Käväisin Kaustisilla ja kaupassa tuntuu osa puhuvan ruotsia tai ainakin hoonosoomea. Mahtoiko olla Teerijärveläisiä? Miksi Teerijärvi kuuluu Kruunupyylle, vaikka asioivat ainakin kauppareissut Kaustisilla? Entä käyttekö Teerijärveläiset Kruunupyyssä vai Kaustisilla näin pääsääntöisesti? Olisi jotenkin loogisempaa, jos Teerijärvi olisi Kaustista, kun Kaustisten keskustaan on 10km ja Kruunupyyhyn 37km. Kummassa sinä asioit? Minä kun en usko tähän kielipoliittiseen syyhyn tippaakaan. Asiointimatka on ratkaisevampi tekijä. Suomenruotsalaiset ovat hyvää ja rehtiä porukkaa, kyllä heidän kanssaan toimeen tulee. Miksi pidetään kiinni jostain tyhmästä kielipolitiikasta, kun kaikki osaa ainakin jonkin verran suomenkieltä, ja kyllä Kaustisilla ruotsiakin ymmärretään, kuten myös englantia. Eikö perinteiden sijaan voisi ajatella loogisesti, ja miettiä mihin ihmisillä on lyhin matka asioihinsa.
Tämä oli siis kannanotto siihen, ettei kuntaliitoksia pitäisi tehdä noin vain, vaan tehdä ns tarpeelliset kuntaliitokset, tai ts kuntarajojen järkevöittäminen ja sitä kautta syntyvät kansalaisia palvelevat ratkaisut. Helpottaisi Teerijärveläistenkin elämää. Mutta löytyykö sitten heiltä itseltään halua tällaiseen? Onko perinne ja kunnia sittenkin tärkeämpi, kuin bensan hinta ja vaivannäkö??
Teerijärvikö Kruunupyytä
olen oma itseni
0
199
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433137- 432518
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1152468- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271830- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851445- 391310
- 821169