kaaso alttarilla??

.x.

Mikä on yleinen käytäntö? Täytyykö kaasonkin seistä alttarin vieressä vai riittääkö, että bestman siellä seisoo? Istuisin nääs mieluummin, kun kuitenkin jännitän ystäväni puolesta ja liikutuksen kyyneleitäkin varmaan vierähtää, niin ei kovin mukavaa olisi seistä kaikkien edessä....

5

1823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaaso

      Olin itse kaasona pari kk sitten. Istuin morsiamen vanhempien viereen toimituksen ajaksi ja nousin vain ottamaan morsiamen hääkimpun välillä ja antamaan myöhemmin takaisin.

      En ollut etukäteen toivonut istumapaikkaa, ja olin iloisesti yllättynyt kun morsiamen äiti oli "säästänyt" minulle istumapaikan. Homma toimi hyvin, koska oli mukavampi pyyhkiä kyyneleitä kaikkien katseilta piilossa. Olen joskus aikaisemmin myös seisonut alttarin vas. puolella kaasona toimiessani...
      Onnea kaason hommaan!

      • :o)

        ..aina häissä missä kaaso on seissyt alttarilla. Siellähän voi kuitenkin vetäytyä sen verran syrjään ettei kaikki näe. Tai no, riippuu varmaan kirkostakin. Itse olin kaasona viime kesänä ja siinä tohkeessa ei paljon ehtinyt jännittää, ujostella eikä pillittää kun piti keskittyä siihen että morsiamen laahus oli hyvin ja että muistanko antaa kimpun takaisin kun hääpari lähtee pois. Ja jos vihkiminen tapahtuu lyhimmän kaavan mukaan niin se on ohi äkkiempää kuin uskoisikaan.


    • Elokuun morsian

      Minulla on kaksi kaasoa; siskoni ja hyvä ystäväni. Tietääkö joku, missä on toisen kaason yleisin paikka vihkimisen aikana, kun on kaksi kaasoa? Voiko alttarin vierellä seistä kaksi kaasoa?

      • :o)

        Olen nähnyt kahden kaason seisovan alttarin vieressä joten se on ihan ok, en ainakaan pitänyt sitä mitenkään outona eikä kukaan muukaan.


    • keskipiste

      joten aivan sama vaikka itkisit kuule kuin Niagara siellä kirkossa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe