Paljon painatte??? huh heijaa.

moo000

Minulla viikko 34 menossa ja painoa on jo 100kg. En kyllä näytä mitenkään kovin isolta muutakuin vatsan seudulta tietenkin. Taitaa olla enimmäkseen turvotusta ja nesteitä. Miten te olette saaneet painon kuriin? Minä ennen raskautta painoin n. 76kg, eli onhan aika paljon kiloja tullut, mutta kun en oikein voi sille mitään. Olen helposti lihoavaa sorttia jos en liiku usein, ja liikkuminen on jäänyt kovien lantiokipujen/vaivoja ja selkäsärkyjen vuoksi vähemmälle. Myös iskias vaivaa, mikä ei tosiaan ole kivaa. Syön normaalisti, eli en ahmi ruokaa vaikka välillä iskeekin kamala nälkä. Syön samanverran imelää kuin ennen raskauttakin, pari kertaa viikossa. Paljon te painatte ja monellako viikolla olette? Vaikka välillä tää mun kamala painonnousu stressaakin, niin yritän pitää mielen positiivisena ja muistuttaa itseäni että kyllä noi kilot sitten karisee vauvan syntymän jälkeen pikkuhiljaa.

37

2417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SannaMamma

ekassa mulla oli lähtöpaino 66 kg ja synnytyssalissa painoin 90 kg.. Synnytyksen jälkeen paino tippui 77 kiloon kahdessa viikossa. Vuoden kestänyt imetys ei tiputtanut painoa.. Heti kun lopetin imetyksen alkoi paino tippua.. Tosin sitten tulin uudelleen raskaaksi. Tällä hetkellä paino 75 kg ja rv rv 12 menossa.. Yritän, ettei paino nousisi tässä raskaudessa yli 90 kg:n. Mulla ekassa raskaudessa oli ongelmana iskiashermon tulehtuminen ja nesteiden kertyminen (jalan koko kasvoi 3 numeroa).. Eipä sitä hirveästi pystynyt liikkumaan.

Kunhan tämä raskaus on ohi ja pääsen imetyksestä eroon niin pudotan painon niihin mittoihin missä olin ennen raskauksia. Koska toiveena oli lapset suht pienellä ikä erolla, en alkanut edes murehtimaan painoani tässä välissä..

• SannaMamma

No höh.. Mitä minä höpisen oikein näin lauantaina.. Olin siis raskaana jo ennen kuin lopetin imettämisen. Silti paino lähti tippumaan.. Osittain kyllä etova olo raskausaikana on vähentänyt sitä ylimääräistä puputtamista :D :D

• minä

Omasta kokemuksesta voin sanoa että kun odotin esikoista alkupaino oli 63kg kun lähdin synnyttämään painoa oli jo 84kg. Koko raskauden kärsin kovista selkä kivuista. Supistukset alkoivat jo viikolla 23 ja töistä joutusin jäämään pois viikolla 26. Viikosta 28 olin jo auki ja supistuksia tuli sillon ja tällön. Siitä alkoi pelkkä vuodelepo ettei vaavii tulisi liian aikaisin pois. Eli kiloja tuli ajattelin että kyllä ne siitä lähtee no joo kyllä se 5-8kg lähtikin. Kovalla kuntoilulla ja tarkalla ruokavaliolla sain laihdutettua itseni 59kiloseksi. Kun aloin odottamaan toista lastani olin todella tarkka kaikista herkuista. Söin muuten kyllä hyvin ja terveellisesti. Lähtöpaino oli 59kg ja kun lähdin synnyttämään paino oli 70kg. Toinen raskaus oli kyllä paljon helpompi ku eka koska ei ollut mitään liikkumis kietoja. Kun kotiudun saaraalata painoa oli 64kg.

• 4+20=24

Mulla alkupaino oli n. 65kg ja nyt rv 30 se on 76kg... Runsaasti tullut mutta luotan siihen että kyllä ne lähtee kun imettää lenkkeilee.

• 1+4

Mulla pituus 173cm ja lähtöpaino 67kg.. nyt rv35 0 ja paino 74kg.. saa nähä paljon vielä nousee.

• näin minulla

Minulla pituus 159 cm ja paino ennen raskautta 52 kiloa. Raskauden lopussa painoin 61 kiloa, kotiutuessa sairaalasta 57 kiloa ja viikko synnytyksestä 51 kiloa. Nyt painan 50 kiloa ja saan kyllä todella tehdä töitä, ettei paino täysimetyksen takia laske lisää.

• ............

Mulle tullu 15kg ja menossa rv 41 1. Aika paljon on herkkuja tullut syötyä. Enkä muutenkaan pahemmin ole rajoitellut syömisiä vaan syönyt mitä on mieli tehnyt. Mutta olen pyrkinyt jaksamisen mukaan myös liikkumaan. Turvotuksia ei pahemmin ole ollut.

• hiphei8999

Aluksi painoin 83 kg ja nyt 30 rv ja painoa 100 kg.

• ueot'

Paino ennen raskautta 51kg. Nyt rv 18 ja paino 55,5 kiloa! Jännittää miten paljon tuota painoa vielä kertyy.. 7 kiloahan ne nesteet, verimäärä, kohtu vauva tuovat sitä painoa ja mulla nyt jo 4,5 kiloa vaikka vauva varmaan painaa vasta sen 200g ja tissit on kasvanut yhden numeron.

Mistä toi paino oikein tulee =( En laihduta tietenkään enkä moista ees mieti, hirvittää vaan jo. Ihan normaalisti syön, useammin kyllä kun useammin on nälkäkin! Et kai se vararasvaakin kerää.. Uuteen kroppaan on vaan totuttava vaikka vierastan kyllä uusia lukemia vaa'assa.

• näin minulla

No jos et ihan kääpiö ole, niin alkupainosi perusteella sinulle saa kyllä tullakin ihan reilusti kiloja. Voin sanoa, että jos raskauskiloja tulee vähän ja on hoikka muutenkin, niin imetys meinaa kuihduttaa kokonaan. Se kuluttaa kuitenkin parhaimmillaan 500 kaloria ylimääräistä päivässä ja se on paljon se.

• et silleen
        näin minulla kirjoitti:

No jos et ihan kääpiö ole, niin alkupainosi perusteella sinulle saa kyllä tullakin ihan reilusti kiloja. Voin sanoa, että jos raskauskiloja tulee vähän ja on hoikka muutenkin, niin imetys meinaa kuihduttaa kokonaan. Se kuluttaa kuitenkin parhaimmillaan 500 kaloria ylimääräistä päivässä ja se on paljon se.

No ei nyt noinkaan. Olen aina ollut hoikka, kaksosiakaan tehdessä enemmillään painoin vajaa 60 kiloa, imetin molempia ja pääsin takaisin lähtöpainoon, ei siitä tippunut mihinkään vaikken enempää syönyt imettäessä kuin nytkään. Ja kaksosia ennen oli kaksi lasta, kumpaakin imetin, toista kaksi vuotta.

• näin minulla
        et silleen kirjoitti:

No ei nyt noinkaan. Olen aina ollut hoikka, kaksosiakaan tehdessä enemmillään painoin vajaa 60 kiloa, imetin molempia ja pääsin takaisin lähtöpainoon, ei siitä tippunut mihinkään vaikken enempää syönyt imettäessä kuin nytkään. Ja kaksosia ennen oli kaksi lasta, kumpaakin imetin, toista kaksi vuotta.

Eli ilmeisesti sinulle kuitenkin jäi raskauskiloja synnytyksen jälkeen? Minulle kun ei jäänyt, niin kävi juurikin niin, että meinasin laihtua liikaa, kun täysimetin. Ja kyllä se nyt vaan on ihan fakta, että imetys kuluttaa useita satoja kaloreita päivässä ylimääräistä. Eli jostain sinäkin olet ne lisäkalorit ottanut.

• lössykkä

Ennen raskautta painoin 60kg, nyt rv 28 painan 71kg.. eli melko reippaasti tota on tullut.. Pituutta löytyy 169cm. Mieskin jo vihjaisi että alkaa sitten dieetti synnytyksen jälkeen. :D (Ei sillä, että ei olis itte mulle niitä herkkuja kantanu)

Itseäni yritin hetki sitten vielä huijata, että johtuu siitä kun lopetin tupakoinnin. Paskapuhettahan se on :D Olisiko enemmän niistä karkeista, jäätelöistä, suklaapatukoista ym.ym. Nyt päätin että ryhdistäydyn ja jätän herkut pois! En kokonaan mutta ei niitä nyt tarvii joka päivä lapata kurkusta alas!

• lopettanut ja lihonu

Kyllä se tupakoinninkin lopettaminen painoa nostaa --> aineenvaihdunta, syke ym. hidastuu röökaamisen lopettamisen jälkeen, joten paino nousee.

• Ekaa odotelessa painoin 47kg ja paino tuli 53 kg,mutta kolmem eka kuuttaa paino tippui jonkun verra.IJa toisesta odotessa lähtöpaino oli 43 kg ja nyt viikko on 31 3 paino on nyt 50 kg

• ....

Mulla on viikko 32 menossa ja painan noin 69kg.

Ennen raskautta painoin 57kg (pituus 164cm)

Esikoisesta kiloja tuli lähelle 20.. Mutta melkeinpä 2kk ne kaikki oli poissa..

Nyt tässä raskaudessa mulla todettiin raskausajan diabetes.. Karkit olen jättänyt kokonaan pois.. Ja söin ohjeiden mukaan jonkin aikaa.. Mutta mulla oli oikeesti koko ajan nälkä.. Liikun kuitenkin aika paljon ja työkin on todella fyysinen.. Ei taida aivan 1600 kaloria / päivä riittää.. Oli aivan sellainen olo, että laihdutan...

• läskiäiti

87 kg ennen 35 6 on kiloja 95 eikä ole kipuja nyt niinkun oli ekalla! tiiä sit mistä johtuu mut ei turvotusta, ei issiasta ym, tosin eka oli tyttö ja nyt on poika

• paksu-Bertat

voi luoja miten paisuneita olette... no toivonmukaan kilot karisee vauvan syntymän jälkeen.

• siis täh

Ai sun mielestä kaikki tähän ketjuun vastanneet on paisuneita? :D

• jokuvaaaa

ja vaik oliski ni ei se kyl sun ongelmas ole

• Aamuaurinko--

Itselläni lähtöpaino 88kg, pituutta 163 cm. Olen nyt rv 35 ja painan nyt 83 kg. Kaikki tiputetut kilot ovat vain seurausta terveellisestä ruoasta ilman herkkuja. En myöskään syö yhtään normaalia enempää. Ehkä peräti vähemmän, sillä ns. lohtu/tekemisen puute -syömiset on jäänyt pois. Liikuntaa en ole lisännyt alkuperäisestä, enkä laihduta. Herkut, alkoholi, ja rasvainen ruoka jäi vaan kokonaan pois ruokavaliosta :) Toivottavasti imetyksen jälkeen painaisin alle 70 kg, jota en ole painanut sitten yläasteen :)

• nti 8kk

Miulla nousi paino 19kg kun tyttö synty, turposin vaan lisää synnytyksen jälkeen kaikki vaan sanoi et kyllä se turvotus lähtee kun lapsi syntyy kukaan ei puhunut että voi vielä pahentua. Kädet turpos niin pahasti etten voinut lasta hoitaa jalat olivat aivan muodottomat pölkyt..Turvotus lähti laskemaan kun kotiin päästiin pikkuhiljaa 6kk synnytyksestä ja olin entisessä paino lukemassa.

• Aamuaurinko--

Haha :D Turhaa te kateelliset miinusta laitatte. Kuten kätilökin raskauden alussa sanoi, ettei tarvitse syödä kahden edestä vaan kahta terveellisemmin :) Varsinkin jos elopainoa on samanlailla kuin minulla oli. Ei sitä raskaana tarvitse itseään syöttää sotanorsuksi ja turvotuskin vähenee oikealla ruokavaliolla. Mieskin tykkää ;) Kätilö myös totesi, ettei sitä 20 kg saa millään selitettyä vauvan syyksi vaan 8-10kg siitä on puhtaasti liika syömistä!

• 18+14

nii sii monasti käy et laihat lihoo pal ja läskit laihtuu.. mut sit on niin losoi ku levii entisestää ja niit ruikui jokka laihtuu vaikkei pitäis.. kas kummaa ku se on melko yksillöllist niinku jokanen raskaus!

• Laatta tulee

Mulla tulee oksennus....
      Älkää päälle 70 kilon päästäkö raskaanakaan!!

• pimppelipom

Eiköhän se ole aika yksilöllistä nämä painonmuutokset. Turhaa täälä haukkua läskiks jne!! Nauttikaamme raskaudestamme ja ollaan terveitä!

• Mami87

Ekasta oli lähtö 70kg ja lopputulos 92kg. Ruokailutottumukset hanurista ja liikuntaa liian vähän.. Toista lasta kun aloin odottaa oli paino 60kg ja lopussa 72kg. Lapsen kanssa oppi syömään oikein ja liikuntaa tulee väkisinkin. Nyt kolmannen alussa 57kg ja en aio painoa tälläkään kertaa kerryttää, ärsyttää vaan sitten synnytyksen jälkeen ku on ihan valas.

• 19=15+4

Ekaa kun odotin, painoin 60kg. Loppu vaiheessa painoin 73kg.. ei mennyt kauaa niin paino putosi ensin siihen 60, jonka jälkeen 52 oli semmonen perus paino.
      Nyt odotan toista (esikoinen 2,5v) lähtö oli 55 ja nyt rv 20 4 ja paino noussut kilon.. pituus hurjat 157cm ;D
      Mut sillain esikoisen kanssa vaunuiltiin päivittäin jos sää salli, täysimetin sen 6kk ja jatkoin vielä muuten 10kk asti. Olisin jatkanut pidempäänkin mutta tuli semmonen antibiootti (emätintulehukseen, olisko olly flagyl tai joku?) ettei saanut imettää missään nimessä..

• hgjhghg

Mitä ihmettä täällä puhutaan jostain yleisistä kilorajoista. Ei saa painaa yli 70 eikä missään nimessä yli 80. Minä painan jo ilman raskauttakin yli 70 kiloa, eikä siinä ole edes yhtään ylimääräistä. Joten kyllä raskauden aikana pitäisi sinne 80 kiloon päästä. Ja jos sattuu olemaan vielä vähän pitempi niin hyvin voi painaa sen 80 kg ja olla silti normaalipainoinen.

• lotinaa

hyi miten läskejä muijia,rupes oksettamaan. jos oma muija lihoo yli 62 kiloon ni heivaan kankaalle(2 joutunu läskin takia kilometri tehtaalle) menkää lääkäriin sonnit.

• *Jenni*

sut pitäis laittaa löysään hirteen!

• näin mul

Oon 171cm pitkä. Ennen raskautta painoin 58kg ja viimesillään 69kg. Eli ei paljoa tullut painoa vaikka söin ihan hirveesti mutta tosin liikuin niin kuin ennenkin ja ihan koko raskausajan. Kaikki ylimääräset kilot lähti kun 1 viikko synnytyksestä. Laihduin myös täysimetyksen aikana vielä enemmän. Kun lopetin imetyksen painoa tuli muutamia kiloja lisää. Nykyään painan 60kg mikä ihan hyvä paino pituuten nähden. Ihan tarkoituksella halusin pari kiloa lisää kun liian laiha olin.

• -B-

rv 20 4kg, normin rajoissa siis mennään.

• normiruokavalio

rv 23, lähtöpaino 82 ja nykypaino 82. En ole tehnyt mitään erikoista, paino ei vaan tuosta nouse vaikka vatsanympärys kasvaakin normaalivauhtia.

• pienempi maha

Mulla on kaksi täysin erilaista raskautta, vaikka mielestäni molemmissa olen liikkunut ja syönyt samaten. Ekassa lähtöpaino 52kg ja synnytyssalissa 66kg eli 14 kg nousi paino. Kotiinlähtöpäivänä (5 pv:n jälkeen) paino oli 57kg ja muutaman kuukauden päästä 52kg. Painoa tuli sitten vuosien saatossa kyllä lisää, niin että nyt tämän raskauden lähtöpaino oli 59kg ja nyt rv 39 paino on 68kg. Oloni on paljon kevyempi ja helpompi vaikka painoa onkin 2 kiloa enemmän kuin edelliskerralla. Tälläkertaa se ei vaan ole kertynyt niin nopeasti:)

• meimi88

hah, vai ei sais yli 70kg painaa :D lol! ite oon 187cm pitkä,lähtöpaino 79 pelkkää lihasta ja luuta,nyt rv 34 plus 3 ja painoo 89, et tuskimpa oon loso :D jotai pentuja taas kirjottamas :D

• Ennen esikoisen odotusta painoin 47kg, viimeinen mittaus neuvolassa viikolla 38 ilmoitti 62kiloa. Varmaan tuli ainakin se kilo vielä sen puolentoista viikon aikana, ennen kuin esikoinen syntyi.
      Ennen tätä raskautta painoin 49kg. Nyt mitattiin taas viikolla 38 ja vaaka näytti pikkasen vajaa 64kg.

Eikä muuten kummankaan kohdalla ole näkynyt muualla, kuin vatsassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      440
      2528
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      14
      2360
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      252
      1475
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1129
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      62
      1046
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      417
      1038
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      908
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      905
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      859
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      845
    Aihe