Kylpyhuoneen saumojen "punainen" bakteerikasvusto

heksa200

Kaverini osti kämpän ja hänen kylpyhuoneen lattian saumat ovat vaalean punaiset kastuessaan (alaseinissä on toki väriä myös). Hän kysyi minulta mitä pesuainetta minä käytän, koska hän tietää, että minusta on mukavaa kun paikat ovat siistinä. En osannut sanoa muuta kuin, että käytän Kiillon Kivipesua ja kovahkoa harjaa, mutta itse en ole ollut tyytyväinen, koska saumat kuluvat. Luulen, että saumat ovat kuluneet enemmän hankauksesta kuin pesuaineesta? Mutta samalla olen todennut, että pesuaine ei toimi toivomallani tavalla. Lika ja bakteerikasvusto eivät "sula" ja häviä heti.

Palstalla siivouskaverit ovat puhuneet ihmesienestä, mutta kysyisin, onko kenelläkään traditionaalisista pesuaineista ja siivousvälineistä kokemuksia? Mitä pesuaineita olette käyttäneet? Mikä pitäisi olla pesuaineen pH, jotta tehoisi saumoihin ja vielä minkälaista harjaa kannattaisi käyttää?

Uskon, että nimim. "Millä pesuaineella" kysyi suhtkot samaa asiaa, mutta tieto olisi
hyvin kiitettävää ja tärkeätä.

Kesäksi olisi makeeta saada puhtaaksi!

10

14022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä ollu kans

On todennäköisesti punahometta ja lähtee kun pesee muutaman kerran klooripitoisella puhdistusaineella, kloriitti

• Arja Nikkinen

Punahome lähtee helposti ENJO:n Kylpyhuonekuidulla ilman kemikaaleja. Pelkkä vesi riittää. Kuitu ei myöskään kuluta saumaa tai kaakeleita. Kannattaa kokeille. Toimii takuuvarmasti ja todella vähällä vaivalla.

www. merrybox.fi/arja

• höpöhöpö4

Suihkuta emäksistä pesuainetta ja anna vaikuttaa muutama minuutti. Hankaa harjalla tai liinalla.
        Punahome: mitä se lienee? Ihmisen ihoa, pesuainetta ja muuta törkyä.
        Puhdista ja kuivaa kylpyhuoneesi aina käytön jälkeen.
        Unohda ENJO.

• enjo on susi

ärsyttää tuollaiset mainostajat varsinkin kun tuote on täysi susi

• kotisiivooja

Mikä ihmeen ENJO on joka paikassa?Mikroliinatkin maksaa 2kpl/22€......Sillä hinnalla saa mikroliinoja 10 kappaletta ja hyviä ihan siivousliikkeistä!!Ja niillä pääsee jo pitkälle....

• punainen home

ns punahomettahan se on.. lähtee kyllä vaikka tiskiharjalla ja vedellä, mutta käsityötähän se on - ei ole olemassa ainetta, joka sen 'sulattaisi' itsekseen pois. Kun olet saanut pois niin pidä huolta että kuivaat paikat suihkun jälkeen ja pidät ikkunaa ja/tai ovea auki - näin ei tule takaisin vaan pysyy paikat kirkkaina..

• siivousintoilija

punahome, tai mikä tahansa home lähtee desinfioivalla puhdistusaineella, jotta mikrobit kuolevat, siis katsot sellaisen puhdistusaineen, muuten punahome tulee takaisin. Siis kunnon pesu ja hankaus ja aine on desinfioiva puhdistusaine.

• Ekosiivooja

En ammattisiivoojana usko, että kotona tarvitaan desinfioivia puhdistusaineita mihinkään, niistä on ennemminkin haittaa kun ei tiedetä oikeita annostuksia ja käytetään liikaa ja aikaansaadaan vastustuskykyisiä bakteereita.

Punahome pitäs lähteä ihan vedellä ja heikosti emäksisellä aineella harjaten, pysyy poissa kun tilat pääsee kuivumaan käyttöjen välissä kunnolla ja pestään säännöllisesti. Mitään suurempaa haittaa siitä ei pitäs olla kuin epäviihtyisyys.

• Enjo tyytyväinen

kylmää vettä ja ENJO liinoilla tulee puhdata.. Tuotteilla on 2 vuoden takuu..
      Arvokkaita tuoteet ovat, mutta pois en antaisi.. enkä vaihtaisi..
      Kukin taaplaa tyylillään! Aina on puolesta vastaan..

• Dellu

Olen juuri alkanut käyttämään ENJO:n tuotteita ja olen todella tyytyväinen!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe