Onko elämällä tosiaan mitään tarkoitusta kun kaikki tulee tekemään niitä tavallisia juttuja elämässä ja sitten kuollaan, miksi jatkaa elämää kun se on täynnä pettymyksiä ja murheita?
Varsinkin minulla, olen 17v poika, luonteeltani ujo, hiljainen ja syrjäänvetäytyvä.
En uskalla lähestyä tuntemattomia ihmisiä, puhumattakaan siitä että saisin sanaa suustani, minulla ei koskaan ollut ystävää ja harvoin kavereita, viimeiseen 4 vuoteen minulla ei ole ollut yhtään kaveria. Pari kertaa koko elämäni aikana olen ollut kaverin kanssa tekemisissä vapaa-aikanani, nekin tapaamiset on järjestenyt kaveri, eli en ole koskaan pyytänyt kaveria ulos. Tällä hetkellä minulla ei ole yhtään kaveria tai ketään ketä tapaisi kesällä eli todennäköisesti vietän koko kesäni taas yksin kotona koneella. Kaiken lisäksi äiti koko ajan valittaa että miksi olet vaan yksin kotona ja miksi sinulla ei ole kavereita, ja kun olen yrittänyt kertoa asioistani äitille niin hän rupeaa syyttelemään ja vähättelee ongelmiani. Koko ala-aste ikäni minua syrjittiin ja sain aina olla yksin. Sekään ei paljon auttanut että muut sisarukset aina kiusasivat minua pienenä ja isommat purkivat ongelmiaan minuun. Tulevaisuus pelottaa, minulle on diagnosoitu vakava masennus ja minulla on tosi huono itsetunto.
Kaikesta en jaksa kirjoittaa jotka on vähintään yhtä pahoja juttuja kuin yllä olevat mutta kysynkin nyt sinulta että mitä sinä tekisit minun tilassani ja onko antaa jotain vinkkejä miten pärjätä ja mitä tehdä?
Revitty sielu
7
109
Vastaukset
- Tsemppiääää
Menisin ulos nauttimaan elämästä ja hankkimaan kavereita. Ujoudesta pääsee eroon kyllä jos vain haluaa... Kerran täällä vain ollaan niin siitä pitää ottaa kaikki irti :D
- Liinukka123
Sinä olet fiksun oloinen nuorimies, mietit näitä asioita ja haluaisit saada apua.
Oletko hoidon piirissä, tuon masennuksen vuoksi? Tarkoitan, että käytkö juttelemassa jollekkin? Tai onko sinulle aloitettu lääkitystä?
Uskon, että olet herkkä persoona, johon on jäänyt lapsuuden aikana koetut traumat mieleen. Siksi suosittelisinkin sinulle, että juttelet jonkun ammattilaisen kanssa. Pääsisit käsittelemään menneisyyttäsi ja sitä, miten se tänä päivänä vaikuttaa elämääsi. Sitten pystyisit uudelleen rakentamaan omaa elämääsi, millaisen siitä haluatkaan. Vaikka olet ujo ja hiljainen, ei se tee sinusta yhtään sen huonompaa ihmistä kuin kukaan muukaan on. Se on osa sinun persoonaasi ja voit olla ylpeä siitä. Sinulla alkaa olemaan edessä elämäsi jännittävimmät vuodet, toivottavasti saat nauttia niistä. :) - 14+14
Alota harrastamaan jotain kivaa, urheilua tai partiota tai mitä vaan missä on ihmisiä. Älä ota paineita. Joku karaten tjsp alkeiskurssi voi lisätä kummasti fysiikan lisäksi itsetuntoa.
Olen itse ollut ujo ja vakavasti masentunut, mutta voin sanoa, että kannattaa jutella asioita ekana ulkopuolisten kanssa jos vanhemmat ei kuuntele ja ruveta miettimään samaan aikaan positiivisia asioita omasta elämästä. Minulla on tähän ikään mennessä ollut kavereita ja jotkut niistä on vain hylännyt mutta jos kavereita on niin niihin kannattaa ottaa myös itse yhteyttä. Ihmisille vain reippaasti puhumaan, niin kyllä niitä kavereita kummasti saa. Olen myös itse ollut koulukiusattu koko ala-asteen ja myös Ammattikoulussa, mutta niistä ei vaan kannata välittää jotka vain haluaa tuottaa muille pahanmielen, niillä on vaan itsellään ongelmia jne.. Tsemppiä. :)
- osososososos12324
missä päin asut? :)
- asfdaa
Itse olen pyöritellyt myös noita kysymyksiä meidän olemassaolosta ja siitä miten turhaa kaikki loppujen lopuksi on jo jonkin aikaa.
Vastausta en ole saanut, mutta mä oon tullut siihen tulokseen että mä elän omaa elämää, täysillä. En jaksa välittää virheistä, koska aina voi korjata ne jotenkin, ja jos ei voi, niin sitten pitää vain kestää.
Kavereita minulla on pari, kaksi sellaista joiden kanssa vietän vapaa-ajallanikin aikaa. Oikeastaan olen suurimman osan ajastani silti yksikseni, mutta en voi sanoa itseäni miksikään erakoksi tai muuksi.
Joskus vaan kyllä tuntuu että mun pitäisi saada enemmän itseni kaltaisia kavereita, koska nää pari kaveria on vähän semmosia että ne rajottaa mun elämää jotenkin.. Tarkoitan että joskus suunnitelmat menee ihan päin helvettiä kun joku kaveri lyö jarrut pohjaan tai jos niitä ei kiinnosta.
Mä nyt käväsen muutamilla festareilla kesällä, ja olen vakaasti päättänyt hommata edes yhden uuden kaverin.
Ja tuo sun masennus, oletko sä saanut apua siihen? Itselläni oli lievä masennus joka meni itsekseen ohi, mutta oireita on edelleen, välillä tulee toivottomuuden tunnetta ja muuta. Tuolloin huonoina aikoina olin aiika kyyninen kaikkien asioiden suhteen, mikään ei oikein kiinnostanut jne.
Mutta puhuminen voisi olla loistava keino, ei tarvitsisi kantaa kaikkea yksin, muuta neuvoa ei ainakaan masennuksen suhteen voi antaa. Kuulostaa tylsältä ja näin, mutta kannattaa myös harkita jonkin harrastuksen aloittamista. Ja käväise ihmeessä vaikka festareilla, kyllä sieltä jotain porukkaa löytyy, kysy jotain kaveria mukaan kenen kanssa olet ollut hyvä kaveri joskus!- kokemusta on
Tuota olemisen merkityksettömyys & tarkoituksettommuus-juttua olen itsekin miettinyt, ja hyväksyn vastauksen: elämä on sattuman kauppaa, karu totuus kestä se. Päädyin mietiskeltyäni muokkaamaan suunnitelmiani sellaisiksi, että kyseessä ovat asiat jotka ovat lähellä sydäntäni, kuten muiden auttaminen. Mitä mieltä on riistää henkensä, jos joku köyhä pieni lapsi afrikasta yrittää kynsin hampain pitää kiinni omastaan? Eikö olisi parempi auttaa tuota lasta säilymään hengissä, kun se kerran on niin tärkeää hänelle, vaikkei omalla hengelläsi olisi sinulle mitään arvoa, sillä siitä hyötyvät kaikki: avuntarpeinen pikkuinen, muut joita hän saattaa vielä auttaa sekä sinä, joka olet saanut sisältöä elämääsi sekä olet äkkiä jollekkin korvaamattoman tärkeä.
Tuo oli minun ratkaisuni, etsi sinä omasi. Kavereiden, jotka auttavat jaksamaan, löytäminen on oikeasti tärkeää. Harrastukset todella auttavat, ne sitovat sinut johonkin ja kavereita tulee kuin itsestään :D ja kannattaa ehdottomasti mennä ulos, jo heti tänään. Tiedä vaikka kuka tulisi vastaan puistokävelyllä (:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915906
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754