Esko Valtaoja riehuu myös kristittyjen elämänalueella vaikkei tiedä asiasta muuta kuin kliseisiä stereotypioita.
Jospa minäkin nyt esitän tyhmän kysymyksen Valtaojalle hänen omalla alueellaan.
Nimittäin Iltasanomien artikkelin mukaan ...
"Missä on puuttuva aine?
Jos pimeä energia ja pimeä aine muodostavat 95 prosenttia universumista, jää normaalin aineen osuudeksi 5 prosenttia. Mutta tästä viidestä prosentista yli puolet puuttuu. "
Puhutte maailmankaikkeuden tutkimuksesta vaikka yli 97,5 % koko kaikkeudesta on täysin kadoksissa ? Miksi puhutte maailmankaikkeuden tutkimuksesta ?
Puhutte myös aukkojen Jumalasta ja tarkoitatte, sitä Jumala voi olla tieteen vielä selvittämättä olevissa aukoissa.
Ette kuitenkaan ota huomioon, että se aukko tiedemiesten tietämättömyydessä on yli tuo 97,5% koko universiumista ettekä tiedä näkyvänkään maailmankaikkeuden asioista vielä hönkäsen pöläystä varmasti. Tieteen ollessa dynaamista sen tietoaines muuttuu jokaikinen päivä eli tämän päivän "tieto" olikin pelkkää valhetta.
Parasta pitää vaan suu kiinni asioista joista ette tiedä yhtään mitään ! Sovitaanko näin ?
Esko Valtaoja ottaa kantaa ?
38
129
Vastaukset
Väittäisin että Valtaoja on paremmin selvillä uskonnoista kuin sinä tieteestä. Hän käynyt pitkiä kirjeenvaihtoja Tampereen entisen piispan Juha Pihkalan kanssa joissa he keskustelevat uskosta. Näistä keskusteluista on myös julkaistu kaksi kirjaa.
Hän myös suhtautuu nöyremmin uskontoihin kuin sinä näytät suhtautuvan tieteisiin.
Joten: Älä viitsi..
http://kaikenvoilukea.blogspot.fi/2010/11/juha-pihkala-esko-valtaoja-tiedan.html
http://kaikenvoilukea.blogspot.fi/2010/11/juha-pihkala-esko-valtaoja-nurkkaan.html- atteisti
Juuri näin. Oon lukenu molemmat Valtaoja-Pihkala keskustelukirjekirjat(erinomaisia!) ja Valtaojan maailmankaikkeus(vai miten niitä nimittäisi) trilogian (aivan loistavia). Valtaoja ei toki usko jumalaan tai muuhunkaan yliluonnolliseen, mutta tuntuisi olevan todella kiinnostunut aiheesta ja aivan varmasti tietää uskonnosta enemmän kuin moni uskova. Ja keskustelukirjeessään sanoi pitävänsä kirkkoa kaikesta huolimatta tärkeänä vastapainona tieteelle. Ei Valtaoja ja hänen kaltaisensa ole uskonnon vihollisia. Uskonnon pahimpia tuholaisia ovat kiihkouskovaiset itse.
- Huom!
atteisti kirjoitti:
Juuri näin. Oon lukenu molemmat Valtaoja-Pihkala keskustelukirjekirjat(erinomaisia!) ja Valtaojan maailmankaikkeus(vai miten niitä nimittäisi) trilogian (aivan loistavia). Valtaoja ei toki usko jumalaan tai muuhunkaan yliluonnolliseen, mutta tuntuisi olevan todella kiinnostunut aiheesta ja aivan varmasti tietää uskonnosta enemmän kuin moni uskova. Ja keskustelukirjeessään sanoi pitävänsä kirkkoa kaikesta huolimatta tärkeänä vastapainona tieteelle. Ei Valtaoja ja hänen kaltaisensa ole uskonnon vihollisia. Uskonnon pahimpia tuholaisia ovat kiihkouskovaiset itse.
Kristinuskon vihollisia ovat kuitenkin.
- Mirka...
Huom! kirjoitti:
Kristinuskon vihollisia ovat kuitenkin.
Kristinusko on bullshittiä.
- zyrt
PHiukkanen
Sinä et tiedä uskonnosta sen enempää kuin minä tai Valtaojakaan. Te kaikki luotte omat jumalanne, teette niistä itsenne kaltaisia, tulkitsette raamattua mielenne mukaan ja väitätte, ettei ateisti muka tiedä uskonnosta mitään. On se vaan kummallinen väite. Olin minäkin koulun pakollisessa uskonnonopetuksessa. Miksi se veronmaksajien maksettavana on, jos sen anti on nolla?- Mirka...
Tutkimusten mukaan ateistit tietää uskonnoista eniten.
- zyrt
Mirka... kirjoitti:
Tutkimusten mukaan ateistit tietää uskonnoista eniten.
Eihän nuo ns. kristinuskovaiset tiedä edes uskontunnustusta tai miksi mitäkin kirkkopyhää vietetään. Ne sanovat että kuoltuaan uskovainen pääsee taivaaseen, mutta eivät tiedä sitä että uskontonsa mukaan vasta viimeisenä päivänä, jolloin jeesus on tuleva tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita.
- PHiukkanen
Kyse on nyt kristinuskosta eikä uskonnosta !
Valtaojan ja Pihkalan välisessä kirjeenvaihdossa oli pääasiassa kyse nimenomaan tieteen ja uskonnon välisestä suhteesta. Pihkala ei ole oikea henkilö puhumaan kristinuskosta, koska hän tuntee vain luterilaisuuden eikä tunne kristinuskoa oikeastaan kuin kuriositeettina. Molemmat - sekä Pihkala että Valtaoja - tiedostaa kristinuskosta vain stereotypiset kliseet, joiden kautta molemmat suhtautuu nimenomaan aitoon kristinuskoon torjuvasti - eri lähtökohdista tosin.
Eli tämä tästä :))- zyrt
Kristinusko on uskonto.
- Uskon puolesta
zyrt kirjoitti:
Kristinusko on uskonto.
Kristinusko on USKO - ei uskonto :))
- Cliff H.
Uskon puolesta kirjoitti:
Kristinusko on USKO - ei uskonto :))
USKONNOT Suomessa: http://www.uskonnot.fi/uskonnot/
Jokaisen uskonnon kannattaja sanoo omaa uskontoaan uskoksi, kuten kristityt. Kristittyjen ei pidä luulla, että vain heillä on usko. - nyw
Cliff H. kirjoitti:
USKONNOT Suomessa: http://www.uskonnot.fi/uskonnot/
Jokaisen uskonnon kannattaja sanoo omaa uskontoaan uskoksi, kuten kristityt. Kristittyjen ei pidä luulla, että vain heillä on usko.Olen uskossa Jeesukseen, en uskonnossa Jeesukseen. Minä tunnen syyllisyyttä jos tuhlaan aikaani muuhin ja päivittäin koen syyyllistäviä ajatuksia kun tykkään lukea tapa tai tule tapetuksi sotakirjallisuutta. Nyt menossa poventsan korpit, Reino Lehväslaiho, sivulla 81. Nämä sotakertomukset pistää miettimään sitä oliko sallittua tappaa neuvostosotilas vai ei. Asetelma vaan oli sellainen, että siinä on tapettava kun vihollinen tulee tappoaikeissa kohti. Toki suomalaisetkin hyökkäsivät ja maa-alueita valtasivat tulevia rauhanneuvotteluja varten, ettei liian suurta osaa Suomen maapinta-alasta menisi hukalle.
- Mirka...
nyw kirjoitti:
Olen uskossa Jeesukseen, en uskonnossa Jeesukseen. Minä tunnen syyllisyyttä jos tuhlaan aikaani muuhin ja päivittäin koen syyyllistäviä ajatuksia kun tykkään lukea tapa tai tule tapetuksi sotakirjallisuutta. Nyt menossa poventsan korpit, Reino Lehväslaiho, sivulla 81. Nämä sotakertomukset pistää miettimään sitä oliko sallittua tappaa neuvostosotilas vai ei. Asetelma vaan oli sellainen, että siinä on tapettava kun vihollinen tulee tappoaikeissa kohti. Toki suomalaisetkin hyökkäsivät ja maa-alueita valtasivat tulevia rauhanneuvotteluja varten, ettei liian suurta osaa Suomen maapinta-alasta menisi hukalle.
""Olen uskossa Jeesukseen""
- Jeesus on fiktio. - J-hyväiset aseille
nyw kirjoitti:
Olen uskossa Jeesukseen, en uskonnossa Jeesukseen. Minä tunnen syyllisyyttä jos tuhlaan aikaani muuhin ja päivittäin koen syyyllistäviä ajatuksia kun tykkään lukea tapa tai tule tapetuksi sotakirjallisuutta. Nyt menossa poventsan korpit, Reino Lehväslaiho, sivulla 81. Nämä sotakertomukset pistää miettimään sitä oliko sallittua tappaa neuvostosotilas vai ei. Asetelma vaan oli sellainen, että siinä on tapettava kun vihollinen tulee tappoaikeissa kohti. Toki suomalaisetkin hyökkäsivät ja maa-alueita valtasivat tulevia rauhanneuvotteluja varten, ettei liian suurta osaa Suomen maapinta-alasta menisi hukalle.
Esivalta ei turhaan miekka kanna !
- Uskonto se on
nyw kirjoitti:
"Olen uskossa Jeesukseen"
Kristinusko -nimiseen uskontoon kuuluu juuri tuo.
- puurim
JA uskonta on lahkolaisuutta Raamatun mukaan
Apostolien teot:
26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena. >> Jakeen lisätiedot
Hakuehdolla löytyi 1 jaetta. - sdfghjkli
Hiukkaselta typerää inttämistä. Kiukuttelet siitä, että Valtaoja puhuu uskonnosta ja sanot että usko ja uskonto ovat eri asioita. Millä tavalla ne eri asioita muka ovat? Jos sinulla on joku omasävelmäinen uskosi, niin kristinuskontoon se kuitenkin perustuu.
- PHiukkanen
Uskonto on jumalien miellyttämistä monin eri tavoin.
Usko on taasen persoonasuhde eli liitto kahden persoonan välillä - Jumalan ja ihmisen. Tämä tulee uskossa Jeesukseen ja sillä tavalla, että Jumala eli Pyhä henki laskeutuu ihmiseen ja elää tässä henkilössä tuottaen hyviä tekoja.
Esko Valtaojan ongelma on juuri tämä, että hän ei tiedosta kristinuskoa aidosti. Hän on keskustellut vain uskonnonharjoittajien eli nyt lähinnä luterilaisten kanssa.
Tämä on syy miksi Valtaoja ei edes kykene ymmärtämään, mistä aidossa kristinuskossa on kyse ja näinollen niin neuvoton esim. Päivi Räsäsen kanssa. - sdfghjkli
PHiukkanen kirjoitti:
Uskonto on jumalien miellyttämistä monin eri tavoin.
Usko on taasen persoonasuhde eli liitto kahden persoonan välillä - Jumalan ja ihmisen. Tämä tulee uskossa Jeesukseen ja sillä tavalla, että Jumala eli Pyhä henki laskeutuu ihmiseen ja elää tässä henkilössä tuottaen hyviä tekoja.
Esko Valtaojan ongelma on juuri tämä, että hän ei tiedosta kristinuskoa aidosti. Hän on keskustellut vain uskonnonharjoittajien eli nyt lähinnä luterilaisten kanssa.
Tämä on syy miksi Valtaoja ei edes kykene ymmärtämään, mistä aidossa kristinuskossa on kyse ja näinollen niin neuvoton esim. Päivi Räsäsen kanssa.Ahaa. Päivi Räsänen siis on mielestäsi oikeassa uskossa kun kannattaa kuolevan ihmisen kiduttamista.
- PHiukkanen
sdfghjkli kirjoitti:
Ahaa. Päivi Räsänen siis on mielestäsi oikeassa uskossa kun kannattaa kuolevan ihmisen kiduttamista.
Päivi Räsänen on tosiaankin oikeassa uskossa, koska haluaa suojella ihmiselämää.
- sdfghjkli
PHiukkanen kirjoitti:
Päivi Räsänen on tosiaankin oikeassa uskossa, koska haluaa suojella ihmiselämää.
Ei se ole suojelemista jos kieltää kuolevalta ihmiseltä kuolinavun silloin kun tämä itse sitä toivoo, koska ei jaksa enää kärsimystensä kanssa. En ihmettele että Räsänen on uskovainen, siitä todistaa hänen sadistiset kommenttinsa.
- Tuttua touhua
"Millä tavalla ne eri asioita muka ovat?"
Tämä on sitää uskiksille tyypillistä termien uudelleenmäärittelyä. - Merkillistä??
PHiukkanen kirjoitti:
Räsäsen mielestä on sallittua ilman lupaa vaivuttaa potilas narkoosiin kunnes tämä kuolee, tai ilman potilaan lupaa lopettaa potilaan nesteytys, mistä on seurauksena kuolema. Aika erikoista elämän suojelua.
- zyrt
Merkillistä?? kirjoitti:
Räsäsen mielestä on sallittua ilman lupaa vaivuttaa potilas narkoosiin kunnes tämä kuolee, tai ilman potilaan lupaa lopettaa potilaan nesteytys, mistä on seurauksena kuolema. Aika erikoista elämän suojelua.
On se erikoista. Elämä on Räsäsen mielestä jumalan lahja, johon ihmisellä ei ole oikeutta puuttua. Kuitenkin hän on itse opiskellut lääkäriksi.
En ymmärrä mitä mieltä siinä on, että Räsänen puhuu narkoosista kuolevan potilaan kohdalla. Ei siinä ole mitään järkeä.
- Puolinelson
Voisi todeta, että Esko Valtaoja on pitkäpartainen avaruuden tutkija, mutta Jumala on luonut avaruuden. He painivat täten eri sarjoissa. Valtaojan ei kannattaisi esittää arveluja Jumalasta, koska Jumalakaan ei esitä julkisesti arveluja Esko Valtaojasta.
- sdfghjkli
"jumala" ei esitä mitään arveluja mistään, koska sitä ei ole edes olemassa:)
- 7+7=14
"Jumalakaan ei esitä julkisesti arveluja Esko Valtaojasta."
Ehkäpä hänen kannattaisi, Valtaoja on tiedemies ja ottaa kyllä havainnot huomioon. Mikä mahtaa olla syynä Jumalan vaiteliaisuuteen?
Uskovaisilla on se tietämättömyyden luku 100%, joten mikseipä uskottaisi sitten Valtaojan havannointeja?
- PHiukkanen
Itseasiassa luotan ja kuuntelen Valtaojaa mielelläni, kun hän puhuu tähtitieteen saavutuksista (jopa ymmärränkin hänen puhettaan kun olen olut tähtitieteen harrastaja jo kauan ) , mutta maailmankaikkeus sinänsä eli alue missä Jumala operoi, on häneltäkin vielä lähes täysin hukassa. "Suosio" jonka Valtaoja on saavuttanut mm. tieteen kansantajuistajana, on nyt jotenkin sekoittanut hänen päätään ja on vaara, että ihmisestä näissä olosuhteissa tulee kaikkien alojen asiantuntija. Näin on nyt käymässä Valtaojalle eli jäitä hattuun nyt Esko !
- Puolinelson
PHiukkanen kirjoitti:
Itseasiassa luotan ja kuuntelen Valtaojaa mielelläni, kun hän puhuu tähtitieteen saavutuksista (jopa ymmärränkin hänen puhettaan kun olen olut tähtitieteen harrastaja jo kauan ) , mutta maailmankaikkeus sinänsä eli alue missä Jumala operoi, on häneltäkin vielä lähes täysin hukassa. "Suosio" jonka Valtaoja on saavuttanut mm. tieteen kansantajuistajana, on nyt jotenkin sekoittanut hänen päätään ja on vaara, että ihmisestä näissä olosuhteissa tulee kaikkien alojen asiantuntija. Näin on nyt käymässä Valtaojalle eli jäitä hattuun nyt Esko !
Suosio" jonka Valtaoja on saavuttanut mm. tieteen kansantajuistajana, on nyt jotenkin sekoittanut hänen päätään ja on vaara, että ihmisestä näissä olosuhteissa tulee kaikkien alojen asiantuntija. Näin on nyt käymässä Valtaojalle eli jäitä hattuun nyt Esko !
Tuo oli hyvin analysoitu. Itseänikin mättää Eskon kaikkivoipaisuus. Eskolle vinkkinä, että suutari pysyköön lestissään.... - zyrt
Puolinelson kirjoitti:
Suosio" jonka Valtaoja on saavuttanut mm. tieteen kansantajuistajana, on nyt jotenkin sekoittanut hänen päätään ja on vaara, että ihmisestä näissä olosuhteissa tulee kaikkien alojen asiantuntija. Näin on nyt käymässä Valtaojalle eli jäitä hattuun nyt Esko !
Tuo oli hyvin analysoitu. Itseänikin mättää Eskon kaikkivoipaisuus. Eskolle vinkkinä, että suutari pysyköön lestissään....Mikä sinun osaamisalueesi on? Missä ammatissa toimit?
- zyrt
Puolinelson kirjoitti:
Tuo oli hyvin analysoitu. Itseänikin mättää Eskon kaikkivoipaisuus. Eskolle vinkkinä, että suutari pysyköön lestissään....Puolinelson
Otatko sinä koskaan mitään kantaa asioihin jotka eivät liity ammattiisi? - zyrt
Puolinelson kirjoitti:
Tuo oli hyvin analysoitu. Itseänikin mättää Eskon kaikkivoipaisuus. Eskolle vinkkinä, että suutari pysyköön lestissään...."hiukkanen-puolinelson"
Voisitko vastata kysymykseeni? Otatko kantaa vain asioihin jotka liittyvät ammattiisi? - Puolinelson
zyrt kirjoitti:
"hiukkanen-puolinelson"
Voisitko vastata kysymykseeni? Otatko kantaa vain asioihin jotka liittyvät ammattiisi?Kun noin kovasti kyselet, niin olen entinen teologian opiskelija, joten otan kantaa uskonasioihin. Muihin asioihin, kuten tähtitieteeseen, en ota kantaa, koska en ole pätevöitynyt sillä alueella.
- zyrt
Puolinelson kirjoitti:
Kun noin kovasti kyselet, niin olen entinen teologian opiskelija, joten otan kantaa uskonasioihin. Muihin asioihin, kuten tähtitieteeseen, en ota kantaa, koska en ole pätevöitynyt sillä alueella.
Katsotko siis olevasi pätevä ottamaan kantaa vain uskonasioihin, mutta et mihinkään muuhun asiaan yhteiskunnassa?
- PHiukkanen
zyrt kirjoitti:
"hiukkanen-puolinelson"
Voisitko vastata kysymykseeni? Otatko kantaa vain asioihin jotka liittyvät ammattiisi?Otan kantaa asioihin joihin olen perehtynyt !!
Valtaojankin pitäisi näin menetellä eikä puhella tyhjiä asiasta mistä ei mitään tiedä. - Ehkäpä?
PHiukkanen kirjoitti:
"maailmankaikkeus sinänsä eli alue missä Jumala operoi, on häneltäkin vielä lähes täysin hukassa"
Voi ollakin, paljonhan on vielä tietoa löytymättä, mitäpä virkaa tiedemiehillä olisikaan jos kaikki olisi jo tiedossa. Uskonnollisista opuksista sitä puuttuvaa on kummminkin turha etsiä, kuten on ollut turhaa etsiä sitäkin joka nykyisin jo tiedetään. - zyrt
PHiukkanen kirjoitti:
Otan kantaa asioihin joihin olen perehtynyt !!
Valtaojankin pitäisi näin menetellä eikä puhella tyhjiä asiasta mistä ei mitään tiedä.Et sinä uskonnosta sen enempää tiedä kuin Valtaojakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 232411
- 951536
- 1181274
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18969- 52862
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249861Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo19840MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840- 34795