Kun on koontitaulukko ja sinne keräily onnistuu muista tauluista.
En löydä konstia/komentoa, kun olen koontitaulukon solussa, joka viittaa tietyn taulukon soluun, että pääsisin suoraan kyseisen taulukon soluun 'hyppäämällä'.
Koontitaulukko
2
102
Vastaukset
- ...oooOOOooo...
Kokeillaan Hyperlinkkiä.
Nimeä ensimmäiseksi se solu johon haluat hypätä.
Esim. taulukko3:ssa C5 solu. nimeä se SEE5.
jos sulla on se koonti taulukko vaikka taulukko1 välilehdellä.
valitse solu johon haluat tehdä sen "hypyn".
Sitten lisää Hyperlinkki.
valitse vasemmalta 'Asiakirja'
Sitten kohde asiakirjassa kohdasta painiketta painamalla avautuu valinta ruutu.
sieltä valitset 'Alueiden nimet' kohdasta äsken nimeämäsi solun SEE5 ja paina käytä.
ja hyväksyt myös avoinna olevastakin ikkunasta hyväksy.
Nyt kursori hyppää kyseiseen soluun.
Sama onnistuu myös makroillakin, jos osaa niitä nauhoitella.
Tai sitten ihan suoraan koodia vääntämällä jos osaa jo niin paljon. No eipä löytynyt helppoa ja yleistä tapaa.
Pikanäppäin Ctrl Page Down vie taulukkolehden kerrallaan "alaspäin", muttei kohdista samaan soluun, vaan siihen, missä solukohdistin "sattui" olemaan edellisen käynnin jäljiltä.
Yllä olevassa viestissä mainittu hyperlinkki toiminee turhan rajallisesti ja joustamattomasti, mutta jos se riittää, niin hyvä niin?
Jos yksittäistaulukkoja on vähän ja niiden keskikohta tai vasen yläkulma on riittävä kohde hypylle, niin silloin voi myös nimetä kullakin taulukkolehdellä yhden solun (tai solualueen, jos haluaa useamman solun valituksi kohteessa) ja sitten käyttää haluamaansa nimeä hyppyyn kaavarivin Nimi-kentässä.
Riippuen koontitaulukon kaavasta on mahdollista myös kömpelösti hypätä juuri koontisolun kaavan mainitsemaan toisen taulukon soluun maalaamalla kyseinen osa kaavasta (vain soluviite), painamalla ensin Ctrl C ja sitten pari kertaa Esc muokkaustilasta irrottautumiseksi ja liittämällä kyseinen soluosoitteen Ctrl V:llä edellä mainittuun Nimi-kenttään. Ei kovin sukkelaa kummikaan, vaan ehkä ei tarvitse muistaa soluosoitetta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391