Juhannustanssit??

Tanssinoviisi

Kun puhutaan juhannustansseista niin tarkoitetaanko sillä yleensä juhannusaaton vai -päivän tansseja? Onko väkimäärässä näinä päivinä paljonkin eroja? Esim. Aattona vähemmän väkeä kun kaikki menevätkin vasta seuraavana päivänä tansseihin..

16

728

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhannuspäivänä

Aattona on paljon humalaisia ja "kerran kesässä" tanssivia. Vaarallisia korkokenkävirityksiä on runsaasti liikkeellä, joten jätän suosiolla väliin aaton tanssit. Juhannuspäivänä tanssiporukkaa on ollut kiitettävästi liikkeellä ja selvinpäin. Jenkkapirtti näyttää esiintyjien osalta hyvältä valinnalta, joten ehkä sinne perinteisen Valasrannan sijaan, jonne on nyt buukattu nuorisomagneetti Neljänsuora.

• Kiitos ei juhannukse

Samaa mieltä kanssasi, eli juhannuksen tansseissa , sekä aattona, että juhannuspäivänä tulevat yleensä tanssimaan se porukka , joka kerran kesässä käy lavatansseissa.Hortoillaan sinne tänne enemmän ja vähemmän "tuiskeessa".Minun puolestani saa juhannuksen tanssit olla.

• Juhani Hani
        Kiitos ei juhannukse kirjoitti:

Samaa mieltä kanssasi, eli juhannuksen tansseissa , sekä aattona, että juhannuspäivänä tulevat yleensä tanssimaan se porukka , joka kerran kesässä käy lavatansseissa.Hortoillaan sinne tänne enemmän ja vähemmän "tuiskeessa".Minun puolestani saa juhannuksen tanssit olla.

Juhannuspäivän iltana on ihan normaali meno tanssipaikoilla.

• Nuorisomagneetti

Valasrannassa näyttäisi olevan kolme bändiä ja kaksi on selvää varttuneiden tanssijoiden bändejä ja vain yksi kolmasosa nuorisomagneettia. Ja Neljän Suora on myös kehittyneempien tavallisten tanssijoiden bändi.

Jenkkapirtin bändeistä puolet on nuorisomagneettia.

• Ei vertailukelpoisia

Valasrantalla käy nuorta väkeä todella paljon muutenkin, mites Jenkkapirtillä? Jos tarkoitat Taikakuuta Jenkkapirtillä niin eiköhän tuo Neljänsuora Valaksella hakkaa mennen tullen Taikakuun nuorisomagneettina. Taikakuu on enempi tanssijoitten suosikki minunkin. Neljänsuora kerää faneja kaaokseen asti lavanreunalle ja Valasranta on siihen liian ahdas lava.

• Tiedoksi vaan

Varttuneemmalle väelle on täällä varsinaisen suomen suunnalla paikat kuten Huvilintu, Uittamo ja Ämyri. Valasranta on nuorten suosima paikka, joten ei sinne mammat ja papat mene Juhannuspäivänä kovin runsain määrin eteenkään jos siellä on Neljänsuora.

• Ämyri nuortuu
        Tiedoksi vaan kirjoitti:

Varttuneemmalle väelle on täällä varsinaisen suomen suunnalla paikat kuten Huvilintu, Uittamo ja Ämyri. Valasranta on nuorten suosima paikka, joten ei sinne mammat ja papat mene Juhannuspäivänä kovin runsain määrin eteenkään jos siellä on Neljänsuora.

Ämyri on muuttunut enemmän kaikenikäisten tanssipaikaksi, niin kuin se oli runsas kymmenen vuotta sitten. Nuorten määrä on lisääntynyt, kun taas vanhemmat ovat siirtyneet suurelta osin päivätansseihin. Löytyyhän alueelta vanhempien suosimia päivätansseja lähes kaikille päiville ja myös talviajan päivätanssitarjonta on erittäin runsasta.

• Juhannusta
        Ämyri nuortuu kirjoitti:

Ämyri on muuttunut enemmän kaikenikäisten tanssipaikaksi, niin kuin se oli runsas kymmenen vuotta sitten. Nuorten määrä on lisääntynyt, kun taas vanhemmat ovat siirtyneet suurelta osin päivätansseihin. Löytyyhän alueelta vanhempien suosimia päivätansseja lähes kaikille päiville ja myös talviajan päivätanssitarjonta on erittäin runsasta.

No jos tarkoitat viisikymppisiä nuorina,niin sitten Ämyri on nuortunut. Pari kertaa tänä vuonna olen käynyt lauantai-tansseissa, niin silloin ei ainakaan nuoria (n. parikymppisiä) ole ollut. Toista on Valas ja Särkkä, joissa nuoria tosiaankin käy.

• 15 lavajuhannusta

Minun nähdäkseni juhannustanssit ovat nimenomaan juhannuspäivän tanssit. Molempina iltoina on kuitenkin nykyään järjestetty tansseja ja suositumpi tanssi-ilta taitaa olla juhannusaatto. Silloin poltetaan kokko ja väkeä tulee paljon myös vain viettämään aikaa, eikä niinkään tanssimaan. Juhannuspäivän tanssit ovat lähempänä tavallista tanssi-iltaa. Itse olen käynyt tansseissa usein molempina iltoina. Joissakin paikoissa juhannuksen vietto aloitetaan jo torstaina, kuten Virtain Hiekkarannalla. Siellä siis tanssitaan 3 iltaa putkeen.

• 1+8

Kyllä minä miellän juhannustanssit nimenomaan aaton tansseiksi kokkoineen.
      Ei tästä niin kamalasti ole vuosia taaksepäin kun oli tanssit vain aattona.

• Ehkä niin

On siitä kuitenkin vähintään 15 vuotta, koska minun 15-vuotisen tanssiharrastuksen aikana on ollut tanssit aina molempina päivinä ja parissa paikassa vain juhannuspäivänä. Ehkä tässä on myös paikallisia eroja.

• JuhannusaatonTanssit

Aattotanssit ovat perinteiset juhannustanssit.

• Aattona hyvinkin

Ilman muuta.. Jos puhutaan p e r i n t e i s i s t ä juhannustansseista on
        ne juhannusaattona kokkoineen ja koivuineen.
        Vaikkakin nykyaikana ei juuri kukaan perinteistä piittaa.

• Valitettavasti näin
        Aattona hyvinkin kirjoitti:

Ilman muuta.. Jos puhutaan p e r i n t e i s i s t ä juhannustansseista on
        ne juhannusaattona kokkoineen ja koivuineen.
        Vaikkakin nykyaikana ei juuri kukaan perinteistä piittaa.

"Vaikkakin nykyaikana ei juuri kukaan perinteistä piittaa. "

- kyllä viina ja sen myötä hukkumisperinteet ovat voimissaan, varsinkin jos tulee lämmin juhannus.

• heilankanssa

Minnekkäs menee Eläkeläiset Juhannus aattona iltapäivätansseihin,

saisi olla ruokaa ja tanssia. Pussimatkan tai taksimatkan päähän Espoosta.

• yhtye vai eläkeläise

Tarkoitatko Eläkeläiset yhtyettä, kun olit kirjoittanut isolla alkukirjaimella , vai eläkeläisiä yleensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1780
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe