Ihan mielenkiinnosta kyselen kuinka isoja suurperheiden kodit ovat(neliöt, makuuhuoneiden määrä) ja miten lasten huoneet on jaettu? Onko jokaisella lapsella oma huone vai jakavatko saman ikäiset/ samaasukupuolta olevat huoneen? Onko teillä lapsille erikseen leikkihuone ja makuuhuone? Vai miten olette huoneet järjestäneet? Oletteko kokeilleet erivaihtoehtoja ja minkä olette huomanneet toimivan/ olevan huono?
Kiitos jos joku viitsii vastata.
Suurperheiden asuminen
6
567
Vastaukset
- omenapuut kukkii.
Asiallinen kysymys, asiallinen vastaus. Vanhin jo muuttanut kotoa opiskelija-asuntoon. Asumme maalla omakotitalossa, neliöitä noin 200, lapsia kotona 5. Jokaisella omat huoneet, nuorimmaisella tietysti pitää olla iso huone, jotta on tilaa leikkiä ja 2 vanhinta asuttaa koko yläkerran keskenänsä. Uteliaisuudesta kysyn että miten muilla?
- UmmNoora
No meillä ei ehkä vielä ihan suurperhe ole, neljä lasta kuitenkin. Meillä on pieni omakotitalo 120/136 neliötä, 4 makuuhuonetta. Huonejako menee silleen että 2 poikaa yhdessä huoneessa ja 2 tyttöä yhdessä huoneessa, 1 makuri meille vanhemmille ja 1 makuuhuone pidetty vapaana tietokone/leikkihuoneena... Voi olla että meille vielä joskus pari lasta tulee, ne saa sit jakaa sen leikkihuoneen:)
- 8ihmisenperhe
Olisikohan meillä jotain 150 neliötä, 200 ei kuitenkaan ole. Perheessä on 6lasta (kahdet kaksoset) ja tietty minä ja mies. Meillä lapset nukkuvat sukupuolten mukaan samoissa huoneissa, kaksi tyttöä omassa ja kaksi poikaa omassa. Ikäeroja toki löytyy aika paljonkin, joten kinaa on aika paljonkin tyttöjen kanssa. 17v tyttö kun haluaa omaa rauhaa ja hänen kanssa huoneessaan asuu 8v pikkusisko ;-) Meidän nuorimmat, eli kaksostytöt ovat kaksin huoneessaan. Aikuisille toki oma makkari.
Emme ole muita huonejärjestelyjä kokeilleet. Kun talossa on ollut pieni vauva, niin hän on nukkunut meidän makkarissa. Tätä ei edes kokeiltu, kun kaksoset syntyivät. Tilaa kun on niin vähän. Lapsien ollessa ihan pieniä oli tyttö- ja poikakaksoset yhteisessä huoneessa, mutta heidän kasvaessa (ja toisten kaksosten synnyttyä) siirryimme tähän samaa sukupuolta-järjestelyyn. - etnäinmeil
7 henkilöä parisataa neliötä. Kaikilla ei omaa huonetta.
- Keskisuuriperhe
Meillä on vain kolme lasta ja kaikilla oma huone. Enempää lapsia ei tule, koska en ole halukas laajentamaan taloa tai muuttamaan isompaan taloon. Neliöitä talossa 120. Näin on hyvä.
Kun lapset muuttavat kotoa, voimme silti jatkaa asumista tässä, vaikka toki talo on sitten hiukan liian suuri kahdelle hengelle, mutta onpahan sitten väljyyttä. Yhdestä huoneesta teen miehelle työhuoneen, toisesta itselleni kirjaston ja kolmannen lapsen huone jääköön vierashuoneeksi. - 19+4
Meillä 5 lasta ja lapsiluku nyt täynnä. Omakotitalo n.230neliötä. Makkareita 7. Jokaiselle lapselle tulee oma huone (vauva vielä vanhempien makkarissa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694303
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺674137Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363552Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163133Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342802En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142572Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102344IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm251471Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571282Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli751069