Gerbiilit vs Marsuja

Ei osaa päättää57

Moi, olen aika kauan aikonut ottaa jyrsijöitä. Mutta en osaa päättää, olen lukenut paljon molemmista mutta molemmat vaikkuttavat niin hyviltä. Voisitteko vastata muutamaan kysymykseen

1. Kuinka usein on pakko pestä marsujen häkki.
2. Tarviiko Marsuja pestä, ja kuinka usein.
3. Mitkä ovat seurallisemmat.
4. Mitkä yksinkertaisesti kannattaisi hankkia.
5. Ja ääntelevätkö marsut tosiaan niin paljon että se ärsyttää.

3

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mörri ja Morris

      1.Itse en ole vielä varsinaisesti pessyt, sen muoviosan vain huuhdellut kuumalla vedellä kerran viikossa.
      2. Ei tarvitse elleivät ole hyvin likaisia (esim. paha ripuli)
      3. Marsut kaiketi, mutta yleensä vain kasvattajalta ostetut. Yhteenkään seuralliseen eläinkauppamarsuun en ole törmännyt :(
      4. Riippuu ihmisestä
      5. Joitakin saattaa ärsyttää, joitakin ei. Jotkut vihaavat kuikuttelua ja jotkut rakastavat niitä, se riippuu ihmisestä. Marsujen keskimääräinen jutustelu on sen verran vaimeaa ettei sen pitäisi ärsyttää :)

    • momogerbo

      Vastauksia sinulle :)

      1. Kuinka usein on pakko pestä marsujen häkki: Kerrän viikossa. Marsujen häkki pitää siivota kerran viikossa ja häkki myös pestä. Gerbiilien terraario (HUOM! Ei häkki) pitää siivota n. kuukauden välein. Jos sinulla on pienehkö gerbiilimäärä ja suurehko terra 2kk riittänee.

      2. Tarviiko Marsuja pestä, ja kuinka usein: Itse jouduin urosmarsuani pesemään.

      3. Mitkä ovat seurallisemmat: Gerbiilit. Gerbut eivät säiky koviakaan ääniä, kuten marsu. Marsuilla on erittäin tarkka kuulo joten stressaantuu helposti. Gerbiilini ovat kesyjä istuskelevat olkapäälläni kaikki kolme.

      4. Mitkä yksinkertaisesti kannattaisi hankkia: Itse suosittelen gerbiileijä. Gerbiilit ovat helppohoitoisia, seurallisia ja helposti kesyyntyviä. Itselläni on nyt 3gerbua. Gerbiilit ovat paras vaihtoehto varsinkin ekaksi jyrsijäksi. Omat marsuni jouduin myymään metelin ja ääntelyn takia, opiskeluni kärsi huonojen yöunien takia.

      5. Ja ääntelevätkö marsut tosiaan niin paljon että se ärsyttää: Kyllä, itselläni oli kaksi marsua tyttö ja poika (leikatut), ääntelivät niin paljon että kuului viereisestä huoneesta huoneeseeni. Päivisinhän se ei haittaa paljoa, mutta yöt on suorastaan yhtä helvettiä.

    • ei osaa päättää57

      Kiitos vastauksista, hankin gerbiilejä. Niitä olenkin miettinyt enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe