Mitä hyräilet joskus aivan huomaamattasi?

Kerro!

Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan

Erkki Melartin 1923




1.
Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
olemme kaikki hiljaa kätketyt.
Me saamme luottaa uskolliseen Luojaan,
yhdessä käydä uuteen aikaan nyt.

2.
Jos ahdistuksen tie on edessämme,
myös silloin Luoja meitä kuljettaa.
Annamme Isän käsiin elämämme.
Hän itse meille rauhan valmistaa.

3.
Suo, Herra, toivon kynttilöiden loistaa,
tyyneksi, lämpimäksi liekki luo.
Valaiset pimeän, voit pelot poistaa.
Jää keskellemme, LuojaMitä hyräilet joskus aivan huomaamattasi, rauha tuo!

4.
Kun pahan valta kasvaa ympärillä,
vahvista ääni toisen maailman,
niin että uuden virren sävelillä
kuulemme kansasi jo laulavan.

5.
Hyvyyden voiman uskollinen suoja
piirittää meitä, kuinka käyneekin.
Illasta aamuun kanssamme on Luoja.
Häneltä saamme huomispäivänkin.

Sävel: http://www.virret.net/liitteet/600.mid

13

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjaan:

      Sorry, sinne 3. säkeistön loppuun on tuo otsikko putkahtanut vahingossa.

    • Tuosta hyräilystä,tuli mieleen,että se vaihtelee koko ajan.. Jonkun nimestä voi tulla mieleen joku laulu ,sätissäkin.. Sää aiheuttaa myös halun hyräillä jotain ..
      Vislailenkin mielelläni.. Nyt tuli mieleen: "Rakkaus on sininen.." tai " sä kuulut päivään jokaiseen,sä kuulut aamuun ja iltaan,," Hehhee,en ole kuitenkaan rakastunut, ne laulut ovat vaan niin kauniita.. Olen todella huono laulamaan,mutta se ei estä minua laulelemasta. Kuuleman mukaan,pienenä tyttönä jo lauloin kaikenlaisia lauluja,sääli kuuntelijoita :) Nyt sataa ja hyräilen laulua : " Sadetta mä kuuntelen sade yltyy vaan..." Ihana laulu. Olkaa onnellisia TE,joilla on laulun lahja..Mukavaa sadepäivää!

    • Mummeli xyz

      Joskus huomaan hyräileväni Jaakko Löytyn sanoittamaa vanhaa säveltä (Enoch Sontonga v. 1897):

      Kuule Isä Taivaan pyyntö tää:
      Auta ettei kukaan yksin jää.
      Katso Isä lasta kärsivää.
      :,: Siunaa koko maailmaa!:,:

      Näet, Isä Taivaan, lapsen sen,
      joka kääntyy puolees rukoillen:
      Anna leipä jokapäiväinen.
      :,: Siunaa ...

      Ethän, Isä Taivaan, unohda
      lapsiasi sodan jaloissa!
      Rauha anna, viha sammuta!
      :,: Siunaa...

      Varjele ja siunaa Afrikkaa,
      Amerikan maita, Eurooppaa,
      Australiaa, suurta Aasiaa!
      :,: Siunaa koko maailmaa! :,:

      Sävel: http://www.virret.net/liitteet/501.mid

    • Sielukkaan laulajan
      • Uskon laulunsanoittajan sanomaan,että jäämme asuipakoillemme ainakin joksikin aikaa,kunnes siirrymme joillekin tasoille.Luin aikoinaan paljon parappsygoloogista kirjallisuutta,kun elämäntilanne oli hakusassa,joten senavulla pääsin taas järjelliseen elämänmenoon kiinni.
        Huomaan kyllä,kun läheiseni liikkuvat huoneessani iltasin,pieni tuulenväre kertoo siitä.
        Tiedän,että nyt ama on taas ottelipois tai muuten pimahtanut,kun moista soopaa kirjoittaa,aivan sama mielipide oli omani


    • puikonen
      • Puikonen pisti

        samaa kuin tämänaamuisessa magneettikuvauksessa kuulin, otin vain kuulonsuojaimet ja pyysin musiikin pois. Nyt tää alku oli juuri samantyyppistä, joten en kuunnellut alkua pitemmälle.


    • Minäkin viheltelen mieluimmin kuin laulan nykyään. Monet sävelet kumpuavat mieleen jostakin tunnelmasta, eilen istuin soittamaan kansanlauluja sydämeni kyllyydestä Belmannista Merikantoon, kun ulkona oli jyrsinkoneen meteliä.

      Joskus sunnuntaisin kumpuaa kauniit lempivirret mieleen: Oi Herra luoksein jää jo ilta on,...tai Onneni on olla Herraa lähellä ja jouluna tietty
      monet rakkaat virret :D

      Sinitaivas vaikka katoaa, vaikka jäähän peittynyt on maa, mua rakastat se riittää,...soi nytkin mielessäni,....
      mutta nyt alkaa soimaan,
      minä vain tiskaan astioita ja luudalla lakaisen lattioita,...

      heippa ja iloa sydämiin!

    • puikosen veli

      Minulla soi

      Laps' olen köyhän kauniin Karjalan
      sain perinnöksi koko miljoonan..... hhmmmm

    • Lorena*

      Täällä olen syntynyt, täällä myöskin ensilempi on syttynyt sydämeen. Kaupungissa asuessa keväisin ja kesäisin tulee joskus ahdistava olo, ei auta kun polkaista auto käyntiin ja menoksi Päijänteen rannoille.

      http://www.youtube.com/watch?v=cVFOP8fKvrA

    • Päijännettä

      Lahdesta Jyväskylään pienellä laivalla joskun ammoin kaksi nuorta, vastanainutta opiskelijaa seisomassa kannella ja katselemassa sitä kaikkea kauneutta...

      Voin hyvin kuvitella vielä sen tunnelman, jossa toisen läheisyys oli se kaikkein tärkein, maailman tärkein asia. Ensimmäinen todellinen rakkaus!

      Chris Brown: Till I die: http://www.youtube.com/watch?v=4GuqB1BQVr4&feature=musicchart

    • *----*

      Mitä milloinkin korvamato on radiosta tai TV:stä sattunut sisäänsä säilömään.

    • pakkosyöttöäkö?

      Juu hyvvyten suojaa aina vaan :(((

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe