Mitä hyräilet joskus aivan huomaamattasi?

Kerro!

Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan

Erkki Melartin 1923




1.
Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
olemme kaikki hiljaa kätketyt.
Me saamme luottaa uskolliseen Luojaan,
yhdessä käydä uuteen aikaan nyt.

2.
Jos ahdistuksen tie on edessämme,
myös silloin Luoja meitä kuljettaa.
Annamme Isän käsiin elämämme.
Hän itse meille rauhan valmistaa.

3.
Suo, Herra, toivon kynttilöiden loistaa,
tyyneksi, lämpimäksi liekki luo.
Valaiset pimeän, voit pelot poistaa.
Jää keskellemme, LuojaMitä hyräilet joskus aivan huomaamattasi, rauha tuo!

4.
Kun pahan valta kasvaa ympärillä,
vahvista ääni toisen maailman,
niin että uuden virren sävelillä
kuulemme kansasi jo laulavan.

5.
Hyvyyden voiman uskollinen suoja
piirittää meitä, kuinka käyneekin.
Illasta aamuun kanssamme on Luoja.
Häneltä saamme huomispäivänkin.

Sävel: http://www.virret.net/liitteet/600.mid

13

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjaan:

      Sorry, sinne 3. säkeistön loppuun on tuo otsikko putkahtanut vahingossa.

    • Tuosta hyräilystä,tuli mieleen,että se vaihtelee koko ajan.. Jonkun nimestä voi tulla mieleen joku laulu ,sätissäkin.. Sää aiheuttaa myös halun hyräillä jotain ..
      Vislailenkin mielelläni.. Nyt tuli mieleen: "Rakkaus on sininen.." tai " sä kuulut päivään jokaiseen,sä kuulut aamuun ja iltaan,," Hehhee,en ole kuitenkaan rakastunut, ne laulut ovat vaan niin kauniita.. Olen todella huono laulamaan,mutta se ei estä minua laulelemasta. Kuuleman mukaan,pienenä tyttönä jo lauloin kaikenlaisia lauluja,sääli kuuntelijoita :) Nyt sataa ja hyräilen laulua : " Sadetta mä kuuntelen sade yltyy vaan..." Ihana laulu. Olkaa onnellisia TE,joilla on laulun lahja..Mukavaa sadepäivää!

    • Mummeli xyz

      Joskus huomaan hyräileväni Jaakko Löytyn sanoittamaa vanhaa säveltä (Enoch Sontonga v. 1897):

      Kuule Isä Taivaan pyyntö tää:
      Auta ettei kukaan yksin jää.
      Katso Isä lasta kärsivää.
      :,: Siunaa koko maailmaa!:,:

      Näet, Isä Taivaan, lapsen sen,
      joka kääntyy puolees rukoillen:
      Anna leipä jokapäiväinen.
      :,: Siunaa ...

      Ethän, Isä Taivaan, unohda
      lapsiasi sodan jaloissa!
      Rauha anna, viha sammuta!
      :,: Siunaa...

      Varjele ja siunaa Afrikkaa,
      Amerikan maita, Eurooppaa,
      Australiaa, suurta Aasiaa!
      :,: Siunaa koko maailmaa! :,:

      Sävel: http://www.virret.net/liitteet/501.mid

    • Sielukkaan laulajan
      • Uskon laulunsanoittajan sanomaan,että jäämme asuipakoillemme ainakin joksikin aikaa,kunnes siirrymme joillekin tasoille.Luin aikoinaan paljon parappsygoloogista kirjallisuutta,kun elämäntilanne oli hakusassa,joten senavulla pääsin taas järjelliseen elämänmenoon kiinni.
        Huomaan kyllä,kun läheiseni liikkuvat huoneessani iltasin,pieni tuulenväre kertoo siitä.
        Tiedän,että nyt ama on taas ottelipois tai muuten pimahtanut,kun moista soopaa kirjoittaa,aivan sama mielipide oli omani


    • puikonen
      • Puikonen pisti

        samaa kuin tämänaamuisessa magneettikuvauksessa kuulin, otin vain kuulonsuojaimet ja pyysin musiikin pois. Nyt tää alku oli juuri samantyyppistä, joten en kuunnellut alkua pitemmälle.


    • Minäkin viheltelen mieluimmin kuin laulan nykyään. Monet sävelet kumpuavat mieleen jostakin tunnelmasta, eilen istuin soittamaan kansanlauluja sydämeni kyllyydestä Belmannista Merikantoon, kun ulkona oli jyrsinkoneen meteliä.

      Joskus sunnuntaisin kumpuaa kauniit lempivirret mieleen: Oi Herra luoksein jää jo ilta on,...tai Onneni on olla Herraa lähellä ja jouluna tietty
      monet rakkaat virret :D

      Sinitaivas vaikka katoaa, vaikka jäähän peittynyt on maa, mua rakastat se riittää,...soi nytkin mielessäni,....
      mutta nyt alkaa soimaan,
      minä vain tiskaan astioita ja luudalla lakaisen lattioita,...

      heippa ja iloa sydämiin!

    • puikosen veli

      Minulla soi

      Laps' olen köyhän kauniin Karjalan
      sain perinnöksi koko miljoonan..... hhmmmm

    • Lorena*

      Täällä olen syntynyt, täällä myöskin ensilempi on syttynyt sydämeen. Kaupungissa asuessa keväisin ja kesäisin tulee joskus ahdistava olo, ei auta kun polkaista auto käyntiin ja menoksi Päijänteen rannoille.

      http://www.youtube.com/watch?v=cVFOP8fKvrA

    • Päijännettä

      Lahdesta Jyväskylään pienellä laivalla joskun ammoin kaksi nuorta, vastanainutta opiskelijaa seisomassa kannella ja katselemassa sitä kaikkea kauneutta...

      Voin hyvin kuvitella vielä sen tunnelman, jossa toisen läheisyys oli se kaikkein tärkein, maailman tärkein asia. Ensimmäinen todellinen rakkaus!

      Chris Brown: Till I die: http://www.youtube.com/watch?v=4GuqB1BQVr4&feature=musicchart

    • *----*

      Mitä milloinkin korvamato on radiosta tai TV:stä sattunut sisäänsä säilömään.

    • pakkosyöttöäkö?

      Juu hyvvyten suojaa aina vaan :(((

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe