Olen ajatellut, että olisiko mahdollista käydä lukion ensimmäinen vuosi, ja sitten pitää välivuosi? Pääsisikö silloin vielä vaihtariksi? Siis, jos lukion 1. on 16v, pitää välivuoden, tulee takaisin lukion 2. kun on jo 18 (itse olen vielä silloin tosin 17 kai), voiko siis silloin mennä vaihto-oppilaaksi? Haluaisin sen välivuoden kerätä rahaa sitä varten.
Olen lukenut, että au pairit ovat nuorimmiltaan 17 vuotiaita. Onko tämä totta? Voinko tosiaan lähteä silloin?
Koulussani on yläaste ja lukio. Olen melko varmasti menossa siihen lukioon.
Hyvä asia on, että siellä tuetaan au pair toimintaa, sitä mainostetaan ja ympäri ilmoitustauluja on au pair lomakkeita. Luulen, että jos kysyisin, saisin varmasti jotain lisätietoa ja tukea au pairiksi lähtemisessä. Menen kuitenkin ehkä jonkun sivuston kautta. Toivoisin pääseväni esim. oceaniaan tai jonnekin muulle englanninkieliselle alueelle.
Meidän perheessä on ollut yksi au pairi, joten tiedän mitä he tekevät hyvin.
Olen myös itse hyvä ruoan laittamisessa, lapsien kanssa ja kotitöissä ylipäätänsä. Olen energinen ja iloinen :)
Toivoisin olevani töissä n. 5-6 kuukautta. Saisin että rahat vaihtariutta varten, myös rikastuttavan kokemuksen! :D
Joten toivoisin nyt neuvoja. Onko tämä järkevä idea? Tosin, toteutan sen kuitenkin.
Au pairina välivuoden ajan
4
248
Vastaukset
- akirstnastkaaein
Jea, onhan noita nuoria au paireja mutta yleensä perheet etsii sellaisia jotka ovat ehkä jo asuneet omillaan että tietävät mitä tarkoittaa vastuu ja ettei koti-ikävä yllätä heti seuraavalla viikolla. Mutta, jos auppariksi meinaat mennä sitä varten että säästät rahaa niin on aika tiukka elämä siulla sitten :D Ihan vaan että jos rikastuttavia kokemuksia haluat niin sitten et kyll kovin rikkaana tule sieltä. Mut, aina kannattaa yrittää. Omasta kokemuksestani voin kertoa että oon nähny ja kokenu paljon mut säästöön ei oo jääny yhtään, vikan palkkani koitan olla tuhlaamatta.... :D
Mutta aina on järkevää mennä au pairiksi, uskoisin että koulusikin sinnuu kannustaa, ei hyö muuten niitä julisteita liimailisi. :) - m
Jos ajattelit olla aupparina max puoli vuotta, ehtisit olla vielä muissa töissä toisen puolikkaan. Siis jos haluat mennä vaihtoon vasta kakkosella? Aupparina et tule hirveästi tienaamaan rahaa, kokemuksia sitten senkin edestä. Sitten muissa töissä ollessasi tienaisit rahat vaihtoa varten. Puolessa vuodessa alaikäinenkin tinaa ihan kivasti, kun asuu kotona ja kulut ovat pienet.
- Ex-aupair nostalgia
Ei tuo huono idea ole, mutta sinuna odottaisin siihen kunnes olet 18 :) Itse kävin lukion kakkosen jälkeen vuoden au pairina, puoli vuotta Saksassa ja puoli vuotta Englannissa ja kokemus oli unohtumaton ja vuosi yksi elämäni parhaimmista. :)
Mut kyllä mulla oli joitakin 17-vuotiaitakin kavereita. Silloin on tosi tärkeää että sulle ei anneta liikaa vastuuta. Ja sit se, että sulla pitää olla paljon kokemusta, että perhe uskaltaa ottaa niin nuoren au pairin.
Se etu siinä on, että jos menee vaikka Britteihin, saattaa saada ilmaisen kielikurssin koska on alle 19-vuotias EU:n kansalainen. Ja ne on rahanarvoisia etuja!- Ex-au pair nostalgia
Ai niin ja tosiaan, au pairina et tienaa vaan sulla menee kaikki rahat mitä perheeltä taskurahaksi saat. Siksi sitä sanotaankin taskurahaksi eikä palkaksi. :) Mutta asunto- ja ruokaetukin on arvokas, etenkin jos pääset asumaan esim. Lontooseen 3-kerroksiseen luksustaloon kuten minä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019