Ilta-Sanomien videot eivät näy

msela

Kun klikkaan jotakin Ilta-Sanomien videota, aloitussivu aukeaa, mutta esiin tulee joko tyhjä musta ruutu tai sitten video näkyy muutaman sekunnin ja pysähtyy kokonaan.

Ongelma koskee ainoastaan Ilta-Sanomia.
Iltalehden videot näkyväat normaalisti, samoin esim. Daily Mailin videot, Youtubet jne.

Kirjoitin asiasta Ilta-Sanomien palauteosastolle. Vastaukseksi sain kehotuksen asentaa Flash Player.
Se minulla tietysti on uusimpana versiona- taitaa olla jopa automaattisesti Google Chromessa, joka myös juuri päivitetty.

Valitin asiasta uudestaan Ilta-Sanomille, mutta eivät enää vaivautuneet vastaamaan.

Eihän Ilta-Sanomia tietenkään ole pakko lukea, koska vaihtoehtoja on, mutta joskus olisi hauska sitäkin silmäillä ja sen videoita.

11

9569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla IS videot toimimat mainiosti Google Chrome selaimella.. Oletko kokeillut poistaa Google Chromen ja asentanut sen uudelleen?

• Ilta-lehti on paremp

Etpä ole ainoa jolla samoja ongelmia. Ja kyllä, samoin olen infonnut IS.ää asiasta ja palaute on ollut sama " asenna flash". On se kumma kun ne prkl.n pakolliset alkumainokset pyörähtää ilman mitään ongelmia mutta itse kiinnostava pääasia eli video "kuolee" jo alkusenteille. Missään muualla ei moista ongelmaa ole ollut. Veikkaisin että IS.n tietotekninen tuntemus ja laitteisto / resurssien ylläpito lienee ajalta nakki ja peruna.

• Tom70

Ja sama ongelma jatkuu näköjään vuodesta toiseen Iltasanomilla, videot eivät näy millään konstilla. Flash Player on ajantasainen ja sallii 'third party Flash content'n (ruksi on paikallaan). Ei auta ABD Plussan poisto ja uudelleen latauskaan. Aina vain esto on päällä. Ongelma on vain Firefoxilla, ei Explorerilla.

• Oletko kokeillut poistaa adblockit pois sotkemasta?

• Explorer viittaa johonkin Windowsiin. Nuo videot toimivat kyllä Iltasanomien sovelluksella mikä löytyy Windows storesta kuin myös Edgellä, ilman että tarvitsisi asentaa yhtään mitään lisäselaimia ja Flash Playereitä.

• aly.k.aapio
        M-Kar kirjoitti:

Explorer viittaa johonkin Windowsiin. Nuo videot toimivat kyllä Iltasanomien sovelluksella mikä löytyy Windows storesta kuin myös Edgellä, ilman että tarvitsisi asentaa yhtään mitään lisäselaimia ja Flash Playereitä.

Edge on perseestä kaivettu selain. Joku vois opetella käyttämään turvallista Firefoxia, taikka pitämään silmät auki, niin videot kyllä näkyy.

• Tom70

Noe eipä auta tuo Adblock Plussankaan poiskytkentä, olen jo monesti kokeillut. Edelleen ilmoitus 'Virhe ladattaessa mainoksia. Virhe voi johtua mainonnan esto-ohjelmasta tai mahdollisesta häiriöstä tietoliikenteessä'. - Parasta lienee Firefoxin sijaan avata tuo Internet Explorer, josta aukeavat myös videot normaalisti. Ongelma nyt tässä mielessä on vain periaatteellinen, kun se nousee esiin vain Firefoxilla. - Kiitos muuten vastauksestasi, M-Kar!

• ei_mitään_ongelmaa

, ei ennen eikä nyt.
        IS videot näkyvät ongelmitta Firefoxilla kun sallii Shockwave Flashin.
        uBlockOrigin saa olla päällä.

• näkevä_näkee

Hyvin näkyy, uusin Firefox ja Ubuntu 16.04. Minulla on Ghostery ja Noscript, ei mainostenestäjää. Ghosterystä pitää sallia ADTECH ja Noscriptistä iltasanomat.fi ja nelonenmedia.fi. Kolmannen osapuolen evästeet saa olla estettynä. Flash on moodissa Kysy käynnistetäänkö. Tärkein juttu on osoiterivin alkuun ilmestyvä info ja kilpi, josta klikkaamalla näkee valinnan Seurannan suojaus. Tuosta pitää klikata Poista suojaus tästä isunnosta. Sitten vaan katseleen :)

• TOM70

Paras ja ratkaisevin vinkki tuli näkevä_näkeeltä: Ylätyökalurivillä olevaan suojakilpeen klikkaus ja siitä suojaus pois päältä. Jo aukeaa videot!
      Kiitos yksinkertaisesta mutta ratkaisevasta vinkistä tämän periaatteellisen ongelman ratkaisussa.

• 54754747

paskat noilla mitään ratkaistu edelleen ruksi eikä video pyöri

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      130
      3026
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2961
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1896
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      77
      1539
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      238
      1403
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1138
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1031
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      950
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      48
      880
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      863
    Aihe