: ''Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto''. Agility on ohjaajan ja koiran täydellistä yhteistyötä joten miksi ihmeessä pitäisi jättää nämä ''huvi agilityreissut'' tekemättä??
syömättä, jos ei rahat enää kauppareissuun riitä. Jos luontoa ajattelet, niin rakkien pito on kaikin puolin erittäin luonnonvaroja tuhlaavaa.
- Miksi ei
Ole sitten kirjoitti:
syömättä, jos ei rahat enää kauppareissuun riitä. Jos luontoa ajattelet, niin rakkien pito on kaikin puolin erittäin luonnonvaroja tuhlaavaa.
riittäisi?? :o En ole tämä henkilö joka kommentoi näyttely ym ajomatkoista. Itselläni ei ole edes auto. Kaikki treenireissut tapahtuu pyöräillen, koska sinne ei montaa kilometriä ole. Samoin kauppareissut. Joten mikä oli pointtisi tuolla sinun kommentilla minulle??
- Siksi
Miksi ei kirjoitti:
riittäisi?? :o En ole tämä henkilö joka kommentoi näyttely ym ajomatkoista. Itselläni ei ole edes auto. Kaikki treenireissut tapahtuu pyöräillen, koska sinne ei montaa kilometriä ole. Samoin kauppareissut. Joten mikä oli pointtisi tuolla sinun kommentilla minulle??
toinen ääliö 16 96.6.2012 19:18
- En kyllä nyt
Siksi kirjoitti:
toinen ääliö 16 96.6.2012 19:18
ymmärtänyt vastausta, vihjaatko tuolla, että olisin tuo vastaaja?? O.o
Tämä vastaaja on pärjännyt ainakin sen 25 vuotta harrastuksen parissa ja minä itse olen 26 vuotias joten luvut ei nyt kuule oikein natsaa ;)
- Vastaaja joka puolsi agilitya ja ei todellakaan omaa autoa saatika ajokorttia - Taas tylsä kynä
En kyllä nyt kirjoitti:
ymmärtänyt vastausta, vihjaatko tuolla, että olisin tuo vastaaja?? O.o
Tämä vastaaja on pärjännyt ainakin sen 25 vuotta harrastuksen parissa ja minä itse olen 26 vuotias joten luvut ei nyt kuule oikein natsaa ;)
- Vastaaja joka puolsi agilitya ja ei todellakaan omaa autoa saatika ajokorttiaNäytätte kaikki olevan sellaisia.
Jos et tajua mihin viestiin on kommentoitu, niin ei kannata osallistua keskusteluun.
Aivan sama kuka keskustelija on. - no voi yhren kerran
Taas tylsä kynä kirjoitti:
Näytätte kaikki olevan sellaisia.
Jos et tajua mihin viestiin on kommentoitu, niin ei kannata osallistua keskusteluun.
Aivan sama kuka keskustelija on.Mielestäni tämä on keskustelupalsta jossa voi ihan vapaasti osallistua keskusteluun mukaan. Itse nimenomaan vastasin tähän, missä vähäteltiin agilitya ja sen jälkeen alettiin epäilemään minun varallisuutta kauppareissujen suhteen. Joten tietenkin tuosta kommentista saa heti sellaisen käsityksen, että minua on luultu toiseksi henkilöksi, ja kun korjaan asian, sitä taas vähätellään/ei uskota, ja kun kerron uudestaan etten todellakaan ole tämä henkilö niin sitten tulee ''älä ostallistu keskusteluun''.
Minä olen ollut koko ajan tietoinen mihin viestiin olen kommentoinut ja kuka on kommentoinut minun viesteihin - joten asiasi menetti potkun - Etkö vieläkään
no voi yhren kerran kirjoitti:
Mielestäni tämä on keskustelupalsta jossa voi ihan vapaasti osallistua keskusteluun mukaan. Itse nimenomaan vastasin tähän, missä vähäteltiin agilitya ja sen jälkeen alettiin epäilemään minun varallisuutta kauppareissujen suhteen. Joten tietenkin tuosta kommentista saa heti sellaisen käsityksen, että minua on luultu toiseksi henkilöksi, ja kun korjaan asian, sitä taas vähätellään/ei uskota, ja kun kerron uudestaan etten todellakaan ole tämä henkilö niin sitten tulee ''älä ostallistu keskusteluun''.
Minä olen ollut koko ajan tietoinen mihin viestiin olen kommentoinut ja kuka on kommentoinut minun viesteihin - joten asiasi menetti potkuntajua? Kun se aikaisempi kirjoittaja halusi käydä ruokakaupassa agilityreissulla...Jos ei vieläkään sytytä, mene tulpan vaihtoon.
- Tai siis
Etkö vieläkään kirjoitti:
tajua? Kun se aikaisempi kirjoittaja halusi käydä ruokakaupassa agilityreissulla...Jos ei vieläkään sytytä, mene tulpan vaihtoon.
terassilla ja mitä höpisikin...
- no voi yhren kerran
Tai siis kirjoitti:
Itselläsi ei taida sytyttää tai lanka on palanut jo aikaa sitten.
''Ole sitten8.6.2012 21:59 6 SULJE
syömättä, jos ei rahat enää kauppareissuun riitä. Jos luontoa ajattelet, niin rakkien pito on kaikin puolin erittäin luonnonvaroja tuhlaavaa.''
^Vastattu MINUN viestiini, ei tämän joka halusi agireissulla käydä terassillal ''vai mitä höpisikin''. Jos tarkoitit vastata hänelle, vastaa silloin HÄNEN viestiin eikä minun välttääksesi tällaisia. Minä puhuin koko ajan itsestäni, en vastannut hänen puolestaan. Tais sekin mennä sulta ohi tai sinulla ei sitten vain ''sytytä'' - *gasp*
Tai siis kirjoitti:
Lue nyt nuo vastaukset huolella läpi, jotta itsekkin huomaat erehdyksesi.
- Mitä muuta voi
Itselläsi ei taida sytyttää tai lanka on palanut jo aikaa sitten.
''Ole sitten8.6.2012 21:59 6 SULJE
syömättä, jos ei rahat enää kauppareissuun riitä. Jos luontoa ajattelet, niin rakkien pito on kaikin puolin erittäin luonnonvaroja tuhlaavaa.''
^Vastattu MINUN viestiini, ei tämän joka halusi agireissulla käydä terassillal ''vai mitä höpisikin''. Jos tarkoitit vastata hänelle, vastaa silloin HÄNEN viestiin eikä minun välttääksesi tällaisia. Minä puhuin koko ajan itsestäni, en vastannut hänen puolestaan. Tais sekin mennä sulta ohi tai sinulla ei sitten vain ''sytytä''rakkihullulta odottaakaan, ei mene perille ei.
Kehoitin jättämään huvi agilityreissut, jos ei ole varaa myös kauppareissuun. Kun SINÄ puolustelit agilityreissuja, JATKOIN aikaisempaa keskustelua, että jättää sitten kauppareissut tekemättä. Onko todellakin liian vaikeaa tajuta??????
Ei sillä ole nitään väliä oletko sama vai eri rakkihullu, hullu kuin hullu.
Sinun kohdallasi pätee viisaus: Parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä, kuin avata suunsa ja poistaa kaikki epäilykset. - no voi yhren kerran
Mitä muuta voi kirjoitti:
rakkihullulta odottaakaan, ei mene perille ei.
Kehoitin jättämään huvi agilityreissut, jos ei ole varaa myös kauppareissuun. Kun SINÄ puolustelit agilityreissuja, JATKOIN aikaisempaa keskustelua, että jättää sitten kauppareissut tekemättä. Onko todellakin liian vaikeaa tajuta??????
Ei sillä ole nitään väliä oletko sama vai eri rakkihullu, hullu kuin hullu.
Sinun kohdallasi pätee viisaus: Parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä, kuin avata suunsa ja poistaa kaikki epäilykset.Itse et tunnu tässä tajuavan hölkäsen pöystä - taidat olla tuollainen narsismista kärsivä henkilö, josta käydään jo muualla keskustelua. Eli turha alkaa sanoa mitään sinulle, koska sinä olet päättänyt olevasi oikeassa vaikket sitä ole.
Jos nyt otat sen kauniin silmäsi käteen ja katsot - kommentoit minun tekstiini että jätä sitten ne reissut käymättä, kuten sanoit, olisit vastannut sitten hänen tekstiin eikä minun - mutta turha tuollaiselle narsistille on mitään selittää kun luulet olevasi jo oikeassa.
Joo rakkihulluhan mä, ennemmin se kuin ''ihmishullu'' joka joutuu tuollaisten narsistien höynäytettäväksi - Etkä vieläkään
Itse et tunnu tässä tajuavan hölkäsen pöystä - taidat olla tuollainen narsismista kärsivä henkilö, josta käydään jo muualla keskustelua. Eli turha alkaa sanoa mitään sinulle, koska sinä olet päättänyt olevasi oikeassa vaikket sitä ole.
Jos nyt otat sen kauniin silmäsi käteen ja katsot - kommentoit minun tekstiini että jätä sitten ne reissut käymättä, kuten sanoit, olisit vastannut sitten hänen tekstiin eikä minun - mutta turha tuollaiselle narsistille on mitään selittää kun luulet olevasi jo oikeassa.
Joo rakkihulluhan mä, ennemmin se kuin ''ihmishullu'' joka joutuu tuollaisten narsistien höynäytettäväksitajunnut ))
- aarrgflhelh
no johan täällä tapellaan :D tuskin kukaan siihen kuolee jos joku joskus ottaa koiransa terassille tai ravintolaan.. jos kuolee niin pysyköön sitten kotona.
- Lapsi allergia
Niinpä!
- lapsi allergia
Niinpä!
Siis se ilmeisesti ihan sama mitä sanon niin miinusta pukkaa! Hahah, nyt saitte hymyn kirpoamaan huulille! Olenko tosiaan onnistunut niin hyvin painelemaan juuri niitä oikeita nappuloita ja sanomaan ne oikeat asiat että olette vetäneet ne melonit nokkaan ja syvälle! :D
Kyllä se kuitenkin niin on että jos itse kuuluu marginaaliryhmään on annettava muille tilaa. Itsekin kuulun marginaaliryhmään jotka eivät voi sietää lapsia, joten sen sijaan että menisin vaatimaan ravintoloitsijalta erityiskohtelua ja poistamaan lapset ravintolasta, minä vain siedän lapsia, saatan ehkä vähän itsekseni murahdella siinä pöydässäni mutta ei lapsiperheen tarvitse häiriintyä siitä että minä satun olemaan saman katon alla.
Olin viime maanantaina istumassa kahvilla eräässä ravitsemusliikkeessä ja sisään käveli nainen saksanseisoja kanssa, hän käveli tiskille ja kysyi saako koiran tuoda sisään ja hän sai luvan. Nainen otti kahvin ja istahti viereiseen pöytään, koira laittoi lattialle makaamaan. Istuin yli tunnin kuppilassa ja muistin koiran paikallaolon vasta siinä vaiheessa kun he lähtivät ja kävelivät ohitseni! Koira oli niin hiljaa ja huomaamaton että pisti väkisinkin mietityttämään että ketä tuommoinen oikeasti voi haitata? (ja samaan aikaan kuppilan alakerrassa oli pari lasta jotka antoivat kyllä ihan koko ajan tietää itsestään, ei päässyt unohtumaan vaikka kuinka yritti)
- hieno asia
Typerää riidellä tällaisesta aiheesta. On hienoa, että koiran voi ottaa mukaan joihinkin ravintoloihin. Ovessa olisi hyvä olla kyltti, että koiravieraat ovat tervetulleita, jolloin kaikille olisi jo etukäteen selvää, että ravintolassa saattaa olla koira.
On todella hienoa jos koiran voi ottaa mukaan, kun menee esimerkiksi lomamatkoilla tai näyttelyreissuilla syömään, koska kuumaan tai kylmään autoon koiraa ei voi jättää ruokailun ajaksi. Elämä helpottuu tässä asiassa suuresti, jos osa ravintoloista alkaa sallia koirat. Ei tulisi mieleenikään ottaa koiraa muuten mukaan ravintolaan. No terassille iltakävelyllä yhdelle sen voisi toki ottaa mukaan joskus. :)- jepulis!
aivan niin!
- no voi yhren kerran
Välillä tuntuu, että on ihan turha kommentoida tällä KESKUSTELUpalstalla yhtään mihinkään, kun saa jo p*skaa niskaa haukkumisen tai vastaavan muodossa kun kertoo oman mielipiteen asiasta. Eikö nämä jotkut (tai joku) voi tajuta, että ihmisillä on eri mielipiteet asiasta eikä tarvi alkaa kitisemään toisten mielipiteistä ja antaa sellaisen mielikuvan itsestään että ajattelee että HÄN on vain oikeassa, HÄNEN mielipiteensä on se ainut oikea ja muut väärässä ja jos joku on erimieltä silloin se on ''penaalin tylsin kynä''.
Mielipiteistä voi ja saa keskustella, mutta ei se oikeuta alkaa mollaan toista. Tulee väkisinkin mieleen millaisia (millainen) nämä ovat irl jotka tätä tekee - mutta jätän sen sanomatta ihan vain senkin takia etten alennu näitten (tämän) tasolle jotka tätä mollaamista harrastaa ja hymysuin toivotan teille hyvää päivän jatkoa - Taika
Itselläni on lapsi,joka osaa käyttäytyä koska se on koulutettu,kuin myös koirani. Otan kaikki tai en ketään mukaani ravintolaan,ihan mieleni mukaan. Elän omaa elämääni,olen kohtelias ja noudatan sääntöjä, otan muut huomioon kohtuudella ja odotan samanlaista käytöstä myös muilta ihmisiltä. Maailma ei pyöri kenenkään navan ympärillä, tämä on yhteinen paikka,tänne pitää mahtua niin koirat,lapset,kissat kuin allergisetkin..Ne joilla on ahdas pipo tai paha allergia,voi jäädä kotiin syömään,me kaikki muut,mennään yhdessä ravintolaan koko porukka,mukaan mahtuu sikailevat kakarat kuin kuolaavat koiratkin =))
- Paitsi, että
niitä rakkeja et vie läheskään jokaiseen ravintolaan tai lennät ulos.
- 2342532
Sitä mietin että onko joku muka niin allerginen että esim. opaskoira 10 metrin päässä aihettaa aivan hirvittävät oireet.
- Lapsi allergia
Olen tätä yrittänyt täällä kyseenalaistaa mutta ei täällä valitettavasti saa vastauksia tuollaisiin asioihin. Kissa vie kielen kun esitetään järkeviä argumentteja mutta haukkusanoja kyllä löytyy! ;D Kuka on oikeasti nuin allerginen ja jos sellaisia ihmisiä on niin ei kyllä kovin montaa voi olla, joten miksi he saisivat erityiskohtelun?
Mutta ehkä se on sitä että ei oikein osata keskustella tai luullaan että keskustelu tarkoittaa riitelyä ja omien mielipiteiden tuputtamista kanssa "keskustelijoille".
- 14
Jos koirasta 1 metrin päässä saa allergiaoireita, saa varmasti myös lähellä istuvasta ihmisestä, jonka vaatteissa on koiran hilsettä, mitä melko varmasti vaatteissa on, jos kotona on koira.
Jotkut ovat luulosairaita ja saavat allergiaoireita, kun luulevat nähneensä koiran lähellään, vaikka koira olisi oikeasti aivan koiran näköinen lelukoira. Näitä on nähty, ovat siis oikeastikin koirille allergisia. ;) - ei koiria kiitos
Valitettavasti niitä allergisia löytyy ja itse kuulun niihin, jotka eivät voi olla samassa tilassa minkään eläimen kanssa ja kyllä koiran omistajien vaatteet myös aiheuttavat oireita.. mutta jos nyt kummiski saisin ihmisen oikeudella käydä ravintolassa syömässä ilman, että kukaan kuskaa omaa koiraansa sinne (ja opaskoirat ymmärrän, silloin itse poistun ravintolasta). Onneksi tämä asia on otettu nykyisin niin hyvin huomioon, että tilanteita ei ole tullut vuosiin eli kyllä sillä on syynsä, että koiria ei päästetä ravintolaan.. allergiasyiden lisäksi varmasti myös ihan muista käytännön syistä.. Ajatellaan jos koirat pääsisivät ravintolaan niin niitä olisi sielä vaikka kuinka paljon ja silloin ihan tavallinenkin allergikko joutuisi kärsimään..
Miltä tuntuisi jos tuppautuisin koirapuistoon ja vaatisin koiria lähtemään sieltä sen takia, että olen allerginen? Paikka on tarkoitettu yhtä paljon koirille kuin ravintolat ihmisille!- vaihda ravintolaa
Uuden lain myötä, ravintoloitsija saa tehdä tämän ravintolasta sellaisen mihin myös koirat ovat tervetulleita. Alkaisitko siinä vaiheessa mussuttamaan omistajalle, että koirat pitää ajaa pois koska olet allerginen??
Esim Helsingissä on 8 kahvilaa/ravintolaa, joihin koirat ovat jo tervetulleita ja jäljelle jää monen monituista muuta ravintolaa joihin ei koiria (vielä) sallita - joten turha haloo tästä on tehty että ''koira ravintolasta pois koska olen allerginen'' - Mantan emäntä
MINKÄ TAKIA MAASSA ON NÄIN PALJON ELÄINALLERGISIA ??
En ole missään törmännyt vastaavaan. Olen asunut ja reissannut ulkomailla 20 vuotta, ja missään ei keskustella allergiasta ja koiriakiellosta yhtä kuumeisesti kuin Suomessa.
Aivan kuin se allergia olisi teille rakas ettekä haluaisikaan parantua !
Ja minulla siis on itsellä allergiaa, mutta rohkea vastaveto ottaa oma koira paransi eläin- ja heinäallergian olemattomiin !
tarttukaa onkeen. Tai pieneenkiin olkeen, joskus se voi kannatta ja kantaa..
- antaa olla..
En tietenkään vaatisi, vaan vaihtaisin ravintolaa ja toivonkin saavani tietää mikäli koiria sallitaan, siinä pointtini. Murto-osaan siis sielläpäin pääsee piskit, hyvä niin, siihen on syynsä...
Nämä palstat ovat sitä varten, että mielipiteensä saa ilmaista ja siinä minun! - merkki kiitos!
Olen täysin samaa mieltä että kaikkien ravintoloiden (ja kahviloiden) pitäisi laittaa selkeä merkki siitä sallivatko he koirat vai eivät.
Siitä olisi hyötyä niin koiran omistajille, allergisille/koira pelkoisille ja myös itse ravintolan omistajille kun ei tarvitsisi ottaa vastaan valituksia tälläisestä asiasta. - Koira on ystävä
Helsingissä on satoja ravintoloita. Itse en koskaan veisi koiraani ruokaravintolaan, mutta pubiin tai terassille, miksei! Kun on koiraa vaikka kesäisenä iltana ulkoiluttamassa. Hgin kokoisessa paikassa varmaan muutama paikka voisi pyhittää koiraystävälliseksi (ja näin onkin tehty) ja varmaan jää allergiselle vielä ne monta sataa muuta vaihtoehtoa.
- koirankanssaravintol
Omasta mielestäni on hieno juttu että jotkut ravintolat sallivat koirienkin tulla ravintolaan. Samaa mieltä olen siitä (itse koiran omistajana) ,että kyltit missä ilmoitettaisiin ovatko koirat tervetulleita vai ei, olisivat paikallaan. Vaikea arvailla että saakohan ravintolaan tuoda koiria vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613964- 503879
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522659Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211799Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261