Pistoshoitojen riskit?

S.S.82

Meillä on nyt se tilanne, että clomeja syöty tuloksetta yhteensä 5kk. Nyt siirryttäisiin toiseen lääkkeeseen, ja lääkäri ehdotti pistoshoitoja ja inseminaatiota. Minua kuitenkin pelottaa hirveästi pistoshoidoissa se kaksosraskausriski, kun joka nettisivulla lukee että tavoite on kasvattaa 1-2 munasolua... Eli onko riski suurempi, kuin clomeilla? Mikä muu lääke tulisi kyseeseen clomien jälkeen, kuin nuo pistoshoidot? Onko Femar varteenotettava vaihtoehto? Lääköäri oli sitä mieltä, että yksi kierto clomeja voidaan vielä inssin kanssa käyttää, mutta sitten on siirryttävä toisenlaiseen lääkkeeseen. Mitä sinä ehdottaisit, jos potilas ei haluaisi pistoshoitoihin siirtyä kaksosraskausriskin takia, ja kuinka suuri tämä riski pistoshoidoilla ylipäätään on, että kehittyy kaksi tai useampia munasoluja?

2

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S.S.82

      ...Niin, ja onko ne pistoshoidot aina niitä vahvoja hormoneja, vai voidaanko niitä annostella mahdollisimman minimaalinen annos, jotta ei olisi suurta riskiä kahteen kehittyvään munasoluun? Minä ovuloin luomunakin, mutta näillä olisi tarkoitus vahvistaa omaa ovulaatiotani.

    • Hei,
      Pistoksina annosteltava hormonilääkitys on mahdollista räätälöidä tarkemmin kuin tablettilääkitys. Useamman munarakkulan yhtäaikaista kasvua ja siten kaksosriskiä voi vähentää aloittamalla pistokset vasta kierron päivänä 5 tai myöhemmin ja käyttämällä munasarjonen tilanteeseen sopivaa annosta. Jos rakkuloita kaikesta huolimatta kasvaa useampi niin hoitoa ei viedä loppuun eli ei yhdyntää tai inseminaatiota. Näin kaksosriski on erittäin pieni.

      Ystävällisin terveisin
      Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe