16-vuotiaan tytön raskaaksi saattaminen?

boitsuboy

Olen 19-vuotias nuori mies joka seurustelee itseään hieman nuoremman, 16-vuotiaan tytön kanssa. Rakastamme toisiamme ja meillä on todella ihanaa. Mieleeni onkin hiipinyt ajatus siitä, onko tämä kaikki ikuista? Onko teinisuhteiden kohtalona - kokeiluluontoisia kun usein ovat - aina sammua lyhyen rakkauden palon jälkeen?

Ajatuskin pelottaa että vaikkapa jo vuoden päästä olisi kaunis liittomme historiaa ja olisimme molemmat päätyneet jonkun uuden kullan kainaloihin - me molemmat kun olemme "vielä niin nuoriakin". Itse haluaisin pyrkiä estämään kaiken tämän syntymisen. Tyttöystäväni on niin kaunis, ihana, suloinen ja meillä synkkaa hyvin vaikka hiukan ikäeroa onkin - tyttöystäväni hienoinen lapsekkuus vain sulostuttaa minua. Toisin sanoen parempaa voisin tuskin saadakkaan ja vaikka olisinkin hiukan vanhanaikainen niin minusta ihmisen tulisi sitoutua eikä haihatellen vaihtaa kumppania läpi koko elämän, vaikka jo nuorena jos siltä näyttää.

Uskon että tyttöystäväni on toki yhtä onnellinen yhdessäoloomme kuin minäkin, mutta onko hän samassa määrin tyytyväinen vielä "kuherruskuukauden" päätyttyäkin? Onko hän valmis elämään rinnallani koko loppuelämänsä (nuoresta iästään huolimatta), niinkuin jokaisen miehen ja naisen välisen suhteen perustana pitäisi mielestäni olla? Olen yrittänyt tiedustella tyttöystävältäni vastauksia näihin kysymyksiin. Hän tuntuisi vähättelevän niiden merkitystä "vielä tässä vaiheessa" vaikka toki vannookin rakastavansa minua.

Koska en tässä asiassa saa koottua minkäännäköistä mielenrauhaa, olen ajatellut varmistaa tyttöystäväni sitoutumisen meikäläiseen tekemällä hänet raskaaksi. Ikävä kyllä epäilen ettei tyttöystäväni ole (tai usko olevansa) vielä valmis, vaikka muiden nuorten tyttöjen tapaan puhuukin sillointällöin vauvakuumeestaan. Omasta puolestani voisin luvata, että teen kaikkeni tukeakseni rakastani lapsen kasvattamisessa.

Seksiä harrastaessamme hoidamme ehkäisyn kondomilla, tyttöystäväni ei e-pillereitä käytä - enkä tietenkään haluakaan että hän niillä pilaisi suloisen kehonsa terveyttä. Olen suunnitellut kortongin pään puhkaisemista, jolloin - ainakin tarpeeksi monta kertaa toistettuna - tyttöystäväni ennen pitkää tulisi raskaaksi. Ajatus voi kuulostaa pähkähullulta ja ehkä moraalittomaltakin, mutta eikös tähänkin voisi sopia sananlasku "tarkoitus pyhittää keinot"? Tämä voisi mennä läpi vahinkona, sillä voihan kortsukin mennä rikki.

Olen tosin huolissani mahdollisuudesta, että tyttöystäväni haluaisi tehdä abortin/hänen vanhempansa painostaisivat häntä siihen. Jos saisin hänet vakuuttuneeksi että lapsen pitäminen on paras ratkaisu, voisin huolehtimisellani ja välittämiselläni osoittaa olevani hänelle se ainoa ja oikea ja että hänen kannattaisi sen vuoksi uhrata nuoruutensa antautumalla elinikäiseen liittoon minun kanssani.

Ps. Mites minun kannattaisi oikein menetellä tämän asian suhteen?

43

1328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttöparka

      Ei tule kestämään tuo teidän suhteenne, siitä huolimatta vaikka lapsi tulisikin.

      Kaatuu nimittäin Sinun kypsymättömyyteesi. Et osaa ottaa vastuuta tasapainoisesti, niin kuin elämä sen jakaa, vaan olet LÄHEISRIIPPUVAINEN, ahdistava ihminen joka tukahduttaa kaiken lähelleen jo tulleenkin hyvän/rakkauden.

      Onnea vaan Sinulle loppuelämääsi. Itse siitä eniten tulet kärsimään. Kun vika on pääsi sisällä.

      • girl

        nuo jutut kuuluu jättää myöhemmälle. miettikää vasta sitten kun tyttöystäväsi on edes 18 vuotta! suositeltu raskaaksi tulemis aika on 20-30 vuoden välillä. tuollaisia juttua ei saa tehdä toiselta salaa! kummankin tulee haluta lapsi! olette liian nuoria. älä pilaa tytön opiskelua. jos olisin tyttöystäväsi tilalla niin tekisin varmasti abortin ja jos paljastuisit syylliseksi niin saattaisin jättää sinut. joten ei kannata. sitä paitsi, vaikka ei tehtäisikään aborttia niin kukaan lapsi ei ansaitse olla vahinko/ ei toivottu.


    • Leikkaako siellä?

      Siis haluat tehdä tyttöystävästäsi teiniäidin? Pimahtanutko olet?

    • ::...::

      Jos haluat että kaikki pitää tyttöäs huorana niin mikäs siinä.

      • joOnKumma

        minun mielestäni kylläkään KETÄÄN ei saisi pitää huorana jos joku on teiniäiti,se ei kenellekkään kuulu ja PISTE


    • karmeeHeikki

      luin alun ja meinasin kirjoittaa että nauttikaa ny toisitanne kaikes rauhass,mut sit kun rupesit kertoon aikeistas puhkoa kortsuja jotta saattasit tyttöystävän raskaaks,tulin toisiin aatoksiin.
      sä et oo terve jos toiselta tommosta meet tekeen.tajuutsä kundi mihin sä omistushaluissas ja kait mustasuuksissas oot menossa tekeen.jos tyttökaveris tulee raskaakst on takia noin nuorena,sillä menee elämä piloille SUN TAKII!mikä hirviö sä oot!!itsekäs m*lkku.voit sä rehellisesti sanoo eläväs tommosen teon jälkeen ilman syyllisyyttä tyttöystävän pettämisestä!!??
      sä et ansaitse tosiaan tota tyttöä,toivottavasti se tajuu ennen kuin uppoo sun kanssas syvemmälle.
      tiätsä sä pelkäät et se jättää sut ja sä itsekkäästi haluut vangita lapsen avulla ittees.jos sä siinä onnistusitkin,niin totuus tulee ilmi ja yksin sä jäät viimestään silloin. OLE REHELLINEN,mee hoitoon!

      • Hullumikähullu

        Nimenomaan, mutta toivon, että alotusviesti on trollaus. Jos ei, niin on kyllä todella syytä olla huolissaan tollasista kahjoista!


    • Arabi neekru

      Venytä sen vaginaa? Roimi mulle kun apina raiskasi :)

    • viisas neuvo

      Älä missään nimessä tee tyttöystävääsi raskaaksi kysymättä häneltä ensin lupaa! Tosin kuin että saisit hänen sitoutumisensa sinuun, hän hyvin todennäköisesti jättäisi sinut. Lapsi on niin iso päätös, ettei sitä voi tehdä puhumatta asiasta ensin toisen kanssa. Ja jos yhtään rakastaisit sitä tulevaa lastasi, niin sinun tulisi ajatella asiaa myös siltä kannalta.

    • Sekobolzi

      Ootko ihan hullu?
      Jos rakastat tyttöystävääs et tee sille tollasta!!

    • minävaankysyn

      Oletko ihan hullu? Ajatteletko olenkaan miten vihattu tuo lapsi tulee olemaan koko loppuelämän, tuolla tavalla teet syntymätömän lapsen elämästä helvetin. Toivon vaan että tyttöystäväsi huomaa mitä yrität tehdä ennen kun on lian myöhäistä. Sun kanataisi hakeutua hoitoon ja vähän äkkiä.

      Ensin minäkin ajattelin että ehditte vielä saamaan lapsia kun olette vähän vanhempia ja olette ensin ehtinyt nautia elämästä toistene kanssa... mutta nyt vaan toivon että tuo tyttö jättä sinua koska et ole hänen arvoinen jätkä.

    • ghopkl,äpö'ä

      Löysin todella kivan testin, tein sen ja nyt haluan jakaa tämän riemun myös teidän kanssa!
      Kannattaa kokeilla, mutta muista tehdä ohjeiden mukaan.
      Tämä on oikeesti hauska ja toimiva...
      Kiinalainen juttu: Tämä on aika merkillistä, mutta
      kannattaa kokeilla, jos on uhrata 3 minuuttia aikaa.

      Lohikäärmeen vuosi, joka toivottaa sinulle menestystä
      ja onnea!

      NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA - JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI
      JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!!
      Vain 3 minuuttia ja tulet
      hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän
      kertoi,että hänen
      toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ
      FUSKAA!!!
      Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
      Ota esille kynä ja paperia:
      Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi,
      valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet
      ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!

      1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.

      2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä
      tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.

      3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden
      vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.

      4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa
      nimet(esim.ystävät, perhe jne.).

      5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden
      8, 9,10 ja 11viereen.

      6. Ja nyt, toivo jotain.

      Tulokset tulossa!

      Tässä avain tähän kaikkeen:

      1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle
      henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.

      2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota
      rakastat.

      3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta
      pidät kovasti mutta et
      oikein ota hänestä selvää

      4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.

      5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut
      erittäin hyvin.

      6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa! 6 tuo sinulle
      onnea.

      7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön
      kanssa.

      8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.

      9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja
      ajatuksistasi.

      10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi
      elämään.

      Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin
      kuluessa siitä, kun
      olet sen itse lukenut. Silloin toiveesi toteutuu. Ellet
      lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit.
      Erittäin merkillistä,
      mutta se tuntuu
      toimivan!!!

      • fh,

        Toi 7 ei pidä paikkaansa. Sillä mun Best Frend vihaa Frontside olliee.


    • :)

      herra jestas hankkii hoitoon.. jos todella rakastat sun tyttöystävä et tekisi niin....pilaat sun tyttöystävän tulevaisuus jos teen niin mietti nyt vielä uudestaan

    • plääh tylsimys

      en jaksanu lukee =)

    • dkdkkddk

      no on siinä ikäeroa pariskunnalla

      noh, onnea teille :D

    • as i say

      tarkoitus pyhittää keinot, uskon siihen itsekin mutta en silloin kun tarkoitus on itsekeskeistä omanedun tavoittelua. Kuten joku aiemmin sanoit, olet läheisriippuvainen, todennäköisesti suurimman osan ajastasi vietät kahdestaan tyttöystäväsi kanssa.

      Miten kuvittelet että 16 vuotias olisi valmis äidiksi? Kuka lasta hoitaa? MIten tyttösi hoitaisi opiskelun? Tuliko mieleen että hän ei välttämättä ole fyysisesti valmis synnytykseen, pahimmillaan voi kuolla? Tiedän myös melko läheltä tapauksen jossa äiti sairastui synnytyksen jälkeen masennukseen ja tappoi itsensä hyppäämällä junan alle.

      Ja jos nyt saisit hänet raskaaksi niin valehtelusitko hänelle kyseessä olevan vahinko ja samalla selität että haluat pitää lapsen. Millaisessa suhteessa valehdellaan toiselle?

      Ei ole kovin loppuun asti mietitty kuvio tämäkään

    • Alvarto

      Oletko ajatellut lapsen asemaa asiassa? Tunnut viestissäsi käsittelevän lasta vain eräänlaisena "välikappaleena" tai "ratkaisuna" teidän parisuhteellenne. Lapsi ansaitsee rakastavat vanhemmat, hyvän äidin ja isän. Onko toimintasi esimerkillistä isän toimintaa?

      Poimin myös viestistäsi seuraavan kohdan:

      "tyttöystäväni hienoinen lapsekkuus vain sulostuttaa minua."

      Lapsen syntymän aikaan suhteessanne olisi vielä kaksi lasta: tyttöystäväsi (iän ja henkisen kypsyyden puolesta) sekä syntynyt lapsi. Oletko todella valmis ottamaan näin suuren vastuun?

    • ihmisraunio

      Älä oikeasti saata tyttöäs raskaaksi :oo Itse olen ei toivottu lapsi tosin sain rakkautta mutta pilasin äidin opiskelun ja isääkään ei ole näkynyt 13:sta vuoteen ja kärsin vakavista oppimis häiriöistä alakoulussa, koska masennuin isäni lähdöstä. Nyt olen lähes hermoraunio 17-vuotias teini. Ja ajoittain toivon etten olisi syntynytkään koska olin "suloinen tuho" äidilleni.joka sai minut täytettyään 17. Toivon todella että nautit yhteisestä ajasta tyttösi kanssa ja jos todella haluat pitää hänet osoita että voi tukea häntä ja muista näyttää rakkautesi. Nimittäin jos jotain jostain tiedän niin tedän että raskaus noin nuorena ei ole tie ikuiseen yhteiseen elämään, koska mikään ei ole varmaa. Enkä usko että haluat tehdä tytön elämästä vaikeaa noin nuorena. Kaikkea hyvää sinulle ja toivon että unohdat tuon raskaus puolen vielä siihen asti että olette molemmat valmiita sekä varoissanne jotta voitte tehdä lapsen olon hyväksi ja turvalliseksi.

      • hoitaja...

        Tarinasi kuulostaa kauhealta... mutta osuit asian ytimeen, vaikka kannat selvästi kaunaa ja tuskaa isäsi lähdöstä. Toivottavasti saat pian elämästä kiinni ja huomaat että vika oli vanhemmissasi ja isäsi lähti itse sinä et ajanut häntä pois. Toivotan sinulle rauhaa ja rakkautta tulevaan.


    • ukko96

      sairasta..

    • kataaaaaaaaaa

      Suhteenne kuulostaa aivan ihanalta ! :) mutta mietippä hieman mitä olet tekemässä. Jos tyttöystäväsi joskus saisi selville mitä olet tehnyt hän ei luultavasti antaisi sitä KOSKAAN sinulle anteeksi. Hänhän on vasta kuusitoista !!! Itse olen 17v tyttö ja jos poikaystäväni tekisi minulle noin en voisi enää luottaa häneen ikinä. enkä voi edes kuvitella tulevani vielä raskaaksi vaikka olenkin vuoden vanhempi ! En todellakaan olisi valmis huolehtimaan toisesta ihmisestä. Joten kannattaisi kysyä tyttöystävältäsi olisiko hän valmis hankkimaan lapsen kanssasi.

    • 5252

      Puhu hänelle että haluat lapsia ja kysy onko hän valmis siihen. Mieti myös oletko itse sillä se ei ole mikään yhdessä illassa päätettävä asia. Ja kuten olet varmaan jo huomannut niin tuossa iässä 3 vuotta on aika iso ikäero.

    • EI NÄIN!

      Sun tyttöystäväshän se siinä sit raskaana on ja joutuu kestää sen kaiken, yöllä heräämiset ja syöttämiset sit lapsen syntymän jälkee ja sit vielä kaikki rahaongelmat, niitä tulee ja menee ihan varmasti. Ootko oikeesti noin idiootti, omistushaluinen paskiainen!? Toivottavasti sä mietit oikeen tosissaaa, et mikä meni sussa vikaa! Ja mietippäs sitä, eihän se sun tyttös oo ees enää niin täydellinen, ku sil on kaikkii raskausarpii ja ylimääräsii kiloja ja se vaa valitaaa sulle kaikesta et miten kusipää sä oot ku et hoida sitä lastas. Et voi tehdä tollasta, ees ajatella! Kauhee hirviö, toi on niin väärin!!!!!! Sun tyttöystäväs on varmasti täydellinen ja tulee aina olemaan, mut sä pilaat sen elämän. Miks? Mitä se on sulle tehny, etkö tajuu, et lapsen hankkiminen ei todellakaan tarkota ikuista suhdetta?!?!?!?!??!!! Sehän voi vaik kuolla synnytyksee, mieti kaikkee ihan tosissaa! Sen vaan sanon että oot ihan hirvee ihminen. Et voi leikkii sun tyttöystävälläs, se sitä lasta kantaa sisällää 9kk ja synnytttää sen lapsen, vaikkei haluaiskaa, hoitaa sitä lasta vaikkei haluaiskaa, joutuu olemaan aikuisen roolissa vaikkei haluaiskaa, vaan sä saat päättää sen kohtalosta, eriasia olis, et se olis oikeesti vahinko, mutta ku ei se ookkaa. JA sit mieti ku te eroasitteki, nii sä joutuisit maksaa elatusmaksua, vaikket haluaiskaa, sun olis ihan turha valittaa yhtään kellenkkään siitä, joutusit vaa miettimään, et miks päätit kaiken sen puolesta. Pilaat vaan tytön mielen, kehon ja elämän ja se on viel itekki lapsi ja alaikäne. Susta tulee sit yks vihatuimmista jätkistä! usko pois! Vihaan sua vaikken tunnekkaa ja jos ton teet oikeesti niin, tiietäänpä ainaki et oot täys hullu ja paskiainen. Mitä sun tyttöystäväs on sulle tehny? Kerro toki meillekki!?

      • boitsuboy

        Kumpikin meistä kuitenkin on ilmaissut haluavansa jossakin elämänsä vaiheessa lapsia. En itseasiassa edes keksi että mikä voisikaan olla naisen elämässä se suurempi tarkoitus ja tyydytyksen lähde kuin tuo edellämainittu?
        16 vuoden hedelmöitysikä on kieltämättä aikainen, muttei mielestäni mahdoton ajatus.

        Tiedänpä tuttavapiiristäni parikin tapausta, joissa teiniäiteys on osoittautunut onnistuneeksi, siitäkin huolimatta vaikka isä ei ole ollut kummassakaan tapauksessa läsnä. Itse olen luvannut itselleni että tulen tukemaan tyttöäni kaikessa, mitä lapsen kasvattamiseen tulee ja saman voin taata myös omien vanhempieni osalta.

        Haluan korostaa etten missään nimessä halua estää rakastettuani elämästä, haluan vain olla ja pysyä osana tuota elämää...


      • hoitaja...
        boitsuboy kirjoitti:

        Kumpikin meistä kuitenkin on ilmaissut haluavansa jossakin elämänsä vaiheessa lapsia. En itseasiassa edes keksi että mikä voisikaan olla naisen elämässä se suurempi tarkoitus ja tyydytyksen lähde kuin tuo edellämainittu?
        16 vuoden hedelmöitysikä on kieltämättä aikainen, muttei mielestäni mahdoton ajatus.

        Tiedänpä tuttavapiiristäni parikin tapausta, joissa teiniäiteys on osoittautunut onnistuneeksi, siitäkin huolimatta vaikka isä ei ole ollut kummassakaan tapauksessa läsnä. Itse olen luvannut itselleni että tulen tukemaan tyttöäni kaikessa, mitä lapsen kasvattamiseen tulee ja saman voin taata myös omien vanhempieni osalta.

        Haluan korostaa etten missään nimessä halua estää rakastettuani elämästä, haluan vain olla ja pysyä osana tuota elämää...

        Aloitit tuolla "jossakin elämänsä vaiheessa" NIMENOMAAN tyttösi haluaa lapsia muttei ihan vielä, itse täytän syksyllä 18 ja tiedän haluavani lapsia jossain vaiheessa en ole saanut kouluani päätökseen ja rahallisesti en voisi edes poikaystäväni kanssa elättämään lasta vaikka vanhemmatkin auttaisivat. Haluan että kaikki on valimista kun päätän lapsen hankkia ja haluan että meillä(minä ja poikaystäväni), on molemmilla töitä ja säännölliset tulot. En ole vielä valmis edes haaveilemaan lapsesta ainakaan muutamaan vuoteen.

        Vaikka voisitte sanoa molemmat olevanne tarpeeksi aikuisia hoitamaan ja kasvattamaan lapsen, se ei kuitenkaan ole niin helppoa. Pitää muistaa että se lapsi on ihminen teidän tasollanne ja te olette hänet tähän maailmaan saattaneet joten teillä on vastuu pitää huolta että lapsi voi hyvin ja pysyy terveenä koko elämänsä.

        Ja otit puheeksi tuttavapiirisi onnistumiset tässä suhteessa... se ettei isä ole mukana lapsen elämässä on jo epäonnistuminen lapsen on tärkeä saada tuntea molemmat vanhempansa ja tietää molempien suvusta, esim. tulevaisuudessa jos lapsi sairastuu perinnölliseen tautiin/sairauteen joka olisi voitu estää jos siitä olisi tiedetty aiemmin ja tutkimusten kautta olisi oitu määrätä lääkitys tai toimenpide sen estämiseksi, pahimmassa tapauksessa lapsi voi kuolla, mutta tämä on ääritapaus. Ja oikeasti et voi sanoa että koska tuttava piirissäsi on onnistunut, se onnistuu juuri sinunkin kohdallasi, vai voitko väittää vastaan.

        Toivotan kuitenkin kaikkea hyvää sinulle ja tyttöystävällesi, toivon kuitenkin että odotatte ainakin siihen asti että tyttösi on päässyt koulunsa läpi ja voi hankkia jotain työtä vaikka raskauden jälkeen, mutta anna tyttösi osallistua päätökseen, jos vielä edes harkitset suojauksen rikkomista salaa, voin sanoa että tarvitset laitoshoitoa.


      • boitsuboy
        hoitaja... kirjoitti:

        Aloitit tuolla "jossakin elämänsä vaiheessa" NIMENOMAAN tyttösi haluaa lapsia muttei ihan vielä, itse täytän syksyllä 18 ja tiedän haluavani lapsia jossain vaiheessa en ole saanut kouluani päätökseen ja rahallisesti en voisi edes poikaystäväni kanssa elättämään lasta vaikka vanhemmatkin auttaisivat. Haluan että kaikki on valimista kun päätän lapsen hankkia ja haluan että meillä(minä ja poikaystäväni), on molemmilla töitä ja säännölliset tulot. En ole vielä valmis edes haaveilemaan lapsesta ainakaan muutamaan vuoteen.

        Vaikka voisitte sanoa molemmat olevanne tarpeeksi aikuisia hoitamaan ja kasvattamaan lapsen, se ei kuitenkaan ole niin helppoa. Pitää muistaa että se lapsi on ihminen teidän tasollanne ja te olette hänet tähän maailmaan saattaneet joten teillä on vastuu pitää huolta että lapsi voi hyvin ja pysyy terveenä koko elämänsä.

        Ja otit puheeksi tuttavapiirisi onnistumiset tässä suhteessa... se ettei isä ole mukana lapsen elämässä on jo epäonnistuminen lapsen on tärkeä saada tuntea molemmat vanhempansa ja tietää molempien suvusta, esim. tulevaisuudessa jos lapsi sairastuu perinnölliseen tautiin/sairauteen joka olisi voitu estää jos siitä olisi tiedetty aiemmin ja tutkimusten kautta olisi oitu määrätä lääkitys tai toimenpide sen estämiseksi, pahimmassa tapauksessa lapsi voi kuolla, mutta tämä on ääritapaus. Ja oikeasti et voi sanoa että koska tuttava piirissäsi on onnistunut, se onnistuu juuri sinunkin kohdallasi, vai voitko väittää vastaan.

        Toivotan kuitenkin kaikkea hyvää sinulle ja tyttöystävällesi, toivon kuitenkin että odotatte ainakin siihen asti että tyttösi on päässyt koulunsa läpi ja voi hankkia jotain työtä vaikka raskauden jälkeen, mutta anna tyttösi osallistua päätökseen, jos vielä edes harkitset suojauksen rikkomista salaa, voin sanoa että tarvitset laitoshoitoa.

        Ainahan asiat voi järjestää niinkin ettei lapsi häiritse opiskelua. Sillä tavoin muutkin samassa tilanteessa olevat yleensä asiansa järjestävät. Toisaalta en näe tyttöystäväni opiskelua mitenkään välttämättömäksi. Yhteiskunnan odotukset nyt on mitä on mutta minusta yhtä tärkeä naisen tehtävä on synnyttää ja olla kotona lapsia hoitamassa niin kauan kuin tarve vaatii. Edellä mainittuhan ei ainakaan meiltä miehiltä onnistu vaikka tuotammekin sitä varten tarvittavat siittiöt. Kysehän ei niinkään ole siitä mitä tyttöni haluaa tai mihin hän uskoo olevansa valmis vaan siitä kuinka pitkälle voin vaikuttaa hänen ajatteluunsa.

        Niinkuin itsekin myönnät niin tähän ketjuun on vastattu aikalailla kärjistävästi. Entä jos koittaisikin vähentää niitä pessimistisempiä asenteita ja yrittää nähdä asiassa niitä positiivisempiakin puolia? Miksi ylipäätään haluaisin jättää tyttöystäväni näin laskelmoidusti harkitun teon jälkeen? Lapsi ei todellakaan olisi pelkkä "pyrkimysteni välikappale" vaan tottakai kantaisin vastuuni siinäkin tapauksessa että eroaisimme.

        Ongelmahan sattuu olemaan kuin kaksiteräinen miekka - valitsenpa kumman tahansa vaihtoehdon - siis jätänkö teon tekemättä vai en - liittyy siihen omat riskinsä. Joten uhkapelurin kaikki tai ei mitään -asenteella on kai mentävä? Oma mielenrauhahan tässä on jo valmiiksi vakaalaudalla, mitä tulee suhteemme säilymiseen.


      • hoitaja...
        boitsuboy kirjoitti:

        Ainahan asiat voi järjestää niinkin ettei lapsi häiritse opiskelua. Sillä tavoin muutkin samassa tilanteessa olevat yleensä asiansa järjestävät. Toisaalta en näe tyttöystäväni opiskelua mitenkään välttämättömäksi. Yhteiskunnan odotukset nyt on mitä on mutta minusta yhtä tärkeä naisen tehtävä on synnyttää ja olla kotona lapsia hoitamassa niin kauan kuin tarve vaatii. Edellä mainittuhan ei ainakaan meiltä miehiltä onnistu vaikka tuotammekin sitä varten tarvittavat siittiöt. Kysehän ei niinkään ole siitä mitä tyttöni haluaa tai mihin hän uskoo olevansa valmis vaan siitä kuinka pitkälle voin vaikuttaa hänen ajatteluunsa.

        Niinkuin itsekin myönnät niin tähän ketjuun on vastattu aikalailla kärjistävästi. Entä jos koittaisikin vähentää niitä pessimistisempiä asenteita ja yrittää nähdä asiassa niitä positiivisempiakin puolia? Miksi ylipäätään haluaisin jättää tyttöystäväni näin laskelmoidusti harkitun teon jälkeen? Lapsi ei todellakaan olisi pelkkä "pyrkimysteni välikappale" vaan tottakai kantaisin vastuuni siinäkin tapauksessa että eroaisimme.

        Ongelmahan sattuu olemaan kuin kaksiteräinen miekka - valitsenpa kumman tahansa vaihtoehdon - siis jätänkö teon tekemättä vai en - liittyy siihen omat riskinsä. Joten uhkapelurin kaikki tai ei mitään -asenteella on kai mentävä? Oma mielenrauhahan tässä on jo valmiiksi vakaalaudalla, mitä tulee suhteemme säilymiseen.

        Ymmärrän toki ja ymmärrän toki heitä jotka eivät ymmärrä, koska aihe on kuitenkin erittäin henkilökohtainen ja niin kuin missä tahansa asiassa ihmiset unohtavat ajatella omaa näkemystään pidemmälle.

        En epäile ettet kantaisi vastuutasi lapsesta pelkään että tyttösi saattaa jättää lapsen pelkästään sinun kontollesi, koska tyttö on niin nuori. Jos tuo ero siis sattuu kohdallesi, jota en tietenkään teille toivo.
        Toivoisin ja pyydän että jos epäilet edes hieman ettei suhteesi tuohon tyttöön jatku pitkään, älä mieti lapsen hankkimista varsinkaan aloitus tekstissä ilmoittamallasi tavalla. Se tekisi liikaa vahinkoa tytön elämään ja hän saattaisi jopa kieltää sinulta lapsen tai tehdä abortin joka jättäisi ikuiset arvet tytölle.

        Lupaathan että keskustelet vakavasti ja pitkään tytön kanssa, ehdota vaikka terapiaa jos se tuntuu helpommalta tavalta käsitellä suhdettanne, mutta tärkeintä on että puhutte kaiken halki mahdollisimman hyvin.
        Elämää varsinkaan toisen elämää ei saisi pitää pelinappulana.

        Toivottavasti ymmärsit mitä ajoin takaa. Kaikkea hyvää sinulle ja selvästi upealle tyttöystävällesi, ja tulevaisuuden perheellesi jonka tosin toivoisin tulevan hieman myöhemmin.


    • Kusipää, mee hoitoo

      Tommoset tyypit sietäis ampua... pistää vihaksi tuo nuoren naisen hyväksikäyttö ja lapsen.

    • En rupee haukkumaan sua kusipääksi tai paskiaiseksi mut onhan se että kelaa panevansa 16 vee tytön paksuks lähinnä itseään varten aika hemmetin typerä idea. ei siitä lopulta hyötyis kukaan vaikka nyt vaikuttaaki loistoajatukselta. teillä molemmilla koko elämä edessä eikä sitä kannata ylimurehtia, ootteko kuinka kauan yhdessä. elämä on mitä se on, se tuo asioita mukanaan ja sit niistä selviydytään vaikka tuottaiski päänvaivaa. lapset on kivoja mut ei niitä kannata tehdä siks että pelottaa

    • zhadhay2626

      vitun pedofiili pane omas ikääsiä

    • olekamala

      Hyi saatana sua! Miten vitussa joku voi olla noin mulkku! Vittu ajatteletko sä saatana yhtään kuule muijaas, vai pyöriikö oma napa ympärillä! Vittu tollaset vois viiä ladon taa ja lopettaa saatana.

    • Ei saatana..

      Paska nakki vai mitä pedofiili. Vedä itsesi hirteen.

      • girl

        jos kummatkin osapuolet haluaa lapsen, se on ok, mutta mitään ei tehdä salassa!!! sanoit että tyttöystäväsi haluaa jossain vaiheessa lapsen.. jättäkää ajatus myöhemmälle! hän ei todellakaan ole valmis. palatkaa asiaan vasta kun tyttöystäväsi on edes 18, mielellään 20 ! alle 20v on tyhmää hankkia lapsia. se jos tyttöystävä sanoo haluavan jossain vaiheessa lapsia, ei tarkoita että haluaa niitä nyt heti!


    • aivanhullua

      Toihan on aivan hullua ja todella jäjetöntä!!! Etkö ajattele yhtään miltä tyttöystävästäsi tuntuisi tulla raskaaksi jos hän ei sitä haluaisi ja jos hän päätyisi aborttiin niin siitä jäisi pysyvä jälki hänen elämäänsä!!!!!!

    • Anni16jättäisinsinut

      Älä tee sitä! En tiedä miten saisin sinut vakuutettua, mutta ei, et vain voi! Miksi et usko ''pilaavasi hänen elämäänsä''.....
      Ole niin kiltti ja jätä tuo tekemättä! Jos yhtään miettisit muita kun omia etujasi tässä asiassa, huomaisit ettei niitä olisi ollenkaan! Itse olen 16 vuotias, eikä ajatuksessanikaan kävisi mielessäni raskaus! Jos poikaystäväni edes olisi harkinnut tuollaista, jättäisin hänet välittömästi ilman mitään ehtoja. Miksi tahdot hänen kuuluvan ikuisesti sinulle? Luulet kai omistavasi tytön vain jos teillä yhteinen lapsi? Sen voin sanoa että lapsi ei sido sinua yhteen hänen kanssaan. Sensijaan se vie teitä kauemmaksi toisistanne, kun kaikki aika ja jakaminen menee lapseen! Mieti kuinka massiivisen määrän kipua tyttösi joutuu vuoden ajan kantamaan noin nuorena. Voi olla että hän ei sen jälkeen enää haluaisi seksiä kanssasi, sillä pelkäisi kondomin ''menevän rikki'' taas. Tekstisi osoittaa että sinä et juurikaan muista välitä kuin omista eduista.Oletko miettinyt että pilaat oikeasti hänen elämänsä, vaikket sitä itse myönnäkkään. Hän ei enään ole siro ja kaunis raskausarpien ja painon takaa. Hänen uransa on pilallakoska hän ei voi opiskella kunnolla. Hän voi kuolla. Hänellä voi tulla traumoja. Ja lisäksi sinua kalvaisi ikuinen huono omatunto, ja sinua seuraisi musta varjo. Tuo on kaikkea muuta kuin tervettä puuhaa. Lisäksi se ei ole ''hedelmöittämistä'' vaan HUIJAAMISTA!

    • eihelekutti

      Vittu oot kyllä sairas, et sä voi tehä nuorelle tytölle noin... jos teet niin et varmana sitä ansaitte ja tiedät sen ittekin. jos rakastat sitä oikeesti nii haluut että se on onnellinen etkä aattele vaan sitä et miitä ite haluut

    • severksfjasd

      Helvetin torvi olet.

      LAPSIA EI HANKITA PARANTAMAAN SUHDETTA.
      Todennäköisesti tyttö tekee abortin ja jättää sinunlaisesi paskiasen.

      Mieti asia toisin päin, jos joku tyttö tekisi saman sinulle, hankkisis sinulle lapsen tahtomattasi?

      Voi vittu että osaat olla vastenmielinen, hyi saatana.

    • hullu oot

      Kuulostaa hirveältä,että yrität saada noin nuoren tahallaan raskaaksi.

      • ootkauhee

        ^^todellakin. Vittu tää kirjoittaja on täys pelle!!! KUKA NYT TAHALLAAN HALUAA TYTTÖYSTÄVÄNSÄ RASKAAKSI!?!?!?!?! TOIVOTTAVASTI TÄÄ TYTTÖ TAJUAISI JÄTTÄÄ TOLLASEN APINAN,OOT SAIRAS!!!!!!!!!!!!!!!


    • no anna mennä sit!

      sanoista tekoihin sitten vaan ;)

    • boitsyboy

      XDDDD heti luulittte et tää on totta :D!! Otin tän vanhasta jostakin kirjotuksesta :DD Oikeesti toi on niin roskaa :D

    • Anonyymi

      Jos puhkaiset kumin ja tyrtöystäväsi päätyy raskaaksi olet syyllistynyt raiskaukseen

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe