Oma kennel

koirakuiskaaja

Rakastan koiria voin sanoa näin vaikka olenkin isomies.
Olen hankkimassa Virosta vanjaa asuntoa, jonka piiriin sopisi useampikin kennel. Lähin asukas on 400 metrin päässä ja sitten saakin mennä kauaksi. Tosin en anna koirieni kuitenkaan hakukkua.
Siis kenneliä ajattelin, mutta ongelmani on että en pidä kovasti noista koiranäyttelyistä ja tilanteista joissa koirille jaetaan pitseitä, En väitä että näyttelyt olisivat väärin saati pisteiden jako.

Miten tällalaiseilla peri aatteeilla onninstuu kennelin pito, kun kuitenkaan mihinkään pentutehtailuun en ole ikinä alkamassa.

Tilaa minulla on helposti sisälläkin kymmenelle koiralle ja enemmällekin. Kuitenkin tuollaisia ulkona viihtyviä ja isoja koiria olen katsomassa.

Rotua en ole lyönyt lukkoon, koska se ei ole ihan helppo homma.

Parhaiten sujuisi, jos jollakin on isompi jalostus rundi päällä niin voisin niitä tänne viroon ottaa. Oman kennelin pystytän joka tapauksessa, jos vain saan tuon maatilan jota hamuan. Ongelmani on että en noista näyttelyistä ole kiinnostunut pätkääkään. Koirista kyllä ja kylllä arvostan näyttelyiden parhaimmistoa.

Tilaa olisi useammalle kymmenellekin koiralle, mutta kymmenen on nyt enemmän kuin maksimi.

EN oikein tiedä itsekään mitä teksin. Ostaisin jostakin rodusta huipu nartun ja astuttaisin sen huippu uroksella.

Minulla on kokemusta kaiken sorttisista koirista enimmäkseen paimenkoirista noutajista ja vahtikoirista. Nyt kiinnostavat nämä lauamavartija koirat ihan vain siksikin, että on laaja tontti katsottavana.

Täällä virossa omakotitaloa alueella on lähes joka kodissa saksanpaimenkoira.
Jos bisestä ajattelisin niin sitten kasvattaisin niitä. Mutta suurin osa näistä koirista on vain auton ja omakotitalon jatke. Ehkä on lemmitetty koppi joillakin, mutta minusta se on niin kaukaka koiran elämästä.
Kun muutin tänne Kultaisennoutajan kanssa yritin vähän naapurille puhua koiran elämästä järkeä. No se ei onnistunut ja jälkeen päin tajusin että niin ovat koirat kaikilla.

Miettisin kahdeksan kertaa ennen kuin antaisin koirani virolaiselle. Olen toki tavannut mukavia mäyräkoiria ja muitakin, mutta isompaa koiraa eivät mielestäni osaa virolaiset pitää. Tähänkin monta leivennystä parahaa Dorpermmannnin sain virosta.
Oma elämänkerta vain meidät eroitti.

Haluaisin hoitaa hienoja koiria ja kaikkihan ne ovat hienoja mutta arvokkaita eivät kaikki koirat ole.

Minulla on paikka kennelille koirat vain puuttuvat, oikeastaan sitä paikkaakaan ei vielä sata varmasti ole mutta ensi viikolla on.
Sijoituskoiria otan vastaan, sillä ehdolla että en itse joudu näyttelyihin.
Minun koirani eivät koskaan rähise tai hauku turhaan.

Jos olet kaupungissa asuva koiraharrastaja ja haluait oman kennelin se on nyt mahdollista, olen kiinnostunut vain koirista en nauhoista

3

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kennel

Ensinäkin sinun tarvitsee käydä kasvattaja kurssi. Alueesi kursseista saat tietoa esim. Koiramme lehdestä. Ja sinun pitää liittyä kennelliittoon. Sitten voit anoa kennel nimeä. En kyllä ole varma miten homma toimii Virossa, mutta jos et Virolaisille halua kerta koiria myydä suosittelin sitten että myyt suomalaisille, ja uskon että ostajat luottaisivat sinuun enemmän jos sinulla on oikeasti kennelin toimilupa. En itse ostaisi ihmiseltä, joka asuu maalla monien koirien kanssa ainuttakaan pentua, koska haluaisin olla varma etten ole tukemassa pentutehtailua, vaikka kuulostaa siltä että et aio pentuja teetättää vain pelkästä rahasta.

Nyt kyllä sanoin väärin. Se ensimmäinen asia mikä sinun kuuluisi tehdä on valita rotu, jota ryhdyt jalostamaan. En suosittele että aloitat sellaisella rodulla, joka on vaativa ja josta sinulla ei ole juurikaan kokemusta itselläsi.
      Koska:
      -ostajat luottavat siihen että kennelin pitäjä tietää rodustaan ja osaa neuvoa tarvittaessa ja kertoa rodusta

-kennelin pitäjän täytyy olla myös perehtynyt millaiset koirat ovat ulkomuodoltaan hyväksyttäviä (värivirheelliset yms eivät pääse näyttelyyn, jos nyt joku sinulta pennun ostaja näyttelyyn mielisi olisi varmasti karvas pettymys, jos kävisikin ilmi että koira ei pääse väri- tai purentavirheen tai jonkun muun syyn vuoksi ja ostaja on luottanut siihen että sinä osaat sanoa tämmöiset asiat)

-sinun täytyy myös osata kouluttaa koirasi tietenkin, eikä ole oikein hyvää mainosta kennelille, jos pitäjällä itsellään on koiria joita ei ole osattu kouluttaa

-jotkut rodut vaativat tietyt testit ja terveystarkastukset jotta pennut voidaan rekisteröidä täällä Suomessa. Esim. muistaakseni papillon ja phalene on testattava ettei niillä ole PRA silmäsairautta. Joten sinun pitäisi tietää mitkä sairaudet koirasta pitää tutkia ennen kuin voit ruveta miettimään edes pentujen tekoa

-ja jotta saat huippu uroksen astumaan narttusi sinulla täytyy olla myös melko hyvä narttu, sillä harva antaa uroksensa astutukseen ihan tuosta vain, varsinkin jos uros on priimaa tavaraa. Narttusi pitäisi olla terve ja täysipäinen tietenkin ja yleensä halutaan jotain näyttöä sen kyvyistä kuten pk-lajeissa tai näyttelyissä

-ja valitettavasti näyttelyissäkin olisi käytävä, vaikka tämä ei sinua itseäsi kiinnostaisikaan. Jos koiralla on hyvä näyttelytulos ja vielä jotain muita "meriittejä" siihen päälle voit pyytää koirista vähän korkeampaakin summaa jos haluat. Kunnon kasvattajat eivät pyydä "sekunda" pennuista hirveitä summia. Ja jos pentueen haluaa rekisteröidä sen vanhempien on täytynyt suorittaa näyttelyhyväksytysti. Tämä siksi että kennelliitto saa edes jonkinmoista osviittaa siitä että pentujen vanhemmat ovat rotumääritelmän mukaisia. Koiran ei tarvitse voittaa koko näyttelyä, mutta jos se hylätään et valitettavasti voi rekisteröidä pentuetta. Eli koiranäyttelyt kuuluvat oleellisena osana kennelin pitäjän elämään, ja jos sinua ei kiinnosta itse käydä voisit palkata jonkun joka vie koiriasi näyttelyyn puolestasi

Toivoisin että toimit kaikkien sääntöjen mukaan, etkä vain osta isoa maatilaa Virosta ja ryhdy kasvattamaan vaikka mainitsemaasi kaukkaria vain sillä perusteella että kun sinulla on iso maatila. Ota huomioon että kunnon kasvattajilla on jo ennestään kokemusta kasvattamastaan rodusta, eivätkä vain ummikkona laita kenneliä pystyyn ja valitse koiraa, joka näyttää ihan kivalta perehtymättä sopiiko koiralle itselle ja riittävätkö rahkeet koiran kasvatukseen. Kaukkarikaan ei ole kuitenkaan mikä helppo koira ja väärissä käsissä siitäkin saa tikittävän aikapommin.

• hhehehe

Heh heh, mikä trolli. ;)

• Viros halpa vodka

Joo kirjoita trolli ensi kerralla selvin päin, niin joku voisi vielä ymmärtää kirjoituksen sisällön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      65
      4242
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4241
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      109
      2905
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      58
      2796
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2029
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1679
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1353
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1281
    Aihe