Tietääkö kukaan, onko HOAS:in solut valmiiksi kalustettuja? Onko kalustamattoman solun löytäminen Helsingistä edes mahdollista???????
Muita kokemuksia kyseisestä asumismuodosta?
soluasuminen HOAS:lla
13
2321
Vastaukset
- 35
Opiskelukaverini asuu Hoasin soluasunnossa, jossa oli valmiiksi vain keittiön pöytä ja tuolit. Itse veivät kämppäkaverin kanssa kaikki muut tavarat.
- 35
Kysy sieltä. En tiedä hoasista mut muualla soluissa asuu lähinnä kurjimmat, opinnot jumissa, ei töitä, ei parisuhdetta.
- iaguhsdi
Sullapa on kurja näkemys soluasukkaista.
Itse asuin joskus 10 hengen solussa, eikä tuo kuvaus sovi oikein keneenkään kämppiksistäni. Tosin 2-3 hengen solut ovat pahimmillaan kamalia paikkoja - et voi vaikuttaa kämppäkavereiden valintaan, ja yksi kusipää-kämppis pilaa elämäsi. Kun kämppiksiä on 9, yksi kusipää joukossa ei vaikuta niin paljon.
Useimmille solu on kuitenkin vain 1-3 vuoden välivaihe halpaa asumista matkalla kohti yksiötä/kaksiota. Nykyiselle mulle-kaikki-heti-kyllä-isi-maksaa -sukupolvelle ne ei vain kelpaa. - iaguhsdi
iaguhsdi kirjoitti:
Itse asuin joskus 10 hengen solussa, eikä tuo kuvaus sovi oikein keneenkään kämppiksistäni. Tosin 2-3 hengen solut ovat pahimmillaan kamalia paikkoja - et voi vaikuttaa kämppäkavereiden valintaan, ja yksi kusipää-kämppis pilaa elämäsi. Kun kämppiksiä on 9, yksi kusipää joukossa ei vaikuta niin paljon.
Useimmille solu on kuitenkin vain 1-3 vuoden välivaihe halpaa asumista matkalla kohti yksiötä/kaksiota. Nykyiselle mulle-kaikki-heti-kyllä-isi-maksaa -sukupolvelle ne ei vain kelpaa.Aaah, unohdin että suoli42 harrastaa nykyään tehokasta sensuuria. Mutta varmaankin arvaatte, mikä sana tuossa tähtien paikalla pitäisi olla...
- 21
iaguhsdi kirjoitti:
Useimmille solu on kuitenkin vain 1-3 vuoden välivaihe halpaa asumista matkalla kohti yksiötä/kaksiota. Nykyiselle mulle-kaikki-heti-kyllä-isi-maksaa -sukupolvelle ne ei vain kelpaa.Tarkotin solulla näitä opiskelija-asuntosäätiöiden soluja. kolme tuntematonta keskenään. kaverusten kimppakämpät ja asuntolat erikseen sitten.
- daaaaaaaaaaaaa
Kalustetut huoneet menee vaihtareille.
- 4marisku
Ite sain kämpän kimppakämppä.fi sivustolta. Laitoin profiilin ja parin viikon päästä kävi tsäkä..
- Opiskelija
Itse asuin aikoinaan kahdessa eri Hoasin solussa Helsingissä: Siltamäessä ja Pukinmäessä. Molemmissa asui lisäkseni kaksi kämppistä. Keittiössä oli pöytä ja tuolit, mutta itse huoneisiin piti tuoda omat pelit ja vehkeet.
Itselleni riitti silloin se, että asuminen on halpaa. Kaikki kämppikseni olivat rauhallisia tyttöjä. Silloin tällöin kävi vieraita, mutta ketä se nyt haittaisi. Ei siis biletystä 24/7.
Miinuksena sanoisin sen, että tavaroita saattaa kadota. Keittiössä jokaisella oli omat hyllyt. Silloin tällöin huomasin, että esim. suklaapatukka oli kadonnut. Toisessa solussa mentiin niin pitkälle, että minulta varastettiin laukku. Syytteen nostamisella uhkaamalla sain toisen kämppiksistä tunnustamaan ja korvaamaan laukun.
Loppupeleissä positiiviset fiilikset Hoasin soluista. Sähkö, vesi ja netti kuuluivat vuokriin ja niiden suuruus pyöri siinä 190-260 välimaastossa. - ap
ei lohjennut solua HOAS:lta vaikka olen ulkopaikkakuntalainen, opinnot aloittava, kaikinpiolin "priorisoitu", enkä edes esittänyt mitään lisätoiveita esim sijainnin suhteen... Laitoin hakemuksen jo kesäkuun alussa, opinnot alkavat elokuussa...kuulemma kaikki elokuun solut on jo aikoja sitten mennyt. Jos tästä olisi informoitu, olisin voinut etsiä asuntoja tosissani yksityiseltä jo vaikka kuinka kauan
- Fidess
voi paska... itse oon hakenu tosiaan joka paikasta mitään saamatta, ja päädyin nyt odottaan ajatuksella, että Hoasilta kyllä saa solun... :I tosiaan, semmoset 3 h koulumatkat yhteen suuntaansa sitten eessä. Miksei tosta, että elokuun solut on menny, ei oo missään kerrottu! MUR
- flouflou
Fidess kirjoitti:
voi paska... itse oon hakenu tosiaan joka paikasta mitään saamatta, ja päädyin nyt odottaan ajatuksella, että Hoasilta kyllä saa solun... :I tosiaan, semmoset 3 h koulumatkat yhteen suuntaansa sitten eessä. Miksei tosta, että elokuun solut on menny, ei oo missään kerrottu! MUR
Kyllä on vielä mahdollista saada jostain muualtakin kämppä kuin vain Hoasilta. Kannattaa vain pitää huolta, ettei tee esim. vuoden sopimusta, sillä silloin olet jumissa. Voit kuitenkin jonottaa Hoasille vaikka asuisit jossain pk-seudulla. Yleensä syys-loka-marraskuussa on jo paljon helpompi saada solukämppä. Kannattaa katsoa esim. kimppakamppa.fi, vuokraovi.com (myös kimppakämppiä), lyyra.fi (jos olet tilannut täältä opiskelijakortin ja saanut tunnarit), sato.fi jnejne. Netissä on useita sivuja, joista löytyy varteenotettavia vaihtoehtoja. Eivät ehkä ole yhtä halpoja kuin hoasin solut, mutta onko pitkät koulumatkat sen arvoista? Ja jos kuitenkin on jonossa Hoasille, niin tod. näk. sieltä nappaa ennemmin kuin myöhemmin.
- Opiskelija
Mikset itse kysellyt? Luuletko, että niillä on aikaa soitella sadoille hakijoille, joille ei kämppää löydy. Hieman oma-aloitteisuutta hei,
- Fidess
flouflou kirjoitti:
Kyllä on vielä mahdollista saada jostain muualtakin kämppä kuin vain Hoasilta. Kannattaa vain pitää huolta, ettei tee esim. vuoden sopimusta, sillä silloin olet jumissa. Voit kuitenkin jonottaa Hoasille vaikka asuisit jossain pk-seudulla. Yleensä syys-loka-marraskuussa on jo paljon helpompi saada solukämppä. Kannattaa katsoa esim. kimppakamppa.fi, vuokraovi.com (myös kimppakämppiä), lyyra.fi (jos olet tilannut täältä opiskelijakortin ja saanut tunnarit), sato.fi jnejne. Netissä on useita sivuja, joista löytyy varteenotettavia vaihtoehtoja. Eivät ehkä ole yhtä halpoja kuin hoasin solut, mutta onko pitkät koulumatkat sen arvoista? Ja jos kuitenkin on jonossa Hoasille, niin tod. näk. sieltä nappaa ennemmin kuin myöhemmin.
Nappashan sieltä HOAS:ilta. Panikointi oli turhaa. :)
Muuta kautta ei tullut yhtään järkevää tarjousta. Ulkomaalasia spämmiviestejä lähinnä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1882431
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722110Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I442083Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia761811- 1281730
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1971590Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771311Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821239Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321184- 711143