Haaga-Helia, Pasilan toimipiste

ultra6

Onko kellään tietoa millasilla pisteillä Pasilaan on noin yleisesti ottaen menty??? Heitteleekö pisteet 80 hujakoilla vain onko lähemmäs 85? Tietääkseni noilla pisteillä on väliä vasta silloin, kun hakijat eivät tasaisesti jakaudu Malmille, Vallilaan ja Pasilaan.

Olis kuitenkin kiva tietää onko ittellä mahiksia.

26

1345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Scotch24

HYVÄ KYSYMYS! Oon ite miettiny kans samaa. Veikkaan et 79 ei riitä. Tai siis ainakaan joku vuos ei tainnu riittää. Jostain muistan tällaista lukeneeni?

• maralloso

Siis täh??? Onko ne rajat muka noin korkeella?????????????????????? Kertokaa joku!!!!!!!!!!!!!

• Meittivaa

Mun mielestä hh:n oli ainaki v.2009 pisteraja sellaset 81p

• huono laskupää

Siis onko eri kampuksille eri rajat? Hakutilastossahan näkyy, että aiempina vuosina sisään on päässyt n. 70 pisteellä.

• ultra6

Kyllä sisään pääseekin, mutta kun ongelma on siinä, että kun tullaan kysymään millä kampuksella valitut haluavat opiskella, valinnat eivät jakaudu tasan kolmen kampuksen kesken. Pasilaan tuppaa olemaan vähän tunkua joten siellä raja on kait korkealla.

En enää kyllä tiedä, voisin yhtä hyvin opiskella Malmillakin.

• MaryMa

81 p. kuulostaa kyllä aika korkealta, mutta tiedä tuota.

• tietäjäasdfs

alin pisteraja viimevuonna oli (malmi, pasila, vallila) 70p. että edes siis pääsi johonki noista kouluista. Tänään olin itse haaga-heliaan pääsykokeessa ja täytyy sanoa, että oli hieman ärsyttävä koe..kompakysymyksiä jne

• jeesh

hey tietäjäasdfs ( :D )
      olitko kirjottamassa tradenomi-pääsykokeen? olin kans mut taisin missata ne kompakysymykset.. mitkä niist oli kompia? :p

• shegu'

Millaset on teijän lähtöpisteet ja mitä odotatte kokeesta? Mulla lähtöpisteet 50 ja kokeesta toivonmukaan ainakin parikyt pojoo.

• maralloso

Kai se sitten niin on, että pisteraja Pasilaan hipoo pilviä. 81.............

• tietäjäasdfs

jeeesh: Olin just tekemäs sen tänään. Ainakin siellä oli sellanen kohta kuin (oikein/väärin) "swot analyysissa on/sisältää vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet, -> toiveet ja juurikin toi toiveet oli kompa. Eli kysymyksen vastaus väärin. Toiveen kohalla ois pitänyt olla uhat. Myös kysyttiin (oikein/väärin) yritys voi saada pääomaa yrityksiltä, (joku yritys en muista nimeä) tai tuttavilta. Ja toi pääoma on musta väärä termi. Jos rahaa saadaan noilta tahoilta niin se on rahoitusta eikä pääomaa, jolloin kysymyksen vastaus on väärin. Noi nyt mitä tuli mieleen:)

• tietäjäasdfs

Ja muutenhan siis ton swot analyysin väittämä ois ollut oikein jos toi toiveet olisi juurikin ollut uhat eikä toiveet. Samoin toi pääoma kohta. Eli jos pääoman tilalla olisi ollut rahoitus niin vastaus väittämään olisi ollut oikein. Tässä tapauksessa siis rahoituksen tilalla oli pääoma ja kysymys väärin.

• jeeesh
        tietäjäasdfs kirjoitti:

Ja muutenhan siis ton swot analyysin väittämä ois ollut oikein jos toi toiveet olisi juurikin ollut uhat eikä toiveet. Samoin toi pääoma kohta. Eli jos pääoman tilalla olisi ollut rahoitus niin vastaus väittämään olisi ollut oikein. Tässä tapauksessa siis rahoituksen tilalla oli pääoma ja kysymys väärin.

okei, no tajusin onneks ton swot-jutun, sen muistin ku olin lukenu. noit muita en nyt muista mitä laitoin mut varmaa kompaan kaatunu. eivoimitään, oli iha hauska kokemus koko pääsykoe. tsemit.

• MinnAs

Hei sellaista tulin kyselemään että riittääköhän joku 80 pistettä Pasilaan/Vallilaan? Ne ois nimittäin parhaimmat mulle siaintien kannalta.

Ja joo, olihan siinä muutama ärsyttävä kohta siinä kokeessa.

• gfjjg

80 pistettä uskoisin riittävän pasilaan, vallilaan kaveri pääsi varasijalta pistein varmaan jtn 70

• Jennnnnnn

Sinä joka kysyit mistä olet saanut päähäsi, että pisterajat Pasilaan liiketalouteen on jotain 85 luokkaa? Onko todella?

• huono laskupää

Tuollahan ne lukivatkin valintakoekutsussa, että omaan toiveen ja valintapisteiden mukaan valitaan kampuksille. Pahus, itse en sellaista lainkaan ajatellut. Koko ajan mielessäni vain pyöri, että sisään pääsee luultavasti reilulla 70 pisteellä.

Itselleni Malmi ei ole vaihtoehto... Lähtöpisteitä saan 62, mutta koe ei välttämättä mennyt kovin hyvin, joten jos tuonne Pasilaan raja olisi 80 pisteen luokkaa, niin tiukaksi voi mennä! Tosin Vallilaan ehkä eniten haluaisin, koska se on niin lähellä kotia. :)

Jos jollain on faktatieto näistä rajoista, niin arvostetaan ainakin täällä korkealle!

• HH

Hei!
      Jos tosiaan nyt on kysymys Liiketalous-Helsinki, (nuorten yhteishaku), niin viime vuoden kevään yhteishaussa alin kokonaispistemäärä jolla Pasilaan on päässyt opiskelemaan, on ollut 62/100. Pisteitä enemmän merkitsee hakijan oma toive toimipisteestä, mutta koska toiveet eivät aina mene tasan niin joudutaan pahimmassa tapauksessa tekemään jako pistemäärien mukaan. Huomioikaa, että Vallilan toimipiste ei ole kaukana Pasilasta ja sinnekin on erittäin hyvät kulkuyhteydet. Malmillekaan ei ole kovinkaan mahdotonta päästä julkisilla.
      Tsemppiä ja onnea kaikille hakuihin!
      T: Haaga-Helia/ hakutoimisto

• huono laskupää

Onhan se hakutilastonne mukaan huomattavasti enemmän kuin 62? Mutta kiva tietää, että jako ei välttämättä ole Pasila --> eliittikampus, Malmi --> jämäkampus -tyyppinen, vaan oma toive ratkaisee ensisijaisesti. Olisi kuitenkin kiva kuulla vielä erittely siitä, millä pisteillä eri kampuksille on päästy.

• mitä ihmettä

Tää ei voi pitää paikkaansa, eihän tuolla pistemäärällä ole päässyt edes sisään.

• Vallilaan haluan

Minä ainakin haluan Vallilaan! :))) Kävin tekemässä siellä kokeen ja tykästyin

• ojala

Olen opiskellut vuoden Pasilassa ja voin sanoa ETTEI ole minun paikkani. Nyt puoli vuotta olen opiskellut Malmilla ja Vallilassa puoliksi ja olen PALJON tyytyväisempi. Malmilla opetus on parempaa, siellä ei ole sellaista liukuhihnameininkiä kuin Pasilassa. Vallilassa toisaalta minulla on enemmän kavereita. Voin kyllä suositella lämpimästi sekä Malmia että Vallilaa.

• christerP

Malmilla kohta 2 vuotta, sisään tultu pisteillä 80-81 (en muista). Todella tyytyväinen tähän kampukseen! Minulle ainakin on tärkeää, että opettajat kuuntelevat ja ovat oikeasti läsnä opetuksessa. Täällä on muutenkin aivan loistava henki opiskelijoiden keskuudessa. Ja ylivoimaisesti parhaat puitteet urheilijoille!

• jojojojojojojojo

Huono laskupää kyllä se oma toive ratkaisee. Sillon kun Pasilan kampus tuli ajateltiin ehkä noin, mutta nykyisin Pasilan suosio on ollut laskussa. Tai ainakin tällainen käsitys minulla on pasilalalisena opiskelijana. Loppupeleissä kaikkihan opiskelevat vähän kaikkialla. Yhden kurssin voi ottaa sieltä, toisen tuolta. Nyt näin jälkiviisaana olisin ehkä valinnut toisin. Tämäkin ok!

• huono laskupää

Ok, kuulostaa hyvältä. Kiva!

• seppo1224

Voin todellakin suositella Malmin toimipistettä. Alussa harmitti, että jouduin sinne, mutta myöhemmin myös Pasilassa opiskelleena tajusin, kuinka hyvä paikka Malmi olikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      241
      1579
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      36
      842
    Aihe