Miks hitossa kaikki vähän pohjoisempana asuvat on niin tylyjä ?

Hävetkää

Työskentelen puhelinmyyjänä, koska opiskelijana rahaa ei paljon ylimääräistä muun työn lisäksi jää. Soittelen siis ihmisille ympäri Suomea, ja minä ja moni kolleegani olemme kiinnittäneet huomiota siihen, että useimmat jotka lyövät luurin korvaan sanomatta edes kohteliaasti "ei kiitos", asuvat paikkakunnilla joiden postinumero alkaa 8:lla tai 9:llä. Etelässä ollaan ilmeisesti tottuneempia sosiaalisen kanssakäymiseen ja hyvät kohteliaat perustavat ovat hallussa.

Ihmetyttääkin että mikä siinä on niin vaikea sanoa, että ei kiitos en ole kiinnostunut, vaan tiuskitaan ja äyskitään, tai lopulta ei sanota sanaakaan vaan suljetaan puhelin. Ymmärrän, että sillon asiakas ei yksinkertaisesti ole kiinnostunut, ja me emme väkisin lähetä kenellekään mitään, jos ei sitä halua. Mutta kohtelias käyttäytyminen ei ole kovin paljoa vaadittu. Ja ei, se 1 minuutti joka elämästäsi tähän puheluun kuluu, ei varmasti ole niin raskaan ylitsepääsemätön asia, että olisi tarvetta töykeään murahteluun tai luurin lyömiseen. Puhelimen toisessa päässäkin on (uskokaa tai älkää!) samanarvoinen ihminen kun tekin.

Etelässä tämä sentään ymmärretään, ja sieltä harvemmin saa kuulla ikävää käyttäytymistä ja osataan kieltäytyä kohteliaasti.

Tämäkin on vain työ, ja jostain nuortenkin on se työnteko aloitettava. Motivaatio työelämää kohtaan ei ainakaan kasva, tälläisen kohtelun myötä, ja luulisi että tätä työtä myös arvostetaan, sillä täällä törmää ihan kaikkeen palautteeseen, ja sen takia moni ei tälle alalle uskaltaudukkaan. Ja en ihmettele. Miettikää hyvät aikuiset ihmiset käytöstänne sen minuutin puhelun aikana.

"Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan" vai vastaako...

26

6805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nelssoni

      Minkä minuutin? Jos puhelinmyyjä soittaa, niin se puhelu kestää 0-1 sekuntia, riippuen siitä, olenko puheliaalla tuulella vaiko en.

      Tiesitkö, että oman puhelimensa saa halutessaan vaikka pudottaa vessanpönttöön? Tai jättää vastaamatta? Tai haistattaa asiattomalle soittajalle.. ihan miten vaan.

    • opittuon

      Ei minun mielestäni puhelimen sulkeminen tarkota samaa kun ennen vanhaan, että lyö luurin korvaan. Nykyään se on käytäntö eli sama kun käden heilautus kadulla kaupustelevalle.
      Itse suljen puhelimen siksi, että en halua loukata puhelinmyyjää omalla senhetkisellä kireellä äänensävyllä.

      Yksi minuutti aikaa on paljon, jos itsellä on sillä hetkellä hermot kireellä, joka tietenkin johtuu asiakkaan omista ongelmista, ei puhelinmyyjän soitosta. Puhelinmyyjiä on myös enemmän kun yksi minuutin soittaja. Niitä on tuhansia.
      Puhelinmyyjien työ on myös opettavaista. Ei kannata ottaa itseensä, jos on firman asialla. Monissa muissakin ammateissa joutuu niin opettelemaan eikä ottaa asiakkaitten suhtautumisia ja kiukun puuskia työntekijän henkilökohtasesti.

    • Kyllä vastaa.

      Puhelinmyyjä:?Siis mihin teitä tarvitaan.Jos ihminen haluaa esim jonkun lehden tai muuta,hän tilaan se silloin,kun hänelle sopii ajallisesti ja rahallisesti.Ei silloin,kun TE
      Soittelette.INTERNET ON JO KEKSITTY!

      • Uusi sukupolvi

        Itsehän en myy lehtiä. Vaan tarjoan jonkun lehden tilaajille jotakin tilaajaetuja, ja ei, niitä EI voi tilata netistä.


      • WERT-HIKN

        Myykää vaikka itseänne, jos rahat on loppu. Puhelinmyyntiä halpamaisempaa toimintaa ei ole olemassa.


      • Vuosia_sitten
        WERT-HIKN kirjoitti:

        Myykää vaikka itseänne, jos rahat on loppu. Puhelinmyyntiä halpamaisempaa toimintaa ei ole olemassa.

        Noh äläs nyt. Jos ei pidä puhelinmyynnistä niin se ok, mutta ei nyt nimitellä. Olin jsks nuorempana puhelinmyyjänä, ihan hyvin meni, ainahan kaikenlaisia vastaajia löytyy. Se oli sitä aikaa kun taloudella meni Suomessa hyvin ja kauppa kävi, hyvän tilin teki jos vaan jaksoi.


    • Juntti jänkhälääne

      Eli tuo lappalaisten ystävällisyys ja seurallisuus onkin käytännössä myytti?

    • Duunailija

      Kuulehan parahin puhelinmyyjä! Kyllä muutkin tekevät töitä päivällä ja illalla kuin vaan puhelinmyyjät ja silloin kun teen omia töitäni, EN halua kuunnella minuuttiakaan sinun töitäsi.Ja sitten kun ne kymmenet ja sadat muutkin puhelinmyyjät haluaisivat että heitä kuunnellaan minuutin verran niin enhän ehtisi tehdä omia töitäni ollenkaan!
      Oletko kenties koskaan sitä ajatellut?
      Mitä itse tykkäisit kun sinulle kesken työsi jatkuvasti vingutaan korvaan että onko sulla aikaa, ai ei mutta kun tässä ei mene kuin minuutti .... ehtisitkö silloin hoitaa hyvin työsi?
      Ja vaikken olisikaan silloin töissä kun soitat niin todellakin on MINUN asiani kenen kanssa haluan puhua ja ketä kuunnella.
      Hoida sinä vain hommasi niin hyvin kuin taidat mutta et voi olettaa että kaikki tykkäävät palveluistasi.
      Äläkä sano että voihan olla vastaamatta sitten kokonaan mutta kun ei aina voi koska yleensä on hyvä vastata ja tarkistaa onko se TÄRKEÄ puhelu.

      Vielä muuten, näkyyhän noita lehtien tilaajaetuja saavan myös netin kautta! Etkö ole ajantasalla?

    • 80100

      Itse ainakin sen takia lyön joskus luuria, koska on niin monta kertaa tullut huomattua että jos puhelinmyyjälle sanoo: Ei kiitos, en tarvitse nyt mitään. Niin heti perään: Entäs kun meillä on nyt tälläinen tarjous jne.. Kun se ei kiitos pitää sanoa vähintään kolme kertaa että uskotaan.

      • Anonyymi

        kun sanon heti tervehdykseni jälkeen että olen ulosotossa ja jos välttämättä haluat lähettää lehden kun sanon etten maksa sitä kuitenkaan niin omapa on asia, äänitän puhelut aina. mulla on preepaitti liittymä nin ihmettelen että mistä ne saa numeroni. kiitos ja näkemiin, moni on jäänyt nuolemaan näppejään. 89000€ haussa.


    • Ostamaton.ostaja

      Minä olen alkanut tylysti keskeyttämään puhelinmyyjän vuodatukset ja sanonut, että lähetä vain kaikki mitä ilmaiseksi jaat, minä en maksa mistään mitään. Joku on kysynyt, ettenkö postimaksuakaan ja minä vastannut, etten sitäkään. Vuosia on kulunut eikä yhtään ilmaislähetystä ole tullut.

    • jo_riittää_sönkötys

      Itsellä on yrittäjätaustaa parinkymmenen vuoden ajalta. Tällä kokemuksella asemoin puhelinmyyjät kalkkarokäärmettäkin alempaan luokkaan. Kaikki valehtelevat, juonivat, manipuloivat ja lähes 100 % on täysiä rikollisia. Jos soittajan äänestä vielä paistaa stadin slangi läpi, en yhtään ihmettele vastapuolen reaktiota. Itse asun 150 km etäisyydellä Helsingistä, mutta stadilaisiin sössöttäviin puhelinmyyjiin suhtautumiseni on sellainen, että ampuisin jos olisimme kasvokkain.

    • 94OO7

      Lapissa ei ole rahaa, ja minäkin olen yksityisyrittäjä ja suurimman osan hereilläoloajastani töissä. Ei jää aikaa paskoa ja lukea edes aku ankkaa !

    • 1426

      Ei kannattais ottaa kovin henk.koht. Itse pyrin lopettamaan puhelun nopeasti jos en halua tilata lehteä koska en tahdo turhaan kuluttaa lehdenmyyjän työaikaa turhiin jorinoihin jos kauppoja kanssani ei ole tulossa .

    • EnTarvitseKiitos

      Olipa kerrankin hyvä ja ajankohtainen aloitus, siitä kiitos! Niin, miksi pohjoisempana asuvat ovat tylyjä, senhän halusit tietää? Vaikkapa siksi, että Teitä puhelinmyyjiä riittää jonoksi asti ja se v.....aa, kun meillä pohjoisempana asuvilla ihmisillä olisi paljon tärkeämpiäkin hommia hoidettavana, kuin kuunnella jorinoita kaikenmaailman kylkiäisillä maustetuista tuotteista, joita ei ikikuunaan tule tarvitsemaan.

      Sitten se puhelinmyyjien väkisin tuppaaminen, kun ei se etelän ihminen ymmärrä niin sitten millään, että EI KIITOS tarkoittaa juuri sitä, mitä se noin yleensä ainakin täällä "pohjoisempana" tarkoittaa, vaan yrittää väkisin kääntää edellä mainitun KYLLÄ KIITOKSEKSI.

      Aikaisemmin olin ystävällinen ja kärsivällinen EI KIITOKSEN hokija, toivotellen parempaa onnea seuraavan asiakkaan kohdalla, vaan en enää toimi niin ja siihen minulla on oikeus, että voin sulkea oman puhelimeni milloin haluan ja pidänkin epäkorrektina aloittajan valitusta pohjoisempana asuvien ihmisten itsemääräämisoikeuksien rajoittamisyritystä. Typerältä vaikuttaa myös tuo etelä/pohjoinen jaottelu yleistämisineen. Onko niin, että aikaisemmin pohjoisempana asuvat ihmiset ovat olleet niitä helppoja asiakkaita, joille on ollut helppo myydä mitä tahtoo? Hattua nostan kaikille niille, jotka uskaltavat sanoa sen kuuluisan EI-sanan, tai uskaltavat olla oman elämänsä herroja ja päättävät ITSE, mihin sen vähäisen elämänsä käyttävät, sillä siitähän ei puhelinmyyjät päätä!

      • 5490987

        JUURIKIN NÄIN!


    • KjähkjähKHÄJ

      Rotan homma..... nakertaa ihmisen eurominuutta.
      Millä oikeudella puhelinrotat herättelevät yötyöläisiä, eläkeläisiä päiväuniltaan ja koululaisia..... puhelinmyynti on hyvin hyvin ITSEKÄSTÄ myyntiä josta VAIN asiakkaat kärsivät ja myyntiyhtiö hyötyy yksipuolisesti ! Rotan hommaa...... työn voisi hoitaa siellä missä ihmiset ovat valmiiksi hereillä (messuilla, näyttelyissä jne...)
      Puhelin myynti EI ole mitenkään OIKEUTETTUA , se on pelkkää painostusta ja häirintää, joten te tyypit jotka "teemme vain työtämme" menkää helvettiin.

    • i.kk

      Puhelin myyntiä on vain ihan liikaa, lehtitalot tuhoaa itse puhelin myynnin jos sama numero tuputetaan monelle eri myyjälle tulee ostajalle kyllästyminen vähemmästäkin kuin 4 soitosta samaa lehteä kauppaavilta saman päivän aikana.

      Toisekseen itsekin palveluammatissa työskentelevänä en kaipaa päiväaikaan ylimääräisiä turhia puheluita, pitää näitten puhelin h....köitten ymmärtää että suurin osa ihmisistä on päiväaikaan töissä ja osassa yrityksistä on kielletty omat puhelut, pitäisi näitten haastattelijoiden, myyjien varainhankkijoiden ym puhelin pälättäjien
      ymmärtää että he ovat monelle sanan varsinaisessa tarhoituksessa HÄIRIKÖITÄ.

      Puhelin markkinoijat on ainut ala minkä toivon loppuvan suomessa kokonaan, aika vähän on niitä tuotteita joita ei tänä päivänä saa kaupasta tai tilattua netistä.

      Joskus jopa toivon että koko tele markkinointi ja kerjäys kiellettäisiin tarpeettomana suomessa vie muilta työssä käyviltä vain turhaan aikaa..

    • Tietoakaipaava

      Pohjoisessa asuminen, tylyys?
      Oisko sisäsiittoisuudella, ahdasmielisella uskonnolla, korpikommunismilla jotain vaikutusta asiaan? Onkohan tätä tutkittu koskaan?

      • Anonyymi

        Meneppä tietoa kaipaava ottamaan asioista selvää ja tule kuukaudenpäästä takaisin pakinoimaan aiheesta. Itse en ole pohjoisesta mutta joka vuosi siellä käyn puhun nyt lapinläänin alueesta. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia henkilökemioiden suhteen. Mitähän ahdasmielistä uskontoa he mahtavat harjoittaa meinaatko että se yks kirja kourassa jota tässä suvakkien maassa ei saa sanoa ja kirjoittaa? Korpikommunismin olet tainnut sekoittaa nyt korpilakiin. Sisä siittoisuus? jaaha riippuu paljon siitä mitä pohjoisen aluetta tarkoitat. Sisä siittoisuutta löytyy joka läänistä tässä maassa.


    • ostajainen

      Pohjoisessa osataan ostaa/tilata tarvikkeet ja tavarat kaupasta eikä niitä osteta puhelimesta. Olen aina sanonut kaikille, että puhelimesta ei saa ostaa/tilata mitään. On niin paljon käytetty esim. vanhuksia hyväksi ja myyty heille kaikenlaista mitä he eivät tarvi. Olen henk koht joutunut niitä palauttelemaan ja purkamaan kauppoja eikä se ole aina ollut yhtään helppoa. Myyjienkin pitää ymmärtää, että kun sanotaan ei kiinnosta niin se tarkoittaa, että LOPETA PUHELU HETI !

    • VelttojaPuhelinMyyjiä

      Kaikki valtakunnan puhelinmyyjät..... mitäs jos menisitte OIKEISIIN TÖIHIN !! Osaatteko te muuta tehdä kuin roikottaa luuria..... älkää saatana häiritkö minun päiväunia, ruokahetkeä, autoilua, panoja jne.... te looserit.

    • PelkuriTyöttömät

      Säälikää heitä ! He eivät ole saaneet oikeita TÖITÄ ! Tyhmyys, Laiskuus tai paskanpelko suistaa heidät puhelinHÄIRINTÄÄN! He ovat Kuopijosta, IIsalamesta Tai Kuusamon Kajjaani linjalta ! ;) :DDD

    • AzizTheCombatFighter

      Koulutetaan matuista puhelinmyyjiä? Sinä ostaa koraani, sinä tarvita AK-47 tai uusi rukousmatto? Kompassi mekan ilamansuunnan määrittämiseksi. Nyt halvalla vähän ajettu kameli huoltokirjalla. Haluta tukea meidän rauhaa rakastavaa Isis- järjestöä...

    • Anonyymi

      kiitos ei, kiitos hei. ei puhelinmyyntiä meille. perinteisiä tarjouskirjeitä postitse vaikkapa sanomalehdistä saa kyllä lähettää. t. 90500.
      🗞️

    • Anonyymi

      Mene siivoamaan niin pääset helpomalla! Tai, miten olisi hoitoalalle kouluttautumine?

      Itselläni on markkinointikielto, mutta jos olen tikannut jonkun tuotteen ja lopetan tilauksen perään kyllä aina soitellaan. ”Viimeinen” taktiikkani on että sanon, etten ole kiinnostunut ja että laittavat merkinnän, että minulle ei tarvitse/saa enää soittaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe