joo elikkäs mopo kulkee 55km/h
ja vituttaa eniten se et alamäkeen ottaa rajotin vastaan, et mistäs sais oita CDI boxeja halval?
putkes on kuri mut ei oo hitsaus välineitä et sen sais takas kokoon kun on rälläkäl avannu ja poistanu kurin, teharia en haluis laittaa kii.
ja samal vois kertoo et mistä sais noita rattaita uusia
joten kysymys kuluu miten saa helposti viritettyä, sen siihen 65-75km/h paikkeille
ja mistä niitä osia sais tilata, ja samal joku kiva vois kertoo et mist voi ostaa/tehä semmose itse tehdyn rajottimen, et painaa nappia ni se menee aikalai joku sanotaanu 50km/H ja nappi pois ni sen täys viritetysti
viritystä
15
129
Vastaukset
- dfthjzukdtuktd
osta suosiolla parempi laite saatana
- derferqer
Olet siis rakentamassa pommia itsellesi. Jos virität moposi 65-75km/h paikkeille, tulee siitä moottoripyörä ja autovero pitää maksaa ja muutoskatsastus tulee myös tehdä, lisäksi tarvitset A1-kortin, vakuutukset tulee päivittää.
Jos et näitä edellä lueteltuja asioita tee, olet tasan tarkkaan aikamoisessa liemessä, kun sitten napsahtaa kunnolla ja olet se korvattavia vahinkoja aiheuttanut osapuoli. Oletko yhtää ajatellut tätä puolta? Mitä teet, kun vakuutusyhtiösi antaa kielteisen korvauspäätöksen ja maksettavaa tulee kenties kymmeniä tuhansia euroja???? Ei varmaan paljoa naurata silloin!
Että mistäkö tiedän, sattuu nimittäin olemaan viime syksyisestä kuprusta kielteinen korvauspäätös tuossa ja MITÄÄN ei vakuutusyhtiö korvannut, ei edes kalliita silmälaseja nuorisovakuutuksesta. Vakuutusyhtiö kun katsoi vahingon itse aiheutetuksi kokonaisuudessaan. Kannattaa lukea tuolta huolellisesti 20§ http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1959/19590279- Lååååålll
Älä vinise ihme kukkahattutäti
- hommaa elämä
ei jumalauta!!!!!!!, haist paska jos sun porukat ei antanu sun virittää mopoos. jos rahaa on maksaa verot ni miks ei, hommaa elämä "koti jonne poliisi"
- Mikopoeeka96
derferqer huomasitko kenties että tässä kysyttiin viritys ohjeita eikä kaivattu moisen eläkeläis vanhuksen saarnaa. Joten jos et tiädä viritys ohjeita, painu kertomaan elämän ohjeitasi muualle. Ja kaikenlisäksi tuo sinun sepitys oli täyttä paska puhetta
Niin viritysohjeita:
1. Poraa rajotin pois(Netissä ohjeet, aikalailla mopo kohtaista)
2.kuri pois(tai poraat kuriin reikiä) ja suutin isommaksi
Näiden avulla huomaat jo suuren eron.- derferqer
Kysymykseni kuuluikin, että onko otettu huomioon virittämisen aiheuttamat ongelmat käytännössä.
Jos joku on niin naivi, että kuvittelee selviävänsä vain jollain "kevariveroilla" viritetyn mopon kanssa, kun napsahtaa kunnolla, on aika tampio. Autovero ja sakot on namurahaa siihen verraten, kun aletaan makselemaan niitä korvauksia vahingoista. Se ei mene teille törpöille jakeluun!
Mitä tulee omiin virittämisiin, niille ei minulla ole ollut mitään rajaa, kun vain olen pysynyt laillisissa kuvioissa. Minulla on ollut mopo jo 10 vuotiaana ja iso moottoripyörä jo 13 vuotiaana, lisäksi on ollut muita viritettäviä laitteita, jopa lentokone. Alaikäisenä olen ajanut suljetulla alueella ko. ajoneuvoilla, sekä tieliikenteeseen kelpamattomilla ajoneuvoilla. Tieliikenteessä olen ajanut laillisella kalustolla ja vakuutukset ovat kunnossa. Tämä siis omalta osaltani. Tuo kielteinen korvauspäätös tuli meille perheeseen yhdelle jäsenelle, jonka piti kokeilla miten hyvää tuuria pitää koetella.
Mainittakoon lisäksi, etten ole vielä aikoihin eläkkeellä! - Jaxil250
derferqer kirjoitti:
Kysymykseni kuuluikin, että onko otettu huomioon virittämisen aiheuttamat ongelmat käytännössä.
Jos joku on niin naivi, että kuvittelee selviävänsä vain jollain "kevariveroilla" viritetyn mopon kanssa, kun napsahtaa kunnolla, on aika tampio. Autovero ja sakot on namurahaa siihen verraten, kun aletaan makselemaan niitä korvauksia vahingoista. Se ei mene teille törpöille jakeluun!
Mitä tulee omiin virittämisiin, niille ei minulla ole ollut mitään rajaa, kun vain olen pysynyt laillisissa kuvioissa. Minulla on ollut mopo jo 10 vuotiaana ja iso moottoripyörä jo 13 vuotiaana, lisäksi on ollut muita viritettäviä laitteita, jopa lentokone. Alaikäisenä olen ajanut suljetulla alueella ko. ajoneuvoilla, sekä tieliikenteeseen kelpamattomilla ajoneuvoilla. Tieliikenteessä olen ajanut laillisella kalustolla ja vakuutukset ovat kunnossa. Tämä siis omalta osaltani. Tuo kielteinen korvauspäätös tuli meille perheeseen yhdelle jäsenelle, jonka piti kokeilla miten hyvää tuuria pitää koetella.
Mainittakoon lisäksi, etten ole vielä aikoihin eläkkeellä!Miksi kerrot elämänkertasi meille vitun idiooteille mopopojille kun me emme kuitenkaan ole niin "fiksuja" että tottelisimme kaiken maailman saarnaajia. Tekisit saarnallesi jonkun oman topicin
- Jallu1996
Mitä tarkoitat "kun napsahtaa kunnolla" ?
Ymmärrän ja tiedän kyllä että varmasti pelkillä veroilla EI tule selviämään joka tapauksessa.
Mutta voihan porkkanaankin tukehtua vai miten se meni?
Ja tuosta naivista, "tienasin" itse 3kk sitten kevariveron, sakot sekä kortinmenetyksen.
Tietenkin tähän koko kuvioon liittyy paljon muutakin
1.Kortti lähtee= Itselläni oli 2kk "hyllyllä" ja jouduin käydä poliisilaitoksella juttelemassa asiasta= EI ole kulkuvälinettä millä liikkua kouluun ym, joutuu sumplimaan liikkumistaan enemmän.
2. Sakkoja tuli muistaakseni n.140e=Mistä rahat?
3. Kevariverot= Eivät ole vielä tulleet mutta kaikki aikanaan.(Kestää aina hetki ennenkuin tulevat)=Mistä rahat?
4. Moposta lähtivät kilvet= Sähläys saada takaisin tieliikenne kelpoiseksi.=Vie rahaa, myös paljon aikaa.
5.Armoton raivo kotona.
Joten siis joku kuvittelee että joutuu maksamaan vain kevariverot, se on väärä ajattelutapa. Koko kuvioon liittyy paljon sähläystä ja EI toivottuja asioita.
Mutta edelleenkin, kysyttiinkö tässä mitä käy kun jää viritetyllä mopolla kiinni? EI
Tässä kysyttiin viritysohjeita !
Ja jos haluat että joku ottaa asiasi tosissaan, voisit ottaa vähän positiivisemman ja vähemmän agressiivisen asenteen asiaa kohtaan !
Ymmärrän mitä haet asiallasi.
Eli jos täräytät viritetyllä pommillasi naapurin ferrarin kylkeen, voi lasku olla hiukan suurempi kuin kevarivero?
Aivan-Hyvä pointti minkä olisi voinut sanoa noinkin helposti!- derferqer
No joo, viritysohjeitahan täällä kysellään lähes pelkästään, kukaan vaan ohjeiden kyselijöistä tai niiden antajista ei tule ajatelleeksi niitä todellisia seurauksia. Kuitenkin niitä seurauksia käsitellään vakuutusyhtiöissä lähes päivittäin!
Sulle on nyt käynnyt hyvä tuuri, että selviät suhteellisen vähällä rahalla, eli juuri tuolla aiemmin kertomillani "namurahoilla" ja et maksele niitä lopun elämääsi. Kipeää kuitenkin tekee varman maksella nuokin vähät. Meidän perheemme viimesyksyinen kouheltaja sai aikaiseksi laskua n. 5000€, jota nyt sitten ihmettelee.
Tuo kunnolla napsahtaminen sitten on juuri sitä, kun aiheuttaa sillä moponvirvelillään korvauksia aiheuttavia vahinkoja. Näitä löytyy vuosittain melkoinen määrä, huomattavasti enemmän mitä porkkanaan tukehtuu vuosittain. Siihen ei tarvita edes sitä naapurin Ferraria, jonka kylkeen ajetaan, huomattavasti halvempikin ajoneuvo vahinkoja kärsivänä ajoneuvona riittää, ja jos vähääkään aiheutuu henkilövahinkoja korvattavat summat ovat ihan hirveitä.
- kikkelipippeli :D
ei jumalauta oikeesti, mää kyllä tiiän 100% seuraukset mitä virittelyst tulee mut mua ei kiinnosta ne vittuakaan!.
niin siit porauksesta, eiks se oo vaa et MORIC boxin O korhdalta 5mm teräl?
sen oon kuullu, ja niin paljo ku oon omasta lukenu ni et mun voi ohittaa, et mist niitä boxeja sais uusia kaupasta? linkkejä? :D - asddassdadas
asdsadsad
- asdasdasdaaa
tarviin itekki ohjeita!
- redardooooo!!!
vitu redardo! opettelisit lukee
- 11+9
Derferqer pidä turpas kiinni tai näytä jotain tilastoja näistä tapauksista missä virimopo poika on joutunu korvaamaan kaikki itse aiheuttamansa vahingot.
Mihin sä perustat tän "melko määrä" tietos? Ihme kun tästä "melko määrästä" ei ole oikein kukaan kantautunut nettin keskustelupalstoille tai otsikoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674331
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684261Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112937Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv602810Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212069Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1101358- 1821286