Kertokaapa miten michelangelo veisti ihmeelliset teoksensa? Esim: Pieta http://fi.wikipedia.org/wiki/Pietà_(Michelangelo)
Osattaisiinko enää nykyisin veistää mitään noin kaunista ja upeaa, ilman nykyaikaisia työkaluja? Ja mitä sekin maksaisi? Sääli on, että ihmisistä tulee ainavaan kömpelömpiä ja osaamattomampia, kun vertaa menneisiin suuruuksiin.
Michelangelo
8
1643
Vastaukset
- sdftjuw5
Ei, veistetäänhän nykyään käsin mm. hirsikehikoita. Vaatii kovat kädet
- WHAI
Eihän hirsikehikot ole MITÄÄN, päinvastoin nykytekniikalla pitäisi saada tehtyä paljon, paljon hienompia taideteoksia, mutta ei.
- rambo5
et tainnut ymmärtää....käsin veistetty, ts. vedetään karateiskuilla lastuja pois. Ei kirvestä tai muitakaan työkaluja, vain kädet. Siitä nimi käsinveistetty.
Toisekseen, hyvin veistetty hirsikehikko hakkaa mennen tullen monet veistokset.
- Bug Brother
Elikkä vastaus on siis, ei osata eikä halutakaan osata. Ei olisi rahaa, eikä aikaa yrittääkään tehdä mitään noin jumalallista. Näin se vaan on. Ihmiskunta taitaa olla moninkerroin tyhmempää, kuin tuolloin ammoisina aikoina.
- taidOnKatsojanSilmäs
minä osaan vain veistämisen sijaan väistämisen tekniikan. en lähde veistä.
- michelangelo totesi
Michelangelo totesi työstään seuraavaa:
"Näen järkäleessä veistoksen, sitten naputtelen ylimääräisen pois sen ympäriltä" - kepa5
Googlasin sen veistoksen ja ihmettelen minäkin minkälaisia talttoja sen veistämiseen om käytety ja miten kiiltäväksi se on hijottu, kun kuvaa suurentaa ei voi kun ihmetellä miten hienosti on kangaslaskokset veistetty silmät, nenä, suu. tuskin santapaperi sihen aikaa on ollut. Nykyaikana ois pelit ja vehkeet mutta eipä ole paljon tekijä miehijä. Michelangelo oli vasta 25 v kun tämän veisti. Eivoi muuta kun ihaila !
- Anonyymi
Sitä minäikin oon ihmetelly millaisija talttoja ja hiomapaperija siihen aikaan on käytetty ei ollu autoilevan ihmisen tavarataloja bilteemaa jne .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011510
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251394En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821220- 621123
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101008Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111959Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall210764Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57743Hei...mä nyt laitan tän vielä
Harmittaa miten meni, en tajunnut enkä tarkoittanut. Eihän näistä tiedä...anteeksi. Kaikki hyvin.27687- 117684