Punnitsin tässä juuri molemmat naaras rottani, joilla molemmilla ikää 1 vuosi ja 4 kuukautta.
Toinen painoi 360g ja toinen 370g.
Yritin lukea erilaisilta sivuilta mikä on rotan normaali paino, mutta aina sanottiin että 300-700g niin mene siitä sitten itse arvuuttelemaan.
Rotat syö rotille tarkoitettuja papanoita ja tuoreruokaa (omena, salaatti, kurkku, banaani, porkkana) joka päivä. Freddy jyrsijän herkkunappeja (hedelmä) annan yhden per rotta päivässä. Lihaa saavat suunnilleen viikon välein.
Rottieni paino OK?
2
211
Vastaukset
- Sedä
Yritä katsoa ja kokeilla rottia. Sopusuhtaisen rotan luut eivät törrötä esiin, mutta se ei toisaalta tunne lihavaltakaan, eli sen pitää tuntua käteen jäntevältä. Pelkällä painolla on turha arvailla mitään.
- geh
Painon perusteella ihan ok, hieman pienikokoisia naaraita. Jos ovat hyvässä kunnossa ja eläin tuntuu käteen kiinteältä ennemmin kuin löysältä, niin hyvä on. Kurkussa ja salaatissa on hyvin vähän mitään muuta kuin vettä ja ilmaa, eli toivottavasti niitten merkitys ruokavaliossa ei ole kovin iso. Lihaa saa myös antaa useamminkin, mutta ei siis mitään vikaa ole ruokavaliossa, jos tytöt ovat sopusuhtaisia ja jaksavat viipottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774582Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k122757- 1781815
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2611620- 1241510
- 1221367
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91317Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil731301- 761272
- 351006