Alaston mallia taidekuville. Kritiikkiä. Palkkatyötä taidealalta

Julius Granström

www.julius.fi löytyy omia töitä.

Etsin alastonmalleja naisista ja miehistä. Valokuvaan ja maalaan valokuvista ja muokkaan valokuvia digitaalisesti. Helsingissä tai pk-seudulla.

Kritiikkiä saa vapaasti antaa. Ei tarvitse olla niin sanotusti hienotunteinen - en ole herkkä kritiikille. Saa antaa myös ideoita taideteoksille tai muita ohjeita. Mitä olisi paras mahdollinen taide?

Olen kiinnostunut mistä vain taidealan työstä josta voisin saada palkkaa. Tiedän että taidealalla on vähän palkkatyötä (ei työvoimatoimiston/kelan tukemaa) aloittelijoille.
Kaiken lainen vähänkään taiteeseen kiinnostava työ kiinnostaa jossa palkkaus on ok.
esim. galleria, taiteilijan apulainen, mainostoimisto jne. mitä vain säännöllistä.

15

3189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+12

      Jaaha, taitaa olla tämän koijari Juha Granströmin sukulaisia. Mies, joka oli toimitusjohtaja, mutta ei osannut edes kirjoittaa ja johon kukaan ei edes firman sisällä luottanut.

      • Julius Granström

        Joo olen sukulaisia, ja olen kuullut että oli huonoja henkilökemioita - mutta tarinoillahan on aina kaksi puolta - enempää en kommentoi asiaa kun en asiasta mitään tiedä, eikä minulle kuulu.

        Alastonmalleille en voi maksaa (raha) palkkaa. Valokuvat ja valokuvat maalauksista saa malli halutessaan. Tärkeä info unohtui kertoa.


    • malli_ja_taiteilija

      Julius, ei millään pahalla, mutta miksi joku suostuisi alastonmalliksi ilman palkkaa? Onko joku tuntematon joskus suostunut ilmaiseksi? Ymmärrän kyllä, että sinulla ei ehkä ole varaa maksaa palkkaa (taiteilija minäkin), mutta esim. työväenopistoon voi mennä piirtämään mallia. Toivomiaan asentojakin voi pyytää.

      Muussa tapauksessa taidemallien palkat n. 20 e tunti eli jos otat vaikka kuvia, niin siinähän jo saa aika monta tuossa ajassa jos joku tunniksi suostuisi tulemaan. Ja croquesieja tietenkin myös.

      Tsemppiä anyway!

      • Jassumassu

        Valokuvauksen tilanne on hieman erilainen palkkioiden suhteen. Monelta kuvaamolta ja kuvaajalta voi tilata alastonkuvauksen esim. huomenlahjaksi, ja se on tilattavissa oleva työ. Mallit ovat myös valokuvaajien yksi merkittävä ostajakunta, joten olisi hieman erikoista maksaa palkkio. Kuvaajien välineet eivät tunnetusti ole halpoja. Alan piireissä ilmaiseksi kuvaajia pidetään lähinnä tirkistelijöinä.
        Taidemaalaus puolella palkkio tilanne on hyvin erilainen ja taideteollisen ilmoitustaululla on paljon tarjolla malleja maalareille.


      • Julius Granström
        Jassumassu kirjoitti:

        Valokuvauksen tilanne on hieman erilainen palkkioiden suhteen. Monelta kuvaamolta ja kuvaajalta voi tilata alastonkuvauksen esim. huomenlahjaksi, ja se on tilattavissa oleva työ. Mallit ovat myös valokuvaajien yksi merkittävä ostajakunta, joten olisi hieman erikoista maksaa palkkio. Kuvaajien välineet eivät tunnetusti ole halpoja. Alan piireissä ilmaiseksi kuvaajia pidetään lähinnä tirkistelijöinä.
        Taidemaalaus puolella palkkio tilanne on hyvin erilainen ja taideteollisen ilmoitustaululla on paljon tarjolla malleja maalareille.

        En ole alan piireissä, niin en oikeastaan välitä mitä siellä ajatellaan paitsi jos ajatuksista on minulle jotain hyötyä. Jo se että olen nuori ei julkkis taiteilija ja viellä sen lisäksi että teen eroottista ja välillä poliiittista taidetta sulkee minuta ainakin toistaiseksi mainstream taiteilija- ja valokuvaaja piireistä tehokkaasti. Rahaa ja uutta osaamista tarvitsen eniten ja olen heti kiinnostunut piireistä joista niitä saa.

        Minulla ei ole varaa maksaa palkkaa ikävä kyllä malleille, nyt. En halua ottaa rahaa malleiltakaan koska en tee tilaus töitä vaan otan kuvia mitkä veisivät omaa taidettani eteenpäin. En ole tilaus töitäkään vastaan jos se tyydyttää molempia osapuolia - vaikka ala Warhol.

        Eli näillä eväillä etsin malleja ja olen löytänytkin alustavasti kiinnostuneita. Ja syksystä pitäisi olla tila kuvaukseen Helsingissä. Pitäisi vaan malttaa säästää rahaa studiokuvaus vehkeisiin että saa aikanaan hietumpaa jälkeä. Ja minua kiinnostaa lavastus kuviin mikä vaatisi viellä enemmän rahaa ja tietysti tilaa.


      • malli2012
        Julius Granström kirjoitti:

        En ole alan piireissä, niin en oikeastaan välitä mitä siellä ajatellaan paitsi jos ajatuksista on minulle jotain hyötyä. Jo se että olen nuori ei julkkis taiteilija ja viellä sen lisäksi että teen eroottista ja välillä poliiittista taidetta sulkee minuta ainakin toistaiseksi mainstream taiteilija- ja valokuvaaja piireistä tehokkaasti. Rahaa ja uutta osaamista tarvitsen eniten ja olen heti kiinnostunut piireistä joista niitä saa.

        Minulla ei ole varaa maksaa palkkaa ikävä kyllä malleille, nyt. En halua ottaa rahaa malleiltakaan koska en tee tilaus töitä vaan otan kuvia mitkä veisivät omaa taidettani eteenpäin. En ole tilaus töitäkään vastaan jos se tyydyttää molempia osapuolia - vaikka ala Warhol.

        Eli näillä eväillä etsin malleja ja olen löytänytkin alustavasti kiinnostuneita. Ja syksystä pitäisi olla tila kuvaukseen Helsingissä. Pitäisi vaan malttaa säästää rahaa studiokuvaus vehkeisiin että saa aikanaan hietumpaa jälkeä. Ja minua kiinnostaa lavastus kuviin mikä vaatisi viellä enemmän rahaa ja tietysti tilaa.

        Hei! Kiinnostaa kovasti. Lisäksi tiedän, mistä saisi edullisesti käyttöön hyviä studiokuvausvehkeitä yms.. Kerro lisää ja lähetä yhteystietosi. En vielä tunne tätä sivustoa tämän enempää.


      • Julius Granström
        malli2012 kirjoitti:

        Hei! Kiinnostaa kovasti. Lisäksi tiedän, mistä saisi edullisesti käyttöön hyviä studiokuvausvehkeitä yms.. Kerro lisää ja lähetä yhteystietosi. En vielä tunne tätä sivustoa tämän enempää.

        tuolta sivulta löytyy yhteistiedot www.julius.fi
        sähköposti on [email protected]


    • Julius Granström

      Joo tiedän että ammattimallit kieltäytyy.
      Ja olen kyllä saannut suht paljon mallikontakteja ilmaispohjalta internetistä - livenä en ole kysellyt ainakaan viellä - se menisi intiimimmäksi jos suoraan kasvokkain pyytäisi tuntemattomia.

      Vaikka minulla olisi rahaa niin en tiedä haluaisinko palkattuja malleja - noo joo jos olisi todella hyviä projekteihin. Ilmaismalleissa on ainakin minun päässä sellainen intohimo/rakkaus/kiinnostus tekemiseen - siis että halutaan paljastaa itseään seksuaalisista tai puhtaasti taiteellisista tai muista syistä mutta ei vain rahan takia - idealismia ehkä - mutta on siinä omaa magiaa/jännitettä.

      etsin enemmänkin valokuvaukseen malleja ja valokuvista teen maalauksia, työväenopistossa tälläiseen ei ole mahdollisuutta. Mahdollisesti voisin elävästä mallista maalata myös mutta en sitä heti kokemattoman mallin niskaan laita koska se on rasittavuudeltaan ihan eri luokkaa kuin valokuvamallina olo, ehkä myöhemmin jos mallilla halua löytyy.

    • Kuvataiteilija

      Miksi kukaan ajatteleva ja järkevä ihminen "haluaisi paljastaa itseään seksuaalisista tai puhtaasti taiteellisista tai muistakaan syistä" ja vieläpä ilmaiseksi? Taitaa tällä niin sanotulla taiteilijalla olla ihan muut kun taiteelliset lähtökohdat ja tavoitteet. Sitä paitsi näin ammattitaiteilijan näkökulmasta katsottuna taso ei riitä taiteellisesti eikä sisällöllisesti siihen, että pääsisi niin sanotusti "piireihin sisään". Tarvitaan aika monta vuotta harjoittelua, jota myös sinulle suosittelen.

      Taiteilijat ovat tiedostava ammattikunta, jolla on korkea ammatillinen profiili. Ei sinne kuka tahansa tuhertaja pääse. Taiteessa - kuten missä tahansa muussakin ammatissa - on kyse laadusta. Ammattitaiteilijan ei tarvitse kysellä muilta ideoita tai näkemystä siihen, millaista olisi paras mahdollinen taide, hän luottaa kyllä siinä määrin näkemykseensä ja tekemiseensä ja pääsee sitä kautta luontevasti eteenpäin urallaan.

      • Ja täälläkin XD!

        On sinulla otsaa! Nyt kirjoitat "Kuvataiteilija"- nimimerkillä ja ihan vaan ilkeyttäs piruillaksesi kuvataiteilijalle joka sentäs osaa sinuun verraten! Noinko koville se ottaa kun jää niinkuin "nalli kalliolle" muiden kyydistä niin hakukoneosumissa kuin lahjakkuudessa ja kaikessa taiteessa. Kateus on pirullinen asia! XD


      • Julius Granström

        Niin no en pyrikkään pyrkimällä taiteilijapiireihin. Vaikka voisihan se olla mielenkiintoista tuntea esim. Damien Hirst. Joo kyllä kehittymistä tarvitaan paljon, mutta en allekirjoita harjoittelua siis että harjoittelisit jotain päivämäärää kohti ja tulisit sitten uloskaapista taiteilijana. Kannatan sitä koulukuntaa että heti alusta asti taiteelle pitää saada mahdollisimman paljon huomiota ja tavallaan tehdä taidetta "paineessa"/läpivalaisussa.

        No miksi kukaan haluaisi olla taiteen aiheena - halu nähdä itsensä jonkun toisen tekemässä kuvassa, jännitys/kokemus, halu saada huomiota/exhibitionismi, mahdollisuus jäädä historiaan, halu tukea taidetta tai ideologiaa esim. alastomuuden hyväksymistä yhteiskunnassa tai liberaalisuutta yleinsä.

        Voisin itsekin olla mallina taiteilijalle josta pidän, ilmaiseksi.


    • Llnhfddhkl

      Joo taitaa olla jotain pervoilua koko homma. Mullekin lähetti pyyntöjä kuvauksiin ja oon hädintuskin 18...

      • sivut_ei_toimi

        Ei nuo www-sivut edes toimineet. Miksi lukee infect me eli tartuta minut? Onko viruksia?

        Lähettikö sinulle pyyntöjä silloin viisi vuotta sitten? Jos olit silloin juuri täyttänyt 18, niin nyt olet 23. Miksi et mennyt, jos kerran olit täysi-ikäinen ja kiinnostaa vieläkin?


      • sivut_ei_toimi kirjoitti:

        Ei nuo www-sivut edes toimineet. Miksi lukee infect me eli tartuta minut? Onko viruksia?

        Lähettikö sinulle pyyntöjä silloin viisi vuotta sitten? Jos olit silloin juuri täyttänyt 18, niin nyt olet 23. Miksi et mennyt, jos kerran olit täysi-ikäinen ja kiinnostaa vieläkin?

        uudet sivut: http://juliusgranstrom.com


    • Ninjapummi

      Olet kuvottava perverssi, ja kuvatkin ovat ihan äärettömän rumia. ""Kuvat menee omiin kokoelmiin ja omille kotisivuille" Tää tyyppi haluaa vaan ja ainoastaan runkkausmateriaalia. Alaikäisille lähettelee alastonmalli pyyntöjä. Hyi helvetti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe