Kysymys uuden facelift Avensiksen 1,8 bensan kuskeille; Onko teidän mielestä kytkimen/kaasupolkimen käyttö yllättävän hankalaa lähtö- ja vaihtotilanteissa?
Omat kokemukseni ovat, että kaasun ja kytkimen käyttö lähtötilanteessa vaatii todella tarkkaa säännöstelyä jottei kierrokset nousisi liikaa tai auto sammuisi. Samoin vaihtotilanteissa kytkin saattaa toimia hieman nykien.
En tiedä onko ominaisuudet normaaleja, mutta olen onnistunut auton sammuttamaan useamman kerran liikennevaloista lähtiessäni ja vaimoni harvoin ajaessa sammuttaa auton lähes joka toinen kerta lähtiessään.
Onko teillä muilla käyttäjillä samanlaisia kokemuksia? Onko teidän mielestä tämä ominaisuus vai voisiko yksilössäni olla jokin vika? Yleensähän näissä Toyotoissa ei ole mitään vikaa. joten en ihan heti kehtais viedä tätä takuukorjaukseenkaan, mutta jos saan täältä palautetta, että ominaisuus on poikkeuksellinen, niin sitten vien sen sinne.
Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.
Avensis 2012
15
1481
Vastaukset
- Tojo vaan
Joo, mulla on kokemuksia, ave 1.8 2 vuotta / n. 40 tkm
Liikkeelle lähtö varsinkin lämpimällä kelillä ( yli 10 astetta) erityisesti loivaan ylämäkeen mutta myös tasaisella todella hankalaa.
Talvella ei niinkään tosin talvirenkaat on pienemmät kuin kesärenkaat (16/17).
Risteys ajossa jos piti nopeasti lisätä kaasua niin meinaa kone tuhkehtua ja kierrokset tippuu ja esiintyi nykimistä.
Vika EI OLE kuskissa vaan autossa.
Vie auto Toyota-liikkeeseen ja valita viasta!!
Eivät muuten tee asialle mitään(esim. huollossa), ei takaisinkutsu kamppanjaa vianjohdosta tms.
Autolle tehdään ohjelmistopäivitys sekä vaihdetaan laturi.
Korjaus auttaa jonkin verran, nyt ei ole auto sammuillut eikä nykinyt, mutta korjauksesta on vasta viikko joten en kommentoi oliko riittävät toimenpiteet, vaan seurataan tilannetta.
Sillä moottori vaikuttaa enempi lähinnä 1.3 tai vastaavan kokoista liikkeelle lähdöissä, 1.6 VVTi corolla on selkeästi riuskempi lähtiä valoista, näistä ajokokemusta yhteensä n. 300tkm siis toyotista, toki muitakin kotteroita on ollut.
Valvematic-moottori tekniikka ei ole oikein vakuuttanut, vain kulutus on pensa koneeksi ilman turboo riittävän pieni...mulle (n.6-7l) sekalaisessa ajossa.
Saas nähdä tuliko hankittua kolme avea samalla; ensimmäinen, ainut ja viimeinen. - tomaatti....
Minulla ei sitten sammu millään jos ei käännä avaimesta.
Ei aikuisille ihmisille ole polkuautoa tarkoitettu
Automaatti toimii kuin ajatus,ei todellakaan tarvi
polkea mitään kytkinpolkimia, Hieman hanaa valoissa ja ollaan jo
kaukana kun manuaalimannet yrittävät tunkea ykköstä silmään
ja luistattelevat kytkimiään. En todellakaan kolmen automaatin
jälkeen haluaisi mitään polkuautoa jossa on se vaihdelaatikon
hämmennyskeppi jolla sitä oljya pitää joka risteyksessä vatkata.
Toyotassa se tomaaatti toimii todella sivistyneesti.- Nopea kytkin
Hätäinen kytkin on toyotan ominaisuus. Oli muistaakseni jo 80 luvun lopun toyotissa. Eli sen kanssa vaan pitää oppia "elämään"
- Kerranolimeilläcorol
Mites lämpimänä käynnistys? aiemmissa koneissa saa sahata kuin moottorisahalla, jotta saa käyntiin kesäkuumalla ( 10C ja yli)?
- Tojo-Köle
-riippuu siitä, millä autolla on ennen ajanut.......
-elikkä olen ajanut 2010-luvun lopun autoja paria erikin kappalesta, huollon sijaisautoa nimittäin. -ja ajamisesta ei meinaa tulla yhtään mitään, kiitos a) liian herkän kaasupolkimen takia, b) surkean tyhjäkäyntiväännön takia ja c) ajotietokoneen takia, joka sammuttaa moottorin tyhjäkäyntikierrosten takia.
-edelliset bensa-autoni olivat kaasarimottoreja ja ne ei sammuneet lähdössä, vaikka kierroset olis pudonnu 500rpm hetkellisesti. Nykyinen on taas vääntävä esikammio-diesel.........
kun seuraavaksi vaihdan, joudun kai opettelemaan auton ajon uusiksi.....kitos päästötavotteiden ja niistä johvien näennäisten pienien päästöjen. -vitut kaasupolmen asennolla saa tuhlattua, kun tehoa noissa kuitenkin piisaa......eli veron kiertoa :-)- Tojo vaan
Näihin moottori ominaisuuksiin/omituisuuksiin on päästy liian pitkälle "kehitellyillä" polttoaineen säästöllä, tuntuu että 1.8 pensa koneelle voimansiirron kokonaisvälitykset on liian pitkät, sekä jota rengaskoko 215/55-17 vielä korostaa, talvirenkaat 205/60-16 on selvästi (silmämääräisestin.5cm.) halkaisijaltaan pienempi rengas.
Se kaasupoljin on lähinnä eräänlainen toivomuspoljin koska ei se edes ohjaa kaasuläppää vaan esittää aivopoksille(auton) toivomuksen kierrosten nostamisesta ja vauhdin lisäämisestä, tämän jälkeen aivopoksi laskeskelee Eu-direktiivien ja taulukoiden ja käppyröiden perusteella paljonko niitä venttiilien aukioloa voi lisätä jos yleensä lisää, ainenkaan heti.
Eilen meinaan kävi niin että tulin loivaa alamäkeä pitkin risteykseen ja näin että vasemmalta tulee rekka ja koska oma auto oli vielä siinä vaiheessa liikkeellä vaihdoin kakkoselle ja survasin kaasupolkimen pohjaan ehtiäkseni risteyksestä turvallisesti yli.
Ja mitä kävi, ei mitään... ave meni kävely vauhtia eteenpäin, just ehdin rekan alta pois, kylmäsi hetken aikaa, onneksi ei lopullisesti.
Eli se kakkonenkin oli liian pitkävaihde tälle moottorille, tässä tilanteessa. - viivet-miettimiset
Tojo vaan kirjoitti:
Näihin moottori ominaisuuksiin/omituisuuksiin on päästy liian pitkälle "kehitellyillä" polttoaineen säästöllä, tuntuu että 1.8 pensa koneelle voimansiirron kokonaisvälitykset on liian pitkät, sekä jota rengaskoko 215/55-17 vielä korostaa, talvirenkaat 205/60-16 on selvästi (silmämääräisestin.5cm.) halkaisijaltaan pienempi rengas.
Se kaasupoljin on lähinnä eräänlainen toivomuspoljin koska ei se edes ohjaa kaasuläppää vaan esittää aivopoksille(auton) toivomuksen kierrosten nostamisesta ja vauhdin lisäämisestä, tämän jälkeen aivopoksi laskeskelee Eu-direktiivien ja taulukoiden ja käppyröiden perusteella paljonko niitä venttiilien aukioloa voi lisätä jos yleensä lisää, ainenkaan heti.
Eilen meinaan kävi niin että tulin loivaa alamäkeä pitkin risteykseen ja näin että vasemmalta tulee rekka ja koska oma auto oli vielä siinä vaiheessa liikkeellä vaihdoin kakkoselle ja survasin kaasupolkimen pohjaan ehtiäkseni risteyksestä turvallisesti yli.
Ja mitä kävi, ei mitään... ave meni kävely vauhtia eteenpäin, just ehdin rekan alta pois, kylmäsi hetken aikaa, onneksi ei lopullisesti.
Eli se kakkonenkin oli liian pitkävaihde tälle moottorille, tässä tilanteessa.Ja joku täällä on moittinut turbomoottorien viiveitä. Mitähän kertomastasi viiveestä pitäisi sanoa?
- The Köle
Tojo vaan kirjoitti:
Näihin moottori ominaisuuksiin/omituisuuksiin on päästy liian pitkälle "kehitellyillä" polttoaineen säästöllä, tuntuu että 1.8 pensa koneelle voimansiirron kokonaisvälitykset on liian pitkät, sekä jota rengaskoko 215/55-17 vielä korostaa, talvirenkaat 205/60-16 on selvästi (silmämääräisestin.5cm.) halkaisijaltaan pienempi rengas.
Se kaasupoljin on lähinnä eräänlainen toivomuspoljin koska ei se edes ohjaa kaasuläppää vaan esittää aivopoksille(auton) toivomuksen kierrosten nostamisesta ja vauhdin lisäämisestä, tämän jälkeen aivopoksi laskeskelee Eu-direktiivien ja taulukoiden ja käppyröiden perusteella paljonko niitä venttiilien aukioloa voi lisätä jos yleensä lisää, ainenkaan heti.
Eilen meinaan kävi niin että tulin loivaa alamäkeä pitkin risteykseen ja näin että vasemmalta tulee rekka ja koska oma auto oli vielä siinä vaiheessa liikkeellä vaihdoin kakkoselle ja survasin kaasupolkimen pohjaan ehtiäkseni risteyksestä turvallisesti yli.
Ja mitä kävi, ei mitään... ave meni kävely vauhtia eteenpäin, just ehdin rekan alta pois, kylmäsi hetken aikaa, onneksi ei lopullisesti.
Eli se kakkonenkin oli liian pitkävaihde tälle moottorille, tässä tilanteessa.-ahaa.......päästöilmiö vaivaa siis jo bensamoottoreitakin.
-mulla lukee tossa muuten mukavassa ja vääntävässä dieselissä rekisteriotteessa:
"vähäpäästöinen diesel".
-tämä tarkoittaa sitä, että jos painan polkimen pohjaan liian pienillä kierroksilla ja liian suurella vaihteella, niin avot.................ei kiihdy..........ei......edes.......pienemmällä
vaihteella, ennen kuin pakokaasujen kierrätys?????? tai rajoitusjärjestelmä
on toipunut päästöistä.
-ei tuo ole mikään ongelma, jos tietää rajat ja ei tee tuota vahingossa, mutta vaaratilanteita noista syntyy, väistämättä ainakin ennen kuin oppii......
- Tojo vaan
No nyt rupiaa olemaan kokemuksia takuu päivityksestä, hyviä ja vähemmän hyviä.
Auton sammuilu risteyksissä on toistaiseksi taakse jäänyttä... veto muuten on hiukan parempi muttei mikään raketti.
Tulipa kurkattua akun suoja muovin alle että onko siellä huollossa mitä touhonneet, olihan ne , jäähdytyspuhaltimen ohjausyksikön ja puhaltimen kaapelien pistokkeet oli irroitettu, perkele...
Onneksi on tullut ajeltua rauhallisesti ja noi kelitkin on ollut aika viileät, mutta mutta ei helkkari tälläistä sais huollossa käydä! No ehkä koneen remppa olis menny myös takuuseen jos olisi tämä kesänä lauennut, todennäköisesti meikäläisen tuurilla kansipahvi ym. olisi mennyt kuitenkin vasta takuuajan jälkeen, perkele, tämä on todellista JÄLKIMARKKINOINTIA TOYOTALTA.
Tai sitten olisivat todenneet että takuu ei korvaa koska liittimet on ollut irti, he ei tälläisiä virheitä tee...Ja miksiköhän ne on edes irroitettu, eihän laturi ole siellä?
ja akustahan ei ole tarvinnut ottaa kuin kenkä irti vai eiks ne huollossa tiedä mikä on akku?, helvetin helvetti....
Onko täällä jollekin toisen aveen tehty päivitystä? samanlaista? ohjelmat laturi? kokemuksia? - Suoja muovi
Tulipa kurkattua akun suoja muovin alle ?
Eihän uudessa mallissa ole mitään suoja muovia akun päällä, ennen 2012 mallia oli suoja muovi akun päällä. - Tojo vaan
Tarkennan jos et lukenut koko viesti ketjua, niin mulla(ei aloittaja) on edelleeen 1.8 koneella ja vm.2010 oleva ave, mutta moottorin ominaisuudet taitaa edelleen uusimmissakin samat?.
- Austin Powers
Minulla 1.6 avensin 2009, kiihdyttäessä nyki 4000:n jälkeen. Päivitettiin moottorinohjaus, ei vaikutusta. Vaihdettiin laturi ja koko moottorinohjausboxi, tuntui auttavan mutta sitten tänään ohittaessa taas 4000rpm alkoi nyhtää. Huollossa ja maahantuojalla homma hakusessa ja takuu loppunut. tuntuu olevan tyyppivika 1,6 ja 1,8 koneissa. Olen kokeillu e10 ja 98e, e10:llä voimaa enemmän -uskomatonta. Kyllä on Tojon laatu mennyt siihen että en osta enää, ainakaan englannissa tehtyä. Hermo palaa kun ohi yrittää ja hyytyy rinnalle, paskaa 30t€ arvosta...
- Ei mitään
ongelmaa minulla,kun on portaaton automaati.
Ei muuta kuin hanaa ja automaatti toimii kuin unelma.
Ei sellaista käsivaihteista polkuautoa enää aikuiset
ihmiset osta kun toimivat automaatit on keksitty.
No ehkä volkkaristeisteista ei voi olla varma kun se
dsg on vielä aika vaiheessa. - Kiitos!!!!!!!!!!!
kuuluu Euroopan unionille,nauttikaamme siitä ja ostakaa Euroopassa
valmistettuja vikapesiä.
- jhugkilpå
Ei kukaan täysjärkinen osta manuaalivaihteista autoa......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541421- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3111164Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461087Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32906Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804