Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kissan yöllinen riehuminen & aggressiivisuus

Nettesick

Heippa!

Ajattelin kokeilla täältä, josko kellään olisi kokemusta. Itselläni on 2v. persialais-maatiaiskolli, joka kuitenkin on nyt pidemmän aikaa asustellut äitini luona työtilanteestani johtuen. Kissalla on pidemmän aikaa ollut tapana öisin riehua (raapia ovia ja maukua, repiä lattialistoja (?!) ja silloin tällöin hyökkäillä aggressiivisesti ihmisten jalkojen kimppuun. Kisu on leikattu ja hänellä on leikittäjiä kotona. Seinässä on feliway-feromonihaihdutin. Kaikki asunnon huoneet ovat öisin käytössä, joten kissaa ei voida laittaa rauhoittumaan esim. olkkariin.

Kellään veikkauksia, mistä tällainen käytös voisi johtua ja miten asiaa voisi helpottaa? Olisi kiva saada kisulle mielenrauha, samalla hoitajalle ja omistajallekin. :) kiitos!

5

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiitus__

      Minulla oli samanlainen tilanne aikoinaan kissani kanssa, kun oli ainoana kattina kodissani. Otin kisulle kaverin ja käytös rauhoittui heti ja nykyään neiti on oikea laiskimus :) Voisin veikkailla ihan seurankipeyttä, että josko leikitystä ei sitten olekaan tarpeeksi. Ja jos kissasi on leikkaamaton, leikkauskin voisi auttaa :)

      Toivottavasti herra rauhoittuu pian :)

    • NetteSixx

      Kiitos vinkeistä! Kisu on leikattu, mutta tosiaan, riehuu... kissakaverin ottaminen tuntuu hieman riskiltä, koska itselläni aika pieni kämppä tällä hetkellä, ja kun omistajuus kuitenkin on minun...hankalampi homma. Kiitos sinulle,!

      Lisää kokemuksia vain kehiin :)

      (ps. nimimerkki oli NetteSixx, hieman väärin puhelimen automaattinen tekstinsyöttö muutti otsikossa :D)

    • 1plus1plus2

      Voipi olla että ei tykkää muuttelusta, siis äitisi ja sinun kotisi välillä, Kannattaa myös antaa ruokaa enemmän illalla, ja päivällä vähemmän.

    • Wild Boy

      Tee kissasi kanssa pitkä kävely valjaissa (rauhallisissa maisemissa) joka ilta ennen nukkumaan menoa. Niin minä saan oman villin 2 -v. poikakissani suht rauhalliseksi öisin. Meinaa jo paluumatkalla joskus laittaa maaten : ).

    • NetteSixx

      Kiitoksia vinkeistä :)! Kisu ollut rauhallisemmin, liekö kausittaista tuo remuaminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe