NEUVOA VAILLA

mummo

juu neuvokaas joku mitäs pitäs tehä olen ollut mieheläni 3 vuotta omaishoitajana ja nyt oli tarkastus ja ukko piru on terve kävelee häkkyrän kaa ja hyvä kun pystyssä pysyy ei kuulelma tartte apua enään sanovat - pisteiten mukaan- hoitaja tossa pyöri ja kehu onmas nurmikot hienot ja puutkin ovat liiterissä ensi taves kun olen hikipäässä saanut hommia paiskoo- ottivat senkin vähän pois mikä oli korvaus kun hoijin sairasta miestä- taija lähteä lomalle ja jättää tän mukavuus huushollin niille hoitajille

6

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P0is kauas

      Ihmeparantuminen?
      Minä ehdotan että lähdet lomalle, anna heidän pärjätä jonkin aikaa, jospa mieli muuttuu.

      • Vankila

        Miten tuosta yhtäkkiä lähtee. Saa vielä syytteen heitteillepanosta. Eivät ne hoitsut tee yhtään mitään, ellei erikseen tilata apua hätätilanteeseen. Jos omaishoitaja ottaa ja menee lomalle sopimatta erikseen viranomaisten kanssa, niin hoidettava saa siellä nääntyä janoon/nälkään, teloa itsensä ja lähteä vaeltamaan pakkaseen ihan rauhassa. Vanhuksen omaishoitajan vastuu on hirveän raskas, vielä paljon raskaampi kuin vauvan kanssa mitään palkkiota ei tule kuten vauvan kasvaessa (vaan päinvastoin, hoidettava taantuu yhä enemmän). Avioeron hakeminenkin voi tuntua julmalta, kun toinen on jo täysin avuttomassa tilassa. Ilmeisesti millään muulla tavalla ei kuitenkaan voi vapautua siitä ikeestä, ellei sitten itse halvaannu/kuole ennen hoidettavaansa.


      • Hoitsu
        Vankila kirjoitti:

        Miten tuosta yhtäkkiä lähtee. Saa vielä syytteen heitteillepanosta. Eivät ne hoitsut tee yhtään mitään, ellei erikseen tilata apua hätätilanteeseen. Jos omaishoitaja ottaa ja menee lomalle sopimatta erikseen viranomaisten kanssa, niin hoidettava saa siellä nääntyä janoon/nälkään, teloa itsensä ja lähteä vaeltamaan pakkaseen ihan rauhassa. Vanhuksen omaishoitajan vastuu on hirveän raskas, vielä paljon raskaampi kuin vauvan kanssa mitään palkkiota ei tule kuten vauvan kasvaessa (vaan päinvastoin, hoidettava taantuu yhä enemmän). Avioeron hakeminenkin voi tuntua julmalta, kun toinen on jo täysin avuttomassa tilassa. Ilmeisesti millään muulla tavalla ei kuitenkaan voi vapautua siitä ikeestä, ellei sitten itse halvaannu/kuole ennen hoidettavaansa.

        Jospa hommaisit miehellesi lomapaikan vanhainkodista. Se voisi olla esim. kolme viikkoa kotona, viikko hoidossa tai kaksi kotona, kaksi hodossa. Siinä ajassa saisit itse huojentunein mielin levähtää, eikä miehelläsikään olisi mitään hätää. Ja mikä parasta, siellä laitoshoidossa heidän on pakko huomata miehesi todellinen kunto.


      • minä lähtisin.
        Vankila kirjoitti:

        Miten tuosta yhtäkkiä lähtee. Saa vielä syytteen heitteillepanosta. Eivät ne hoitsut tee yhtään mitään, ellei erikseen tilata apua hätätilanteeseen. Jos omaishoitaja ottaa ja menee lomalle sopimatta erikseen viranomaisten kanssa, niin hoidettava saa siellä nääntyä janoon/nälkään, teloa itsensä ja lähteä vaeltamaan pakkaseen ihan rauhassa. Vanhuksen omaishoitajan vastuu on hirveän raskas, vielä paljon raskaampi kuin vauvan kanssa mitään palkkiota ei tule kuten vauvan kasvaessa (vaan päinvastoin, hoidettava taantuu yhä enemmän). Avioeron hakeminenkin voi tuntua julmalta, kun toinen on jo täysin avuttomassa tilassa. Ilmeisesti millään muulla tavalla ei kuitenkaan voi vapautua siitä ikeestä, ellei sitten itse halvaannu/kuole ennen hoidettavaansa.

        ottivat senkin vähän pois mikä oli korvaus kun hoijin sairasta miestä


    • Ex omaishoitaja

      Vastaa omaishoidolle että et ole enää omaishoitaja. Kun et saa palkkaakaan mitä siis menetät. Olet muuten lopun ikääsi omaishoitaja.
      Kunnan kuuluu järjestää hoito sairaille kun ei omaishoitajaa ja pakko ei ole kenenkään olla omaishoitaja.

    • jk

      niinkö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe