Meillä on nyt se tilanne, että clomeja syöty tuloksetta yhteensä 5kk. Nyt siirryttäisiin toiseen lääkkeeseen, ja lääkäri ehdotti pistoshoitoja ja inseminaatiota. Minua kuitenkin pelottaa hirveästi pistoshoidoissa se kaksosraskausriski, kun joka nettisivulla lukee että tavoite on kasvattaa 1-2 munasolua... Eli onko riski suurempi, kuin clomeilla? Mikä muu lääke tulisi kyseeseen clomien jälkeen, kuin nuo pistoshoidot? Onko Femar varteenotettava vaihtoehto? Lääköäri oli sitä mieltä, että yksi kierto clomeja voidaan vielä inssin kanssa käyttää, mutta sitten on siirryttävä toisenlaiseen lääkkeeseen. Mitä sinä ehdottaisit, jos potilas ei haluaisi pistoshoitoihin siirtyä kaksosraskausriskin takia, ja kuinka suuri tämä riski pistoshoidoilla ylipäätään on, että kehittyy kaksi tai useampia munasoluja?
Pistoshoitojen riskit?
2
184
Vastaukset
- S.S.82
...Niin, ja onko ne pistoshoidot aina niitä vahvoja hormoneja, vai voidaanko niitä annostella mahdollisimman minimaalinen annos, jotta ei olisi suurta riskiä kahteen kehittyvään munasoluun? Minä ovuloin luomunakin, mutta näillä olisi tarkoitus vahvistaa omaa ovulaatiotani.
Hei,
Pistoksina annosteltava hormonilääkitys on mahdollista räätälöidä tarkemmin kuin tablettilääkitys. Useamman munarakkulan yhtäaikaista kasvua ja siten kaksosriskiä voi vähentää aloittamalla pistokset vasta kierron päivänä 5 tai myöhemmin ja käyttämällä munasarjonen tilanteeseen sopivaa annosta. Jos rakkuloita kaikesta huolimatta kasvaa useampi niin hoitoa ei viedä loppuun eli ei yhdyntää tai inseminaatiota. Näin kaksosriski on erittäin pieni.
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?944182- 272285
- 2002136
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1011952PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3941744- 1431337
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001249Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321045Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72956Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?78815