Otin kesäksi alivuokralaisen vuokra-asuntooni. Kirjalliset sopimukset määräaikaisesta vuokrasopimuksesta on allekirjoitettu, ja vakuudet sekä koko kesän vuokrat on jo kaikki maksettu. Juuri ennen muuttoa naapuritalossa alkoi putkiremontti, ja kun alivuokralainen muutti asuntoon, putkiremontista alkoi aiheutua meteliä.
Nyt alivuokralainen haluaa purkaa sopimuksen koska ei kestä meteliä.
Onko minulla oikeutta olla purkamatta sopimusta sillä en ole voinut tietää tulevasta remontista mitään?
voinko sanoa ei ?
4
348
Vastaukset
- huonotsägä
Hei!
Tilanne ei ole alivuokralaisen osalta normaali. On oikeus olettaa saada asua rauhassa ilman melua naapuritalon remontista.
Purkuperuste mielestäni.
Kuitenkin ehdotan että katsotte tilannetta esim viikon.
Töitä ei tehdä yöllä, nukkua saa rauhassa.
Päiväaikainen melu heikentää enemmän asumismukavuutta jos hlö esim lukee kokeisiin tai tekee työtä himasta.
Voitte ehkä neuvotella alennuksen vuokraan.
Elämä on eikä aina voi voittaa vaikka olisit tietämätön ja syytön osapuoli.
Et voi saada korvausta naapuritalolta. - selvääselvää
Lue asuinhuoneiston vuokraamiseen liittysä laki. Purun perustetta ei ole olemassa. Jos sopimus on määräaikainen, ei irtisanominen onnistu. Joskus määräaikaisen voi irtisanoa, mutta silloin maksetaan ylimääräistä yhden kuukauden vuokra.
Jos asut itse asunnossa samaan aikaan kuin vuokralainenkin, on kyseessä alivuokraus. Jos et asu, on kyseessä jälleenvuokraus. Ottakaa selvää asioista!! - 89asd79fd798asd
>>>Juuri ennen muuttoa naapuritalossa alkoi putkiremontti, ja kun alivuokralainen muutti asuntoon, putkiremontista alkoi aiheutua meteliä.
Painoa nyt lainauksen sanassa NAAPURItalossa. Mielestäni olisi kohtuutonta vaatia vuokranantajaa seuraamaan myös NAAPURITALOJEN mahdollisisa remonttihaittoja "ihan vain varmuuden vuoksi". Vaikea uskoa että vuokrasuhteen purkaminen menee läpi. - olette saman katon a
Jos sinä voit asua asunnossa, niin miksi alivuokralainen ei muka voisi?!?
Eikä takuulla ole mikään purkuperuste, jos naapuritalossa on remontti menossa. Asunto on täysin asumiskunnossa. Melun pitäisi olla todella kovaa että se tekisi asunnon asumiskelvottamaksi ja siihen pitäisi olla terveystarkastajalta tai vastaavalta instanssilta lausunto. Ilmeisesti koko asuinalue olisi silloin kelvoton asumiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374