Au pairina välivuoden ajan

Veteran nanny

Olen ajatellut, että olisiko mahdollista käydä lukion ensimmäinen vuosi, ja sitten pitää välivuosi? Pääsisikö silloin vielä vaihtariksi? Siis, jos lukion 1. on 16v, pitää välivuoden, tulee takaisin lukion 2. kun on jo 18 (itse olen vielä silloin tosin 17 kai), voiko siis silloin mennä vaihto-oppilaaksi? Haluaisin sen välivuoden kerätä rahaa sitä varten.
Olen lukenut, että au pairit ovat nuorimmiltaan 17 vuotiaita. Onko tämä totta? Voinko tosiaan lähteä silloin?
Koulussani on yläaste ja lukio. Olen melko varmasti menossa siihen lukioon.
Hyvä asia on, että siellä tuetaan au pair toimintaa, sitä mainostetaan ja ympäri ilmoitustauluja on au pair lomakkeita. Luulen, että jos kysyisin, saisin varmasti jotain lisätietoa ja tukea au pairiksi lähtemisessä. Menen kuitenkin ehkä jonkun sivuston kautta. Toivoisin pääseväni esim. oceaniaan tai jonnekin muulle englanninkieliselle alueelle.

Meidän perheessä on ollut yksi au pairi, joten tiedän mitä he tekevät hyvin.
Olen myös itse hyvä ruoan laittamisessa, lapsien kanssa ja kotitöissä ylipäätänsä. Olen energinen ja iloinen :)

Toivoisin olevani töissä n. 5-6 kuukautta. Saisin että rahat vaihtariutta varten, myös rikastuttavan kokemuksen! :D
Joten toivoisin nyt neuvoja. Onko tämä järkevä idea? Tosin, toteutan sen kuitenkin.

4

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akirstnastkaaein

      Jea, onhan noita nuoria au paireja mutta yleensä perheet etsii sellaisia jotka ovat ehkä jo asuneet omillaan että tietävät mitä tarkoittaa vastuu ja ettei koti-ikävä yllätä heti seuraavalla viikolla. Mutta, jos auppariksi meinaat mennä sitä varten että säästät rahaa niin on aika tiukka elämä siulla sitten :D Ihan vaan että jos rikastuttavia kokemuksia haluat niin sitten et kyll kovin rikkaana tule sieltä. Mut, aina kannattaa yrittää. Omasta kokemuksestani voin kertoa että oon nähny ja kokenu paljon mut säästöön ei oo jääny yhtään, vikan palkkani koitan olla tuhlaamatta.... :D

      Mutta aina on järkevää mennä au pairiksi, uskoisin että koulusikin sinnuu kannustaa, ei hyö muuten niitä julisteita liimailisi. :)

    • m

      Jos ajattelit olla aupparina max puoli vuotta, ehtisit olla vielä muissa töissä toisen puolikkaan. Siis jos haluat mennä vaihtoon vasta kakkosella? Aupparina et tule hirveästi tienaamaan rahaa, kokemuksia sitten senkin edestä. Sitten muissa töissä ollessasi tienaisit rahat vaihtoa varten. Puolessa vuodessa alaikäinenkin tinaa ihan kivasti, kun asuu kotona ja kulut ovat pienet.

    • Ex-aupair nostalgia

      Ei tuo huono idea ole, mutta sinuna odottaisin siihen kunnes olet 18 :) Itse kävin lukion kakkosen jälkeen vuoden au pairina, puoli vuotta Saksassa ja puoli vuotta Englannissa ja kokemus oli unohtumaton ja vuosi yksi elämäni parhaimmista. :)

      Mut kyllä mulla oli joitakin 17-vuotiaitakin kavereita. Silloin on tosi tärkeää että sulle ei anneta liikaa vastuuta. Ja sit se, että sulla pitää olla paljon kokemusta, että perhe uskaltaa ottaa niin nuoren au pairin.

      Se etu siinä on, että jos menee vaikka Britteihin, saattaa saada ilmaisen kielikurssin koska on alle 19-vuotias EU:n kansalainen. Ja ne on rahanarvoisia etuja!

      • Ex-au pair nostalgia

        Ai niin ja tosiaan, au pairina et tienaa vaan sulla menee kaikki rahat mitä perheeltä taskurahaksi saat. Siksi sitä sanotaankin taskurahaksi eikä palkaksi. :) Mutta asunto- ja ruokaetukin on arvokas, etenkin jos pääset asumaan esim. Lontooseen 3-kerroksiseen luksustaloon kuten minä ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe