onko 18-vuotiaalla mahdollisuuskia huoltajaksi?

marielall

Täytän elokuussa 18.vuotta olen normaali vastuuntuntoinen yksin asuva lähihoitaja-opiskelija tyttö haluaisin kysya seuraavaa asiaa , siskoni menetti tänään lapsiensa huoltajuuden äidilemme ja siskoni lapset muuttavat äitimme luo , mutta äitini asuu ns maalla eri kunnassa minä itsen asun kaupungissa missä lapset käyvät koulua asun äitini omistus-asunnossa joka on kolmio jonne siis mahtuisi yksi lapsi , haluaisin ottaa 11-vuotiaan tytön asumaan kanssani olen huolehtinyt heistä pienestä asti joten se ei ole ongelma minulla on myös varaa ostaa kaikki tarvittava ja pakollinen lapselle sekä olla vastuussa hänen koulunkäynnistään.
Onko minulla mitään mahdollisuuksia saada häntä , minua ei haittaa vaikka sosiaali-ihmiset kävisit joka päivä tarkistamassa asunnon , mitä mieltä olette ?

1

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amaliasijari

Käsitykseni mukaan 18 v. on täysikäinen ja voi siis olla myös huoltajana. Sossuista kiinni, miten joustavia ovat ja minkä katsovat ns. lapsen parhaaksi.
      Ton ikäseltä lapselta jo kysytään mielipidettä siitä missä haluis asua, jos kerran on vaihtoehto olemassa. Minusta olisi järkevää, et lapsi voisi asua itselle tutussa ympäristössä ja käydä tuttua koulua. Tossa iässä on kaverit tosi isossa roolissa ja niiden "jättäminen" pakon edessä voi olla tosi vaikeaa. Kannattaa ruveta sossulasta kyselemään. Onko muuten lapsi otettu huostaan, vai onko huoltajuus vain siirretty äidillesi? Jos ei ole ns. huostassa, vaan äitisi vastuulla, niin luulisin, et voisit asian sopia myös pelkästään äitisi kanssa ilman sossuja, siis perheen sisäisesti, kuten niin monissa muissakin tapauksissa ja tilanteissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2997
    2. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      26
      2859
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2826
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      439
      2531
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      152
      1848
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1838
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      25
      1415
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1231
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1139
    10. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      29
      1106
    Aihe