luottokortilla ostelu, millä henkilöllisyys varmistetaan Italias

tyyyt

pitäälö turstilla olla passi mukana vai käykö virallinen henkilökortti

4

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bellissimo

      En käyttäisi luottokorttia muuhun kuin käteisen nostoon bancomatista. Useimmissa kaupoissa ja ravintoloissa ei oteta korttia edes vastaan. Siis älä naksa edes ravintolassa kortilla, vaan aina käteisellä. Varmin tapa ettet tule katumaan jälkeenpäin.
      Hyvää ja onnistunutta lomaa toivottaen!

    • satunnainen matkaili

      Täh - kuin vanha oikein oot? Kyllä siellä kortti käy 'joka' paikassa. Nakkikioskeista en tiedä, kun en moisia nähnyt... ;)

      Ja luottokortilla maksaminen on jopa varsin turvallista. Jos ovat perineet liikaa tai olemattomia ostoksia, niin sen kun vaan ilmoittaa luottokortti-yhtiöön, ett oo moista maksanut, niin ei menetä rahojaankaan. Kantsii siis tarkastaa maksut, jos epäilee filunkia tapahtuneen.

      Ja electrovisakin kelpaa - tosin ei joka paikassa

      • bellissimo

        Jos se sinua kiinnostaa niin ikää minulla on vaikka toisillekin jakaa. Roomassa poliisit suosittelevat että turistit kuin muutkin mieluiten maksavat käteisellä. Tyhmät saa syyttää itseään.

        Vain Suomessa on Luottokunta, ei muissa maissa. Luottokunta korvaa vain Suomessa tehdyt rahansiirrot, ei Italiassa tehtyjä.

        Visaelectron on ollut monissa maissa paljon kauemmin kuin Suomessa ja aina toiminut kuin pankkikortit = käteinen, joidenka kaltaisia kortteja ieiSuomessa ole ollut, ennen kuin debit/credit kortit saatiin Suomeen. Muissa maissa ollaan oltu paljon edenpänä kehityksessä kuin Suomessa, joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta, kuten USA. Suomessa on se on vieläkin hankalaa koska kaiken on mentävä kiertoteitä Luottokunnan kautta.


      • visailijax
        bellissimo kirjoitti:

        Jos se sinua kiinnostaa niin ikää minulla on vaikka toisillekin jakaa. Roomassa poliisit suosittelevat että turistit kuin muutkin mieluiten maksavat käteisellä. Tyhmät saa syyttää itseään.

        Vain Suomessa on Luottokunta, ei muissa maissa. Luottokunta korvaa vain Suomessa tehdyt rahansiirrot, ei Italiassa tehtyjä.

        Visaelectron on ollut monissa maissa paljon kauemmin kuin Suomessa ja aina toiminut kuin pankkikortit = käteinen, joidenka kaltaisia kortteja ieiSuomessa ole ollut, ennen kuin debit/credit kortit saatiin Suomeen. Muissa maissa ollaan oltu paljon edenpänä kehityksessä kuin Suomessa, joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta, kuten USA. Suomessa on se on vieläkin hankalaa koska kaiken on mentävä kiertoteitä Luottokunnan kautta.

        Olenpa sitten ollut tyhmä. Yli 30 vuotta olen matkustellut vuosittain Italiassa ja aina maksanut Visalla, jos se suinkin on mahdollista. Nykyään se onneksi on mahdollista yhä useammassa paikassa. Käteisen rahan kanssa pelaamista ulkomailla karttelen, automaattinostoista joutuu maksamaan, en ole kuullutkaan poliisin kehoittavan käteisen käyttöön. Onkohan tässä nyt joku väärinkäsitys? Ja mikä on hankalaa, kun "kaiken on mentävä kiertoteitä Luottokunnan kautta". En halua provosoida, tässä jo näkyi tiettyä "suomi24-henkeä" tuossa aikaisemmin. Tarkoitan vaan, että luottokorttia on syytä suosia. Ainakin ulkomailla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      492
      5185
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1841
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      98
      1574
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      26
      1445
    5. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      65
      1436
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      55
      1428
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1145
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      58
      1096
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      935
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      934
    Aihe