Haluaisin sijaisvanhemmaksi, mutta en ole avio- tai avoliitossa. Onko sijaisvanhemmaksi alkaminen siis mahdollista myös minulle, vai etsitäänkö sijoitetuilla aina sijaisäitiä JA -isää?
Olen lukenut että myös "yksineläjät" voivat olla sijaisvanhempia, mutta olen kuitenkin kuullut vain sellaisista sijaisperheistä, joissa on isä ja äiti, molemmat.
Sijaisvanhemmaksi yksin?
2
178
Vastaukset
- amaliasijari
Käsitykseni mukaan myös yksinäiset voivat toimia sij.vanhempana ja että heitä myös olisi joukossa. Hakeudu Pride-koulutukseen, niin viimeistään siellä selviää, siis jo ennen koulutukseen pääsyä, onko mahdollista.
Ihmettelen, jos ei, koska parempi lapselle, että on edes yksi hyvä pysyvä hoitaja ja välittäjä, kuin esim. laitos. Lisäksi olisi se oma koti mihin mennä. - sijari
Kyllä sijaisvanhemmaksi voi ryhtyä myös yksin. Talvella oli Kotivinkki-lehdessä juttu naisesta joka oli ryhtynyt yksin sijaisvanhemmaksi ja itsekin tunnen pari naista jotka ovat jo vuosia olleet sijaisvanhempia vaikka heillä ei puolisoa olekaan. Joten rohkeasti yhteyttä sos.toimeen ja Pride-koulutukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85872
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52801- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253667Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,9636Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk57619- 53594