Tupakkaa riparilla

sakudse

missä voi polttaa?

22

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riparipastori

EI missään, riparit ovat savuttomia. Piste.

• : D

ei meiän ripari ollu savuton ;0

• l

Missä vaa,saunas tai jossai huussis

• Opettaja.

Ei todellakaan missään.
      'Lain mukaan alaikäisellä ei ole tupakointivälineisiin hallussapito-oikeutta.
      KUN jäät kiinni, ja niin siinä aina käy, asia menee sosiaaliviranomaisille JA poliisille.

• Rednik♀

Hei, ku pollarit näkee sul röökin nii ne vaan takavarikoi ne ja jos vanhemmat näkee niin ne saatta ragettaa. Ja jos opet näkee ne vaan ottaa ne pois. Tai, ei aina ainaskaan meidän koulus. Riparista en tiedä, kellään ei ollut tupakka..

• asfafsaf

Missä tahansa, kunhan et ole veden alla tai jossain muualla mikä estää tupakan syttymisen.

Elikkä paikkoja siis on erittäin reilusti saatavilla.

• Opetaja.

On se silti laitonta ja rikoslain alaista.

• jepjoo

Ei kannata ottaa tupakointiväöineitämukaan. Mul oli viime viikol ripari & mun 2 frendii polttaa, ne otti sinne sitte mukaa röökit ja meni vähä polttelee. Ei jääny kertaakaa paikan päält kiinni, mut ne sai tietää jostakin ne työntekijät, ja otti heidät puhutteluun kavereiden piti soittaa vanhemmilleen ite ja sanoo et polttivat ja pappi yms otti tupakat heiltä pois eikä antanut niitä kenellekkään. Tais heittää pois tai jotain? Mutta jep. EI KANNATA. Se varjosti heidän koko loppuleiriä, ja mun kävi sääliks kans jne. Jos on selkeet säännöt ettei oteta, ku ne työntekijtäki saa selville ne ennen ripariakin ketkä polttaa, eikähajuukaa mistä, mutta saipahan kuitenkin.

• Kohlibe

Jepjoo, sellainen villi veikkaus että he haistoivat palaneen käryä? ;)

• mörkööö

Meillä riparipappi kyllä tasan tarkkaan tiesi ketkä siellä tupakilla käy. Sanoi vaan että jos tupakilla käytte niin älkää jääkö kiinni sille papille tai muille ohjaajille. Ensimmäisestä kerrasta ilmoitus vanhemille. Toisesta kerrasta sosiaaliviranomaisille. Eipä kyllä kukaan meidän riparilta jäänyt kiinni ku hyvä paikka löydettiin.

• SALALALALLALAaaa

Pahimmassa tapauksessa jos jää kkiinni lähetetään kotiin..ELi älkää polttako, tai jos olette niin koukussa ettei viikkoa voi olla ilman niin hankkikaa nicotiinipurkkaa..tai jtn..

• 2323

ite ku olin riparil nii käytiin vaa aina pitkillä tauoilla nurkat takana. eikä kukaa huomannu mitää ja sit vedin niksapurkkaa iha vitusti ja yöllä tupakalla useita kertoja ja monta putkeen. onneks oli rennot isoset ja ne vaa lähti mukaan tupakalle. viimesenä päivänä jäin kiinni ku lähin metsään riskillä ja isoset ei sanonu mitää. mut pappi haistoi ja kun vanhemmat tuli hakee nii pappi vaan kertoo siit niille ja ei se mua haittaa koska mun vanhemmat tietää et mä poltan. ja ne ostaa mulle tupakkaa.

• JohnCe

minkälaiset vanhemmat ostaa alaikäiselle lapselleen tupakkia.. -.-

• papappaofakj49202

Mulla ainakin viime vuonna riparilla oli semmonen tupakointipaikka järvenrannassa, muualla ei saanu polttaa, ettei tuu metsäpaloa. Viimesenä päivänä ku oli 'disko', ni se tupakkipaikka siirty päätalon eteen.

• Snuscamp...

Enne riparii peloteltii, et jos jää kiinni ni lähtee heti kotii ja ilmotuksia menee sinne sun tänne.

Niinhä siin sit kävi et ohjaajat oli löytäny nuuskakiekon jostai maasta ja käyny kyselee kaikki sen paikan (oli joku kansanopisto tai jtn.) työntekijät ja kukaa ei kuulem käyttäny. Sen jälkee meit ruvettii pelottelee jollai isommil rangaistuksil ja sit pari jätkää kävi tunnustamas. Ei siit tullu ku soitto vanhemmille (jotka ei kuulem ees suuttunu) ja homma oli sillä selvä.

Et semmosta...

• khäkhä

Ei kannata polttaa riparil, mut laitettiin kotiin :P

• enpolt.a

riparilla ei saa polttaa. itseasiassa alaikäiset eivät saa polttaa missään. meidän riparilla käytiin aluksi keskustelut jonku ohjaajan kanssa ja jos poltti vakituisesti niin piti kertoa asiasta, jotta voitiin yhdessä päättää mitä sille riparin aikana tehdään.

• 16+19

Alaikäisten ei pitäisi edes polttaa eivätkä itseasiassa saakaan. Silloin oman rippikouluni aikaan (n.8 vuotta sitten) jos oli ihan välttämätöntä saada vetää kessuu riparin aikana niin piti olla vanhempien allekirjoittama lupalappu tähän ja tietty paikka oli osoitettu tupakointiin. Ja näille ei mikään väärennetty lappunen kelvannut vaan yleensä sitten soittelivat vielä vanhemmille että onko nyt varmasti lupa.

• 7 Riparia takana

Keskustelu aiheuttaa suurta huvittuneisuutta itsessäni. On aina jotenkin hauska lukea lopettakaa tupakointi yms saarnoja ihmisiltä jotka eivät ikinä ole tupakoineet.... Itse poltan, poltin riparilla niin pikkusena ja isosena. Pikkusena en jäänyt kiinni ja isosena ilmoitin ohjaajille, että tupakoin, johon kysyttiin onko pakko.? Totesin että ei mikään Pakko ole mutta oman oloni kannalta parempi. Vastaukseksi En oikein mitään saanut, noudatin politiikkaan että voin käydä silloin tällöin niin että pikkuset siitä eivät saa tietää, ja niin olen aina toiminut, ohjaajat kyllä tiesivät tupakoinnistani mutteivät siihen sen kummemmin kantaa ole ottaneet...

Ylpeä en ole tupakoinnistani, pyrin sitä lopettamaan. Ainut että ottaa päähän ihmiset jotka sanovat vain LOPETA ihan kuin se tapahtuisi 5-6 vuoden jälkeen tuosta vain ihmisellä joka vetää sen muutamamasta askista askiin päivässä....

Mutta pikkusille vielä: pyrkikää olemaan ilman sitä tupakkaa siellä leirilläkin, älkää ikinä edes aloittako. Piste... ja selitykset "nikkiksetä" ovat paskaa ikinä en ole törmännyt ihmiseen jolla olisi kunnon "nikkis" ein ainakaan alle 10 vuotta polttaneilla...

T. 18v Isonen

• morsoli

Meiän riparilla tupakoinnista ei tehty mitään hirveetä haloota, ne sai polttaa jotka poltti, mutta tupakkipaikalle piti mennä yksin eikä kavereiden kaa. Tietenki vetäjät toivo et ei polttais mutta ei ne voi sitä päättää.

• monienvuosienisonen

Alaikäisellä ei saa olla tupakointivälineitä mukana. Pahimmassa tapauksessa lentää leiriltä takaisin kotiin, mikä olis jo saavutettu nolouspiste:D
      Vanhemmat ja viranomaiset tottakai saa tietää. Riparin vetäjillä ei ole minkäänlaista oikeutta ottaa haltuun nuoren välineitä mikäli niitä häneltä löytyy, rangaistavaa sekin, mutta sille vetäjälle joka välineet ottaa. Tälläisissä tilanteissa vetäjät soittavat poliisille jolloin maksut menevät automaattisesti polttajan vanhemmille ja välineet lähtevät poliisin mukaan.

• Trolloollolololoo

Meijän riparilla ainaki sai polttaa..Heti ekana päivänä meijän pappi kokos meijät pihalle ja käski nostaa käden jos polttaa. Ja ne ketkä nosti käden ylös, meni sisälle juttelemaan asiasta. Vanhemmille ei tullu mitään raporttia, ei myöskään sossuille tai poliisille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3964
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      50
      3879
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2861
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2659
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1982
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1799
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1649
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1327
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe