rakastan siskoani, ihmettele jos haluat!!!

angrygirlll97

Olen hermostunut tällä hetkellä, koska pistin juuri yhteen kaveriini välit poikki, kun hän oli haukkunut toiselle kaverille , kun menen kehitysvammaisen siskoni kanssa kaupunkiin shoppailemaan että miten kehtaan ja ihmetteli että miten siskoni kehtaa edes pitää normaaleja vaatteita.. olen puhunut hänelle aina miten surullinen olen, ihmisten ennakkoluuloista ja asenteista siskoani kohtaan, ja pystyy puhumaan paskaa selkänitakana siskostani :(
ehkä se on kehitysvammainen, mut me ollaan samaa perhettä ja mua ei kiinnosta minkä näkönen mun sisko on koska mä rakastan sitä semmosena kun se on, sehän on mun sisko!! ja vaikka ei vittu sais miestä,lasta, työtä tai mitään "normaalia" niin oisin ylpee silti siitä, että jaksaa kamppailla ennakkoluulosia ihmisiä vastaan, ja jaksaa ees elää täs paskamaailmas kun tarvii olla vähän erilainen ja heti osotetaan sormella!!!

pitäskö mun hylätä mun sisko vaan sen takia et se on kehitysvammanen, EI!!
Sen sijaan jos sä alat haukkumaan mun siskoa selkänitakana, niin mä hylkään sut ihan tällä vitun sekunnilla!!

piti purkaa johonki vähän..

18

1428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möö

      Vau sä oot hyvä ihminen! :D

    • ap

      kiitos,kiitos jos tarkotit tota.. :D

    • Vanha täti

      Hei Angrygirlll,

      kuulostat ihanalta siskolta ja fiksulta nuorelta :-). Kurjaa tietysti, etteivät kaverisi ymmärrä, miten tärkeä siskosi sulle on ja että kehitysvamma on vain yksi asia hänessä, ei koko ihminen. Sinä elät hänen lähellään ja pystyt näkemään hänessä ne muut, kauniit ja tärkeät asiat.

      Monesti ne ihmiset, jotka kehitysvammaisia haukkuvat, eivät ole oikeasti tunteneet läheisesti ketään kehitysvammaista. Kun sulle tulee lisää ikävuosia, tulet varmasti kohtaamaan enemmän ihmisiä, jotka osaavat arvostaa sun elämänkokemuksia ja sitä, että ajattelet ja tunnet noin :-). Kaikkea hyvää sun elämään!

    • angrygirlll97

      Kiitos tuesta! :) ja tekstisi kuulostaa järkevältä, ja siltä että siinä todellakin on perää.
      Vanhemmat ihmiset mua onneksi ymmärtää, siis jotkut parivuottakin vanhemmat, ja jotkut samanikäiset, jotkut ovat vain niin pinnallisia, ja noh.. aika ahdasmielisiä ja rajottuneita, että turhauttaa puhua mistäkään vähän syvällisemmästä niiden kanssa.
      Ja ehkeivät he tajua, että olemme kuin mitkä tahansa siskot, meillä on vahva yhteys/side toisiimme:) ja se olisi jo todella outoa jos ei olisi, kun on asunut koko elämänsä samassa taloudessa.
      Siskon otan aina mukaan kaupungille kanssani,lenkille jos haluaa, sille tekee hyvää kotoa pois lähteminen, se on masentunut koska sillä ei oo kavereita ja oon ainoota nuortaseuraa sille, en todellakaan taho että siskoni on päivätpitkät neljänseinän sisällä vain sen takia että mä häpeisin sitä, tai pelkäisinm mitä kaverit sanoo!!

      tästä tuli pitkä teksti anteeks, mut kerroin vaan vähän lisää :) kiitos, kiitos ja kiitos tuesta, ja tekstistäsi vielä kerran :)
      Hyvää kesää, jatkoa sulle myös :)

    • angrygirlll97

      ja sanon enään vaan tän;
      sen lisäksi että siskoni on masentunut, ja surullinen aika usein, ja mua raastaa katsella sitä surullisena.
      niin saan vielä kaikenlisäksi kuulla, että "hyvä" ex-ystäväni on puhunut paskaa mun siskosta..


      Eikö se sonnan määrä vois riittää jo,eikö vois vaan antaa olla, ja antaa kaikkien kukkien kukkia, jopa KEHITYSVAMMAISTEN, ja vihaan niin tuota sanaa!!

      vaikka ois kehitysvammainen, se yksi sana ei riitä kuvaamaan kuka se ihminen on, kehitysvammaisia, niinkuin ihmisiä on eriluonteisia,erinäkösiä.. kaikilla on omat mieltymykset, inhokit ja tavoitteet,unelmat.. kehitysvammaiset ei ole muotista tehtyjä, kaikki on omia yksilöitään, aivan kuten muutkin ihmiset tällä maailmalla..

      • angrygirlll97

        niinkuin kaikkia ihmisiä*


    • 18+10

      Ihme vauhkoomista, se että sä rakastat siskoas on enempi maailmassa, kun monella muulla on ikinä elämässä.

      Miks muiden pitäis sitä rakastaa, anna niiden rakastaa omia ennakkoluuloja.
      Se että keuhkoot siitä ja rajotat toisten sanavapautta on musta loukkaavaa.

      Anna sinäkin kaikkien kukkien kukkia.

      Anyways terveistäki ihmisistä, sinustakin puhutaan pahaa jos laittaa näkökulma lasit päähän. Mut hei hyvää jatkoa.

      Itse en erityisemmin kehareista pidä ja toivon että heitä ei esimerkiksi televisiossa näytetä, mut loppupeleissä voin aina vaihtaa kanavaa et eipä se mua haittaa =)

    • eb

      sä oot kyllä oikeesti tosi fiksu, just oikee tapa ajatella noin! ihmisiä on myös kehitysvammaset, saman kohtelun ne ansaitsee kun muutkin :-)
      Hyvää jatkoa sulle ja sun siskolle!:)

    • angrygirlll97

      kuules sä 18 10,
      joo kyllä rakastan ja en pyydä muita rakastamaan siskoani vaan hyväksymään sellaisenaan, eikä välttämättä tarvi hyväksyä mutta voi edes ne mölyt pitää mahassaan, ja jos siihen ei pysty niin eikun suoraanpäin naamaa multa vaan kysymään siskostani, niin vastaan kyllä mutta en välttämättä mielelläni, jos kysymykset esitetään ivalliseen sävyyn :)
      mutta eipä oo uskaltanut, muutakuin seläntakana haukkua, ja mietiskellä keskenään siskoni elämää..


      mä en oo kenenkään sananvapautta rajottamassa, sanon ite oman mielipiteeni, ja muutkin saa sanoa omansa.
      vai sanotko että mä en sais sanoa mun oma mielipidettä, sillonhan sä yrität rajottaa mun sananvapautta? kuinka loukkaavaa..

      Annan kaikkien kukkien kukkia, mutta en hyväksy kaikkia, jotka toimivat mun mielestä väärin, annan niiden silti kukkia.. vaikka mun tekis mieli talloo pari kukkaa jalkoihini. :)

      Joo tiedän kyllä, kukaan ei säästy paskanpuhumiselta, mutta jos laittaa näkökulma lasit päähän, niin kyllä mutta kehitysvammaisia katsotaan oikein suurennuslasejen takaa, ja aina ennakkoluuloisina.

      ja aijaa, oliko toi mainittavan tärkeä asia oikeen lopuks kirjotettava? no ei oo mun ongelma, ainahan voin ohittaa ton kommentin silleen, etten muista sitä enään huomenna. :)

      eb

      en mä nyt tiedä tosi fiksusta, mutta kiitos! :))
      Hyvää jatkoa ja kesää myös sulle, ja kiitos vastauksesta :)

      • angrygirlll97

        ja piti lisätä että sananvapaus on kyllä kaikilla, mutta eikö sitä voisi käyttää oikein? ilmaisemalla itseään ja omia mielipiteitään avoimesti, ilman että loukkaa ketään.
        Ei tarvi seläntakana kuiskia.

        Eli siis saa sanoa sanottavansa, mutten tykkää siitä et seläntakana aletaan puhua paskaa!


      • 18+10
        angrygirlll97 kirjoitti:

        ja piti lisätä että sananvapaus on kyllä kaikilla, mutta eikö sitä voisi käyttää oikein? ilmaisemalla itseään ja omia mielipiteitään avoimesti, ilman että loukkaa ketään.
        Ei tarvi seläntakana kuiskia.

        Eli siis saa sanoa sanottavansa, mutten tykkää siitä et seläntakana aletaan puhua paskaa!

        musta seläntakana puhuminen on parempaa, ei pahota kenenkään mieltä =)


      • 1000+1000
        18+10 kirjoitti:

        musta seläntakana puhuminen on parempaa, ei pahota kenenkään mieltä =)

        Seläntakana puhuminen parempaa?. Voi vittu kaikea sitä saa lukea. Raukat ja säälittävät ihmiset ne seläntakana puhuu ja haukkuu. Kun ei uskallus riitä naamatusten sanoa niin puhutaan seläntakana ja näytellään niin kaveria kun tavataan.

        Mutta asioilla on jännä tapa selvitä ja vielä silläkin on tapana selvitä että kuka puhu ja mitä.


    • 6 + 8

      Ite kyllä pitäisin sinua outona, mutta pidän myös tärkeänä, monet ihmiset, kuten minä vain pilkkaan kehareita, mutta tuollaset on hyvä olla, jotka tukevat heitä.
      Toivottavasti saat kaverisi toisiin aatoksiin.

    • Pikku-.,-.,-.,sisko

      Ihanaa kun rakastat ja välität siskostasi niin paljon:) Tsemppiä kavereittesi kanssa:)

    • Zzzzzz

      Sä olet hyvä ihminen, älä ikinä muutu.

    • Ihaileva500

      Mahtia, hienoo! Oot kyl upee ihmine :D Mullaki on muutama kehitysvammane kamu, ja puolustan niit ain, jos muut kaverit haukkuu :) Ja kylhän ne lopettaa ;)

      • 1!D4

        oot upee ihminen!!! :D pidä tosta asenteestas kii ja pistä vaa välit poikki niihin jotka haukkuu sun siskoas!!! Oot vahva ihminen ja tiedän että siskosi on susta ylpee! :)


    • moimävaan

      miten sulla voi olla noin v*ttumainen kaveri !!???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe