Visa on arrival

Viisumiton

Alle kuukauden matkalle saa kai nykyisin saapumislentokentältä viisumin.
Minkalaisia kokemuksia teillä on? Joutuuko jonottamaan kauemmin kuin ne , joilla on passissa viisumi?

9

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakkaspakolainen

      Sen verran on, että kerran olen ko.tempun tehnyt.

      Aikaa menee enemmän, kuin jos passissa on viisumi valmiina.
      Tämä johtuu siitä, että joudut tod.näk. ekaks jonottamaan muiden seassa(n. 10-30min.) päästäksesi tekemisiin virkailijan kanssa.
      Sen jälkeen sut osoitetaan toiselle virkailijalle, sit täyttelet lomakkeet.
      Sen jälkeen kun lomakkeet täytetty, on täysin virkailijasta kiinni kauanko homma tästä eteenpäin kestää.
      Jos hänellä hyvä päivä, etkä onnistu häntä hermostuttamaan, saattaa homma olla tunnissa valmis. Sisältää ko. virkailjan tekemät kyselyt, eri toimistoissa käymistä ja viisumin maksamisen (tietty jos/kun ei oo rupioita mukana myös rahan vaihto, et maksu onnistuu, vieras valuutta tai luottokortit ei kelvannu).
      Näin mulla meni, mutta oon kuullu et olis vieny useita tunteja (jopa).
      Mun kokemus, siis Mumbain kentältä.

      Jotta jos vaan mahdollista, niin hanki viisumi jo ennen lähtöä, niin on helpompaa.

    • Tervetuloa Intiaan!

      Hgin lähetystön sivuilta printatut ja valmiiksi täytetyt lomakkeet eivät kelvanneet, vaan piti kenttällä täyttää uudet. Rupioita kannattaa ehdototmasti vaihtaa valmiiksi viisumimaksua varten, sillä Delhissä rahanvaihtotiski on immigrationin jälkeen ja sitten pitää lähettää joku virkailijoista vaihtamaan rahaa viisumimaksua varten. Aikaa meni tunti, mutta niinhän sitä menee, vaikka Suomessakin jättäisi viisumihakemuksen. Kannattaa myös muistaa, että visa on arrival-viisumia ei voi maassa ollessaan pidentää (jos on esim. hätätapaus) toisin kuin tavallista turistiviisumia.

    • Intian matkaajat

      Intiasta ei ole henk.koht. kokemuksia saapumislentokentältä viisumin hankkimisesta, omat kokemukset muualta ja niistä viisastuneena en suosittele ko. toimenpidettä. Lisäksi kerran Mumbain lentokentällä satuimme juttusile tälläisen seurueen kanssa, jotka olivat hankkineet viisumit lentokentältä, olivat ensimmäistä ja viimeistä kertaa Intiassa matkalla (olivat olleet Goalla).
      Koko viisumiselkkaus oli pilannut matkan heiltä, aikaa oli mennyt ja jatkoyhteydet eivät sitten pelittäneet jne. Lisäksi heille oli myönnetty aika lyhyet viisumit, joten jos jotain poikkeavaa olisi tapahtunut matkan aikana, olisi tullut taas ongelmia.
      Vaikka viisumin hankinta täällä Suomessa jo etukäteen on hieman muuttunut, on se mielestäni kuitenkin niin vaivatonta ja nopeaa, että en ihan hevin viisumia lähtisi lentokentältä hankkimaan, kun tietää Intian byrokratiaa. Vaikka lentokentällä perheemme onkin päässyt suhteellisen vähällä maahantulomuodollisuuksista, aina on ollut jotakin selvitettävää, kauhistuttaa ajatuskin helteessä jonottamisesta kenties tuntitolkulla.

    • Viisumiton

      Onko kenelläkään lähiaikaisia kokemuksia? Sen kyllä tiedän, että silloin aluksi kun se visa on arrival tuli, oli töppäilyä ja odotusta, mutta haluaisin tietäâ , onko parannusta.
      Visa on arrival on voimassa kuukauden niinkuin normaali viisumikin,.Ei kai kukaan nyt ano 3:n kuukauden viisumia ihan sitä varten, että "jos tulee hätätilanne"????

      • Intian matkaajat

        Voithan kokeilla tuon viisumin hankkimisen lentokentältä Intiasta, niin sitten tiedät miten homma toimii. Kokemus on kyllä tosiaan ainakin minulle osoittanut, että en lähde hankkimaan viisumia mistään lentokentältä, vaan hankin sen etukäteen, jos vaan on mahdollista.
        Intiassa käynneet tietää kyllä miten käytäntö vaihtelee ja on ihan virkailijastakin/virkamiehestä kiinni, miten homma toimii. Eli, jos nyt menen kehumaan, että viisumin saa lentokentältä todella sujuvasti, voit joutuakin odottamaan sitä monta tuntia. Intiassa moni asia onnistuu tai sitten onnistuu, mutta hyvin pitkän kaavan mukaan ja virkamiehet tulevat vielä kotiinkin...
        Sitten tuo viisumin pituus, kyllä minä ainakin ajattelen sitä, ettei kaikki menekään ihan putkeen ja siksi viisumissa pitää olla reilusti pelivaraa, enkä ota kertaviisumia ihan vähällä mihinkään maahan (tästä olisi hupaisa tarina, kuinka kerran kertaviisumini tärvääntyi 2 metriä ennen rajapuomia). Jopa 3 kuukautta on jossakin tapauksessa lyhyt aika viisumille.
        Vaikka matkamme Intiaan ovatkin menneet suhteellisen hyvin, on pieniä viivästyksiäkin tullut, mm. lentokonetta rikki ja lentojen täyteen myyntiä. Sinänsä harmittomia juttuja, mutta lyhyt viisumi aiheuttaa vain turhaa stressiä, jos yhtään pelivaraa ei ole.
        Vaikka täällä on ihmetelty nykyistä viisumin hankintaa Herttoniemestä, on se kuitenkin niin helppoa ja nopeaa, vaikka rahastuksen maku tulee siitäkin. Tavallisen viisumin saa tosi nopeasti, ei juuri kannata ottaa pikana.


    • Himachal

      "Normaali" turistiviisumi minkä jos anoo Suomesta, on voimassa kuusi kuukautta alkaen myöntämis päivästä riippumatta matkan kestosta. Tämä siis lyhin kestoltaan etukäteen anottavista viisumeista.

      • Viisumiton

        Ai enpäs huomannutkaan ,että nykyisin pituus on 6 kk, muistan kun se joskus ennenvanhaan oli vaan 1 kk.Intiassa olen viimeksi reissannut vuosittain 80-90 luvuilla, virkailijat täyttivät lomakkeet käsin-siinä sitä aikaa vasta menikin.
        Loppujen lopuksi otan sen on arrival, kuukauden visa riittää minulle.
        Oh no, viisumin "lyhyys" ei ole meikäläiselle mikään stressin aihe!


      • Kyllä sitä stressiä
        Viisumiton kirjoitti:

        Ai enpäs huomannutkaan ,että nykyisin pituus on 6 kk, muistan kun se joskus ennenvanhaan oli vaan 1 kk.Intiassa olen viimeksi reissannut vuosittain 80-90 luvuilla, virkailijat täyttivät lomakkeet käsin-siinä sitä aikaa vasta menikin.
        Loppujen lopuksi otan sen on arrival, kuukauden visa riittää minulle.
        Oh no, viisumin "lyhyys" ei ole meikäläiselle mikään stressin aihe!

        ..alkaa pukkaamaan lyhyellä viisumilla, kun joutuu kolmeksi viikoksi sairaalaan tippaletkuihin, eikä mitään mahkuja lähteä kotimaahan. Intia loistomaa matkustaa ja sairaanhoito pelaa!


      • Sivusta seurannut
        Kyllä sitä stressiä kirjoitti:

        ..alkaa pukkaamaan lyhyellä viisumilla, kun joutuu kolmeksi viikoksi sairaalaan tippaletkuihin, eikä mitään mahkuja lähteä kotimaahan. Intia loistomaa matkustaa ja sairaanhoito pelaa!

        Meinaatko, etteivät päästä pois vai :D
        Järjenkäyttö ei ole kielletty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe