Kesä

kys-kys

Tuoko teille kesä mitään muutoksia omaishoitajuuteen, eli onko mahdollista pitää lomaa tai onko maiseman vaihdos hoidettavan kanssa mahdollista (kesämökki) jne, vai meneekö kesä kuten muutkin vuoden ajat?

6

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HM.

      En ole enää omaishoitaja. Silloin kun olin, kesä oli parasta aikaa. Oltiin mökillä, mies makaili ulkona ja itse sain touhuta pihahommia.
      Nytkin kaipaan niitä aikoja, syötiinkin ulkona hyvällä ilmalla. Mies oli ruskea kuin papu ja tyytyväinen elämäänsä.
      Hain äsken miehen kotikäynnille hoitopaikasat. On niin lyhyt matka että työnsin pyörätuolilla.
      Panin uudet perunat kiehumaan, mies tykkää niistä voin ja sillin kanssa.
      Mennään me mökillekin tänä kesänä, on oltava joku kaverina, en uskalla jäädä yksin miehen kanssa sinne kun ei ole yhtään pitoa jaloissa.

    • 20 + 7

      Olet onnekas, kun ei sinun ole tarvinnut luopua miehestäsi ihan kokonaan. Voitte vielä yhdessä kokea mukavia hetkiä mökillä, nauttia yksinkertaisista kesän tarjoamista elämyksistä kuten vaikkapa uusista perunoista tillin ja voin kera.

      Sinulla on siis pehmeä lasku pitkän omaishoitajuuden päätyttyä yksineläjän rooliin.

      Oma omaishoitajuuteni päättyi miehen kuolemaan. Olimme varsinaisia mökkihöperöitä. Vietimme kaikki kesäiset viikonloput ja kesälomat mökillä. Mieheni oli toimelias ja taitava käsistään ja mökillähän riitti tekemistä.

      Mieheni kuolemasta alkaa olla 4 vuotta, mutta en vieläkään ole pystynyt olemaan mökillä. Jonkun kerran olen pihassa käynyt, mutta tulee niin hirveä ikävä että on ollut pakko lähteä samantien pois. Kotona olen jo tottunut siihen, ettei miestäni enää ole.

      Nyt sinulla on mahdollisuus opetella yksinoloonkin ilman pakkoa. Nauti kesästä ja mökkielämästä.

      • HM

        Luopumista elämä on koko ajan, on ollut sairautta ja kuolemaa.
        Näin taas viime yönä unta pojasta, tuntui kuin olisi tullut käymään. En minäkään voi mennä paikkoihin jotka tuovat liian elävästi pojan mieleen. Haudalla käyn usein.
        Mies on menettänyt taitojaan yhden kerrallaan vuosien mittaan, se on lopullista, mitään ei saa enää takaisin.
        Olen melkein aina yksin, vapaaehtoisesti, käyn miehen luona usein, tyttären perhe käy aika harvoin kun asuvat kaukana.
        Ei minulla ole vaikeuksia tulla ihmisten kanssa toimeen, on vain sellainen olo että haluan olla omissa oloissani.
        Omaishoitajuus vuosina tuttavat ja ystävät karsiutuivat, elämä kulki niin kovasti omaishoidon ympärillä.
        Vapailla en viitsinyt ottaa yhteyttä kehenkään kun meni levätessä. Välillä läksin ulkomaille viikoksi pariksi, matkustelen yksin, saa määrätä itse ohjelmansa. Nyt ei huvita lähteä mihinkään vaikka pääsisi, kesällä ei muutenkaan halua Suomesta pois. Menen Etelä-Pohjanmaalle Heinäkuussa, synnyinpitäjään, siellä viihdyn hyvin.
        Alakulo johtuu elämänmuutoksesta, ja siitäkin kun selkä on kipeä, olisi työhaluja, mutta ei kuntoa.
        Tästähän tuli valitusvirsi:) Ei kaikki ole vielä menetetty, kyllä omaishoitajuudestakin toipuu, jos muuten on terveyttä.


    • ristiina ja tytär

      Mie kyllä pidän lomaa,joka neljäs viikko on 2 viikkoa kesälomaa.Pakkohan se on itteensä ajatella,ja lasta.Mökkeilen,mopoilen ja sitä sun tätä,välillä miestän raahaten perässä,ja sitten yksin ,kun hän intervallissa.

    • kesäxxxxx

      En pidä omaa lomaa.. mutta tämän hoidettavani kanssa teemme muutaman pikkureissun.. maiseman vaihdos piristää ja eikä tarvitse tehdä ruokaa.. pääsee valmiiseen pöytään:)

    • jk

      ei tuo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe