Little stronger

81

265

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtored

      Todella liikuttava video. Kiitos kun laitoit.

    • Outo yritys...

      Lusiinan tyyliä nähdä syöpäpotilaiden elämä.Todellisuudessahan ei syöpäpotilas joka saa sytojä hyppää sängysta ylös ja alkaa laulamaan ja tansimaan.
      Osoitus ihmisen tietämättömyydestä ja todellisuuden tajusta.Itse en ole koskaaan osastolla moista nähnyt.Joten taas Lusiinan kuvitelmia kuinka syöpäpotilas elää:(

      • "Itse en ole koskaaan osastolla moista nähnyt"

        Juu näin, ei moni muukaan. Tämä video onkin tehty ihan tiettyä tarkoitusta varten mutta valitettavasti se ei kaikille avaudu. Kyky nähdä asioista pintaa syvemmmälle on taitolaji.


      • Ei Einstain ei
        lusiina5 kirjoitti:

        "Itse en ole koskaaan osastolla moista nähnyt"

        Juu näin, ei moni muukaan. Tämä video onkin tehty ihan tiettyä tarkoitusta varten mutta valitettavasti se ei kaikille avaudu. Kyky nähdä asioista pintaa syvemmmälle on taitolaji.

        Kerropas mitä tiettyä tarkoitusta varten? Mulle ei avautnut,joten voikko kertoa,en omista tätä kylyä mistä kirjoitit? Olen ihan tavallinen syöpäpotilas,kaiketi siitä tyhmimästä päästä:(


    • Mailta

      Tuo lasten kohtalo surettaa eniten. Olen nähnyt heitä tutkimuksissa ja hoidoissa käydessä sekä muilla käynneillä.
      Vanhemmille se on hyvin raskasta. Tunnen jonkun syöpälapsen vanhemman ja se kestäminen on kovaa heille.

      • Minusta on erittäin positiivista että lasten ja nuortenkin asioita pidetään yllä ja esillä esimerkikis tällaisten vidoiden kautta. Tämä jos mikä on sitä kieltä mitä nuoret ymmärtävät ja toisaalta tuodaan terveillekin pehmeällä ja liikuttavalla tavalla esiin syöpää sairautena, tykkäsin.


      • Oliko hauska tuubi?
        lusiina5 kirjoitti:

        Minusta on erittäin positiivista että lasten ja nuortenkin asioita pidetään yllä ja esillä esimerkikis tällaisten vidoiden kautta. Tämä jos mikä on sitä kieltä mitä nuoret ymmärtävät ja toisaalta tuodaan terveillekin pehmeällä ja liikuttavalla tavalla esiin syöpää sairautena, tykkäsin.

        Se oli sitten ihan sun oma mielipide tästäkin asiasta.Kun ei ole kokemusta on niin ihanan helppo ottaa kantaa,mutta sun ikäiselllä tää ei enään voi osua kohdalle,mutta muita on joille näin on käynyt.
        Ja on ollut tosi rankkaa,lapsi voi jopa kuolla ja mikään sellaista ei korvaa,se on pahinta mitä elämässä voi vanhemille taphtua.Onneksi monia pelastetaan,mutta ei kaikkia.


      • Oliko hauska tuubi? kirjoitti:

        Se oli sitten ihan sun oma mielipide tästäkin asiasta.Kun ei ole kokemusta on niin ihanan helppo ottaa kantaa,mutta sun ikäiselllä tää ei enään voi osua kohdalle,mutta muita on joille näin on käynyt.
        Ja on ollut tosi rankkaa,lapsi voi jopa kuolla ja mikään sellaista ei korvaa,se on pahinta mitä elämässä voi vanhemille taphtua.Onneksi monia pelastetaan,mutta ei kaikkia.

        No minun mielestäni tuosta tuubista ei voi sanoa että hauska mutta koskettava ja ajatuksia herättää kylläkin, mutta ehkä sellaiset asiat eivärt sinulle avaudu.

        Mitä tarkoitit sillä ettäonneksi kaikkia ei pelasteta?


      • Jos miettis asiaa
        lusiina5 kirjoitti:

        No minun mielestäni tuosta tuubista ei voi sanoa että hauska mutta koskettava ja ajatuksia herättää kylläkin, mutta ehkä sellaiset asiat eivärt sinulle avaudu.

        Mitä tarkoitit sillä ettäonneksi kaikkia ei pelasteta?

        Arvoisa Korri-Lussiina asia tarkoittaa sitä että kolmesta lapsesta 2 saadaan pelstettua,joka kolmas lapsi kuolee syöpäänsä.En myöskään nää asiassa mitään hauskaa,kuten sinä.Asia on avautnut erittäin hyvin minulle,koska sen olen hyvin läheltä nähnyt.

        Sun on helppo huudella,kun et ole itse syöpää sairastanut,kun syöpä osuu omalle kohdalle,se on sitten ihan toinen asia!


      • Jos miettis asiaa kirjoitti:

        Arvoisa Korri-Lussiina asia tarkoittaa sitä että kolmesta lapsesta 2 saadaan pelstettua,joka kolmas lapsi kuolee syöpäänsä.En myöskään nää asiassa mitään hauskaa,kuten sinä.Asia on avautnut erittäin hyvin minulle,koska sen olen hyvin läheltä nähnyt.

        Sun on helppo huudella,kun et ole itse syöpää sairastanut,kun syöpä osuu omalle kohdalle,se on sitten ihan toinen asia!

        Sinähän se TODELLAKIN tiedät mitä minä olen nähnyt;).


      • 1+3
        lusiina5 kirjoitti:

        Sinähän se TODELLAKIN tiedät mitä minä olen nähnyt;).

        Näkeminen ja kokeminen ovat ihan eri asioita. Niissä on VALTAVA ero!


      • Hirn
        1+3 kirjoitti:

        Näkeminen ja kokeminen ovat ihan eri asioita. Niissä on VALTAVA ero!

        Aijaa, oletko kokenut että Lussiina ei ole sairastanut syöpää :)))))))


    • Yritys oli outo

      Samaa mieltä lapsista.Ja heidän vanhemista,mikään ei ole niin rankaa tässä elämässä kuin pienen lapsen sairatuminen tähän vakavaan sairauteen.

      • Surulla on aikansa

        On toki hyvä muistuttaa,
        miten aurinko jälleen paistaa
        tummien pilvien takaa,
        miten yön jälkeen tulee
        uusi aamu
        ja miten jokaista syksyä
        seuraa varmasti kevät.

        Mutta ei liian aikaisin,
        ei liian nopeasti,
        ei liian opitusti,
        ei liian itsestäänselvästi.

        Ei niin, etteikö se olisi totta,
        hyvin totta.
        Mutta ymmärräthän,
        surulla on aina aikansa,
        surevalle aurinko todella nukkuu
        eikä surua voi hätyytellä lentoon
        ennen kuin se itse jaksaa siivilleen.

        Ehkä onkin parempi että
        enemmän kuin puhumme valosta
        olemme hänelle valona
        enemmän kuin puhumme toivosta
        olemme hänelle toivona
        enemmän kuin kerromme ilosta
        olemme hänelle ilona.

        Ja ehkä näin
        jonakin aamuna
        hän itse saa nähdä,
        että aurinko on herännyt
        pitkän pimeän yön jälkeen.
        (Hanna Ekola)


      • lusiina5 kirjoitti:

        Surulla on aikansa

        On toki hyvä muistuttaa,
        miten aurinko jälleen paistaa
        tummien pilvien takaa,
        miten yön jälkeen tulee
        uusi aamu
        ja miten jokaista syksyä
        seuraa varmasti kevät.

        Mutta ei liian aikaisin,
        ei liian nopeasti,
        ei liian opitusti,
        ei liian itsestäänselvästi.

        Ei niin, etteikö se olisi totta,
        hyvin totta.
        Mutta ymmärräthän,
        surulla on aina aikansa,
        surevalle aurinko todella nukkuu
        eikä surua voi hätyytellä lentoon
        ennen kuin se itse jaksaa siivilleen.

        Ehkä onkin parempi että
        enemmän kuin puhumme valosta
        olemme hänelle valona
        enemmän kuin puhumme toivosta
        olemme hänelle toivona
        enemmän kuin kerromme ilosta
        olemme hänelle ilona.

        Ja ehkä näin
        jonakin aamuna
        hän itse saa nähdä,
        että aurinko on herännyt
        pitkän pimeän yön jälkeen.
        (Hanna Ekola)

        Kasvain on levinnyt suolen sinämän läpi ja tehnyt jo etäpesäkkeen. Sytostaattihoidot edessä. Mistä saat valettua uskoa ja toivoa sairastuneeseen, kyllä tästä vielä selvitään, yhdessä.


      • <<<?<<<
        lusiina5 kirjoitti:

        Kasvain on levinnyt suolen sinämän läpi ja tehnyt jo etäpesäkkeen. Sytostaattihoidot edessä. Mistä saat valettua uskoa ja toivoa sairastuneeseen, kyllä tästä vielä selvitään, yhdessä.

        Tehtiinkö läheisellesi CT-tutkimus tai vastaava tutkimus tähystysleikkauksen jälkeen vai otettiinko tähystysleikkauksessa myös imusolmukkeiden tai vatsapaidan poisto, näytteet patologille? Mihin suolistokohtaan tämä syöpä on levinnyt suolen seinämän läpi?


      • <<<?<<< kirjoitti:

        Tehtiinkö läheisellesi CT-tutkimus tai vastaava tutkimus tähystysleikkauksen jälkeen vai otettiinko tähystysleikkauksessa myös imusolmukkeiden tai vatsapaidan poisto, näytteet patologille? Mihin suolistokohtaan tämä syöpä on levinnyt suolen seinämän läpi?

        En ole nähnyt leikkauskertomusta ja maallikko ei osaa selostaa imusolmukkeista tai vatsapaidasta. Hänen kertomuksensa varassa olen ja hän kertoi että suolta on poistettu ohutsuolen ja paksusuolen yhtymäkohdasta? Ennen leikkausta tehtiin vatsan ja keuhkojen ct, jossa metastaasi, jonka tarkka paikkaa en tiedä koska ei tiennyt tämä läheisenikään, mutta asiaa selviää lähiaikoina. Pad-vastaustakaan en ole nähnyt joten en voi sitä sinulle tässä kertoa. Voin kertoa tarkemmin kun näen papereita ja epikriisin.


      • <<<?<<<
        lusiina5 kirjoitti:

        En ole nähnyt leikkauskertomusta ja maallikko ei osaa selostaa imusolmukkeista tai vatsapaidasta. Hänen kertomuksensa varassa olen ja hän kertoi että suolta on poistettu ohutsuolen ja paksusuolen yhtymäkohdasta? Ennen leikkausta tehtiin vatsan ja keuhkojen ct, jossa metastaasi, jonka tarkka paikkaa en tiedä koska ei tiennyt tämä läheisenikään, mutta asiaa selviää lähiaikoina. Pad-vastaustakaan en ole nähnyt joten en voi sitä sinulle tässä kertoa. Voin kertoa tarkemmin kun näen papereita ja epikriisin.

        Lusiina5, otettiinko läheiseltäsi myös verikokeita, mm. Cea 15-3? Paljonko se oli? Miksi päädyttiin tähystysleikkaukseen(vaikka varauduttiin avoleikkaukseen), vaikka ennen sitä CT-tutkimuksessa todettiin että suoliston läpi meni metastaasi? Kuinka läheisesi ei tiedä missä metastaasi on? Kirjoitit, että läheisellesi määrättiin rautatabletteja ja mustasta ulosteen väristä tiedetään että se on peräisin rautatableteista. Kuinka hoitoväki sitten huolestui siitä? Miksi auton käyttökielto läheiselläsi?
        Ei tässä voi muuta kuin toivotaan että läheisesi jaksaa. Ja sinulle hän kertoo paljon tarkemmin. Onnea sille, että onkologi löytää sopivimmat hoitomuodot läheisellesi kun on saanut pad-lausunnon patologilta.


      • <<<?<<< kirjoitti:

        Lusiina5, otettiinko läheiseltäsi myös verikokeita, mm. Cea 15-3? Paljonko se oli? Miksi päädyttiin tähystysleikkaukseen(vaikka varauduttiin avoleikkaukseen), vaikka ennen sitä CT-tutkimuksessa todettiin että suoliston läpi meni metastaasi? Kuinka läheisesi ei tiedä missä metastaasi on? Kirjoitit, että läheisellesi määrättiin rautatabletteja ja mustasta ulosteen väristä tiedetään että se on peräisin rautatableteista. Kuinka hoitoväki sitten huolestui siitä? Miksi auton käyttökielto läheiselläsi?
        Ei tässä voi muuta kuin toivotaan että läheisesi jaksaa. Ja sinulle hän kertoo paljon tarkemmin. Onnea sille, että onkologi löytää sopivimmat hoitomuodot läheisellesi kun on saanut pad-lausunnon patologilta.

        Verikokeita on otettu ja otetaan edelleen, koska läheiseni on ollut myös urologin tutkittavana, sieltä puolelta ei mitään löytynyt muuta kuin kystia munuaisesta, mikä normaali löydös. Anemian takia hemoglobiinia on seurattu nyt tiheään, samoin dexametason-koe ja vuorokausivirtsan metanefriinit ja normetanefriinit kerättiin myös ilmeiseti tähän munuaisasiaan liittyen.Cea 15-3 kokeesta en tiedä onko otettu, koska läheiselläni ei ole itsellä labravastauksista kopioita eikä hän osaa niistä kertoa/kysyä.

        Alun pitäen suunniteltiin tähystysleikkausta, joka oli tarkoitus vaihtaa tarvittaessa avoleikkaukseen, johon ei kuitenkaan tarvinnut mennä.Suoliston imusolmukkeessa oleva metastaasi todettiin vasta leikkauksen yhteydessä otetussa koepalassa ja tästä ilmoitettiin läheiselleni kotiin kirjeitse samalla kun ilmoitettiin jatkoista syöpäpoliklinikalla.Nyt siis odotellaan syöpäpolille aikaa hoidonsuunnittelua varten. Verikokeet vuoden ajan kolmen kuukauden välein ja vuoden kuluttua vatsan ja keuhkojen ct.

        Olen ymmärtänyt että hoitoväki huolestui mustista ulosteista nimenomaan vastatehdyn leikkauksen vuoksi, halusivat varmistaa että mustat ulosteet ovat raudan värjäämiä eikä selkeää verenvuotoa. Auton käyttökielto olikin lyhyepmi kuin läheiseni luuli, hän otaksui 3kk mutta se olikin kuukausi.

        Kiitos jaksamistoivotuksista läheiselleni. Hän kertoo minulle niin tarkasti kuin maallikkona osaa ja ymmärtää, hän ei esim ole pyytänyt tätä ennen mitään epikriisejä tai labravastauksia itselleen.Jatkossa menen lääkäreihin mukaan, koska hän siihen suostui. Toivon myös että hän tulee saamaan parhaan mahdolllisen hänelle sopivan hoidon.


      • Kymppi++++
        lusiina5 kirjoitti:

        Verikokeita on otettu ja otetaan edelleen, koska läheiseni on ollut myös urologin tutkittavana, sieltä puolelta ei mitään löytynyt muuta kuin kystia munuaisesta, mikä normaali löydös. Anemian takia hemoglobiinia on seurattu nyt tiheään, samoin dexametason-koe ja vuorokausivirtsan metanefriinit ja normetanefriinit kerättiin myös ilmeiseti tähän munuaisasiaan liittyen.Cea 15-3 kokeesta en tiedä onko otettu, koska läheiselläni ei ole itsellä labravastauksista kopioita eikä hän osaa niistä kertoa/kysyä.

        Alun pitäen suunniteltiin tähystysleikkausta, joka oli tarkoitus vaihtaa tarvittaessa avoleikkaukseen, johon ei kuitenkaan tarvinnut mennä.Suoliston imusolmukkeessa oleva metastaasi todettiin vasta leikkauksen yhteydessä otetussa koepalassa ja tästä ilmoitettiin läheiselleni kotiin kirjeitse samalla kun ilmoitettiin jatkoista syöpäpoliklinikalla.Nyt siis odotellaan syöpäpolille aikaa hoidonsuunnittelua varten. Verikokeet vuoden ajan kolmen kuukauden välein ja vuoden kuluttua vatsan ja keuhkojen ct.

        Olen ymmärtänyt että hoitoväki huolestui mustista ulosteista nimenomaan vastatehdyn leikkauksen vuoksi, halusivat varmistaa että mustat ulosteet ovat raudan värjäämiä eikä selkeää verenvuotoa. Auton käyttökielto olikin lyhyepmi kuin läheiseni luuli, hän otaksui 3kk mutta se olikin kuukausi.

        Kiitos jaksamistoivotuksista läheiselleni. Hän kertoo minulle niin tarkasti kuin maallikkona osaa ja ymmärtää, hän ei esim ole pyytänyt tätä ennen mitään epikriisejä tai labravastauksia itselleen.Jatkossa menen lääkäreihin mukaan, koska hän siihen suostui. Toivon myös että hän tulee saamaan parhaan mahdolllisen hänelle sopivan hoidon.

        Oletko jo ollut onkologin luona lähimäisesi tukena?


      • Kymppi++++ kirjoitti:

        Oletko jo ollut onkologin luona lähimäisesi tukena?

        En päässyt onkologin luo mukaan yhteensattumien vuoksi silloin kun hoitoja suunniteltiin ja läheiseni kävi onkologin luona näitä suunnitelmia kuulemassa. Olemme kuitenkin yhdessä käyneet läpi suunnitelmia ja olemme lukeneet yhdessä epikriisit, jutelleet niistä. Lähimmäiseni suhtautuu hoitohin uskomattoman rauhallisesti ja luottavaisesti.


      • <<<?<<< kirjoitti:

        Lusiina5, otettiinko läheiseltäsi myös verikokeita, mm. Cea 15-3? Paljonko se oli? Miksi päädyttiin tähystysleikkaukseen(vaikka varauduttiin avoleikkaukseen), vaikka ennen sitä CT-tutkimuksessa todettiin että suoliston läpi meni metastaasi? Kuinka läheisesi ei tiedä missä metastaasi on? Kirjoitit, että läheisellesi määrättiin rautatabletteja ja mustasta ulosteen väristä tiedetään että se on peräisin rautatableteista. Kuinka hoitoväki sitten huolestui siitä? Miksi auton käyttökielto läheiselläsi?
        Ei tässä voi muuta kuin toivotaan että läheisesi jaksaa. Ja sinulle hän kertoo paljon tarkemmin. Onnea sille, että onkologi löytää sopivimmat hoitomuodot läheisellesi kun on saanut pad-lausunnon patologilta.

        Ajattelin ensin etten puutu tähän mutta tulin nyt toisiin aatoksiin. Kumpaa tutkimusta tarkoitat, CEA, vai
        Ca 15-3? Tuollaista tutkimusta kuin CEA 15-3 ei ole olemassa. Nuo kaksi muuta ovat eri syöpien eri markkereita. Joten uusi vastaus kyssäriin, läheiseltäni ei ole missään vaiheessa otettu tutkimusta CEA 15-3


      • anna jo olla
        lusiina5 kirjoitti:

        Ajattelin ensin etten puutu tähän mutta tulin nyt toisiin aatoksiin. Kumpaa tutkimusta tarkoitat, CEA, vai
        Ca 15-3? Tuollaista tutkimusta kuin CEA 15-3 ei ole olemassa. Nuo kaksi muuta ovat eri syöpien eri markkereita. Joten uusi vastaus kyssäriin, läheiseltäni ei ole missään vaiheessa otettu tutkimusta CEA 15-3

        Taas piti saada sanoo vika sana????


      • anna jo olla kirjoitti:

        Taas piti saada sanoo vika sana????

        Ai mistäs sie tiedät et toi vikaks jäi? Kuten ei jäänytkään :))


    • Luin arkistoa

      Ilmoita asiaton viestilusiina48.6.2011 14:05
      -194 Avaa
      Sulje No siel kanssa yksi nimetön rauhallinen ilopilleri paahtaa synkkyyttään oikein kirosanojen saattamana, voi voi. Sen toteamiseen ei sykiatrian koulutusta tarvita vaan synkkyyden huomaa kaikki ympärillä olijat. En usko että kukaan ilostuu syöpädiagnoosista, toiset vaan synkistyy siitä enemmän kuin toiset ja se on ihan luonnollista.Sitä paitsi en ole kyllä ikään kuullut että synkkyys olisi diagnoosi, mikähän mahtaa olla dg numero ;-).

      Rauhoituhan sinäkin ja nauti kesästä.Minä kirjitan jos sattuu jotain mielenkiintoista aihetta olemaan, tällä hetkellä kuitenkin suomen kesäinen luonto vie voiton sisälläolosta.
      Jaa viesti

      Ilmoita asiaton viestiPoistaJHW.................8.6.2011 14:33
      175 Avaa
      Sulje Kyllä minä raivostun jos joku nimetön katsoo olevansa niin viisas että voi diagnosoida kolmasosan suomalaisista synkkyyteen.
      Sllä Sinä kiusaat ja halveeraat syöpäpotilaita. Ehkäpä Sinulla on tarve tähän?
      Onko Sinun tehtäväsi tässä maailmassa tuntea ylemmyyttä halveeraamalla muita?
      Ei syöpädiagnoosista kukaan ilostu. Se on päivänselvää. Mutta et Sinä ole sanomaan että se myöskään synkistää. Se ei ole Sinun tehtäväsi tällä(kään) palstalla.
      Minä ainakin tunsin itseni kiusatuksi ja haukutuksi synkäksi väitettynä.
      Ja edelleen väität minun paahtavan tälä palstalla synkkyyttäni. En todellakaan synkyyttäni, vaan raivoissani. Mutta sitä, etkä raivoni syytä, Sinä ilmeisesti et kykene ymmärtämään. Ehkäpä Sinulta puutu ymmärrys tai empatian puute. Tai siten Sinun täytyy vain tuoda esille oma "hyvyytesi" ja "maailmoja syleilevä ymmärryksesi".
      Mutta sen ainakin nyt tiedän ettet ole sanojesi mukainen henkilö. Et poistunut palstalta vaikka kiusaat syöpäpotilaita väittämällä heitä synkiksi.
      Etkä edes osaa anteeksipyyntöä.

      • sivullinen,

        olen lukenut joitakin ketjuja täällä, mutta en kaikkia, siksi (kai..?) en ymmärrä mitä tarkoitat tuomalla noita aikaisempia lausumia tähän viestiisi. ja tähän ketjuun, jossa lusiina kertoo läheisensä syöpähoidosta...
        mikä tarkoitus on tentata jotakin kirjoittajaa ikään kuin hän valehtelisi, miksi täytyisi valehdella läheisellään olevan syövän, eikö sitä syöpää ole nykyään hirveän paljon, ei sitä tarvitse kenenkään keksiä!


      • Relistor
        sivullinen, kirjoitti:

        olen lukenut joitakin ketjuja täällä, mutta en kaikkia, siksi (kai..?) en ymmärrä mitä tarkoitat tuomalla noita aikaisempia lausumia tähän viestiisi. ja tähän ketjuun, jossa lusiina kertoo läheisensä syöpähoidosta...
        mikä tarkoitus on tentata jotakin kirjoittajaa ikään kuin hän valehtelisi, miksi täytyisi valehdella läheisellään olevan syövän, eikö sitä syöpää ole nykyään hirveän paljon, ei sitä tarvitse kenenkään keksiä!

        Ko kirjoittaja haluaa vain kääntää palstalaiset Lusiinaa vastaan, ei muuta. Hänellä on henkilökohtaisia kaunoja ilmeisesti menneiltä vuosilta, syystä tai toisesta.


      • Korri anna olla jo
        sivullinen, kirjoitti:

        olen lukenut joitakin ketjuja täällä, mutta en kaikkia, siksi (kai..?) en ymmärrä mitä tarkoitat tuomalla noita aikaisempia lausumia tähän viestiisi. ja tähän ketjuun, jossa lusiina kertoo läheisensä syöpähoidosta...
        mikä tarkoitus on tentata jotakin kirjoittajaa ikään kuin hän valehtelisi, miksi täytyisi valehdella läheisellään olevan syövän, eikö sitä syöpää ole nykyään hirveän paljon, ei sitä tarvitse kenenkään keksiä!

        Se tarkoitus että yhtenä päivänä Lusse kirjoittaa yhdellä yhtä ja sitten toisella nikillä toista ja jopa vielä kolmanellakin nikillä ja sotkee siinä lähimäisensä syövän? Onko milään niillä mitään "häntää" kyseinalaistan kaiken mitä Lusse-Korri tänne yleensäkin kirjoittaa.Mielikuvitusta on kiitettävästi,loput jää arvailun varaan!

        Itse syöpäpotilaat saavat kyytiä,jos ovat erimieltä.Korriko palstan Jumala,ja jos sanot väärin,niin Jumala rankaisee.....


      • Korri anna olla jo kirjoitti:

        Se tarkoitus että yhtenä päivänä Lusse kirjoittaa yhdellä yhtä ja sitten toisella nikillä toista ja jopa vielä kolmanellakin nikillä ja sotkee siinä lähimäisensä syövän? Onko milään niillä mitään "häntää" kyseinalaistan kaiken mitä Lusse-Korri tänne yleensäkin kirjoittaa.Mielikuvitusta on kiitettävästi,loput jää arvailun varaan!

        Itse syöpäpotilaat saavat kyytiä,jos ovat erimieltä.Korriko palstan Jumala,ja jos sanot väärin,niin Jumala rankaisee.....

        Tuosta ekasta kappaleesta en ymmärä mitä oon yhtä ja toista kirjoittanut läheiseni syövän sotkenut??? Nyt en kyllä minä ainakaan lainkaan ymmärrä mitä TÄLLÄ NIKILLÄ tällä kertaa kirjoitat, siiitähän keskustelut syntyvät. Nostat tänne kahden eri ihmisen vanhat kirjoitukset ja sitten liität ne Korriin, ei ymmärrä ei........Korri on erikseen ja Jumala erikseen, näin ainakin olen ymmärtänyt. Sinulla tuntuu olevan aika rankaiseva Jumala, minun on paljon suvaitsevaisempi. Aika huolestuuttavaa että kirjoitat yöllä tänne kaunaiset kirjoituksesi, nukkuisit tai hae apua unettomuuteen ja kaunaisuuteen.

        Väännän rautalangasta. ÄLÄ YLEISTÄ VASTAUKSIANI KAIKILLE SYÖPÄPOTILAILLE, SYÖPÄPOTILAITAKIN ON MONEEN JUNAAN KUTEN TÄÄLLÄ OLEMME SAANEET LUKEA. KUKIN SA KYYTINSÄ OMIEN KIJOUSTENSA MUKAAN.

        Aurinkoitsa huomenta :).


      • Lusiina55
        lusiina5 kirjoitti:

        Tuosta ekasta kappaleesta en ymmärä mitä oon yhtä ja toista kirjoittanut läheiseni syövän sotkenut??? Nyt en kyllä minä ainakaan lainkaan ymmärrä mitä TÄLLÄ NIKILLÄ tällä kertaa kirjoitat, siiitähän keskustelut syntyvät. Nostat tänne kahden eri ihmisen vanhat kirjoitukset ja sitten liität ne Korriin, ei ymmärrä ei........Korri on erikseen ja Jumala erikseen, näin ainakin olen ymmärtänyt. Sinulla tuntuu olevan aika rankaiseva Jumala, minun on paljon suvaitsevaisempi. Aika huolestuuttavaa että kirjoitat yöllä tänne kaunaiset kirjoituksesi, nukkuisit tai hae apua unettomuuteen ja kaunaisuuteen.

        Väännän rautalangasta. ÄLÄ YLEISTÄ VASTAUKSIANI KAIKILLE SYÖPÄPOTILAILLE, SYÖPÄPOTILAITAKIN ON MONEEN JUNAAN KUTEN TÄÄLLÄ OLEMME SAANEET LUKEA. KUKIN SA KYYTINSÄ OMIEN KIJOUSTENSA MUKAAN.

        Aurinkoitsa huomenta :).

        Miksi Lusiina5 vastailet,vaikka susta ei oo kyse?


      • Lusiina55 kirjoitti:

        Miksi Lusiina5 vastailet,vaikka susta ei oo kyse?

        Ai eikös Lusse tarkoita Lusiinaa? Kenestä sitten on kyse, olen ihan pihalla sitten nyt?


      • Pihalla nyt
        lusiina5 kirjoitti:

        Ai eikös Lusse tarkoita Lusiinaa? Kenestä sitten on kyse, olen ihan pihalla sitten nyt?

        Hyvä että olet mennyt pihalle,etkä vain päivystä palstalla,ulkona on ihan ilma:) Sinulla on ikävä tapa puuttua joka asiaan.Tässähän kirjoitettiin Korri-Lussesta,kuka se on?Ookona vainoharhainen?


      • Lusiina 5
        Pihalla nyt kirjoitti:

        Hyvä että olet mennyt pihalle,etkä vain päivystä palstalla,ulkona on ihan ilma:) Sinulla on ikävä tapa puuttua joka asiaan.Tässähän kirjoitettiin Korri-Lussesta,kuka se on?Ookona vainoharhainen?

        Missä sun äät on?


      • Kaunanen
        Relistor kirjoitti:

        Ko kirjoittaja haluaa vain kääntää palstalaiset Lusiinaa vastaan, ei muuta. Hänellä on henkilökohtaisia kaunoja ilmeisesti menneiltä vuosilta, syystä tai toisesta.

        Onko näin?


    • 16+7

      Lusiina kerroit että tiedät kaiken lähimäisestäsi,aivan kaiken,vai kuinka se oli?

      • Kyllä vain, koko elämänhistorian. Silti se ei tarkoita että tietäisin kaiken hänen leikkauskertomuksestaan tai labravastauksistaan, jos ei minulla ole siitä näyttöä. Toisaalta en pidä tyylistäsi tentata minua, koksa vaistoan attä tarkoituksesi ei ole hyvä eikä kannustava tai osanottava. Tosin sanoen minulla on sellainen tunne että sinun kirjoituksistasi henkii pahansuopuus.


    • Oma vika!!!-ko?

      Sitähän makaa niin kuin petaa;) Dirlandaa,näinhän olet Lusse itse vastaillut.Ajttelematta miltä se muista tuntuu,kun asia osuu omalle kohdalesi,ei oo enään niin?!

      • Dirlandaata ansaitsevta vain ilkilijät, asialliset kirjoittajat ovat asia erikseen :). Ilmoitin vain etten pidä joidenkin tyylistä, minusta ei muutoin tunnu ne miltään koska en anna niille arvoa. Porskutan vain etiäpäin ;)


    • Anteeksi pyyntöä

      Oot siis edelleen sitä mieltä että syöpäpotilaat on synkkiä,kuten aikasemmin kirjotit!

      • Kyllä vain olen. Mukaanlukien myös oma läheiseni ja minä, syöpädg on synkistänyt meitäkin. Ilmeisesti olemme kotoisin eri alueilta, missä sana synkkä tarkoittaa eri asioita. Minä en näe sanassa synkkä mitään sellasita mistä kuuluisi vetää hernettä nenuun tai että minun kuuluisi pyytää sen sanan käyttöä anteeksi.


      • lusiina5 kirjoitti:

        Kyllä vain olen. Mukaanlukien myös oma läheiseni ja minä, syöpädg on synkistänyt meitäkin. Ilmeisesti olemme kotoisin eri alueilta, missä sana synkkä tarkoittaa eri asioita. Minä en näe sanassa synkkä mitään sellasita mistä kuuluisi vetää hernettä nenuun tai että minun kuuluisi pyytää sen sanan käyttöä anteeksi.

        Tässä synkkää....................................

        http://www.cancer.fi/potilaatjalaheiset/laheisille/perheenjasenet/perhe_voi_lievittaa_potilaan_str/


      • hohhoijakkaaa

      • hohhoijakkaaa kirjoitti:

        Eiks sul tosiaankaan oo kauniina kesäpäivänä muuta tekemistä?

        Ai muuta kuin mitä?


      • Ne mukulat
        lusiina5 kirjoitti:

        Ai muuta kuin mitä?

        Kun tulee se päivä ett Korri saa oman syövän,sitä hernemäärää ei sen sieraimet kestä,tuntuvat olevan niin tukossa jo nyt. Toivotaan parasta,että Korri ei syöpää saa,vaan jaksaa vittuila muile syöpäpotilaile palstalla. Se on korrin suuri huvi ja me syöpäpotilaat....meillä ei ole vaohtoehtoja.Korri on tietää ja osaa kaiken parhaiten.Onnea Korrille,ei löydy toista yhtä tietävää ja osaavaa tällä palstalla.KORRI JIPPI,DIRLANDAA jne.Tiesit kaiken lähimäisestäsi,mutta nyt on tullut esiin,että et sitä tehnytkään!


      • Ne mukulat kirjoitti:

        Kun tulee se päivä ett Korri saa oman syövän,sitä hernemäärää ei sen sieraimet kestä,tuntuvat olevan niin tukossa jo nyt. Toivotaan parasta,että Korri ei syöpää saa,vaan jaksaa vittuila muile syöpäpotilaile palstalla. Se on korrin suuri huvi ja me syöpäpotilaat....meillä ei ole vaohtoehtoja.Korri on tietää ja osaa kaiken parhaiten.Onnea Korrille,ei löydy toista yhtä tietävää ja osaavaa tällä palstalla.KORRI JIPPI,DIRLANDAA jne.Tiesit kaiken lähimäisestäsi,mutta nyt on tullut esiin,että et sitä tehnytkään!

        Juu ja "KORRILLE" saa vittuilla kuinka vaan ja se on ihan oikeutettua vaikka siitä kärsii kaikki palstalaiset. Älä yleistä kirjouksiani kaikkiin syöpäpotilaiisiin, kohditan kiroitukseni kullekin erikseen ja sen mukaan miten he minua puhuttelevat, kuten voit lukea jo yhtään näet nenääsi pitemmälle.


      • siiluna5
        lusiina5 kirjoitti:

        Juu ja "KORRILLE" saa vittuilla kuinka vaan ja se on ihan oikeutettua vaikka siitä kärsii kaikki palstalaiset. Älä yleistä kirjouksiani kaikkiin syöpäpotilaiisiin, kohditan kiroitukseni kullekin erikseen ja sen mukaan miten he minua puhuttelevat, kuten voit lukea jo yhtään näet nenääsi pitemmälle.

        Nii pal kauhiast "kiroitus"virheitä, et sunkas oo hermostunu?


      • siiluna5 kirjoitti:

        Nii pal kauhiast "kiroitus"virheitä, et sunkas oo hermostunu?

        No katoppako multa tahtoo toi oikoluku unohtua, mikäs mua ny tääll hermostuttas ;)?


      • Lusse6
        lusiina5 kirjoitti:

        Juu ja "KORRILLE" saa vittuilla kuinka vaan ja se on ihan oikeutettua vaikka siitä kärsii kaikki palstalaiset. Älä yleistä kirjouksiani kaikkiin syöpäpotilaiisiin, kohditan kiroitukseni kullekin erikseen ja sen mukaan miten he minua puhuttelevat, kuten voit lukea jo yhtään näet nenääsi pitemmälle.

        Kuka on KORRI?


      • Väärää puuta haukut
        Lusse6 kirjoitti:

        Kuka on KORRI?

        Laita nikki hakuun ja löydä korri, eikuitenkaan tällä saitilla kirjoita.


      • Onkologi osaa työnsä
        Väärää puuta haukut kirjoitti:

        Laita nikki hakuun ja löydä korri, eikuitenkaan tällä saitilla kirjoita.

        Miks Lusiinat vastaa Korrile tarkoitetuihin viesteihin? Sotki kaikki kun kirjoiteli Next of,Hännätön Heikki jne? Kertoi lähimäisestään,kumosi tarinansa,mikä niistä oli se oikea,vai oliko mikään? Olen syöpäpotilaan lähimäinen ja olen jokaisella onkologi käynillä mukana,4 korvaa kuulee paremin ja lähimäiseni tuntee olonsa turvalisemaksi näin.Luotamme onkologiin 100%


      • Onkologi osaa työnsä kirjoitti:

        Miks Lusiinat vastaa Korrile tarkoitetuihin viesteihin? Sotki kaikki kun kirjoiteli Next of,Hännätön Heikki jne? Kertoi lähimäisestään,kumosi tarinansa,mikä niistä oli se oikea,vai oliko mikään? Olen syöpäpotilaan lähimäinen ja olen jokaisella onkologi käynillä mukana,4 korvaa kuulee paremin ja lähimäiseni tuntee olonsa turvalisemaksi näin.Luotamme onkologiin 100%

        Olen syöpäpotilaan läheinen ja nyt kun lähimmäiseni kulkee sytostaattihoidoissa en ole jokaisella käynnillä mukana. Se on hyvä et teillä on 100prosenttinen luottamus :).


      • Naisen elin sielä...
        lusiina5 kirjoitti:

        Juu ja "KORRILLE" saa vittuilla kuinka vaan ja se on ihan oikeutettua vaikka siitä kärsii kaikki palstalaiset. Älä yleistä kirjouksiani kaikkiin syöpäpotilaiisiin, kohditan kiroitukseni kullekin erikseen ja sen mukaan miten he minua puhuttelevat, kuten voit lukea jo yhtään näet nenääsi pitemmälle.

        Hyi kuin rumaa kieltä:(


    • Älä hermostu nyt

      Joo on huomattu kun Korri kiivastuu,niin söheltää kirjoittamisensa kanssa ja tekee paljon kirjotus virheita,tälläistä voisi verrata hätä valheeseen siinä vaan menee puheetkin ihan sikin sokin.Ja änkytys alkaa:)))

      • Oikolukija

        Asia huomioitu moneen kertaan.


    • Mukavaa Juhannnusta Sinullekin :). Meillä paistaa aurinko nyt, kuinkas teillä? Mitäs sinun juhannukseesi kuuluu, vietätkö jussin kotona?

      Kiivastumista en myönnä, oman kirjoitustaitoni kyseenalaistan, ainakin tulisi lukea ennen kuin painaa lähetä -nappia :).

      Mitähän olen "hätä-valehdellut" ja miksi? Änkytys on muuten ikävä oire kellä sitä on, siitä en pilkkaa laskisi edes leikillään.

    • Juhannus oli jo

      Voi että...

      • ¤/¤

        No siel kanssa yksi nimetön rauhallinen ilopilleri paahtaa synkkyyttään oikein kirosanojen saattamana, voi voi. Sen toteamiseen ei sykiatrian koulutusta tarvita vaan synkkyyden huomaa kaikki ympärillä olijat. En usko että kukaan ilostuu syöpädiagnoosista, toiset vaan synkistyy siitä enemmän kuin toiset ja se on ihan luonnollista.Sitä paitsi en ole kyllä ikään kuullut että synkkyys olisi diagnoosi, mikähän mahtaa olla dg numero ;-).

        Miksi "hymy"? Mikä oli kivaa?


      • ¤/¤ kirjoitti:

        No siel kanssa yksi nimetön rauhallinen ilopilleri paahtaa synkkyyttään oikein kirosanojen saattamana, voi voi. Sen toteamiseen ei sykiatrian koulutusta tarvita vaan synkkyyden huomaa kaikki ympärillä olijat. En usko että kukaan ilostuu syöpädiagnoosista, toiset vaan synkistyy siitä enemmän kuin toiset ja se on ihan luonnollista.Sitä paitsi en ole kyllä ikään kuullut että synkkyys olisi diagnoosi, mikähän mahtaa olla dg numero ;-).

        Miksi "hymy"? Mikä oli kivaa?

        Kannattaisko perehtyä hymiöiden merkityksiin hieman paremmin.

        ;-) tarkoittaa Hymiösanakirjan mukaan vitsailla, ei hymyä.


        http://www.airteg.com/tekstiviestit/hymio-sanakirja/#vaakahymiot


    • Aurinko 100

      Jos sitten vastaisuudessa "vitsilet" lähimäisesi kanssa,kaikki eivät ymärrä näitä vitsailujasi,eikä että arvostelet meitä syöpäpotilaita,jokaisella on oma huumorinsa,koita hyväksyä se:)

      • Jppijaijee! Asiaa turiset. Minun läheiseni kestää myös vitsit, koska kuten tänään tuolla toisessa ketjussa nuori syöpäpotilas toiovoi että häntä käsiteltaisiin ihmisenä, ei posliininukkena.

        Kaikki eivät ymmärrä minua eikä sinuakaan. Syöpäpotilaita on useanlaisia, kaikki eivät ole kopioita myöskään sinusta, voitkos ehkä ymmärtää tämän?

        "jokaisella on oma huumorinsa,koita hyväksyä se:)"

        NIINPÄ NIIN, ympäri käydään ja yhteen tullaan :)). Tuo ei sitten ollut visti vaan naurua ;).

        oikein lämmintä ja kesäistä päivää sinullekin, vai meinaatkos seurata tv:stä olympialaisia?


    • eräs meistä.

      Huh hellettä meinaa läkähtyä

      • Meil n kylmä, hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr


    • -ra

      18 astetta oli merivesi.Nuorimmaiseni viihtyivedessä,minä en uskaltanut kun reisiin asti mennä veteen.,ehkä olisin mennyt jos olisimme mökin rannalla.

    • Vesi-peto

      Vesi kuin vesi kesällä,järvi tai meri,mitä mökillä oli asian kanssa tekemistä?

    • -ra

      Jotta uinnin jälkeen on paikka minne mennä lämmittelemään,ja mieluiten lämmin sauna.

    • (=)=()

      Sisälle lämiteteleen kun ulkona on 30??? Nyt on kesä:)

      • Oli kesä tai talvi, sauna kruunaa AINA uintiretken :). Saunan kuumuus helteelläkin on HUIPPU!


    • Ei saunaa helteellä

      Ihan sun oma mielipide taas kerran Porri!

      • Titityynä

        Dodi, eihän tääll tartte TOISTEN MIELIPITEITÄ kertoakaan???
        Kerrothan sinakin ihan oman!


    • IHana kesä takana

      Onks näin????? Onneks toi Korri on rauhottunut ja antaa tilaa syöpäpotilaille ja heidän lähimäisille:)

      • Nii, onneks se rauhottu :).


    • nnngngn

      Mistä olette keksineet nimimerkkinne

    • 1+2=3

      Korrilla on näitä monia,kertokoon itse mistä kaikki on keksinyt;)

      • Lusiina on vanhan kissan nimi, muut nimet tuloo hetken mielijohteesta tilantheen mukhaan, mites sulla?


    • Päivän syöpäpotilas

      Hännätön Heikki,mistä sen keksit,mitä silloin ajattelit,mikä oli tilanne:) Kiusaaminen on rumaa=Korri:) kiusasiko joku sua?Lusiinat,sulla on sit ollu monta kissaa?

    • Rehellinen vastaus Hännätttömään Heikkiin liittyen, en muista. Mutta kai se johonkin Häntäheikkiin liittyi, voisin kuvitella :). Tai muuten vaan Heikkiin.

      Kiusaaminen on rumaa -nimimerkki ei liittynyt siihen et minua kiusattaisiin vaan siihen kun täällä minusta kiusattuiin jotain toista.

      Lusiina ei ole ollut minun kissani, tykkään vaan siitä nimestä, en pidä kissoista vaan olen koiraihminen paremminkin.

    • Erkki vaan

      Heikkihän on miehes nimi:)

      • ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ

        ON ON, Heikkikin :).

        ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ•°*””*°•.ƸӜƷ


    • Kävin siis siellä tarkastuksessa ja sain luvan aloittaa sukelluskursin.
      Tarkastukseen sisältyi, normaali lääkärikäynti, katsoi ryhtiä, verenpaineet ja laboratoriokokeita, sydänfilmin ottivat.

      Kun näytin minun syöpäpaperia, ei vaikuttanut mitenkään.

      Oikein on modernit tilat täällä lääkäreillä, ja hyvät uudet laitteet sairaalassa.
      Täällä voi käydä lokakuussa verikokeissakin, ja sain hyvät maitohappobakteerit matkaani sairaalasta. Niitä pitää käyttää joka päivä.
      Olen voinut hyvin täällä, täällä on nyt talvi.
      Kirjotan enemmän vielä-

    • Kiva lukea kivoja ju

      Miten Caludialla menee sielä kaukomailla? Kerro kuulumisia:)

    • Mie vain

      Claudia kertoo varmasti,kun hänellä on aikaa:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2334
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      355
      2052
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe