Toyotan VVT-i -moottorit omassa luokassaan

Auris VVT-i 2.0

Tehokkaampia, taloudellisempia ja vähäpäästöisempiä, suorastaan selkeällä marginaalilla "moottoriteknologian edelläkävijän" (hah) vastaavankokoisiin. Ja luotettavuus on myös VVT-i:ssä parempi.

27

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh...

      saisivat käydä hailhitlerinmaalta katsomas japaninpoilta mallia miten tehdään moottori johon ei tarvi lisätä oljyä joka 1000 km välein.

    • Totuus esiin
      • Engine of the year

        http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

        En tiedä tämänvuotisesta. Mutta näyttäisi esim. Hondalla olevan S2000:n moottori F20C voittanut 4 kertaa putkeen. Vastaavaa ei ole BMW:ltä nähty. Lisäksi Hondan IMA on voittanut 6 kertaa putkeen vuosina 2000-2006.

        Myönnettäköön, että Bemari on pärjännyt hyvin kun on kokonaisuudessaan 55 palkintoa. Honda onkin sitten seuraavana 22:lla palkinnolla. Kolmen kärjessä on 2 japanilaista.

        Öljyn syöminen ei välttämättä ole huono asia laisinkaan. Mitä minä olen konehuoneisiin katsonut, niin yleensä bemareissa on öljyroiskeita pitkin konehuoneita. Oma 201hv bensacivic syö öljyä 0,5-1,0 litraa öljynvaihtovälillä (10 000km). Vuotoja ei ole vaan eiköhän tuo öljy mene ihan sinne minne kuuluukin, voiteluun. Vähänkään tehokkaammat moottorit syövät aina öljyä. Enemmän minä olisin huolissaan, jos öljyä ei kuluisi yhtään tai sen pinta nousisi.


      • Civikkiö
        Engine of the year kirjoitti:

        http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

        En tiedä tämänvuotisesta. Mutta näyttäisi esim. Hondalla olevan S2000:n moottori F20C voittanut 4 kertaa putkeen. Vastaavaa ei ole BMW:ltä nähty. Lisäksi Hondan IMA on voittanut 6 kertaa putkeen vuosina 2000-2006.

        Myönnettäköön, että Bemari on pärjännyt hyvin kun on kokonaisuudessaan 55 palkintoa. Honda onkin sitten seuraavana 22:lla palkinnolla. Kolmen kärjessä on 2 japanilaista.

        Öljyn syöminen ei välttämättä ole huono asia laisinkaan. Mitä minä olen konehuoneisiin katsonut, niin yleensä bemareissa on öljyroiskeita pitkin konehuoneita. Oma 201hv bensacivic syö öljyä 0,5-1,0 litraa öljynvaihtovälillä (10 000km). Vuotoja ei ole vaan eiköhän tuo öljy mene ihan sinne minne kuuluukin, voiteluun. Vähänkään tehokkaammat moottorit syövät aina öljyä. Enemmän minä olisin huolissaan, jos öljyä ei kuluisi yhtään tai sen pinta nousisi.

        Viimeksi kun oli tyosuhdetojota lainassa muutaman viikon niin tonnin välein sai lisäyttää 1,5l öljyä.

        Meno oli kuin Audin A6:ssa, nimittäin öljyn.

        Miltä muuten tuntuu tuollainen civikin vieteri ajaa, kieroskone, pieni vääntö ja -alue?
        Nykiikö kivasti? Tuntuuko että menis kovaakin kun alusta ei ole ajan tasalla ja tehopiikki on terävä?


      • Häränpaskantutkija
        Civikkiö kirjoitti:

        Viimeksi kun oli tyosuhdetojota lainassa muutaman viikon niin tonnin välein sai lisäyttää 1,5l öljyä.

        Meno oli kuin Audin A6:ssa, nimittäin öljyn.

        Miltä muuten tuntuu tuollainen civikin vieteri ajaa, kieroskone, pieni vääntö ja -alue?
        Nykiikö kivasti? Tuntuuko että menis kovaakin kun alusta ei ole ajan tasalla ja tehopiikki on terävä?

        Ja moottori oli???


      • Type ärrä
        Civikkiö kirjoitti:

        Viimeksi kun oli tyosuhdetojota lainassa muutaman viikon niin tonnin välein sai lisäyttää 1,5l öljyä.

        Meno oli kuin Audin A6:ssa, nimittäin öljyn.

        Miltä muuten tuntuu tuollainen civikin vieteri ajaa, kieroskone, pieni vääntö ja -alue?
        Nykiikö kivasti? Tuntuuko että menis kovaakin kun alusta ei ole ajan tasalla ja tehopiikki on terävä?

        Tuon Type-R:n ajaminen voi olla hyvinkin monipuolista. Vieteriksi en kyllä kutsuisi autoa. Vääntökäyrä on uudemmassa Type-R:ssä suhteellisen laaja, joten kyllä se alakierroksillakin liikahtaa. Enemmälti alkaa sitten tapahtua 5400rpm jälkeen, kun moottori vaihtaa nokkia.

        Alusta on normaaliin ajoon kovahko ja varsinkin moottoritien heitot huomaa. Rata-ajoon orggis-typerän alusta on melko lötkö, mutta kannattaa lukea reportaasit tästä FN2 Type R:stä. Golfiin ja Leoniin vertailtaessa alusta on kuitenkin eniten valmis alusta rata-ajoon. Virityspotentiaalia ei ehkä ole turbovehkeisiin verrattuna niin paljon, mutta varsin pienillä muutoksilla saadaan kuitenkin 2.0 litraisesta vapaastihengittävästä melko paljon irti (putkisto, imusarja, imuputki, moottorinohjaus = 220-230hp).

        Bemarilla ei oikeestaan suoraa kilpailijaa ole joten vertailua on vaikea suorittaa.


      • kadsha
        Type ärrä kirjoitti:

        Tuon Type-R:n ajaminen voi olla hyvinkin monipuolista. Vieteriksi en kyllä kutsuisi autoa. Vääntökäyrä on uudemmassa Type-R:ssä suhteellisen laaja, joten kyllä se alakierroksillakin liikahtaa. Enemmälti alkaa sitten tapahtua 5400rpm jälkeen, kun moottori vaihtaa nokkia.

        Alusta on normaaliin ajoon kovahko ja varsinkin moottoritien heitot huomaa. Rata-ajoon orggis-typerän alusta on melko lötkö, mutta kannattaa lukea reportaasit tästä FN2 Type R:stä. Golfiin ja Leoniin vertailtaessa alusta on kuitenkin eniten valmis alusta rata-ajoon. Virityspotentiaalia ei ehkä ole turbovehkeisiin verrattuna niin paljon, mutta varsin pienillä muutoksilla saadaan kuitenkin 2.0 litraisesta vapaastihengittävästä melko paljon irti (putkisto, imusarja, imuputki, moottorinohjaus = 220-230hp).

        Bemarilla ei oikeestaan suoraa kilpailijaa ole joten vertailua on vaikea suorittaa.

        Ei tietenkään voi suorittaa. Parempi vain verrata noihin golfeihin ja leoneihin, ovat enemmän samalla hiekkalaatikolla.


      • Kuinka vaan

        Niin tuossahan palkittiin vaan teknisistä innovaatioista. Ainakin nuo TSI moottorit eivät kyllä kestävyydestä palkintoa ansaitsisi jos sellainen jaettaisiin...


    • Periskooppi

      Mielenkiintoista miten nuo Toyotan omistajat kuvittelevat japanilaisten hallitsevan automarkkinoita ylivoimaisella laadulla ja teknisellä etumatkalla.

      Mistä tuo illuusio on peräisin taitavat olla aivopestyjä kun eivät tajua että se mikä joskus on japanissa tehty, nykylaatu ei ole enään yhtä kestävää.

      Toyotan valmistuksen monikansallistumisen jälkeen muuttui auton virheettömyys.
      Autossa heikoin lenkki on kun alihankkijana voi olla useita eri valmistajia.

      • Totta.

        Ei kai se nyt mikään ihme ole, jos tojonkin laatu on lähteny alamäkeen kun valmistusta siirretty japanista eurooppaan. Sama ongelma muillakin japseilla.


    • meego89

      Joo, tojotakin ostaa jatkossa diiselmoottorinsa bemarilta. Ymmärrettävää kun eivät its ekykene edes kopioimaan, niin parempi tehdä yhteistyötä.

      • 112233

        Kysymys on patenteista ja tuotekehityskustannuksista.
        Mistä ihmeestä noin lapsellisia velikultia aina tulee jotka ei ymmärrä mitään siitä miten maailma pyörii ja miten autoja tai mitä tahansa muuta teknista tuotetta tehdään.


      • mmego89
        112233 kirjoitti:

        Kysymys on patenteista ja tuotekehityskustannuksista.
        Mistä ihmeestä noin lapsellisia velikultia aina tulee jotka ei ymmärrä mitään siitä miten maailma pyörii ja miten autoja tai mitä tahansa muuta teknista tuotetta tehdään.

        Aivan. Tojotalta puuttuu keksinnöt ja tuotekehitys ei ole ajan tasalla, joten kustannukset kiipeäisivät mahdottomiksi.

        Mitä kohtaa sinä et ymmärrä?


      • OpetinIsäsNaimaan

        Sä tiät poika yhtä paljo autoista, autojen anatomiasta ja metalliteollisuuden kehityskuluista ku minä pleikkareista. Parempi ku menisit johonkin muualle esittämään lapsellisia teorioitasi.


      • TYOOPPÖLÖ

        Totta et saksalaiset kestävyydessä 1940 luvulla ,etenkinVW tehty kaikista ROMUOSISTA ,LISÄKSI VIELÄ MUKA VÄHÄNKULUTTAVA MOOTTORI,PAITSI ÖLJYÄ SYÖ KUIN MOSSE!!!!!!!!!!


    • Häränpaskantutkija

      Aurista ei koskaan ole saanutkaan tuon kokoisella moottorilla, todennäköisesti jonkun Volkswagen-konsernin urpon yritys luoda eripuraa "perustelluilla merkeillä" ajavien välille. Heillä itsellään ei oikein ole ollut viimeaikoina muuta keskusteltavaa kuin kuinka kauan DSG tai TSI kesti, kuinka kondensiovesi ongelmasta selvitään jne, jokunen onnekas on saattanut välillä käydä kertomassa ettei mitään ongelmia.

    • kldväklds

      Olipa taas hieno provo. Tojon muovimoottorit häviää reilusti joka osa-alueella vertaa niitä sitten uusiin bemarin turbonelikkoihin tai vanhempiin vapareihin. Ja nythän puhutaan max. 2litraisista koneista. Kyseisen segmentin koneet ovat bmw:n hinnat alkaen perusmoottoreita kun taas tojon "tuotekehitys" on panostanut eniten juuri näihin pikkumoottoreihin kun eihän noissa muovituulipussimassaautoissa ole kuin noita mopon moottoreita. Eli eihän näitä japsivalmistajia voi edes verrata kun bemun pääpaino kuitenkin isoissa tehokkaissa moottoreissa.

      • Niii_

        Suuret ja "tehokkaat" moottorit ovat vanhanaikaista tekniikkaa kuten takavetokin. Juuri tämän takia Baijerissa oli halua yhteistyöhön tojon kanssa ja sitä kautta tulla 2010-luvulle. Ehkä tullaan vielä näkemään jossain vaiheessa tuo 1,5 litrainen 3-sylinterinen kone 5-sarjassa.


    • turhaa pyristellä

      kyllä se on faktaa että toyotan moottorit on tehokkaimmat ja edidtyksellisemmät mitä on koskaan tehty ja siinä ei mitkään baijerin seisojat mahda mitään

    • autoilija

      Ja pointti oli? Kaiketi siirryn ajamaan harmaavarpusta...

      • gfsdgfsd

        Pointti oli että sellainen kirjoitti provon joka ei edes tunne Toyotan mallistoa(todennäköisesti volkkariville), kahden litran Aurista ei ole olemassakaan ...ja sinä menit provoon, siinäpä ne tärkeimmät


      • rohkeutta.

        Tilaa autosi vaikka kirkkaanpunaisena tai jossain muussa iloisemmassa värissä, kukaan ei tule puhumaan mitään harmaavarpusista.


    • BMW-maisteri (FM)

      PAinukaa NYTR SAATANAN TOJOTAHOMOT BVITTUUN KUYNMNON AUTOJEN PALSATALTA MENKÄÄ VITUTT KOTIO ÄIDIN HELMOIUHIN OITEKEEN M'Ä KYYKYTRÄN MUN BEMARILLA JOKA VITUN POROLLAAN JA ANJOVIKMSNE!!!!

      • huh tässäpä

        on hurja poika, todellinen esikuva pemaristi hihhuleille. Vielä ihmetellään miksi pemaripojat on jatkuvasti liikenteessä päämärkänä =).


    • Jälkeenjäänyttojo

      Esimerkki toyotan hienosta teknologiasta on 180g päästöinen 200hv bensakone GT86:ssa. Tuo pieni ja kevyt auto suoriutuu toyotan mielestä "urheilullisesti" 0-100kmh n.8sekunnissa. Voi hyvää päivää mitä tekniikkaa tojo käyttää:))) nykydieselit vähäpäästösempiä ja nopeempia. Tai vaikka volvon 2.0 litran turbo bensa 245hv vakiona ja 137g päästöt. Siinä vähän esimerkkiä tojolle tehosta ja taloudellisuudesta.

      • tojotaonkuraa

        On muuten subarun kone siinä. Hondan K20 on paras japski kone. Euro koneista en mene sanomaan mitään.


    • Ovat todella omassa luokassaan. Jossain Ö-luokassa, nimittäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7455
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5394
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      257
      4605
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4505
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3257
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2685
    7. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2358
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2323
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2322
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe