Itikoita sisällä PALJON

erittäinkettuuntunut

Asun vanhassa talossa, jossa ikkunatkin on alkuperäiset viiskyt luvulta = ei ole siis kaikkein tiiviimmät ikkunat.

Sisällä on mielettömästi itikoita. Siis oikeasti paljon, ja tietysti suurinosa makuuhuoneessa. Tapan päivittäin jopa yli 80 itikkaa per huone(!), enkä saa edes kaikkia kerralla tapettua ja parin tunnin päästä kun kuvittelen tappaneeni kaikki, siellä on lisää sama mokoma ja enemmänkin. Yöt arvatenkin kamalaa tuskaa ja unet jää pieneksi, kun suurinosa on makuuhuoneessa. Lisäksi olen pistoille allerginen, eli ei ole herkkua tämä kesäaika minulle.

Onko mitään vanhan kansan niksiä millä niistä pääsee eroon (muutenkin kuin ikkunat vaihtamalla uusiin tai tukkimalla kaikki mahdolliset rakoset tai sitä sähkökarkoitinta, saan migreenin siitä..)? En edes tiedä tulevatko ikkunan rakosista, koska ikkunoissa niitä ei juuri koskaan ole. Yksi paikka olisi tietty hormi mistä tulisivat, mutta uuni on keittiössä ja itikat majailee suurimmaksi osaksi makuuhuoneessa ja olohuoneessa, keittiössä niitä ei juurikaan ole.

28

15492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi raasu

      http://www.mokki.net/hyttysten-karkoitus

      Onko asunnossa seisovaa vettä ?
      Hm Lattiakaivon ruiskutus
      http://www.hyonteismaailma.fi/hyonteiset/hyttyset

      Olin männävuosina Sortavalassa työkeikalla ja huoneeni kuhisi illalla. Onneksi olin pakanut Raid-tötsän mukaan (lutikat?) ja sillä sumuttelin mm lattiakaivon jne koko tilan.
      Painuin yöportsarinaisen juttusille puoleksi tunniksi ja sitte nopsa tulletus ja maate.

      Huomasin aamuilla huoneen tapettien vripsiteet eli ollut jo pitkäaikainen riesa

    • Ei inininää

      Meillä toimii Raid sähköinen hyttyskarkoitin.Laitetaan "karkotintyyny" laitteeseen ja laite pistorasiaan. Saa melkein joka kaupasta.

    • -

      Ei kukaan oi olla noin avuton.

      Googleen hakusanaksi "moskiittoverkko", niin apu löytyy.

      • kökkömuna

        Niin, mutta jos ne itikat tulevatkin jostain talonrakenteista, siinä ei paljon verkot auta


      • -
        kökkömuna kirjoitti:

        Niin, mutta jos ne itikat tulevatkin jostain talonrakenteista, siinä ei paljon verkot auta

        Meinaatko, että talon rakenteista tulevat itikat on jotenkin vahvempia ja repivät verkon rikki?


      • kätevä emäntä
        - kirjoitti:

        Meinaatko, että talon rakenteista tulevat itikat on jotenkin vahvempia ja repivät verkon rikki?

        Luulen, että moskiittoverkolla tarkoitettiin sängyn ympärille laitettavaa verkkoa, jonka alle nukkuja menee. Poikani käyttää tällaista mökillä. Ostimme aikoinaan Keniasta, mutta niitä on saatavilla Suomestakin.


      • sleepysleep
        kätevä emäntä kirjoitti:

        Luulen, että moskiittoverkolla tarkoitettiin sängyn ympärille laitettavaa verkkoa, jonka alle nukkuja menee. Poikani käyttää tällaista mökillä. Ostimme aikoinaan Keniasta, mutta niitä on saatavilla Suomestakin.

        Niin, meneekö siis nukkuja sängyn alle?


      • sleepysleep

        Mutta eihän suomessa ole moskiittoja! On vain itikoita ja sääskiä. Itikat ovat sääskiä kaikkialla muualla paitsi pohjanmaalla, jossa ne ovat lehmiä. Älä siis osta moskiittoverkkoa vaan sääskiverkkoa. PS. Tietenkin on vielä yksi sääskilaji, kalasääski, joka on sääsken ja kalan risteytys, eikä elä vedessä eikä maalla vaan ilmassa.


      • g< etrqw43
        sleepysleep kirjoitti:

        Niin, meneekö siis nukkuja sängyn alle?

        Ei, kun itikan alle.


      • sääskikarkotin
        sleepysleep kirjoitti:

        Mutta eihän suomessa ole moskiittoja! On vain itikoita ja sääskiä. Itikat ovat sääskiä kaikkialla muualla paitsi pohjanmaalla, jossa ne ovat lehmiä. Älä siis osta moskiittoverkkoa vaan sääskiverkkoa. PS. Tietenkin on vielä yksi sääskilaji, kalasääski, joka on sääsken ja kalan risteytys, eikä elä vedessä eikä maalla vaan ilmassa.

        heh,heh, kalasääski on kalasääksi ja tietenki se on lintu.ei ole risteytynyt sääsken kanssa, sleepysleep puhuu palturia.


      • qwerty
        sääskikarkotin kirjoitti:

        heh,heh, kalasääski on kalasääksi ja tietenki se on lintu.ei ole risteytynyt sääsken kanssa, sleepysleep puhuu palturia.

        Kalasääski ei ole kalasääksi, vaan nimi on joko kalasääski tai pelkkä sääksi.


      • peeslyeeslers.
        qwerty kirjoitti:

        Kalasääski ei ole kalasääksi, vaan nimi on joko kalasääski tai pelkkä sääksi.

        Ainakin toissapäivänä ivalosta sai viellä lohta! jos ei syy ollu kalasääksi niin sitten se oli poutasääksi. Silli on tosin ollu kortilla, mutta se jo haisee niin pahalle, että itikatkin lähtee.


    • seinäjokinen

      Itikka oli Atrian entinen nimi, ja itikka tarkoittaa lehmää.

    • pecosbil

      Kun vois hätistellä kaikki itikat Ruotsiin, hurrien vastukseks.

      • rintintin...

        eikö pecospillu tienny et nuo kaikki inisiät tuli tänne somaliaan Ruotsista?


    • Meilläkansmuteienää

      Apu a) Hanki kissa tai useampi. Ne pyydystävät itikoita jatkuvasti.

      Apu b) Imuroi. Hyttyset voi kerätä nopeasti imurilla.

      Apu c) Hanki hyttyskatos sängyn ympärille ja nuku päätä myöden peiton alla (muista jättää happirako) korvatulpat korvissa.

      • Ron Jeremy.

        d) hanki apua, jos ei auta..
        e) hanki hoitoa, jos ei helpota
        f) käytä käsiä, ihan käsipelilläkin inisijät saa hiljaseksi.


    • hjsjgajg

      Hormin kautta tulee osa ja ne on siellä missä on ihmisetkin.

      vaikea uskoa 80kpl per huone??

      ulkoa tullessa niitä on mahdollisesti vaatteissa, itse kuuntelen hetken eteisessä vaatteita karistellen livahtiko itikka mukana.
      koko kesänä olen tavannut 4 itikkaa sisältä ja ilmeisesti hormin kautta tulevat. illaksi suljen huoneen johon hormin kautta pääsy. Aamulla kuuntelen ja hoidan mahdollisen inisijän.. Päivällä ne ei tule horminkaan kautta kun katolla lienee liian kuumaa ja tuulinen ilma toinen jota ne inhoaa.

      moskiitto verkko sängyn päälle niin ettet unissasikaan yletä koskettamaan verkkoa silloin ne pistäisi verkon läpi. Silti nukkuminen ininässä voi olla vaikeaa.

    • q/2

      mie piän ettettätole räkkää nähneekhään

    • herraasiallinen

      Täällä jotku valopäät väittelee murteista, sepä mukava.

      Ainut mahdollisuus päästä itikoista eroon on muuttaa kaupunkiin, maalla niistä ei eroon pääse.

      • Anonyymi

        On niitä kaupungissakin ja ihan riesaks asti.


    • ppkone

      Tuli mieleen yksi mainos... heh :).
      'mitä sie etelääänmiäs oikee huijot. ota ohhvi! ohvi on hyvä se pittää hyttyset loitol. ohffi on hyväks.'

    • verenimijät

      hyttysistä on todella harmii. Itse laitoin ikkunaluukun eteen suojaverkon, mutta eikö ne vaan väänti jolakin pienellä sorkkaraudalla sen auki ja ininä taas jatkuu-...

    • ötökkäkammo
    • SVo2008

      Etelän tuulet tuo. Keveitä ovat.
      Näkyy , jos silmä ehtii nähdä.
      Lämmintä siellä (EuEest--->).
      Ikkunaverkot ovat liian isosilmäisiä

    • Anonyymi

      Jooo-o. Vaikka vanha topic, niin pakko kommentoida. Täällä sama ongelma. 24h aikana tappanut 136 sääskeä. Viikon aikana yli 600. Tämän tiedän koska raadot heitän samaan nurkkaan ja illalla imuroin ne. Kropassa 86 puremaa. Ilmareiät on suljettu, ikkunatiivisteet vaihdettu, kaivot myrkytetty. Silti näitä paskiaisia sikiää lisää. Asunnossa ei ole seisovaa vettä. Ei ainakaan sääsken kehitykseen vaativat 3-4 viikkoa seisovaa vettä. Seinät ja katto ehjä. Loppuu huumori ja mieli järkkyy. Sähköansa ei yksinkertaisesti vedä nuita puoleensa. Raidia suihkinu kotoa poistuessa. Takaisin tullessa tapan eteiseen pyrkineet, ennen oven avausta sisemmäs. Hyttysverkko asennettu sängyn päälle, mutta ei sielläkään kokoajan voi olla. Offista ihottumaa, koska helteistä johtuvan hikoilun takia sitä saa lisätä kokoajan. Eli täysin turha. Tuulettimeen asennettu vaimon sukkahousut, mutta jotenkin nämä onnistuvat sen kiertämään, eikä yhtäkään ansaan joudu. Aiheesta googlettelemalla ei löydy kuin näitä perus ohjeita. Eikö kellään ole mitään hajua mistä tämä voi johtua? Miten niistä pääsee eroon, muuten kuin muuttamalla etelään kaupunkiin. Kyseessä tosiaan napapiiri, enkä ole etelämpään tulossa.

      • Anonyymi

        Joo en tiedä mikä tässä kesässä on, mulla sama ongelma keski-suomessa! Kaikki venttiilit olen laittanut kiinni, ikkunoissa verkot ja lattiakaivo peitettynä. Mistä. Näitä. Tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo en tiedä mikä tässä kesässä on, mulla sama ongelma keski-suomessa! Kaikki venttiilit olen laittanut kiinni, ikkunoissa verkot ja lattiakaivo peitettynä. Mistä. Näitä. Tulee.

        Ei ne isoo rakoo tarvii mistä sisälle tunkevat. Niin tiukasti tuskin saat esim ikkunoiden ja ovien pieliä tukittua ettiei sinne jotain rakoa jää. Olen ollut pahinpaan sääskiaikaan Posiolla ja ennenkuin aitan ovea aukaisin suihkutin ovenpielet ulkopuolelta hyvin Offilla ja sain nukkua yöni rauhassa, ainuttakaan sääskeä ei inissy korvan juuressa koko yönä. Seuraavana iltana sama homma ennen oven avausta. Mökistä ne pysyi pois kun oli hyttysverkot niin ikkunoissa kuin ovessakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe