Ostin 5m pitkän hiilikuitu onkivavan ja huomasin vasta kotona, että vavan kärjessä ei olekkaan lenkkiä siiman kiinnitykseen.Vaan n.3cm. "sukka".
Osaako kukaan neuvoa kuinka ko. vapaan siima kiinnitetään oikeaoppisesta ?
Onko mahdollista, että puuttuu jokin osa?
Vavan myynyt liike ei osannut sanoa mitään.
Onkivapa ongelma
7
3072
Vastaukset
- onkija
Siimakiinnike varmaan puutuu. http://www.onkitukku.fi/siimakiinnike-siniharmaa-p-957.html
- Mii75vee
Siihen sukkaan tehdään iso solmu/kaksi ja siima kiinnitetään sen solmun ja vavan väliin. Itsellä ainakin kestänyt isotkin kalat.
- OnkimistaAloittava
Moi!
Mulla on taas sellainen ongelma, että onkivavan päähän tuleva pikakiinnike pitäisi saada vavan päähän jotenkin kiinni. Miten te olette ratkaisseet asian? - Eiollutnettiä
Muistan kuinka lapsena saaristossa joskus 50- 60- lukujen vaihteessa väsäsin ensimmäisiä omia kalavehkeitä, onkia ehkä ihan ekana, niin ei minulla siimojen tms. kiinnitysten kanssa ollut ongelmia. Mutta mitäs tuosta, nythän ihmiset osaavat jo Internetiäkin käyttää!
- OnkimistaAloittava
Netistä ei vaan millään löydy tietoa, millä liimalla tuo pienen pieni musta pikakiinnike liimataan tuohon hiilikuituvavan kärkeen. Ilmeisesti sitä tietoa ei löydy täältäkään...
- järkeehei
itsellä lähti virvelistä ko osa kävelemään, uusi motonetistä 1,50e muistaakseni ja vähän pikaepoksia..on vielä tänäkinpäivänä tiukasti kiinni.
- OnkimistaAloittava
Pikaepoksia siis. Kiitoksia vinkistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753