Kiireellisestä sijoituksesta

kiitos vastauksista

kuinka monta lapsen kiireellistä sijoitusta tehdään jotta lapsi ei voi enää palata kotiin? Onko mitään mahdollisuuksia että kolmannen kiireellisen sijoituksen jälkeen lapsi voisi palata äitinsä luo? Kyseessä alkoholiongelma.

8

154

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täsmennä.
      • kv.

Yksinhuoltajaäidillä.

• Huolehdi lapsista.
        kv. kirjoitti:

Yksinhuoltajaäidillä.

Lastensuojlijat ottavat lapset herkästi huostaan päihdeäideiltä.

Mielestäni lasten kannalta olisi parempi, jos aäiti, tai päihdeongelmaiset vanhemmat saisivat mieluimmin apua ja tukea.

Tositarina Tuhkimo.

Ohjelma esitettiin TV1:ssä.

Hoitokoti Tuhkimo on päihdeongelmaisten naisten kuntoutuslaitos.

Lue lisää hoitokoti Tuhkimosta, sekä keskusteluita ohjelmasta.

http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/dokumentit/tosi-tarina-tuhkimo
        ----------

• Huh huh.

Apua ja tukea voi aina antaa, muttei siitä ole apua, jollei alkoholisti itse HALUA apua. Tämä koettu meillä. Mieheni on alkoholisti, minä en. Oli pakko erota, että sain pitää lapset. Meille tukitoimia kyllä tarjottiin, ja mies ne otti vastaan, muttei oikeasti HALUNNUT apua. Palasi aina lopulta ryyppäämään. Meillä parempi näin. Jos vanhempi oikeasti haluaa apua, niin hyvä. Jos ei, niin lapsi huostaan. Mieluummin olisin omat lapseni antanut vaikka sijaisperheeseen kuin mieheni haltuun siinä tilanteessa. Onneksi sain pitää lapseni - ihana sossu ymmärsi, että vaikka olin pitkään alkoholistin tossun alla, en itse ollut alkoholisti. Sain tarvitsemaani tukea.

Kiitos vielä sinulle, K., vaikket tätä palstaa varmaan luekaan. Pelastit perheemme.

• yx bio-äiti

Onko tää tosijuttu vai trolli?

Palstoilla liikkuu hyvin, hyvin paljon biovanhempiin sairasta vihaa purkavia häiriintyneitä ihmisiä, jotka ovat huutaneet vuosien ajan mm. tästä aiheesta, että lapsia "pompotellaan päihdevanhempien toiveiden mukaisesti".

Ihan kuin vanhempien toiveilla olisi lastensuojelussa mitään merkitystä...

Lain mukaan jokaiselle päihdevanhemmalle olisi tarjottava OIKEAA päihdekuntoutusta, siis ei vain katkaisua. Jos kuntoutusta tarjotaan ja vanhempi kieltäytyy siitä, on lapsen parempi olla huostaanotettuna.

Ei yhdenkään lapsen etujen mukaista ole pomppia kotiin ja takaisin sijoitukseen aina sen mukaan, kiinnostaako vanhempia selvä elämä vai ei.

Jos siis aloitus on ihan tosielämästä, niin valitse joko 1) lapset tai 2) päihteet.
      Selkeä joko tai, molempia et voi saada.

• Kouvolassa

huostataan lapsi ilman mitään päihde ongelmia yms vaan huostaan oton perusteeksi täällä käy ihan lapsen ja äidin tapaamiset kun lapsi asuu isällään ja sossujen sairaat mielikuvat äidistä jotka ovat sossujen omia harhakuvitelmia ja epäilyjä. Näin meillä täällä Kouvolassa toimii lastensuojelu. Päihteitten yms käyttäjät saa pitää lapsensa ja sosiaalipuoli vain hyssyttelee.Tässä tapauksessa itse Johtava sossu kirjoittelli huosta hakemukseenkin täysiä perättömiä, eli äiti tekisi jotain lapsilleen, tarkoittaen kaltoinkohtelua. Kouvolan lastensuojelulla on puurot ja vellit täysin sekaisin.

• TROLLI on

Jos vanhemmalla on OIKEASTI päihdeongelma, lapset luvataan välittömästi sijareille lopulliseen huostaan, eikä siitä edes neuvotella. Ei lapsia ole enää pariin vuosikymmeneen pompoteltu kodin ja huostan väliä, mikä tietty oikein onkin. Eli ne harvat oikeasti vanhempien päihteiden takia huostatut ovat kyllä huostassa ja pysyvätkin siellä.

TROLLI ALOITUS, poiki varmaan tuo vanhempien oikeuksia käsittelevä ketju tällaisen.

Turha ap:n selittää, että "ei ole trolli", ei mene läpi täällä enää mikä tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4446
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3303
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1113
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1036
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      12
      1033
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe