Käykö kissanmaito catmilk nesteeksi kun kissa on huono juomaan vettä? Juo selvästi liian vähän.
nesteytys ripulin jälkeen
1
2309
Vastaukset
- nestettä
Nesteytys on väärä sana jos tarkoitat vain juomisen lisäämistä. Nesteytys suoritetaan ihon alle tai suoneen ja nesteenä käytetään esim. Ringerin liuosta.
Kissan juomisen määrää voit lisätä laittamalla vesikippoja eri paikkoihin. Kissa usein ei halua juoda ruokapaikallaan, vaan jossakin muualla. Osa kissoista haluaa vetensä raikkaana ja osa taas jonkin aikaa seisoneena, joten kokeile eri tapoja. Joillekin kissoilla juoma-automaatti on ollut avuksi juomisen määrän lisääjänä. Myös erilaiset juoma-astiat kannattaa kokeilla - yleensä lasikipot kelpaa ja laakeat vadit myös. Muovi voi aiheuttaa makuja veteen ja kissa jättää sen juomatta, teräskipot on myös hyviä. Kesällä voi laittaa kippoon killumaan vaikka jääpaloja joilla kissa houkutellaan juomaan vettä.
Muu juoma kuin vesi on kissalle enemmän ruokaa kuin juomaa. Vesi on elinehto kaiken elollisen selviämiselle ja varsin tarpeellinen kissan terveyden kannalta. Liian vähäinen vesimäärä aiheuttaa helposti nestevajausta rakkoon ja sitä kautta ongelmia pissavaivojen muodossa.
Kissanmaidot ei ole välttämättä muutenkaan suositeltavia, sillä ne sisältää haitallisia aineita - sokeria, säilöntäaineita jne. Jos jotakin muuta kuin vettä haluat kissallesi kokeilla, niin sitten vaikka laimeaa lihalientä jossa ei ole suolaa.
Myös kostean ruoan antaminen on huonosti juovalle kissalle tärkeää. Kuivaruoka pois kokonaan tai vähennys ainakin hyvin pieneen määrää. Ruoaksi teollisia märkäruokia ja raakaa lihaa, näin kissa saa nestettä vaikkei joisikaan itse kovin paljon.
Yksi "pakkokeino" voi olla juottaa kissalle vettä ruiskulla. Joillekin se on ihan sellainen mukava leikki ja yhdessä olon tuokio. Tarkoitus ei ole siis juottaa pakolla, vaan tiputella vettä ruiskulla jotta kissa voi itse vaikka nuolla tipat ruiskun suulta. Aloituksen saattaa joutua tekemään vähän pakollakin, mutta siitä voi tosiaan tulla mukava leikki kissan mielestä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057