On vuosia ollu grilli vain päällekkäin ladotuista tiilistä, nyt tekis mieli muurata vähän nätimpi.
Käykö reikätiilet, niitä ois omasta takaa? Tulitiiliä pesään ja lattarautaa ritilöiden tueksi, tarviiko raudottaa muuratessa?
Entäs laasti, kestääkö ulkokäyttöön tarkotettu äkkinäisiä lämmönvaihteluita vai onks siihen joku oma?
Ei tartte olla ikuinen, kunhan ei eka talvena murene...
Pihagrillin muuraus
4
2613
Vastaukset
- Ei niin tieteellistä
Reikätiiliä voi käyttää, mutta ylimmäiseen kerrokseen laita kokotiiliä tai muuraa reiät umpeen. Jos vesi pääsee tiilien sisään, niin ne halkee jäätyessään.
Meillä ainakin on toiminut tavallinen muurauslaasti, tulipesän pohjana on betoni, hiekka ja irralliset tulitiilet. Jos jotain joutavaa rautaromua on, niin voihan niitä sekaan pistellä , tuskin haittaa. - sdpjakok
Minä tein savupiipun reikätiilistä, laitoin tiilet kyljelleen säästääkseni määrässä. No, nyt on piippu reikiä täynnä ja savua työntää jokapuolelta, niin sisälle asuntoon kun saunaankin. Milläköhän nuo reiät saisi kätevästi tukkoon?
- tappi taavi
Pullonkorkit ovat hyviä tuossa kohtaa.
Helppo uusia tarvittaessa,näin minä olen toiminut.
- grillihiili
Voithan latoa tiiliä tai kiviä päällekkäin ja avot! Mut ammattilainen tekee kunnon grillin vaativaankin makuun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693