Ensi viikolla olisi taas puolivuotiskontrolli. Eivät kuulema kestä kauemmin eroa minusta joten ajattelin käydä ihailtavana. Kuulema haluavat tiirailla joka puolelta minun nahkaani. On se hienoa kun niin kaivataan, että oikein kirjallisesti kutsutaan ihailtavaksi.
Kontrolliinmeno
51
265
Vastaukset
Me ollaan varmaan sitten samalla vikolla kontrolleissa eri puolilla mualimaa :). Toivottavast nahka osoittautuu priimaksi jamuutoinkin Oikein Hyvää Kesää!
- Mailta
Omasts mielestäni nahka on niin priima, että voisi tehdä vaikka lompakoita tai naisten käsilaukkuja. Käsilaukkuna olisi paljon mielenkiintoisempaa, silloin näkisi mitä ne oikein sisältää.
Lompakothan ovat aina tyhjiä ainakin minulla joten siinnä ei olisi mitään urheilujuhlan tuntua. Mailta kirjoitti:
Omasts mielestäni nahka on niin priima, että voisi tehdä vaikka lompakoita tai naisten käsilaukkuja. Käsilaukkuna olisi paljon mielenkiintoisempaa, silloin näkisi mitä ne oikein sisältää.
Lompakothan ovat aina tyhjiä ainakin minulla joten siinnä ei olisi mitään urheilujuhlan tuntua.Toivottavasti et joudu nahkatehtaalle vielä kymmeniin vuosiin!
- yx kurja vaan
Mailta kirjoitti:
Lompakothan ovat aina tyhjiä ainakin minulla joten siinnä ei olisi mitään urheilujuhlan tuntua.nahkurinorsilla tavataan
- Lysu10
Minäkin odottelen kutsua ½ v - kontrolliin. Edellinen oli 21.12.2011.
Hyvää viikonloppua & kesää kaikille palstalaisille!- Ma<ilta
Hyvää viikonloppua sulle myös ja hyviä uutisia sitten kun menet kontrolliin.
- Mailta
Ma<ilta kirjoitti:
Tuohon nimimerkkiin tuli lyöntivirhe. En ole mikään maanantai ilta vaikka sellaiseksi sen voi lukea.
- Lysu10
Ma<ilta kirjoitti:
Kiitos! Kutsu tuli; laboratorioon maanantaina juhannuksen jälkeen ja kirran polille sitten perjantaina samalla viikola. Nyt vaan itselleni juhannusta valmistelemaan tässä ensin. Eilen kävin kilometrin etäysyydellä olevassa kukkahallissa ihan omin jaloin rollaattoria apuna käyttäen mutta mennen tullen istuin puistossa matkan varrella. Pahinta on, että tunto puuttuu alaraajoista käsistä.
- MöKin-MuiJa
Tervehdys mailta,lle ,olet nyt suosion kohteena ja se on hyvä jutska ja jos kaikki hyvin menee ja miksi ei menisi itsehhän sen tuntee nahoissaan jos jotakin häikkää olisi oletan niin.
kivaa kesän meininkiä sinulle ja suopeita tuloksia kaikin tavoin.- Mailta
Joo viimeksikin kaksi nais immeistä kierti minua ympäri ja ihaili. Toinen otti valokuviakin vaikka kuinka paljon.
Oli muuten outo ihminen kun kuvaili selkää, olkapäitä ja ympäri runkoa. Nenästäkin otti yhden kuvan. Tarjosin kyllä nimikirjoitustani kuviin, mutta sanoi kyseessä olevan digikameran johon ei voi kirjoittaa kuviin.
Uikkareissa seisokelin ja kyllä tätä runkoa kehtaa näyttää 154 cm ja 112 kg täyttä ihraa. Ei ihme jos kuvaavat. - 3+3=<3
Mailta kirjoitti:
Joo viimeksikin kaksi nais immeistä kierti minua ympäri ja ihaili. Toinen otti valokuviakin vaikka kuinka paljon.
Oli muuten outo ihminen kun kuvaili selkää, olkapäitä ja ympäri runkoa. Nenästäkin otti yhden kuvan. Tarjosin kyllä nimikirjoitustani kuviin, mutta sanoi kyseessä olevan digikameran johon ei voi kirjoittaa kuviin.
Uikkareissa seisokelin ja kyllä tätä runkoa kehtaa näyttää 154 cm ja 112 kg täyttä ihraa. Ei ihme jos kuvaavat.Ihanaa hirteishuumoria todelliselta syöpäpotilaalta! Iso muiskussuukko!
- Kontrollissa
On ilahduttavaa lukea lysu-potilaiden tervehdyksiä ja tsemppejä pienene kuulumisineen. Mailta-nimimerkille tsemppiä kontrollissa! Kivaa huumoria hänellä on.
Vieläkö ihana ipana on mukana elämässäsi?- Mailta
Joo kyllä ipana on usein meillä leikki meiltä käy. Luen kirjoja ja kerron itse keksimiäni satuja ja tarinoita ja hän kuuntelee niitä mielellään. Tuppaa vaan komentamaan mitä niissä pitää tapahtua ja itse haluaa olla lähes päähenkilö joka tarinassa.
On kyllä sellainen elämän piristäjä ainakin minulle.
- <3+<3=:)
Ihanaa lukea todellisen syöpäpotilaan kuulumisia. Iso :)!
Kuinka menee sinun toisessa syövänhoidossa, käsitin että sinulla on kaksi erillistä syöpää, ihosyöpä ja vielä jokin suolistoon liittyvä.
Silti elämä jatkuu... Kivaa, että jotkut tulevat tervehtimään ja kertoo jotain. Heille iso tsempit ja halit!- Mailta
Se suoliston syöpäjuttu on nyt niin, että harvensivat kontrollit puolesta vuodesta vuoteen.Tämä laji kuulema yleensä uusi kahden ensimmäisen vuoden aikana jos uusii, harvemmin myöhemmin. Ei ole uusinut kahden ensimmäisen vuoden aikana joten harvensivat.
Kertoilen mitä ihosta sanovat kun olen käynyt siellä ihailtavana.
- 3+<=nolla
Minullakin kontrolliväli rupesi venähtämään, siis vuoden kuluttua. Aiemmat 4 kk välein, sitten, puoli vuosittain ja -kas-onkin seuraava vuosi minunlaiselle sitten. Syöpäpotilaita on niin moneksi.
Jakamaan vaan kokemuksia. :)! - Ei pääse eroon
Olkaa onnellisia etta kontrollit on vain vuosittain, tai joka 6. kuukausi. Itse joudun kaymaan joka 3. kuukausi ja koko elama pitaa pyorittaa sen mukaan, varsinkin kun matkustan paljon.
- neuvvojja
Et sitten voisi vähentää matkailua
- Ei pääse eroon
neuvvojja kirjoitti:
Et sitten voisi vähentää matkailua
Vastauksesi neuvvojja
Kaikki kun ei halua istua paikoillaan ja antaa sammalen kasvaa pään päälle, katos. Niin kauan kuin vielä terveyttä riittää, sitä pitää mennä. Lisäksi nämä joka 4. viikko annettavat piikit sotkee entistä enemmän ohjelmaani. Vaan hyvä näinkin!
- U88887
Kertoile miten kävi. Pidän huumoristasi.
Minullakin on lääkäriaika nyt 14 päivä, kuulen tulokset.
Ei taaskaan tule uni silmään, nukuin puolipäiville ja touhunnut omia askareita.
Olen varautunut siihen että tulokset voivat olla huonotkin, en tiedä vaikka olen hyväkuntoinen ja pääsin eroon siitä pikkuvaivastakin. Olen siis kuitenkin hyväkuntoinen, kohottanut kuntoa.
Ruokakin maistuu, painan jo 50 kiloa, hoitojen lopussa se oli 46. Olen kyllä aika pätkäkin 154cm.
Sauna on nyt lämpiämässä ja menen sinne vielä, sitten alkaa hyvin nukuttaa.- Mailta
Ei nyt niin hyviä uutisia tullut. Oli osa hyvääkin, mutta osa uhkaavaa.
On raskasta kun kokee jonkin uhkaavan omaa tai läheisen hyvinvointia tai terveyttä. Se vetää aurinkoisimmankin päivän pilveen. Toivottavasti sinulla on joku jonka kanssa jakaa tätä uhkan tunnetta, se keventää taakkaa. Ei sinunkaan tarvitse olla aina se huumorintajuinen hymypoika joka pitää kaiken sisällään ettei huolestuttaisi läheisiään. Sinullakin on lupa olla heikko :).
- Korri porri sanansa
lusiina5 kirjoitti:
On raskasta kun kokee jonkin uhkaavan omaa tai läheisen hyvinvointia tai terveyttä. Se vetää aurinkoisimmankin päivän pilveen. Toivottavasti sinulla on joku jonka kanssa jakaa tätä uhkan tunnetta, se keventää taakkaa. Ei sinunkaan tarvitse olla aina se huumorintajuinen hymypoika joka pitää kaiken sisällään ettei huolestuttaisi läheisiään. Sinullakin on lupa olla heikko :).
Laitas Korri joku viisas tuubi tähän.Syöoäpotilas EI saa olla heikko,muista mitä oot kirjoittanut,elikkä huumorilla vain läpi kaikki hoidot,ne jotka e sitä kestä,oma syy.Lusiina on paras ja tietää parhaiten.Nostetaan hattua Korri-Porille,hienosti oot asisa täällä duunaillut
Korri porri sanansa kirjoitti:
Laitas Korri joku viisas tuubi tähän.Syöoäpotilas EI saa olla heikko,muista mitä oot kirjoittanut,elikkä huumorilla vain läpi kaikki hoidot,ne jotka e sitä kestä,oma syy.Lusiina on paras ja tietää parhaiten.Nostetaan hattua Korri-Porille,hienosti oot asisa täällä duunaillut
Uuvelleen uuvelleen:
Syöpäppotilas saa olla heikko, siitähän on osoitus syövän synkistäminenkin ;). Mutta helpompaa olisi itselles jos jaksaisit kuitenkin yrittää paneutua niihin positiivisiinkin asioihin ja normaaliin elämän jatkumiseen kuitenkin. Sen mikä sopii minulle ei tarvitse sopia sinulle. Mikä minulle on oikein ei tarvitse olla sitä sinulle. Minun käsitykseni elämästä tai suhtautumisestani elämään yleeensä ei tee minusta parempaa eikä huonompaa kuin muutkaan. mutta sen voin sanoa että onneksi en suhtaudu samoin kuin sinä, koska tuollainen pahansuopa kaunaisuus tekee paitsi sinulle myös muille palstan lukijoille ahsidtavan olon. Sinä et siitä kuitenkaan taida piitata VAI?
Huvittavaa että SINÄ kommentoit viestiini jonka osoitin nimimerkille MAILTA, joka taas ei välitä sitä hevon pierua:))Korri porri sanansa kirjoitti:
Okei, tänä aamun vereni saa kiertämään tämä:
http://www.youtube.com/watch?v=4Lf0pQoRgFQ
- unta99
Nimim. Mailta:
Ole hyvä ja jätä palsta mielipiteesi ei sovi tänne.- Mailta
Hei miten olisi jos kirjoitan hyvin lyhyesti, vaikka parin A4 sivun verran. Kai nyt sellainen sopii, joohan.
- unta99
Mailta kirjoitti:
Hei miten olisi jos kirjoitan hyvin lyhyesti, vaikka parin A4 sivun verran. Kai nyt sellainen sopii, joohan.
voi sinua treppanaa olet palstan lapsellisin ei mitään huumoria vaan pentumaisuutta
unta99 kirjoitti:
voi sinua treppanaa olet palstan lapsellisin ei mitään huumoria vaan pentumaisuutta
Ihanaa että joissakin säilyy vielä se pentu
- unta99
lusiina5 kirjoitti:
Ihanaa että joissakin säilyy vielä se pentu
Oletko sinä Mailta nimimerkin joku tuttava tai ystävä. Oletteko tosiaan sitä mieltä että hän on läheskään normaali, minä en ole. Ei tämä ole sekavien kirjoitteluun tarkoitettu palsta.
unta99 kirjoitti:
Oletko sinä Mailta nimimerkin joku tuttava tai ystävä. Oletteko tosiaan sitä mieltä että hän on läheskään normaali, minä en ole. Ei tämä ole sekavien kirjoitteluun tarkoitettu palsta.
Minä olen kaikkien heidän "tuttava" joilla säilyy positiivinen ote asioihin ja vaikeuksista huolimatta kyky nähdä asioista aina se valoisa ja joskus (musta) humoristinenkin puoli. Eiköhän nimim. Mailta ole ainakin kirjoitustensa perusteella ainoita "normaaleita" täällä :).
- 836355367
lusiina5 kirjoitti:
Minä olen kaikkien heidän "tuttava" joilla säilyy positiivinen ote asioihin ja vaikeuksista huolimatta kyky nähdä asioista aina se valoisa ja joskus (musta) humoristinenkin puoli. Eiköhän nimim. Mailta ole ainakin kirjoitustensa perusteella ainoita "normaaleita" täällä :).
miten niin normaali täys seko se on koko jätkä
836355367 kirjoitti:
No eikös siinä olekin se juju kun on sopivassa suhteessa tervettä sekoa ja asiallisuutta ;)
- Mailta
836355367 kirjoitti:
Elä muuta virka, täys seko, pitää paikkansa. Ajattele miten kurjaa olisi, jos olisin vajaa seko. Sese vasta hankalaa olisi kun olisi pää lähes tyhjä ja se tyhjyyskin olisi sekaisin.
Minun pää ei ole tyhjä, ainakaan niinkauan kuin tuo nuha kestää joten noita täyden sekon päivä ja viikkoja vielä näyttää riittävän.
Tämä on sitten tarkoitettu tuolle pitälle numerosarjalle joka ei ole lainkaan sekava vaan selkeä. - Palsta ei kuole?
Mailta kirjoitti:
Elä muuta virka, täys seko, pitää paikkansa. Ajattele miten kurjaa olisi, jos olisin vajaa seko. Sese vasta hankalaa olisi kun olisi pää lähes tyhjä ja se tyhjyyskin olisi sekaisin.
Minun pää ei ole tyhjä, ainakaan niinkauan kuin tuo nuha kestää joten noita täyden sekon päivä ja viikkoja vielä näyttää riittävän.
Tämä on sitten tarkoitettu tuolle pitälle numerosarjalle joka ei ole lainkaan sekava vaan selkeä.Joo, huomattiin. Sekoilijat ovat erikseen. Raskasta lukea edes maalaisjärjellä kuka on oikea syöpäpotilas ja kuka on syöpäpotilaan läheinen ja vielä joku muu " terve" kommentoija. Ikuinen ongelma, joka ylläpitää tätä palstaa tietentahtoen, jotta tämä palsta ei kuole.
Siis, tervetuloa, todelliset syöpäpotilaat ja heidän läheisensä!
Jaksamista nykyelämässä oleville syöpäpotilaille! :)
- ruoka lääke ON
Te kaikki jotka olette selvinneet syövästä oletteko muuttaneet ruokavalion jotta ette saisi sitä uudestaan.Tiedättekö elimistön vitamiini ja hivenaineiden tiedot.OTTAKAA SELVÄÄ ARVOT JA MUUTTAKAA PYSYVÄSTI ELINTAVAT.
- rtored
Iltaa Mailta.
Onko liian raskasta kertoa mitä siellä kontrollissa oikein tapahtui.
Ei tarvitse jos et halua, mutta se voisi kuitenkin olla jotain merkitystä jollekkin, tai ainakin toivon niin.- Mailta
Löytyi pahannäköinen pesäke josta lihanleikkaaja viilsi siivun ja lähetti tutkimuksiin. Sanoi suoraan, että hänen mielestään on kyse syövästä, ehkä erimerkkisestä kuin edellinen.
Tässä on möykky ihon alla ja edellisessä ei ollut mitään. - 3+3
Mailta kirjoitti:
Löytyi pahannäköinen pesäke josta lihanleikkaaja viilsi siivun ja lähetti tutkimuksiin. Sanoi suoraan, että hänen mielestään on kyse syövästä, ehkä erimerkkisestä kuin edellinen.
Tässä on möykky ihon alla ja edellisessä ei ollut mitään.Mahtoiko se jäädä huomaamatta edelliseltä kontrollilta, kun se möykky oli ihon alla ja onko se vaikeasti tunnistettavissa? Harmi, jos todella näin kävi. Jos muistan, niin ihosyöpäsi oli okasolusyöpää?Jaksamisia PAD-lausunnon odotuksessa ja hyvää juhannusalusviikkoa sinulle ja myös muille!
Mailta kirjoitti:
Tässä on möykky ihon alla ja edellisessä ei ollut mitään.Voimia nimimerkki Mailta, en ymmärrä miksi tänne tunkee pilkkaajia vakavaa sairautta kohtaan. Katson pilkan kohdistuneen syöpään en henkilöön.
- Mailta
3+3 kirjoitti:
Mahtoiko se jäädä huomaamatta edelliseltä kontrollilta, kun se möykky oli ihon alla ja onko se vaikeasti tunnistettavissa? Harmi, jos todella näin kävi. Jos muistan, niin ihosyöpäsi oli okasolusyöpää?Jaksamisia PAD-lausunnon odotuksessa ja hyvää juhannusalusviikkoa sinulle ja myös muille!
Kyllä viime kerralla lekuri katseli, mutta eio koettanut sormella. Se oli aika pahannäköinen jo silloin. Nyt se oli viime viikot vuotanut verta niin jo otti tosissaan.
Syöpäni on kuulema tyvisolusyöpä. En tiedä onko samaa kuin okasolu. tätä tyvisolusyöpää on kuulema lähes kymmenen eri lajia. Tämä minun on kuulema sieltä miedoimman ja väkevimmän puolivälistä, lähempänä väkevää. Nyt tuosta möykystä arveli, sen olevan ehkä jotain muuta syöpälajia.
Kiitos toivotuksista.
Minä kävin kontrollissa kuulemassa tulokset ja ne olivat hyvät. Minulta otettiin paljon kokeita tällä kertaa, ja muutamissa näin että tulos näkyi tietokoneessa punaisella tekstillä.
Lääkäri sanoi että muutamat verikoeet olivat viitearvojen hiukan yläpuolella, mutta laskeneet huimasti siihen mitä oli edelliskerralla eli ne punaisetkin olivat normaali.
Käynnistä jäi hyvin virallinen tunne, lääkäri oli tällä kertaa vanhempi mies.
Minut on nyt luokiteltu toipuneeksi ja kirjoittaa vielä kansainvälisen yhteenvedon, koska minulta pitää ottaa vielä puolen vuoden päästä kontrollikokeita. Ja ne voidaan ottaa siellä ulkomailla aivan hyvin, lääkäri oli käynyt Brasialiassa ja sanoi etteihän nyt kyseessä ole kehitysmaa, ja palvelut ovat siellä kansainvälistä luokkaa.
Hän laittoi lähetteen naistentautipuolelle sen minun toisen ongelman takia ja lähete on ei kiireellinen, luokka oli 3-6 kuukautta ja kyllä minä sen ymmärrän. Koska ohitseni menee taas kiireelliset gynekologiset syöpäleikkaukset.
Perjantaina soitin sinne ja pyysin lähetteen siirtoa Mehiläiseen, ja se sopi hänelle, muuten en kerkiä toimenpiteeseen. Toimenpide tehdään päiväkirurgisesti ja ei vaadi yöksi jäämistäkään.Kun mibä ja lapset jäämme sinne elokuusta-kesäkuuhun, niin sosiaaliturvamme jää suomeen, jos oleskelumme kestää yli vuoden suomen sosiaaliturva katkeaa.
Mieheltäni se tulee katkeamaan, mutta hänellä se menee siten taas että työn puolesta saa vakuutukset jos tulee sairastumisia, ja siellä tehdään työhöntulotarkastuskin! Rokotukset alkaa olla jo hänellä kunnossa.
Itseltä ja lapsilta uupuu vielä a-b hepatiitti vahvistus, viimeinen on heinäkuussa. Kolme kertaa pitää ottaa sekin.-
- -ra
Varmstamiseksi.B.hepattiihän voi koteöoitua.c-hepatiikkiin on lääketttä ja rokotus.
- ei enää kandi:))
Älä viitsi -ra höpöttää omiasi, C-HEPATIITTIIN EI OLE ROKOTETTA! Koteloitua?!
Et taida edes tietää mikä hepatiittitartunta on, on se sitten A, B, C, D, E, F, G tai GB-viruksen aiheuttama.
Ja kyllä, faktat ovat itselläni tiedossa, opinnot eivät ole menneet hukkaan.- LLLTD
Älä taas leiki lääkäriä, muka LL....
Tuo mitä kirjoitit on niin peruskauraa ettei siinnä tarvita kuin lukutaito ja osata käyttää Kuukkelia. - 1+1=2
LLLTD kirjoitti:
Älä taas leiki lääkäriä, muka LL....
Tuo mitä kirjoitit on niin peruskauraa ettei siinnä tarvita kuin lukutaito ja osata käyttää Kuukkelia.??? Miksi oletat että aiempi nimimerkki olisi lääk.lis., siihenhän viittaat lyhenteellä? Kandejahan on muitakin, itsekin olen kandi mutten lääketieteen. Ja ihan puutaheinää muuten tuo nimimerkki -ra kirjoittaa, hyvä kun joku viitsii oikoa.
- 64363
1+1=2 kirjoitti:
??? Miksi oletat että aiempi nimimerkki olisi lääk.lis., siihenhän viittaat lyhenteellä? Kandejahan on muitakin, itsekin olen kandi mutten lääketieteen. Ja ihan puutaheinää muuten tuo nimimerkki -ra kirjoittaa, hyvä kun joku viitsii oikoa.
Ei oikea lääkäri takerru jonkun maallikon höpinöihin. Jos on lääkäri niin huomaa mikä Iran tilanne on ja jättää kommentoimatta.
Vielä kerskuu ettei koulutus ole mennyt hukkaan. Hukkaan on mennyt jos ei muuta tiedä kuin mitä Wiki kertroo.
Todellinen lääkäri tajuaisi Iran tilanteen ja olisi tukena eikä kimpussa. - 53256327
64363 kirjoitti:
Ei oikea lääkäri takerru jonkun maallikon höpinöihin. Jos on lääkäri niin huomaa mikä Iran tilanne on ja jättää kommentoimatta.
Vielä kerskuu ettei koulutus ole mennyt hukkaan. Hukkaan on mennyt jos ei muuta tiedä kuin mitä Wiki kertroo.
Todellinen lääkäri tajuaisi Iran tilanteen ja olisi tukena eikä kimpussa.entä mun höpinöihin kun olen alkukissa
- Aurinko paistaa ja l
Ira kaiketi saanut aurinkoa liikaa,tällä kertaa:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086