Miks hitossa kaikki vähän pohjoisempana asuvat ovat niin tylyjä?

Hävetkää

Työskentelen puhelinmyyjänä, koska opiskelijana rahaa ei paljon ylimääräistä muun työn lisäksi jää. Soittelen siis ihmisille ympäri Suomea, ja minä ja moni kolleegani olemme kiinnittäneet huomiota siihen, että useimmat jotka lyövät luurin korvaan sanomatta edes kohteliaasti "ei kiitos", asuvat paikkakunnilla joiden postinumero alkaa 8:lla tai 9:llä. Etelässä ollaan ilmeisesti tottuneempia sosiaalisen kanssakäymiseen ja hyvät kohteliaat perustavat ovat hallussa.

Ihmetyttääkin että mikä siinä on niin vaikea sanoa, että ei kiitos en ole kiinnostunut, vaan tiuskitaan ja äyskitään, tai lopulta ei sanota sanaakaan vaan suljetaan puhelin. Ymmärrän, että sillon asiakas ei yksinkertaisesti ole kiinnostunut, ja me emme väkisin lähetä kenellekään mitään, jos ei sitä halua. Mutta kohtelias käyttäytyminen ei ole kovin paljoa vaadittu. Ja ei, se 1 minuutti joka elämästäsi tähän puheluun kuluu, ei varmasti ole niin raskaan ylitsepääsemätön asia, että olisi tarvetta töykeään murahteluun tai luurin lyömiseen. Puhelimen toisessa päässäkin on (uskokaa tai älkää!) samanarvoinen ihminen kun tekin.

Etelässä tämä sentään ymmärretään, ja sieltä harvemmin saa kuulla ikävää käyttäytymistä ja osataan kieltäytyä kohteliaasti.

Tämäkin on vain työ, ja jostain nuortenkin on se työnteko aloitettava. Motivaatio työelämää kohtaan ei ainakaan kasva, tälläisen kohtelun myötä, ja luulisi että tätä työtä myös arvostetaan, sillä täällä törmää ihan kaikkeen palautteeseen, ja sen takia moni ei tälle alalle uskaltaudukkaan. Ja en ihmettele. Miettikää hyvät aikuiset ihmiset käytöstänne sen minuutin puhelun aikana.

"Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan" vai vastaako...

357

8753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Justjust

      Johtuiskohan siitä, että puhelinmyyjät soittelee parhaimmillaan useita kertoja päivässä, jopa ilta yhdeksän aikaan ja viikonloppuisin. Kohtelias 'Ei kiitos.' ei yleensä auta. Harvoin on mitään kiinnostavaa kaupan.

      • ajatella

        Puhelin on otettu yleiseen käyttöön puhelinmyyjien toimesta vaikka se on jokaisen henkilökohtaisten asioiden hoitamista varten. Eli jos ostan polkupyörän niin saako sillä ajaa koko kylä?


      • turpiin vaan ja onne

        Ei kiitos on tähän saakka riittänyt oikein hyvin. Yksi sadasta puhelinmyyjästä ei ole uskonut kerrasta sanoessani ettei kiinnosta. Yks nainen vaan jatkaa selostusta vaikka olen sanonut esim. kuusi kertaa ettei kiinnosta. Varmaan jokainen naisen uhriksi joutunut tietää kenestä on kyse. Mitälie murretta vääntää.


      • xxxx

        HYvä 08 ja 09 alueet, suotavaa muiden ottaa oppia tästä näille tyrkyttäjille.


      • Ärsyttävää.

        Juu, ei todellakaan riitä pelkkä "Ei kiitos en ole nyt tällä hetkellä kiinnostunut" tai joskus sanon suoraan, että minulla ei ole varaa tilata mitään (mikä on totta). Alkaa se inttäminen ja olisi kauhea kiire tai joku paha paikka menossa niin myyjä ei usko millään!!! Kyllä silloin on PAKKO yksinkertaisesti laittaa luuri korvaan kun moneen kertaan ystävällisesti sanoo eikä uskota.


      • Etelästä vastailen!

        Samaa mieltä.
        Itse olen lopettanut tuntemattomiin numeroihin vastaamisen kokonaan, ja siinä menee välillä puheluita tutuiltakin sivusuun. Suoramarkkinointikielto toimi aikanaan hetken ajan, mutta nykyään taas sama rumba.
        Jos vastaa, myyjästä ei pelkällä kohteliaalla "ei kiitoksella" pääse eroon kun jankkaaminen jatkuu ja jatkuua.
        Jos en vastaa, parhaimmillaan sama numero on soittanut 5-6 kertaa tunnin sisällä, seuraavana päivänä jne..
        Sukulaiseni liki 100-vuotiasta isoisää pyörittävät suorastaan rikollisesti vaikka TAATUSTI kuulevat, ettei luurin päässä olevalla ole enää mieli ihan mukana jutuissa. Paras oli kun serkkunin oli käymässä vanhuksen luona ja kuunteli vierestä puhelua. vaari sanoi luuriin, ettei hän enää pysty kirjoja lukemaan huonon väön takia, ja luurin päässä vaan jatkettiin jankkaamista... !!

        Toinen hyvä esimerkki oli kundi, joka alkoi myymää "äidille ja isälle" hyvää puhelinliittymää puhelimeen salaa vastanneen 4-vuotiaan poikani kautta...?!?! Sieppasin luurin ja kuulin täyden myyntipuheen puolivälistä. tein kundista valituksen, ja pari viikkoa tuli "tuntemattomasta numerosta" puheluita kaikkiin vuorokaudenaikoihin.. Ei tullut kauppoja, ei - kumma kyllä 8-O

        En lyö korvaan luuria kuitenkaan jos erehdyn vastaamaan. Annan Sinun pitää palopuheesi, esitän kiinnostunutta ja torpedoin lopuksi. Sen verran ammattikuntasi, ap, on itsekin röyhkeää - LIKI poikkeuksetta. Varmaan poikkeuksiakin löytyy, ei vaan ole osunut hetkeen kohdalle.
        Hyvää kesää kuitenkin, ja jättäkää edes vanhukset rauhaan.


      • Etelästä jne..
        Etelästä vastailen! kirjoitti:

        Samaa mieltä.
        Itse olen lopettanut tuntemattomiin numeroihin vastaamisen kokonaan, ja siinä menee välillä puheluita tutuiltakin sivusuun. Suoramarkkinointikielto toimi aikanaan hetken ajan, mutta nykyään taas sama rumba.
        Jos vastaa, myyjästä ei pelkällä kohteliaalla "ei kiitoksella" pääse eroon kun jankkaaminen jatkuu ja jatkuua.
        Jos en vastaa, parhaimmillaan sama numero on soittanut 5-6 kertaa tunnin sisällä, seuraavana päivänä jne..
        Sukulaiseni liki 100-vuotiasta isoisää pyörittävät suorastaan rikollisesti vaikka TAATUSTI kuulevat, ettei luurin päässä olevalla ole enää mieli ihan mukana jutuissa. Paras oli kun serkkunin oli käymässä vanhuksen luona ja kuunteli vierestä puhelua. vaari sanoi luuriin, ettei hän enää pysty kirjoja lukemaan huonon väön takia, ja luurin päässä vaan jatkettiin jankkaamista... !!

        Toinen hyvä esimerkki oli kundi, joka alkoi myymää "äidille ja isälle" hyvää puhelinliittymää puhelimeen salaa vastanneen 4-vuotiaan poikani kautta...?!?! Sieppasin luurin ja kuulin täyden myyntipuheen puolivälistä. tein kundista valituksen, ja pari viikkoa tuli "tuntemattomasta numerosta" puheluita kaikkiin vuorokaudenaikoihin.. Ei tullut kauppoja, ei - kumma kyllä 8-O

        En lyö korvaan luuria kuitenkaan jos erehdyn vastaamaan. Annan Sinun pitää palopuheesi, esitän kiinnostunutta ja torpedoin lopuksi. Sen verran ammattikuntasi, ap, on itsekin röyhkeää - LIKI poikkeuksetta. Varmaan poikkeuksiakin löytyy, ei vaan ole osunut hetkeen kohdalle.
        Hyvää kesää kuitenkin, ja jättäkää edes vanhukset rauhaan.

        Sorry nuo kirjoitusvirheet. saanet kuitenkin pointin verran selvää..


      • HävettääpäOllOulusta

        >>Kohtelias 'Ei kiitos.' ei yleensä auta. Harvoin on mitään kiinnostavaa kaupan.

        Kyllä auttaa. Vaikka miten harmittaa, ei tartte käyttäytyä moukkamaisesti. Ihmisiä ne puhelinmyyjätkin on.

        Jos sanot kiitos ei Nyt minä suljen puhelimen ystävällisellä äänellä ja suljet kans. Varmasti puhelu loppuu siihen, eikä uutte tule ainakaan samalta soittajalta.

        Kerran olin junasa. Tuli se sadas selittämään, että minua on kohdannut satumainen onni . Heillä on joku palkkio aikaisemmista lehtien tilaamisesta. Aloin selittämään, että eipä kovin kiinnosta ihan asiallisesti ja samassa juna meni katveeseen ja puh katkesi. Jäi oikein mieltä painamaan, kun annaoi tahattomasti epäystävällisen vaikutelman.


      • sori vaan
        HävettääpäOllOulusta kirjoitti:

        >>Kohtelias 'Ei kiitos.' ei yleensä auta. Harvoin on mitään kiinnostavaa kaupan.

        Kyllä auttaa. Vaikka miten harmittaa, ei tartte käyttäytyä moukkamaisesti. Ihmisiä ne puhelinmyyjätkin on.

        Jos sanot kiitos ei Nyt minä suljen puhelimen ystävällisellä äänellä ja suljet kans. Varmasti puhelu loppuu siihen, eikä uutte tule ainakaan samalta soittajalta.

        Kerran olin junasa. Tuli se sadas selittämään, että minua on kohdannut satumainen onni . Heillä on joku palkkio aikaisemmista lehtien tilaamisesta. Aloin selittämään, että eipä kovin kiinnosta ihan asiallisesti ja samassa juna meni katveeseen ja puh katkesi. Jäi oikein mieltä painamaan, kun annaoi tahattomasti epäystävällisen vaikutelman.

        Ei riitä "ei kiitos" enkä "en osta mitään", vaan kauppias aina jatkaa mainostamista, miten ainutlaatuisesta tarjouksesta on kyse ja miten en voi elää ilman sitä..

        Netissä jossain oli "suoramarkkinointi opetusmateriaali" ja siellä jopa opetettiin, mitä pitä sanoa, jos asiakas sanoo "ei kiitos" tai ei halua ostaa.

        Jos puhelu loppuisi "ei kiitos" sanoihin, niin nämä puhelinmyyjät eivät myisi yhtään tuotetta!


      • innokas lukija

        Taitaa nyt jäädä jatkossa lehdet teidän juputtamisen takia tilaamatta.Minä asun juuri sillä alueella ja osaan sanoa ei kiitos mutta te ette kuin jatkatte aivan kuin olisitte alun nauhoittanut kun ei kiitokseen ette reakoi, mutta jos ihminen sanoo että kerrohan lisää niin jo äänikin muuttuu.Minä osaan jatkot tilata, ja hyvä kun soitatte ja muistutatte, mutta jos sanotaan ei , niin ymmärrä että ei tilaa, vaan toisen kerran laittakaa se ylös.Ja mistä helvetistä te kaivatte numerot kun ei ole luettelossa enkä ole yrittäjä.Tienennii te soitatte illalla kun teette sitä monet sivu työnnä, ja nykyisin on monella työpaikalla että ei saa kännykkään vastailla työaikaan.Minulla on kyllä huonojakin tapauksia, eräs myyjä tivas miksi ei kelpaa näin halpa lehti, minä sanoin että nyt ei ole vara vaikka sinun mielestä on edullinen, niin eikös tämä myyjä sanonut että millä te luulette että minä elän kun ihmiset ei tilaa lehtiä.Niin minä sanoin hänelle että minä elän sillä kun en tilaa lehteä, sitä en tiedä millä sinä elät ja iski luurin korvaan.Että kyllä teissä myyjissäkin on eroja.Puhelin operaattoreilla on varmaan yhteinen sopimus kun aina kysytään että paljon on puhelin lasku sinulla nykyisin , ja niin sekavasti sanotaan mistä puhelu tulee että täytyy ihan kysyä mistä soitetaan.No tässähän tätä mieli pidetta tuli.


      • wlfhuwoufhfwuo

        tää oli hyvä : "Puhelimen toisessa päässäkin on (uskokaa tai älkää!) samanarvoinen ihminen kun tekin. "
        HAAAH HAAAAAAH HAH HAH HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!!!!!


      • AivanTotta!
        Ärsyttävää. kirjoitti:

        Juu, ei todellakaan riitä pelkkä "Ei kiitos en ole nyt tällä hetkellä kiinnostunut" tai joskus sanon suoraan, että minulla ei ole varaa tilata mitään (mikä on totta). Alkaa se inttäminen ja olisi kauhea kiire tai joku paha paikka menossa niin myyjä ei usko millään!!! Kyllä silloin on PAKKO yksinkertaisesti laittaa luuri korvaan kun moneen kertaan ystävällisesti sanoo eikä uskota.

        Ihan sama kokemus täällä. Myyjiä on minullekin soittanut ja olen ihan kohteliaasti sanonut; ei kiitos, en ole kiinnostunut. Mutta minkäs teet, kun tämä myyjä ei millään hyvällä usko?? Moneen kertaan saan toistaa että ei kiinnosta ja siitäkin huolimatta on pakko tuputtaa sitä omaa tuotettaan. Kun myyjä ei moninkertaista kohteliasta kieltäytymistä usko niin ei ole muita vaihtoehtoja kuin lyödä luuri korvaan.
        Eräs myyjä nauroi minulle ihan suoraan pilkallisesti, kun kieltäydyin hänen myymästään tuotteesta ja tietysti se pakkomyynti jatkui.
        Eräälle tuttavalleni oli myyjä alkanut haistattelemaan ja huorittelemaan, kun tuttavani oli kohteliaasti kieltäytynyt ostamasta jotain tuotetta.
        Voisin vaan sanoa, että menkää myyjät itseenne! Ei teidän oma käytöksennekään kovin kaunista aina ole. Jos asiakas kieltäytyy niin hän ei silloin mitään halua ja häntä on uskottava.


      • Kisu61
        sori vaan kirjoitti:

        Ei riitä "ei kiitos" enkä "en osta mitään", vaan kauppias aina jatkaa mainostamista, miten ainutlaatuisesta tarjouksesta on kyse ja miten en voi elää ilman sitä..

        Netissä jossain oli "suoramarkkinointi opetusmateriaali" ja siellä jopa opetettiin, mitä pitä sanoa, jos asiakas sanoo "ei kiitos" tai ei halua ostaa.

        Jos puhelu loppuisi "ei kiitos" sanoihin, niin nämä puhelinmyyjät eivät myisi yhtään tuotetta!

        Juuri näin. Nuotilla tuleva paasaus vaan jatkuu. Luuria ei silti pidä lyödä korvaan.

        Myyntipuhelut häiritsivät etätyöpäiviäni, kunnes otin niiden eston käyttöön. Suosittelen.


      • helsinkih' herra
        Etelästä vastailen! kirjoitti:

        Samaa mieltä.
        Itse olen lopettanut tuntemattomiin numeroihin vastaamisen kokonaan, ja siinä menee välillä puheluita tutuiltakin sivusuun. Suoramarkkinointikielto toimi aikanaan hetken ajan, mutta nykyään taas sama rumba.
        Jos vastaa, myyjästä ei pelkällä kohteliaalla "ei kiitoksella" pääse eroon kun jankkaaminen jatkuu ja jatkuua.
        Jos en vastaa, parhaimmillaan sama numero on soittanut 5-6 kertaa tunnin sisällä, seuraavana päivänä jne..
        Sukulaiseni liki 100-vuotiasta isoisää pyörittävät suorastaan rikollisesti vaikka TAATUSTI kuulevat, ettei luurin päässä olevalla ole enää mieli ihan mukana jutuissa. Paras oli kun serkkunin oli käymässä vanhuksen luona ja kuunteli vierestä puhelua. vaari sanoi luuriin, ettei hän enää pysty kirjoja lukemaan huonon väön takia, ja luurin päässä vaan jatkettiin jankkaamista... !!

        Toinen hyvä esimerkki oli kundi, joka alkoi myymää "äidille ja isälle" hyvää puhelinliittymää puhelimeen salaa vastanneen 4-vuotiaan poikani kautta...?!?! Sieppasin luurin ja kuulin täyden myyntipuheen puolivälistä. tein kundista valituksen, ja pari viikkoa tuli "tuntemattomasta numerosta" puheluita kaikkiin vuorokaudenaikoihin.. Ei tullut kauppoja, ei - kumma kyllä 8-O

        En lyö korvaan luuria kuitenkaan jos erehdyn vastaamaan. Annan Sinun pitää palopuheesi, esitän kiinnostunutta ja torpedoin lopuksi. Sen verran ammattikuntasi, ap, on itsekin röyhkeää - LIKI poikkeuksetta. Varmaan poikkeuksiakin löytyy, ei vaan ole osunut hetkeen kohdalle.
        Hyvää kesää kuitenkin, ja jättäkää edes vanhukset rauhaan.

        "Itse olen lopettanut tuntemattomiin numeroihin vastaamisen kokonaan"

        Tähän olen päätynyt itsekin. Katson huvikseni joskus Enirosta näiden vastaamattomien puheluiden numeroita, ja aina siellä näkyy soittajana (jos siis näkyy mitään, salaavat usein nykyään) joku plöxpiupaumedia oy.


      • Näkemiin puh.mulkkut
        ajatella kirjoitti:

        Puhelin on otettu yleiseen käyttöön puhelinmyyjien toimesta vaikka se on jokaisen henkilökohtaisten asioiden hoitamista varten. Eli jos ostan polkupyörän niin saako sillä ajaa koko kylä?

        Onhan se yhtä helevettiä kun pahimmillaan 8 - 10 myyjää häiriköi yhden päivän aikana. Voi laskea montako soittajaa on kuukaudessa. Eikä se että haistattaa anukset sille yhdelle myyjälle, niin eikö samasta terroristipuulaakista soita joku muu idiootti. Eikä sekään vaan vielä kolmas ja neljäskin soittaa. Ei siinä enää ensimmäisenä tule mieleen ladella kohteliaisuuksia.
        Eikä siellä puulaakissa tunneta puna-kynää, että vetää henkselit numeron päälle. Ei vaan lista siirtyy seuraavalle terroristille.

        No eipä haittaa. Minä olen saanut olla rauhassa jo yli kolme vuotta. Tein ratkaisevan muutoksen, otin uudet numerot salaisina, en osallistu yhteenkään kilpailuun missä utsitaan (on edellytyksenä) puhelinnumero, en antanut lupaa operaattorillekaan sen hyödyntää numeroani, en laita mihinkään tilauksiin numeroa, en edes anna terveyskeskuksille, en Kelalle, en Työkkärille. Vain ne ihmiset keiden kanssa olen tekemisissä, heillä on numeroni.

        JA miksvitussa pitää vastata sellaisiin numeroihin mikä ei ole SINUN yhteystietoluettelossa. OMA VIKA senkin idiootit.

        Tietäisittepä kuinka kuninkaallista on ELÄÄ RAUHASSA :D


      • ymmärsin yskän
        Näkemiin puh.mulkkut kirjoitti:

        Onhan se yhtä helevettiä kun pahimmillaan 8 - 10 myyjää häiriköi yhden päivän aikana. Voi laskea montako soittajaa on kuukaudessa. Eikä se että haistattaa anukset sille yhdelle myyjälle, niin eikö samasta terroristipuulaakista soita joku muu idiootti. Eikä sekään vaan vielä kolmas ja neljäskin soittaa. Ei siinä enää ensimmäisenä tule mieleen ladella kohteliaisuuksia.
        Eikä siellä puulaakissa tunneta puna-kynää, että vetää henkselit numeron päälle. Ei vaan lista siirtyy seuraavalle terroristille.

        No eipä haittaa. Minä olen saanut olla rauhassa jo yli kolme vuotta. Tein ratkaisevan muutoksen, otin uudet numerot salaisina, en osallistu yhteenkään kilpailuun missä utsitaan (on edellytyksenä) puhelinnumero, en antanut lupaa operaattorillekaan sen hyödyntää numeroani, en laita mihinkään tilauksiin numeroa, en edes anna terveyskeskuksille, en Kelalle, en Työkkärille. Vain ne ihmiset keiden kanssa olen tekemisissä, heillä on numeroni.

        JA miksvitussa pitää vastata sellaisiin numeroihin mikä ei ole SINUN yhteystietoluettelossa. OMA VIKA senkin idiootit.

        Tietäisittepä kuinka kuninkaallista on ELÄÄ RAUHASSA :D

        Eli olet työtön, etkä haluakaan töihin. Silloin ei kannata vastata puhelimeen. Joku voi vaikka tarjota töitä!


      • pp
        innokas lukija kirjoitti:

        Taitaa nyt jäädä jatkossa lehdet teidän juputtamisen takia tilaamatta.Minä asun juuri sillä alueella ja osaan sanoa ei kiitos mutta te ette kuin jatkatte aivan kuin olisitte alun nauhoittanut kun ei kiitokseen ette reakoi, mutta jos ihminen sanoo että kerrohan lisää niin jo äänikin muuttuu.Minä osaan jatkot tilata, ja hyvä kun soitatte ja muistutatte, mutta jos sanotaan ei , niin ymmärrä että ei tilaa, vaan toisen kerran laittakaa se ylös.Ja mistä helvetistä te kaivatte numerot kun ei ole luettelossa enkä ole yrittäjä.Tienennii te soitatte illalla kun teette sitä monet sivu työnnä, ja nykyisin on monella työpaikalla että ei saa kännykkään vastailla työaikaan.Minulla on kyllä huonojakin tapauksia, eräs myyjä tivas miksi ei kelpaa näin halpa lehti, minä sanoin että nyt ei ole vara vaikka sinun mielestä on edullinen, niin eikös tämä myyjä sanonut että millä te luulette että minä elän kun ihmiset ei tilaa lehtiä.Niin minä sanoin hänelle että minä elän sillä kun en tilaa lehteä, sitä en tiedä millä sinä elät ja iski luurin korvaan.Että kyllä teissä myyjissäkin on eroja.Puhelin operaattoreilla on varmaan yhteinen sopimus kun aina kysytään että paljon on puhelin lasku sinulla nykyisin , ja niin sekavasti sanotaan mistä puhelu tulee että täytyy ihan kysyä mistä soitetaan.No tässähän tätä mieli pidetta tuli.

        Totta, puhelinoperaattori myyjät eivät kerro kunnolla mistä firmasta soittavat vaan täytyy itse kysyä. Ja harvalle tulee yhden kk puhelinlaskua. Menee koukkuu kun kertoo 2 kk laskun ja siitä juttu jatkuu ja jatkuu.


      • no voi
        Näkemiin puh.mulkkut kirjoitti:

        Onhan se yhtä helevettiä kun pahimmillaan 8 - 10 myyjää häiriköi yhden päivän aikana. Voi laskea montako soittajaa on kuukaudessa. Eikä se että haistattaa anukset sille yhdelle myyjälle, niin eikö samasta terroristipuulaakista soita joku muu idiootti. Eikä sekään vaan vielä kolmas ja neljäskin soittaa. Ei siinä enää ensimmäisenä tule mieleen ladella kohteliaisuuksia.
        Eikä siellä puulaakissa tunneta puna-kynää, että vetää henkselit numeron päälle. Ei vaan lista siirtyy seuraavalle terroristille.

        No eipä haittaa. Minä olen saanut olla rauhassa jo yli kolme vuotta. Tein ratkaisevan muutoksen, otin uudet numerot salaisina, en osallistu yhteenkään kilpailuun missä utsitaan (on edellytyksenä) puhelinnumero, en antanut lupaa operaattorillekaan sen hyödyntää numeroani, en laita mihinkään tilauksiin numeroa, en edes anna terveyskeskuksille, en Kelalle, en Työkkärille. Vain ne ihmiset keiden kanssa olen tekemisissä, heillä on numeroni.

        JA miksvitussa pitää vastata sellaisiin numeroihin mikä ei ole SINUN yhteystietoluettelossa. OMA VIKA senkin idiootit.

        Tietäisittepä kuinka kuninkaallista on ELÄÄ RAUHASSA :D

        no entäs jos joku läheisesi joutuu vakavaan onnettomuuteen ja viranomaiset yrittävät ottaa sinuun yhteyttä?


      • ex-puhmyyjä.
        Ärsyttävää. kirjoitti:

        Juu, ei todellakaan riitä pelkkä "Ei kiitos en ole nyt tällä hetkellä kiinnostunut" tai joskus sanon suoraan, että minulla ei ole varaa tilata mitään (mikä on totta). Alkaa se inttäminen ja olisi kauhea kiire tai joku paha paikka menossa niin myyjä ei usko millään!!! Kyllä silloin on PAKKO yksinkertaisesti laittaa luuri korvaan kun moneen kertaan ystävällisesti sanoo eikä uskota.

        Tuo on totta. Itse puhmyyjänä joskus ollut niin ainaki silloisessa firmassa oli käytäntö että kun asiakas kolme kertaa sanoi ei niin sitten vasta sai laittaa henkselit päälle ja roskiin paperi. Semmoiset asiakkaan haistattelut, luurin korvaan lyömiset ja jopa sen ei kiitoksen sanominen kesken "dialogin" laittoi vaan paperin 'uudestaan soitettaviin'. Ja parhaimmassa tapauksessa pomo kuuntelee tai kyttää vieressä. Monen monituista kertaa olen salaa semmoisia lappuja heittänyt roskiin mitä olisi pitäny uudemman kerran soittaa. Itse en anna mihinkään ylimääräisiin puhnumeroani ja jos sattuu joku puhelinmyyjä soittelemaan kuuntelen asian loppuun ja sanon vain rauhallisesti ei kiitos, niin monta kertaa että myyjä luovuttaa, ei ole pahemmin puhelinmyyjät soitelleet vaikka itekkin olen useasti joskus lehtiä tilaillut.:)

        Ite en ikinä enää menis puhelinmyyjäksi. Opiskelijana oli pakko jonnekkin päästä töihin silloin, mutta oli siitä jotain hyötyäkin, nykyisessä työssäni "myyminen" käy helpommin, ja semmoinen asiakaspalaute haistattelun muodossa menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.


      • Ei mitään selityksiä
        no voi kirjoitti:

        no entäs jos joku läheisesi joutuu vakavaan onnettomuuteen ja viranomaiset yrittävät ottaa sinuun yhteyttä?

        Se on juurikin noin että mitä pohjoisemmaksi mennään sitä tylympiä ovat ihmiset. Kokemuksesta tiedän ja kaiken lisäksi se tarttuu vielä itseenkin kun siellä tarpeeksi kauan asustelee.

        Sitä ei tiedä varmaan kukaan mistä se käytös johtuu mutta terveellistä se käytös ei ole. Ehkä se on sekoitus ylpeyttä, eristäytymistä, tylsistymistä ja yleistä vittuuntuneisuutta.

        Ja eikös muuten nämä kaikki koulusurmatkin ja muut äärimmäisviha teot ympäri maailmaa tapahdu pikku kylissä taikka sellaisesta kylästä tulevan henkilön toimesta (yleensä).


      • omaarauhaa
        ajatella kirjoitti:

        Puhelin on otettu yleiseen käyttöön puhelinmyyjien toimesta vaikka se on jokaisen henkilökohtaisten asioiden hoitamista varten. Eli jos ostan polkupyörän niin saako sillä ajaa koko kylä?

        Salainen puhelinnumero hiljentää kännykkälinjan melko tehokkaasti
        ja salainen osoite ja turvakielto hiljentää myös ovikelloa.
        Postiluukku onkin sitten vaikeampi tukkia. Vaikka luukun yläpuolella on tarralappu,
        jossa lukee: "Ei kiitos mainoksia", niin silti ainakin tuhmien ja tulisten kebab-miesten pitämät pizzeriat tunkevat viikonloppuisin mainoksia luukusta sisään sillä verukkeella että ne ovat kuulemma vain ruokalistoja eivätkä mainoksia.
        Ahmed Ahne ruokkii Suomen kansaa tulisilla herkuillaan kielloista huolimatta.


      • 10+19
        Etelästä vastailen! kirjoitti:

        Samaa mieltä.
        Itse olen lopettanut tuntemattomiin numeroihin vastaamisen kokonaan, ja siinä menee välillä puheluita tutuiltakin sivusuun. Suoramarkkinointikielto toimi aikanaan hetken ajan, mutta nykyään taas sama rumba.
        Jos vastaa, myyjästä ei pelkällä kohteliaalla "ei kiitoksella" pääse eroon kun jankkaaminen jatkuu ja jatkuua.
        Jos en vastaa, parhaimmillaan sama numero on soittanut 5-6 kertaa tunnin sisällä, seuraavana päivänä jne..
        Sukulaiseni liki 100-vuotiasta isoisää pyörittävät suorastaan rikollisesti vaikka TAATUSTI kuulevat, ettei luurin päässä olevalla ole enää mieli ihan mukana jutuissa. Paras oli kun serkkunin oli käymässä vanhuksen luona ja kuunteli vierestä puhelua. vaari sanoi luuriin, ettei hän enää pysty kirjoja lukemaan huonon väön takia, ja luurin päässä vaan jatkettiin jankkaamista... !!

        Toinen hyvä esimerkki oli kundi, joka alkoi myymää "äidille ja isälle" hyvää puhelinliittymää puhelimeen salaa vastanneen 4-vuotiaan poikani kautta...?!?! Sieppasin luurin ja kuulin täyden myyntipuheen puolivälistä. tein kundista valituksen, ja pari viikkoa tuli "tuntemattomasta numerosta" puheluita kaikkiin vuorokaudenaikoihin.. Ei tullut kauppoja, ei - kumma kyllä 8-O

        En lyö korvaan luuria kuitenkaan jos erehdyn vastaamaan. Annan Sinun pitää palopuheesi, esitän kiinnostunutta ja torpedoin lopuksi. Sen verran ammattikuntasi, ap, on itsekin röyhkeää - LIKI poikkeuksetta. Varmaan poikkeuksiakin löytyy, ei vaan ole osunut hetkeen kohdalle.
        Hyvää kesää kuitenkin, ja jättäkää edes vanhukset rauhaan.

        "Suoramarkkinointikielto toimi aikanaan hetken ajan, mutta nykyään taas sama rumba."


        Suoramarkkinointikielto on voimassa kerrallaan 3 vuotta, sitten se pitää uusia.
        Itse olen saanut olla jo yli 8 vuotta rauhassa noilta puhelinmyyjiltä juuri suoramarkkinointikiellon ansiosta. Aina kun uusin kiellon laitan itselle johonkin ylös milloin on seuravan kerran uusittava.


      • autuas hiljaisuus
        Ei mitään selityksiä kirjoitti:

        Se on juurikin noin että mitä pohjoisemmaksi mennään sitä tylympiä ovat ihmiset. Kokemuksesta tiedän ja kaiken lisäksi se tarttuu vielä itseenkin kun siellä tarpeeksi kauan asustelee.

        Sitä ei tiedä varmaan kukaan mistä se käytös johtuu mutta terveellistä se käytös ei ole. Ehkä se on sekoitus ylpeyttä, eristäytymistä, tylsistymistä ja yleistä vittuuntuneisuutta.

        Ja eikös muuten nämä kaikki koulusurmatkin ja muut äärimmäisviha teot ympäri maailmaa tapahdu pikku kylissä taikka sellaisesta kylästä tulevan henkilön toimesta (yleensä).

        Soittakaa hyvät ihmiset puhelintarjonnan rajoituspalveluun, niin monet ärsyttävät puhelut jäävät tulematta. Minulla oli 3 vuotta Robinson-kielto, ja kuukauden jälkeen rajoituksen alusta myyntipuhelut lakkasivat kuin seinään. Nyt on 3 vuotta kulunut, rajoitus päättyy ja taas alkaa puhelin piristä.

        Ei muuta kun uudestaan soitto numeroon: 0600 13404. Puhelimessa vastaa robotti, joka sanoo: Haluatko tehdä puhelinmyyntiä koskevan rajoituksen? Sanot "Kyllä", ja se on siinä. Puhelu kestää alle 30 sekuntia. Alle 0,50€ puhelin hiljaisuudesta on halpa hinta, vaikka sitäkään ei pitäisi maksaa.

        http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu


      • ärsyttäätuovalitus
        ajatella kirjoitti:

        Puhelin on otettu yleiseen käyttöön puhelinmyyjien toimesta vaikka se on jokaisen henkilökohtaisten asioiden hoitamista varten. Eli jos ostan polkupyörän niin saako sillä ajaa koko kylä?

        Oks kukaan kuullu suoramarkkinointi kiellosta?
        http://www.ilmaistavaraa.com/06/11/2008/nain-hankit-suoramarkkinointikiellon/

        Hankkikaa sellanen, älkää valittako ja pilatko jonkun työtään tehtävän päivän v.. puhelimeen. Vieraisiin numeroihin ei myöskään ole pakko vastata ja jos epäilee sen olevan tärkee nii soittakaa siihen perään. Puhelinmyynti numeroihin ei pysty soittaa, siitä tiiätte kuka soitti.


      • JylleDylle
        Näkemiin puh.mulkkut kirjoitti:

        Onhan se yhtä helevettiä kun pahimmillaan 8 - 10 myyjää häiriköi yhden päivän aikana. Voi laskea montako soittajaa on kuukaudessa. Eikä se että haistattaa anukset sille yhdelle myyjälle, niin eikö samasta terroristipuulaakista soita joku muu idiootti. Eikä sekään vaan vielä kolmas ja neljäskin soittaa. Ei siinä enää ensimmäisenä tule mieleen ladella kohteliaisuuksia.
        Eikä siellä puulaakissa tunneta puna-kynää, että vetää henkselit numeron päälle. Ei vaan lista siirtyy seuraavalle terroristille.

        No eipä haittaa. Minä olen saanut olla rauhassa jo yli kolme vuotta. Tein ratkaisevan muutoksen, otin uudet numerot salaisina, en osallistu yhteenkään kilpailuun missä utsitaan (on edellytyksenä) puhelinnumero, en antanut lupaa operaattorillekaan sen hyödyntää numeroani, en laita mihinkään tilauksiin numeroa, en edes anna terveyskeskuksille, en Kelalle, en Työkkärille. Vain ne ihmiset keiden kanssa olen tekemisissä, heillä on numeroni.

        JA miksvitussa pitää vastata sellaisiin numeroihin mikä ei ole SINUN yhteystietoluettelossa. OMA VIKA senkin idiootit.

        Tietäisittepä kuinka kuninkaallista on ELÄÄ RAUHASSA :D

        Puhelinmyyjälle SAA lyödä luurin korvaan. En ole pyytänyt soittamaan, en halua että soitatte minulle.

        Itse toimin yleensä kahdella tavalla:

        1. Paikassa, jossa on muita lähellä (töissä) jätän puhelimen pöydälle ja myyjä saa höpöttää diipa daapansa . Jossakin vaiheessa se ehkä huomaa että ketään ei ole paikalla

        2. Kaveriporukassa kusetetaan myyjää puhelimen ollessa kaijuttimella

        3. Yksin ollessani (autossa tms) huudan myyjälle niin kovaa kuin voin kaikki kirosanat sisältäviä lauseita ja uhkauksia, jos hän vielä soitttaa

        Aivan mahtava meiniki!!


      • täysin nolla
        no voi kirjoitti:

        no entäs jos joku läheisesi joutuu vakavaan onnettomuuteen ja viranomaiset yrittävät ottaa sinuun yhteyttä?

        No jos joku soittais ja myis seksiä mulle puhelimessa niin jaksaisin kuunnella sen minuutin. Muuten tulee luuri korvaan


      • ppprrrrrrr!!!!
        turpiin vaan ja onne kirjoitti:

        Ei kiitos on tähän saakka riittänyt oikein hyvin. Yksi sadasta puhelinmyyjästä ei ole uskonut kerrasta sanoessani ettei kiinnosta. Yks nainen vaan jatkaa selostusta vaikka olen sanonut esim. kuusi kertaa ettei kiinnosta. Varmaan jokainen naisen uhriksi joutunut tietää kenestä on kyse. Mitälie murretta vääntää.

        Nuorena tienasin opiskelurahoja puhelinmyyjänä parisen kuukautta.
        Meille myyjille opetettiin ettei kannata kielloista lannistua: "asiakas ei itse tiedä haluavansa lehteä, ennenkuin kerrotte sen hänelle".

        Vanhuksien numerot poistin aina veks, heti kun hokasin että kyseessä oli yksinäinen vanhus joka olisi tilannut vaikka kaikki maailman lehdet ja jutskat ja liittymät, kunhan sai jutella puhelimessa jonkun ihmisen, vaikka sitten edes kauppaa kärkkyvän puhelinmyyjän, kanssa.

        Parhaimmat myyjät pääsivät palkoille iisisti ja kauppa kävi kun ei ne liikoja miettinyt että millanen ihminen siellä oikein on. Itse en alalla menestynyt, olin liian herkkä ja alkoi hävettää työkseen rimputella tuntikausia per päivä ihmisten riesana.

        Itse vastaan aina kohteliaasti puhelinmyyjälle . Käy niin sääliksi kun tietää millasta se duuni on.


      • kiihkottomasti
        JylleDylle kirjoitti:

        Puhelinmyyjälle SAA lyödä luurin korvaan. En ole pyytänyt soittamaan, en halua että soitatte minulle.

        Itse toimin yleensä kahdella tavalla:

        1. Paikassa, jossa on muita lähellä (töissä) jätän puhelimen pöydälle ja myyjä saa höpöttää diipa daapansa . Jossakin vaiheessa se ehkä huomaa että ketään ei ole paikalla

        2. Kaveriporukassa kusetetaan myyjää puhelimen ollessa kaijuttimella

        3. Yksin ollessani (autossa tms) huudan myyjälle niin kovaa kuin voin kaikki kirosanat sisältäviä lauseita ja uhkauksia, jos hän vielä soitttaa

        Aivan mahtava meiniki!!

        Joo, mutta itse en vaivaa asialla edes sen vertaa että kiihtyisin ja antaisin pulssin nousta.

        Sormi vain vaeltaa automaagisesti kohti punaista luuria kun joku aloittaa sen "sellaisella iloisella asialla tässä teitä lähestyn, että..." litaniansa. =)

        Miksi siis vaivautua edes kiroilemaan? Sen lisäksi on hyvä laittaa puhelimen nro/henkilöluetteloon ainakin yksi nimi "Älä vastaa" tai "Kaupustelija" ja lisätä jokaisen puhelinmyyjän numero yhteystietoon.
        Puhelimiinhan saa monta numeroa per nimi. Sitä en ihan heti tajunnut itsekään hyödyntää...

        Toi siis sen lisäksi että on hommannut kaikki suoramarkkinointikiellot mitä voi ottaa.
        Jos niitä ei käytä niin voi olla että kaupustelijoita olis liikaa et niitä jaksais poimia ylös ja tallennella "älä vastaa" nimien allekaan...


      • Korsto korvenkylästä
        Ei mitään selityksiä kirjoitti:

        Se on juurikin noin että mitä pohjoisemmaksi mennään sitä tylympiä ovat ihmiset. Kokemuksesta tiedän ja kaiken lisäksi se tarttuu vielä itseenkin kun siellä tarpeeksi kauan asustelee.

        Sitä ei tiedä varmaan kukaan mistä se käytös johtuu mutta terveellistä se käytös ei ole. Ehkä se on sekoitus ylpeyttä, eristäytymistä, tylsistymistä ja yleistä vittuuntuneisuutta.

        Ja eikös muuten nämä kaikki koulusurmatkin ja muut äärimmäisviha teot ympäri maailmaa tapahdu pikku kylissä taikka sellaisesta kylästä tulevan henkilön toimesta (yleensä).

        No miksi se käytös,mitä moitit ei ohjaa näitä terroristeja soittamaan miellyttäville etelän ihmisille, pelkästään? Tuntuisi että oman mielenrauhan ja työn mielekkyyden kannalta kannattaisi vaan keskustella ja soitella pelkästää kehä kolmosen sisäpuolelle. Silloin ei kenelläkään ole mitään valittamista. Ei muuta kuin kiitos seurasta ja hyvästi ikuisesti! Ja kannattaa varmaan siirtyä myös lomillaan käyttämään vain etelän ulkomaan matkoja kun sielläpäin on varmaan aina vaan miellyttävämpiä ihmisiä tuon logiikan mukaan.


      • osta osta osta osta
        ymmärsin yskän kirjoitti:

        Eli olet työtön, etkä haluakaan töihin. Silloin ei kannata vastata puhelimeen. Joku voi vaikka tarjota töitä!

        Puhalla pepun aukkoon.

        Kun minulle soittaa puhelinterroristi, otan siitä kaiken ilon irti.

        Keino nr: 1 Kun hän on saanut alkuluritukset lueteltua, kysyn: "olisiko sinulla aikaa odotella hetkinen?" yleensä vastaus on myönteinen, siispä laitan kaiuttimen päälle ja lasken puhelimen pöydälle.
        On hauska seurata kauanko tämä ressukka jaksaa odotella ja huhuilla langan toisessa päässä.

        Keino nr: 2 Mikäli minulla sattuu olemaan joutilasta aikaa, heittäydyn erittäin kiinnostuneeksi tuotteesta, jota myyjä tyrkyttää. Kyselen ummet ja lammet. Väläytän välillä, että voisin suorittaa jopa suuremman erän ostamista, koska tuote on niin kiinnostava. Jaarittelen ja maarittelen. Kun viimein olen saanut saanut mielestäni riittävästi hupia, teen jättitilauksen, mutta ilmoitan samalla olevani vararikossa ja että luottotietoni ovat menneet jo ajat sitten. Siinävaiheessa kauppias toivotteleekin hyvät päivänjatkot ja sulkee puhelimen.

        Keino nr: 3 Heti, kun kuulen, että langan toisessa päässä on puhelinmyyjä alan läähättää tosi kiimasella äänellä. Poikkeuksetta tämä huvi loppuu aikas lyhyeen, kun myyjä sulkee puhelimen.


      • osta osta osta osta
        osta osta osta osta kirjoitti:

        Puhalla pepun aukkoon.

        Kun minulle soittaa puhelinterroristi, otan siitä kaiken ilon irti.

        Keino nr: 1 Kun hän on saanut alkuluritukset lueteltua, kysyn: "olisiko sinulla aikaa odotella hetkinen?" yleensä vastaus on myönteinen, siispä laitan kaiuttimen päälle ja lasken puhelimen pöydälle.
        On hauska seurata kauanko tämä ressukka jaksaa odotella ja huhuilla langan toisessa päässä.

        Keino nr: 2 Mikäli minulla sattuu olemaan joutilasta aikaa, heittäydyn erittäin kiinnostuneeksi tuotteesta, jota myyjä tyrkyttää. Kyselen ummet ja lammet. Väläytän välillä, että voisin suorittaa jopa suuremman erän ostamista, koska tuote on niin kiinnostava. Jaarittelen ja maarittelen. Kun viimein olen saanut saanut mielestäni riittävästi hupia, teen jättitilauksen, mutta ilmoitan samalla olevani vararikossa ja että luottotietoni ovat menneet jo ajat sitten. Siinävaiheessa kauppias toivotteleekin hyvät päivänjatkot ja sulkee puhelimen.

        Keino nr: 3 Heti, kun kuulen, että langan toisessa päässä on puhelinmyyjä alan läähättää tosi kiimasella äänellä. Poikkeuksetta tämä huvi loppuu aikas lyhyeen, kun myyjä sulkee puhelimen.

        Lisätään vielä.
        Asun juuri tuolla aloittajan mainitsemalla "ongelma-aluella" suuntanumero 08


      • minä02 alueelta
        osta osta osta osta kirjoitti:

        Lisätään vielä.
        Asun juuri tuolla aloittajan mainitsemalla "ongelma-aluella" suuntanumero 08

        Missä olet töissä ? Kyselen jotta osaan käyttäytyä sinua ja yritystäsi kohtaan yhtä kohteliaasti kuin sinä.


      • 70800
        autuas hiljaisuus kirjoitti:

        Soittakaa hyvät ihmiset puhelintarjonnan rajoituspalveluun, niin monet ärsyttävät puhelut jäävät tulematta. Minulla oli 3 vuotta Robinson-kielto, ja kuukauden jälkeen rajoituksen alusta myyntipuhelut lakkasivat kuin seinään. Nyt on 3 vuotta kulunut, rajoitus päättyy ja taas alkaa puhelin piristä.

        Ei muuta kun uudestaan soitto numeroon: 0600 13404. Puhelimessa vastaa robotti, joka sanoo: Haluatko tehdä puhelinmyyntiä koskevan rajoituksen? Sanot "Kyllä", ja se on siinä. Puhelu kestää alle 30 sekuntia. Alle 0,50€ puhelin hiljaisuudesta on halpa hinta, vaikka sitäkään ei pitäisi maksaa.

        http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu

        Aika hyvin pelittää tuo Robinson-kielto! Mutta silti jotkut lehtitalot joissa olen lehden tilaajana tyrkyttävät lisää lehtiä puhelimitse :(


    • Kylmät kädet

      En minä lyö kuin luurin vain korvaan. En haistattele enkä mitään, vaikka postinumeroni alkaakin ysillä.

    • salainen numero

      Asun 8-alueella ja esim. työkavereiden kanssa jutellaan monesti puhelinmyyjistä - jokainen kertoo samaa tarinaa "yritin sanoa kohteliaasti, että ei kiitos, mutta myyjä jatkoi pälättämistä, joten oli pakko lyödä luuri korvaan" tai "sanoin monta kertaa, että minulla on suoramarkkinointikielto, mutta se ei tehoa, myyjä jatkaa pakkomyyntiä".

      Minusta tuntuu, että miettimistä on molemmin puolin...

      • Kylmät kädet

        Itse yrittänyt monta kertaa mahdollisimman ystävällisesti ja aidon kohteliaasti sanoa, että minulle ei kannata kaupitella mitään, kun raha-asiat huonosti alkoholismin vuoksi ja luottotiedotkin on menny aikoja sitten ja lopullisesti.

        Silti ne pommittaa, varsinkin tiettyihin aikoihin kuukaudesta saattaa tulla jopa KOLME PUHELUA PÄIVÄSSÄ!

        Salaisista numeroista tulevat puhelut ovat pahimpia. Niihin lyön välittömästi luurin korvaan heti, kun hoksaan ettei soittaja ollutkaan eräs läheiseni, joka soittaa aina salaisesta numerosta.


      • Lämmin sydän
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Itse yrittänyt monta kertaa mahdollisimman ystävällisesti ja aidon kohteliaasti sanoa, että minulle ei kannata kaupitella mitään, kun raha-asiat huonosti alkoholismin vuoksi ja luottotiedotkin on menny aikoja sitten ja lopullisesti.

        Silti ne pommittaa, varsinkin tiettyihin aikoihin kuukaudesta saattaa tulla jopa KOLME PUHELUA PÄIVÄSSÄ!

        Salaisista numeroista tulevat puhelut ovat pahimpia. Niihin lyön välittömästi luurin korvaan heti, kun hoksaan ettei soittaja ollutkaan eräs läheiseni, joka soittaa aina salaisesta numerosta.

        Kuka urpo soittaa salaisesta numerosta? Mitä järkeä siinä on? "Huuhuu, soitan salaisesta numerosta, ettet tiedä kuka minä olen..." voi elämän kevät....
        Mä en vastaa lainkaan salaisiin numeroihin.


      • Secret October
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Itse yrittänyt monta kertaa mahdollisimman ystävällisesti ja aidon kohteliaasti sanoa, että minulle ei kannata kaupitella mitään, kun raha-asiat huonosti alkoholismin vuoksi ja luottotiedotkin on menny aikoja sitten ja lopullisesti.

        Silti ne pommittaa, varsinkin tiettyihin aikoihin kuukaudesta saattaa tulla jopa KOLME PUHELUA PÄIVÄSSÄ!

        Salaisista numeroista tulevat puhelut ovat pahimpia. Niihin lyön välittömästi luurin korvaan heti, kun hoksaan ettei soittaja ollutkaan eräs läheiseni, joka soittaa aina salaisesta numerosta.

        Pyydä sitä läheistäsi perhtymään mitä tarkoittaa * 31 # niin sekin asia korjaantuu.


      • kirjastoon
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Itse yrittänyt monta kertaa mahdollisimman ystävällisesti ja aidon kohteliaasti sanoa, että minulle ei kannata kaupitella mitään, kun raha-asiat huonosti alkoholismin vuoksi ja luottotiedotkin on menny aikoja sitten ja lopullisesti.

        Silti ne pommittaa, varsinkin tiettyihin aikoihin kuukaudesta saattaa tulla jopa KOLME PUHELUA PÄIVÄSSÄ!

        Salaisista numeroista tulevat puhelut ovat pahimpia. Niihin lyön välittömästi luurin korvaan heti, kun hoksaan ettei soittaja ollutkaan eräs läheiseni, joka soittaa aina salaisesta numerosta.

        Minäkin sanon heti alkuun niin kuin asia on, että olen työtön, peruspäivärahalla kun ei tilailla lehtiä. Se yleensä auttaa ja myyjä toivottaa hyvää päivänjatkoa.


      • vastaus vaan
        Lämmin sydän kirjoitti:

        Kuka urpo soittaa salaisesta numerosta? Mitä järkeä siinä on? "Huuhuu, soitan salaisesta numerosta, ettet tiedä kuka minä olen..." voi elämän kevät....
        Mä en vastaa lainkaan salaisiin numeroihin.

        Kaikki jotka eivät halua numeronsa kaikenlaisin puhelinluetteloihin, jne..

        Itselläni on kaksi liittymää toinen salainen ja toinen tavallinen. Salaiseen numeroon ei tullut vielä yhtään puhelinmyyjäsoittoa, vaikka numero oli minulla jo yli 10 vuotta.

        Toiseen julkiseen numeroon taas soittelevat pahimmillaan pari kertaa päivässä, vaikken ole sitä numeroa kenellekään antanut, kai kaivavat sen jostain eniro.fi:sta tai jostain..


      • Tommi Turmiola
        Secret October kirjoitti:

        Pyydä sitä läheistäsi perhtymään mitä tarkoittaa * 31 # niin sekin asia korjaantuu.

        Kerro jo. Mitä tuo tarkoittaa?


      • Kylmät kädet
        Lämmin sydän kirjoitti:

        Kuka urpo soittaa salaisesta numerosta? Mitä järkeä siinä on? "Huuhuu, soitan salaisesta numerosta, ettet tiedä kuka minä olen..." voi elämän kevät....
        Mä en vastaa lainkaan salaisiin numeroihin.

        Työnsä puolesta on pakotettu pitämään salaista puhelinnumeroa. Hän on töissä Ensi- ja turvakodilla. Mustalaismiesten ja muslimien takia joutuu pitämään kaikinpuolin salaisia tietoja.

        Voitte siis kuvitella kuinka minua kismittää, kun saan salaisesta puhelinnumerosta kaupustelupuhelun.


      • Kylmät kädet
        vastaus vaan kirjoitti:

        Kaikki jotka eivät halua numeronsa kaikenlaisin puhelinluetteloihin, jne..

        Itselläni on kaksi liittymää toinen salainen ja toinen tavallinen. Salaiseen numeroon ei tullut vielä yhtään puhelinmyyjäsoittoa, vaikka numero oli minulla jo yli 10 vuotta.

        Toiseen julkiseen numeroon taas soittelevat pahimmillaan pari kertaa päivässä, vaikken ole sitä numeroa kenellekään antanut, kai kaivavat sen jostain eniro.fi:sta tai jostain..

        Salainen puhelinnumero ei pelasta ihmistä kaupustelulta. Olin aikoinani "töissä" Satamacenterissä Oulun ratakadulla, siinä valtavassa postipankin talossa, takapihalla.

        Siellä meille lyötiin vain lappu eteen, jossa oli printattu puhelinnumeroita numeroavaruudesta, ihan vain numerojärjestyksessä.

        xxx xxxx xx1
        xxx xxxx xx2
        xxx xxxx xx3

        jne..

        Suurinosa luonnolisesti vastasi "Numero ei ole käytössä, olkaa hyvä.. jne."


      • sori vaan
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Salainen puhelinnumero ei pelasta ihmistä kaupustelulta. Olin aikoinani "töissä" Satamacenterissä Oulun ratakadulla, siinä valtavassa postipankin talossa, takapihalla.

        Siellä meille lyötiin vain lappu eteen, jossa oli printattu puhelinnumeroita numeroavaruudesta, ihan vain numerojärjestyksessä.

        xxx xxxx xx1
        xxx xxxx xx2
        xxx xxxx xx3

        jne..

        Suurinosa luonnolisesti vastasi "Numero ei ole käytössä, olkaa hyvä.. jne."

        Se on 100% laitonta toimintaa! Ei muuta kuin rikosilmoitus työnantajasta.


      • Kylmät kädet
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Salainen puhelinnumero ei pelasta ihmistä kaupustelulta. Olin aikoinani "töissä" Satamacenterissä Oulun ratakadulla, siinä valtavassa postipankin talossa, takapihalla.

        Siellä meille lyötiin vain lappu eteen, jossa oli printattu puhelinnumeroita numeroavaruudesta, ihan vain numerojärjestyksessä.

        xxx xxxx xx1
        xxx xxxx xx2
        xxx xxxx xx3

        jne..

        Suurinosa luonnolisesti vastasi "Numero ei ole käytössä, olkaa hyvä.. jne."

        Postasin huumorimielessä osan ohjeistamme huumorisivustolle:
        http://naurunappula.com/686887/roturealismia-liittymakauppiaille.png

        Olen työnantajan unelma, kuten kuvasta näkyy.


      • Kylmät kädet
        sori vaan kirjoitti:

        Se on 100% laitonta toimintaa! Ei muuta kuin rikosilmoitus työnantajasta.

        Heh, yritys vaihtaa vain nimeä ja homma jatkuu.


      • f.k
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Postasin huumorimielessä osan ohjeistamme huumorisivustolle:
        http://naurunappula.com/686887/roturealismia-liittymakauppiaille.png

        Olen työnantajan unelma, kuten kuvasta näkyy.

        ...heh heh kerran yks naikkonen soitti ja halus kaupata kaiken maailman lehtiä .... luetteli aikansa et mikä kiinnostas...sanoin et hän istuu sen kiinnostavan artikkelin päällä...ei oo soitellu puhelinmyyjät pitkiin aikoihin...


    • Varsinainen riesa!

      Toivottavasti kaikki lyövät luurin korvaan puhelinmyyjille! On suotavaa että puhelinmyynti loppuu koko maasta!

      • ???!!!

        Nyt myönsit, että te vaan vittuilette ihmisille!!! Onko kiva ammatti?


    • lkjlkjlk

      Itsekin lehtiä myyneenä tiedän ettei kohtelias "Ei kiitos" auta mitenkään. Aika huonoa tulosta tulisi jos myyjä lopettaisi myymisen heti kun asiakas ensimmäisen kerran sanoo ei. Myyjiä ohjeistetaan, että myyntipuhe pitää viedä loppuun vaikka asiakas yrittäisi sanoa jotain väliin, eikä ensimmäiseen kieltäytymiseen saa missään nimessä lopettaa.

      • urpontunnistin

        Mitäs järkeä tuossa on? Ei se asiakas tilaa sitä lehtä vaikka jatkat puolituntia. Menetät vaan sen puolituntia aikaa siinä. Ei kovin älykkäitä ole ohjeistajat olleet etkä vaikuta sinäkään miltään järjen jättiläiseltä. Miten se tulos muka paranee kun käytät enemmän aikaa turhaan työhön?

        Onneksi on niitä älykkäitä puhelinmyyjiä jotka ovat tämän tajunneet. Viimeisen kuukauden aikana jokainen lehtimyyjä on uskonut ensimmäistä Ei kiitosta. Ja näitä on pari kolme viikossa eli toistakymmentä.


      • Jossu

        Jos ette lopeta sitä jankkaamista puhelimessa sen jälkeen kun on sanonut EI, niin varmasti tulee luuri korvaan ja jos niitä puheluja tulee enemmän ni en jatka entistenkään turhanpäiväisten lehtien tilausta. Mitä niillä tekee?? Rahat vain menee hukkaan. Ja mahd. tilaajalahjat mitä kans tyrkytetän ovat halppistavaraa joilla ei tee mitään... Ainut lehti mikä tällä hetkellä tulee on yks asiallinen puutarhalehti, ja bonuksena sille on ettei sitä todellakaan tuputeta. :)


      • puhelin myyjä
        urpontunnistin kirjoitti:

        Mitäs järkeä tuossa on? Ei se asiakas tilaa sitä lehtä vaikka jatkat puolituntia. Menetät vaan sen puolituntia aikaa siinä. Ei kovin älykkäitä ole ohjeistajat olleet etkä vaikuta sinäkään miltään järjen jättiläiseltä. Miten se tulos muka paranee kun käytät enemmän aikaa turhaan työhön?

        Onneksi on niitä älykkäitä puhelinmyyjiä jotka ovat tämän tajunneet. Viimeisen kuukauden aikana jokainen lehtimyyjä on uskonut ensimmäistä Ei kiitosta. Ja näitä on pari kolme viikossa eli toistakymmentä.

        Ei ole totta!

        Kaikki sanovat aluksi, etteivät osta mitään, mutta lyhyen juttelun jälkeen ovat valmiit jo ostamankin ja ostavatkin.


      • 181+98494

        Ohjeistus on pielessä! Eikö tuo "ala" ymmärrä, että kaikilla potentiaalisilla asiakkailla on vapaa tahto ja oikeus kieltäytyä näistä tarjouksista. Puhelinmyyjillä ei ole oikeutta yrittää manipuloida tai arvostella tyyliin "tilaaminen on halvempaa kuin irtonumeroiden ostaminen", Mitä sitten? Vaikeinta oli ukon päästä eroon Apu-lehdestä ja Valitut Palatkin soittaa taas hulluna meille. Ei minulla ole mitään velvollisuutta vastata puheluihin. Yksi tyyppi jätti jopa vastaajaani viestin, että soittaa uudelleen. Kiva, että piti kuunnella toikin.


      • En emmi vaan
        181+98494 kirjoitti:

        Ohjeistus on pielessä! Eikö tuo "ala" ymmärrä, että kaikilla potentiaalisilla asiakkailla on vapaa tahto ja oikeus kieltäytyä näistä tarjouksista. Puhelinmyyjillä ei ole oikeutta yrittää manipuloida tai arvostella tyyliin "tilaaminen on halvempaa kuin irtonumeroiden ostaminen", Mitä sitten? Vaikeinta oli ukon päästä eroon Apu-lehdestä ja Valitut Palatkin soittaa taas hulluna meille. Ei minulla ole mitään velvollisuutta vastata puheluihin. Yksi tyyppi jätti jopa vastaajaani viestin, että soittaa uudelleen. Kiva, että piti kuunnella toikin.

        Tilasin seiska lehden kokeeksi siihen aikaan kun se alkoi ilmestyä. Kolmen kuukauden kokeilujakson aikana huomasin että lehti on pelkkää p***aa.
        Lehtimyyjät kyllä pommittivat senjälkeen sanoen: * Onhan se teille ennenkin tullut*
        Lopulta otin salaisen puhelinnumeron. Sen jälkeen puhelimeeni ei tullut soittoja, mutta ei se puhelinmyyjältä suojannut.

        Olin yhtenä iltana koiran kanssa lenkillä, kun 12 v poikani huohottaen juoksi perääni puhelin kourassa ja huusi, että joku täti soittaa ja kysyy minua. No sehän oli seiskan puhelinmyyjä joka oli järkevänä tyttönä keksinyt, että kun minuun ei saa enää yhteyttä niin soitetaanpa samassa osoitteessa asuvalle pojalleni, jolla ei ollut salainen numero ja kysytään minua.

        En tilannut lehteä silloin, enkä tilaa enää koskaan. Vihaan puhelinmyyjiä ja ihmisten yksityisiin numeroihin soitteleminen on kotirauhan häirintää. Terve aikuinen ihminen jotka käsittääkseni ovat myyntityön kohde, osaa itse tilata lehtensä ym tuotteet, tai hakea ne kaupasta. Puhelinmyynti pitäisi kriminalisoida ja lailla kieltää.


      • Inspector Morse
        En emmi vaan kirjoitti:

        Tilasin seiska lehden kokeeksi siihen aikaan kun se alkoi ilmestyä. Kolmen kuukauden kokeilujakson aikana huomasin että lehti on pelkkää p***aa.
        Lehtimyyjät kyllä pommittivat senjälkeen sanoen: * Onhan se teille ennenkin tullut*
        Lopulta otin salaisen puhelinnumeron. Sen jälkeen puhelimeeni ei tullut soittoja, mutta ei se puhelinmyyjältä suojannut.

        Olin yhtenä iltana koiran kanssa lenkillä, kun 12 v poikani huohottaen juoksi perääni puhelin kourassa ja huusi, että joku täti soittaa ja kysyy minua. No sehän oli seiskan puhelinmyyjä joka oli järkevänä tyttönä keksinyt, että kun minuun ei saa enää yhteyttä niin soitetaanpa samassa osoitteessa asuvalle pojalleni, jolla ei ollut salainen numero ja kysytään minua.

        En tilannut lehteä silloin, enkä tilaa enää koskaan. Vihaan puhelinmyyjiä ja ihmisten yksityisiin numeroihin soitteleminen on kotirauhan häirintää. Terve aikuinen ihminen jotka käsittääkseni ovat myyntityön kohde, osaa itse tilata lehtensä ym tuotteet, tai hakea ne kaupasta. Puhelinmyynti pitäisi kriminalisoida ja lailla kieltää.

        "Olin yhtenä iltana koiran kanssa lenkillä, kun 12 v poikani huohottaen juoksi perääni puhelin kourassa ja huusi, että joku täti soittaa ja kysyy minua. No sehän oli seiskan puhelinmyyjä joka oli järkevänä tyttönä keksinyt, että kun minuun ei saa enää yhteyttä niin soitetaanpa samassa osoitteessa asuvalle pojalleni, jolla ei ollut salainen numero ja kysytään minua."

        Heh, ovat kuin joku rikospoliisi konsanaan.


      • En osta mitään

        Minä sanon samantien vaikka myyntipuhe olisi jo alkanut, että "En osta mitään, hyvää päivänjatkoa.". Yleensä myyjä vastaa lopputervehdykseen, mutta muutaman kerran on tullut vain luuri korvaan.


    • sanoin.

      odotas vähän, panin puhelimen pöydälle ja jatkoin keskeytyneitä päiväunia...

    • Saa mitä tilaa

      Joo-o. Kainuusta ne tylyimmät ja kylmimmät ihmiset löytyy. Oma napa lähinnä, tunteetonta porukkaa. 20 vuotta seurannut, mulle riitti!

    • kokeilepa vaikka...

      Lehtimyyjältä kysyn, josko hänellä olisi Kallea tai Jallua tilattavissa - niistä syntyisi pitempikin kestotilausjakso heti paikalla ! Seuraavaksi kannattaa alkaa kuvailla millaisessa mällissä entiset lehdet on, kun mies niitä vessassa lueskelee...

    • Ymmärrätkö sitten

      heti, kun asiakas sanoo ei - enhalualehteä, että hän todennäköisesti -EI- halua lehteä tai mitä se onkaan, mitä myyt, vai jatkatko jankuttamista ?

    • jätkä__--

      "Motivaatio työelämää kohtaan ei ainakaan kasva, tälläisen kohtelun myötä"

      Voi pyhä sylvi.

      Paljastit nyt kyllä vain ettet ymmärrä ammattilaisasenteesta yhtään mitään. Sosialistisuomen kasvatti olet tosiaan. Hyväntekeväisyyttämmekö meidän asiakkaiden pitäisi sinua nuorta puhelinmyyjä-parkaa passata? Oikeassa työkulttuurissa saisit ympäri korvia tuollaisesta asenteesta. Etpä taida uskaltaa mennä avautumaan näistä murheistasi esimiehellesi? ;)

    • Joskus yritin olla kohtelias ja kuunnella myyjän sanottavan, mutta lopulta en sitä lipevää paskaa kertakaikkiaan jaksanut kuunnella. Nykyään laitan luurin kiinni kyselemättä yhtään mitään ja välittämättä vähääkään mitä toinen pää on siitä mieltä. Niin... Oma postinumero alkaa muuten nollalla ja yritän pitää oman alueeni puolia tässä iki-ihanassa vittumaisuus -kilpailussa.

      • navettapiika

        Minulla alkaa se postinumero 8 ja en lyö luuria korvaan. OLen ottanut uuden taktiikan, juttelen ja kyselen ilmat sun muut tärkeät yksittyiskohdat, mutta lopussa teen kyllä tiukasti selväksi etten kyseistä tuotetta tarvitse. Naistenlehtien kauppaajalle esittelen omia ammattilehtiä, karvankoneittten testejä ja muuta mukavaa, olen karjanhoitaja. Hesarin kauppias löi luurin korvaan, kun kerroin kuinka paljon täytettä saan rintaliiveihin, lehmille sitä en kyllä maininnut hänelle. Kuvalehtien kauppiaan kyllästytän Aku Ankka kuvailmalla, se on ainut lehti mitä tilaan. En ole tyly, vaan haluan vain piristää kauppiaan päivää. Yleensä he kyllästyvät minuun ja minun puheryöppyyn ei päinvastoin.


      • 14

        puhelin myyjille pitääkin vittuilla,parhaana päivänä yli 10soittoa,ja vielä numeropalvelu soittajat 3-5,jo rupeaa mitta täyttymään.lakiin teksti,puhelin myynti kielletty.saatanan runkkarit


      • navettapiika kirjoitti:

        Minulla alkaa se postinumero 8 ja en lyö luuria korvaan. OLen ottanut uuden taktiikan, juttelen ja kyselen ilmat sun muut tärkeät yksittyiskohdat, mutta lopussa teen kyllä tiukasti selväksi etten kyseistä tuotetta tarvitse. Naistenlehtien kauppaajalle esittelen omia ammattilehtiä, karvankoneittten testejä ja muuta mukavaa, olen karjanhoitaja. Hesarin kauppias löi luurin korvaan, kun kerroin kuinka paljon täytettä saan rintaliiveihin, lehmille sitä en kyllä maininnut hänelle. Kuvalehtien kauppiaan kyllästytän Aku Ankka kuvailmalla, se on ainut lehti mitä tilaan. En ole tyly, vaan haluan vain piristää kauppiaan päivää. Yleensä he kyllästyvät minuun ja minun puheryöppyyn ei päinvastoin.

        Helvetti vie, tuossahan onkin ideaa... Jauhaa paskaa puhelinmyyjälle takaisin kunnolla :)


    • piruako rimputatte

      samaa asiaa jatkuvasti, jos edelliselle puhelinmyyjälle sanoo, ei kiitos en ole kiinnostunut enkä tilaa niin seuraavana päivänä saattaa samasta firmasta soittaa toinen myyjä ja tuputtaa samaa paskaa. olisipa todella jännä tietää miten itse suhtautuisit moiseen, " niin niin mutta tässä ei mene kuin pari minuuttia... no, mikäs siinä, tämähän on niin edullinen tarjous", "vanhana asiakkaana tämä ja tämä firma on päättänyt muistaa sinua ilmaiseksi sillä ja sillä lehdellä niin ja niin kauan ainoastaan siihen ja siihen hintaan".
      pirukaan ei kuuntele tälläistä sontaa loputtomasti.

      • HUOH.....

        Joo ja jos olet erehtynyt perumaan tilauksesi,niinkuin meillä useampia, Aku, puutarhalehti ja pari muuta.Nämä sittelee soittelee ja tyrkyttää uutta EDULLISTA jaksoi.Kysyin MIKSI minun pitäis tilata lehti jota en enää lue :) mutkun... NYT saat sen EDULLISESTI JA KAUPANPÄÄLLE ...sitä ja tätä...Yhdeltä kysyin miks kuvittelen mun lopettaneen lehden tulon ja miks tilaisin heti uudestaan. KUN MONI kuulemma peruu siks että saa sen halvemmalla näin, uuden tilauksen myötä huoh. Ja sit nää varhaisteinien lehdet,jos ne on tullu ehkä 5 v sitten.... tilatkaa NYT eikö ne tajuu et ei kiinnosta....eihän niillä tietysti näy että lapset on kasvanu jo aikaa sitten ohi noista.


      • sitroen

        Minä olen alkanut keskeyttämään puheripulin jo alkuunsa ilmoittamalla, että anna tulla vaan kaikki ilmaiset oli ne mitä tahansa. Mitään en mistään maksa, en edes postikuluja. Puheripuli hiipuu hyvin lyhyeen ja eipä ole ilmaistuotteita tullut vielä yhtään.


    • eipäs nyt mennä jakamaan missä mitenki vastataan.. oliskohan jo nykyaikaa ilman puhelinmyyjiä että osaamme ostaa ja tilata ilman puhelinmyyntiä....tosiaan vaikka kuinka antaa ymmärtää ei nyt. ei kiinnosta, ei ole aikomustakaan tänään tilata tarjottavaa tuotetta, ei myyjä ymmärrä lopettaa!!!!! lopetetaan kaikki tällaiset myyntikeinot , joka ei ole "noin koiranvirka" puhelimen omistaja kyllä päättää kenen kanssa haluaa keskustella ja mistä!!!!!!!

    • Te puhelin myyjåt voisitte kanssa opetella olla soittamatta useaan kertaa. Jos sanotaan. Että en osta ensimmäistäkään lehteä. Ei ole ku yhen kerran ollu sellainen puhelin myyjä. Joka on uskonut. Ku olen sanonut. Että en osta mitään lehteä. Ja yhen kerran soitti joku pakolainen. Joka saa valtiolta apua sen 2500 kuukaudessa. Ja sehän ei millään uskonut. Ja suuttu ku en ostanu mitään. Jouduin sanomaan sille. Että tule tuohon naaman eteen. Niin katotaan ostanko. Niin heti loppu kauppaaminen. Mun puolesta te puhelin kauppiaat. Voitte poistaa mun numeron listalta. Tai sitten vaihdan numeron kokonaan. Ja laitan salaiseks!!!!

      • mimimimomomo

        Firmoja on useita, myös lehtifirmat pyörittävät samat rekisterit saman firman eri toimistoihin. Lisäksi nykyisin suurimmissa firmoissa soitto tulee automaattisesti tietokoneen kautta, jolloin myyjä ei vaikuta, milloin puhelu tulee. Jos meidän toimistosta soitetaan tänään, niin huomenna saattaa soittaa saman firman myyjä eri toimistosta.

        Jos ärsyttää niin kovasti, kannattaa hankkia suoramarkkinoinnin esto. Jos pyydät jokaista myyjää poistamaan numerosi, niin numerosi poistuu vain ko. toimiston listoilta. Soittokielto suoraan blokkaa kaikki (tai ainakin enemmistön). Fiksu puhelinmyyjä osaa tässäkin asiassa auttaa/neuvoa. Fiksumpi tekohan se on kaikkien kannalta. Puhelinmyyjä ei saa sitten huutoa, kun toisessa päässä ollaan jo valmiiksi ärsyyntyneitä puhelinmyyjiin.


      • HUOH.....

        )JA kerran joku poitsu kauppas Nalle Puhia, sanoin ei kiitos.Tää haukku mut pystyyn ,en välitä lapsista yhtään ... halua antaa lapsille mitään virikkeitä... ja vaikka mitä( en muista siitä on 5-6 v. aikaa(nimihän EI koskaan jää mieleen.)Sit soitti naishenkilö kauppas samaa, kerroin tapauksen,kysy heti nimeä,mut kun se tulee hetialussa epäselvästi ei tajuu pistää mieleen.Siitä tuli aika pitkä n.tunti, keskustelu tuosta työstä, ja yrittämisestä, asiakaspalvelusta...Oli oikein miellyttävä myyjä jos olis ylimäärästä, häneltä olisin voinu tilataki jotain.Kerto et näistä "myyjistä pitäis heti ilmottaa, eivät ole asiallisia.ELI pistäkää näiden puh.myyjien nimi heti korvantaa ja ilmottakaa jos eivät osaa käyttäityä.EI OLE asiakkaan vika jos on huono myynti joku päivä,eikä se ainakaan kiukuttelulla parane.


      • PimpulaPampulaPPP

        Opettele aikuinen mies kirjoittamaan!


    • ÄLLITÄLLI

      Aivan sama missä asuisi, vaikka Indokiinassa, vastaus puhelinmyyjille tulee minulta olemaan aina sama: "Ettekö te ymmärrä, että osaan hankkia lehteni ihan itse silloin kun siihen näen tarvetta tai HALUAN tilata. Teen itse päätökseni lehtitilauksisista, eikä lehtimyyjien tarvitse tehdä sitä puolestani".
      Jos ei lehtimyyjän kalloon mahdu, niin teksti muuttuu sitten kovemmaksi ja voin sanoa, että ei ole mukavaa kuultavaa. Mutta lehtimyyjät ovat suorastaan idiootteja. Eli kuulun siihen enemmistövit***maiseen asiakaskuntaan akselilla pk-sdeutu. Ja nyt laitan vastaukseni kääntäen niin, että (murteesta päätellen) tai ainakin sieltä päin kotoisin olevat eli Oulun tienoon lehtimyyjät ovat mukavia, ja joille ei tarvitse rautalankaa vääntää siitä ettei halua tilata. No ikinä EN TILAA LEHTIÄ LEHTIMYYJÄN kautta, joten älkää suotta vaivautuko.

      • oikein meni

        Minäkin tilaan itse omat lehteni silloin kun haluan normaalihinnalla. Mitä järkeä kuunnella tarjouksia, vaikka saisinkin lehteni satasen halvemmalla puhelinmyyjältä! Kyllä ne on tyhmiä!!!


    • yrittäjä-autoala

      KAIKKI puhelinmyyjät on prseestä!
      09-alue.
      JA vtuttaa aina, kun tuntematon numero soittaa!

    • joku

      Itse olen monesti koittanut sanoa etten halua tilata mitään - mutta jos myyjä ei usko kerrasta tai viimeistään parista, niin varmasti "lunttaan luurin korvaan"!!! Ei ole yleensä intoa kuunnella ns. väkisiä myyntipuheita, jotka ei kiinnosta pätkääkään...

    • xc

      Itselleni soitti puhelinmyyjä, piti minuutin monologin paperista lukemalla, kauppoja ei syntynyt.
      Jos myyjälle eivät myynnin portaat ole tuttuja niin vaikea kauppoja on tehdä. Samoin jos soitetaan salaiseen numeroon ilman kirjallista markkinointilupaa.
      Mielelläni sanoisin heti alkuun sen ei kiitoksen, mutta kun ei saa suunvuoroa.

    • Ihmiset eivät

      tykkää kaikenmaailman turhanpäiväisyyksien myyjistä, joten ei mikään ihme että vastaanotto on välillä surkea.

    • mimimimomomo

      Itse työskentelen puhelinmyyjänä, mutta toisaalta ymmärrän hyvin luurien lyömisen korvaan. Niissä puheissa harvemmin annetaan asiakkaalle edes puheenvuoroa. Epäkohteliaaksi koen sen, että lyödään esittelyvaiheessa luuri korvaan, mutta no jaa. Eipä tuo minun maailmaa kaada, uutta puhelua ja seuraava asiakas onkin sitten usein erilainen. Epäkohteliaana oikeasti pidän sitä, että pistetään puhelin pöydälle. Jos asia ei kiinnosta, lyökää mieluummin luuri korvaan. Ei täällä kukaan soittele huvikseen tai kiusallaan, vaan töitä pyritään tekemään, että saadaan vuokrat maksettua. Puhelinmyyjänä saa helposti töitä, vaikka sattuu asumaan paikkakunnalla, jossa töitä ei ole tarjolla kesäisin. Jos saisin valita, tekisin mieluummin montaa muuta työtä, mutta kun ei ole varaa valita. Ei sillä, että puhelinmyyjänä ei olisi hauskojakin hetkiä, mutta kyllä se aika epäkiitollista hommaa on.

      Ikävä, että ihmisillä on puhelinmyyjistä niin huono kuva. Johtunee siitä, että niitä huonoja muistikuvia on ehtinyt kertyä. Kaikki eivät todellakaan ole yhtä pahoja. Ja jos suoramarkkinoinnin kielto on, niin on myyjältä todella tökeröä jatkaa myyntiä! Voihan se olla, että ei ole päivittynyt tai se on jo vanhentunut (tai jopa tekosyy), mutta itse ainakin päätän puhelun heti siihen ja pahoittelen häiriötä, jos henkilö ilmoittaa tällaisen omaavansa.

      Niin ja puhelinmyynnin kautta edelleen asiakkaalle tarjotaan parhaat tarjoukset. Saathan sinä sen netin kautta halutessasi tilata. "Eit" ohitetaan siksi, kun asiakas usein kieltäytyy hätiköiden, kuuntelematta/kuulematta tarjousta. Yllättävän moni sanoo ei, ennen kun on edes kuullut mistä tuotteesta on kyse. Noh, en ole aina edes tästä mennyt eteenpäin, joskus yritän saada asiakkaan edes kuuntelemaan mitä yritän myydä. (Sitten se "ei kiinnosta" kuulostaakin uskottavammalta.)

      Mutta kiitos teille! Suurin osa on äärettömän mukavia puhelimyyjiä kohtaan, vaikka "tuputammekin" ja häiriköimme jopa viikonloppuisin. Jos nyt joku huutaa täyttä kurkkua/lyö luurit/laittaa puhelimen pöydälle (joista edelleen luurien lyöminen säästää molempien aikaa ja on kohteliainta!), niin sitä henkilöä vastaa usein 9 mukavaa, asiallista ja kohteliasta ihmistä. Onhan se myös omasta asenteesta paljon kiinni, että millä lähdet puhelemaan. Ja sitten on vielä ne harvinaiset erikoishassut tapaukset, jotka vähintääkin piristävät päivää, vaikka harvemmin mitään tilaavat.

      • Ei tarkoittaa EI

        Asun 09 alueella ja lyön joka kerta luurin korvaan sanomatta mitään ennen yritin sanoa ei kiitos mutta se ei saanut myyjää hiljaiseksi. Ja yrittäkää ymmärtää en välitä vaikka teillä olisi patemmat tarjoukset maksan mielelläni enemmän kunhan raha ei valu puhelinhäirikköjen taskuun.
        Viimeiseksi ehdotan että puhelinmyyjät saisivat soittaa VAIN niillä jotka ovat ilmoittaneet että haluavat saada soittoja myyjiltä.


      • werrwewrr

        >Yllättävän moni sanoo ei, ennen kun on edes
        >kuullut mistä tuotteesta on kyse.

        Johtuu siitä, että YLLÄTTÄVÄN MONI ihminen osaa ajatella omilla aivoillaan ja osaa ostaa tarvitsemansa tuotteet ilman, että joku kaupustelija soittaisi hänelle.

        Todennäköisyys sille, että juuri nyt joku soittaisi minulle ja haluaisi myydä minulle tuotteen, jota olen juuri etsimässä, on 1:100000000.


      • sairasta sakkia

        "Mutta kiitos teille! Suurin osa on äärettömän mukavia puhelimyyjiä kohtaan, vaikka "tuputammekin" ja häiriköimme jopa viikonloppuisin. "

        Jos sinä ilahtuisit siitä, että joku puheripulista kärsivä tampio soittelee sinulle jopa viikonloppuisin, eikä usko vaikka sen "ein" sanoisi 10 kertaa, niin älä kuvittele että meidän normaalien ihmisten mielestä tuo on ok. Eikö oikeasti ole mitään häpyä enää tuossa tuputtamisessa kun pitää jopa vkonloppuisinkin ihmisiä häiriköidä? Ja niinkuin täälläkin on moneen kertaan sanottu, ihmiset osaavat ihan itse ostaa tarvitsemansa tuotteet eikä siihen tarvita jotain puhelinhäirikköä kertomaan mitä minä tarvitsen.

        Esimerkiksi äidilleni alkoi soitella tuossa pari viikkoa sitten yksi kauhea maanvaiva, aluksi soitteli n. 3 päivän ajan pari kertaa päivässä vaikka äitini joka kerta sanoi ettei kiinnosta ja joutui aina lyömään luurin korvaan kun ei millään uskottu. Sitten tämä savolaismurretta vääntävä myyntitykki päätti ruveta lauantainakin soittelemaan pariin otteeseenkin ja äitini vain heitti punaista luuria. Toivottavasti idiootti nyt tajuaa jättää ihmiset rauhaan. Mielestäni erittäin törkeää käytöstä..


      • mimimimomomo
        sairasta sakkia kirjoitti:

        "Mutta kiitos teille! Suurin osa on äärettömän mukavia puhelimyyjiä kohtaan, vaikka "tuputammekin" ja häiriköimme jopa viikonloppuisin. "

        Jos sinä ilahtuisit siitä, että joku puheripulista kärsivä tampio soittelee sinulle jopa viikonloppuisin, eikä usko vaikka sen "ein" sanoisi 10 kertaa, niin älä kuvittele että meidän normaalien ihmisten mielestä tuo on ok. Eikö oikeasti ole mitään häpyä enää tuossa tuputtamisessa kun pitää jopa vkonloppuisinkin ihmisiä häiriköidä? Ja niinkuin täälläkin on moneen kertaan sanottu, ihmiset osaavat ihan itse ostaa tarvitsemansa tuotteet eikä siihen tarvita jotain puhelinhäirikköä kertomaan mitä minä tarvitsen.

        Esimerkiksi äidilleni alkoi soitella tuossa pari viikkoa sitten yksi kauhea maanvaiva, aluksi soitteli n. 3 päivän ajan pari kertaa päivässä vaikka äitini joka kerta sanoi ettei kiinnosta ja joutui aina lyömään luurin korvaan kun ei millään uskottu. Sitten tämä savolaismurretta vääntävä myyntitykki päätti ruveta lauantainakin soittelemaan pariin otteeseenkin ja äitini vain heitti punaista luuria. Toivottavasti idiootti nyt tajuaa jättää ihmiset rauhaan. Mielestäni erittäin törkeää käytöstä..

        "Jos sinä ilahtuisit siitä, että joku puheripulista kärsivä tampio soittelee sinulle jopa viikonloppuisin, eikä usko vaikka sen "ein" sanoisi 10 kertaa, niin älä kuvittele että meidän normaalien ihmisten mielestä tuo on ok."

        Niin kiitin viestissäni niitä kohteliaita ja mukavia ASIAKKAITA. :) Ja tarkoituksena oli ilmaista, että suurin osa on ihmisistä kohteliaita puhelinmyyjiä kohtaan. On se kumma, kun koittaa jotain positiivista sanoa ja heti se käännetään pahaksi.


    • kotirauhanhäirintää!

      Tuossa kuukausi sitten sain parhaimmillaan puhelin myyjän soittoja 6 kertaa päivässä. Normaalisti se on 2-3 kertaa joka toinen päivä! JA SE ON LIIKAA!!!! KUMPIKIN!!! Helkatti koko päivää rupea jollekin myyjälle puhelimessa rupattamaan, ette "ei kiitos"!!!

      Paras oli kuin täsmälleen samasta paikasta, sama ihminen soitti 3 kertaa myydäkseen samaa lehteä!!!! Ensimmäisellä kerralla vastasin kohteliaasti: ei kiitos, toisella kerralla: Nyt kyllä soitat toista kertaa vaikka olen jo kerran kieltäytynyt. Kolmalle kerralla piti jo korottaa ääntä ja vittuilla!

      Tämä nykyinen puhelinmyynti menee jo kotirauhan häirinnän puolelle!!!!!

    • Puhelinmyyjän uhri

      Ehkä sinä olet se harvinainen puhelinmyyjä joka lopettaa heti kun vastataan ja sanotaan, ettei osteta mitään.
      On ollut historiassa paljon ihan hirveitä puhelinmyyjiä, jotka eivät kuuntele tai ymmärrä kuulemaansa. Soitetaan kesken työn ja vaikka työpaikkahaastatelun ja juttua tulee vaikka kuinka sanoisi, ettei nyt käy tai en estä mitään tms. Vain luurin sulkeminen auttaa ja puhelimen sulkeminen. Niitä kun kuuntelet muutaman päivässä, alkaa olla mitta täynnä.
      Myyjien maine on jo pilattu näiden toimesta. Kestää monta vuotta ennenkuin tieto ja usko kohteliaaseen, asialliseen myyntiin palautuu. Sen jälkeen puhelut taas voivat olla hyviä. Taso on selvästi parantunut. Viimeaikoina on muutama fiksu myyjä soittanut, ei ole enää tarvinnut lyödä täällä etelässäkään luuria korvaan. Joku on ollut ihan päivän piristyskin aiempien päivän pilaajien sijaan.

    • Itsestä

      Itse taas olen alkanut olla kokonaan vastaamatta, jos puhelinnumero vaikuttaa puhelinmyyjän numerolta (jos puhelin ilmoittaa "tuntematon numero", en ikinä vastaa). Tietenkin, jos vastaankin puhelimeen, kun ensimmäisten lauseiden jälkeen on selvää, että kyseessä on myyntipuhe, keskeytän myyjän puheen ja totean "en tilaa mitään, kiitos". En piittaa, mitä tuotetta myydään, sillä en sitä kuitenkaan tule ostamaan tai tilaamaan tai lahjoittamaan. Jos puhelinmyyjä yrittää jatkaa puhetta, katkaisen puhelun. Joskus toki olen myös todennut "Ihan sama mitä myyt ja millä hinnalla tai vaikka ilmaiseksi, en sitä osta" , nyt en enää viitsi sitäkään sanoa. On oikeastaan puhelinmyyjänkin kannalta parempi, että puhelu katkeaa mahdollisimman nopeasti sellaisen kohdalla, joka ei kuitenkaan mitään osta, joten oikeastaan luurin lyöminen korvaan heti alkuun on vain hyvä puhelinmyyjälle.

      Ja jos puhelimeen on markkinointikielto ja puhelinmyyjä silti soittaa, on vastaajalla täysi oikeus valittaa. Markkinointikielto tarkoittaa, että siihen puhelimeen ei kukaan puhelinmyyjä ikinä saa soittaa. Valitettavasti markkinointikieltoa jatkuvasti kuitenkin rikotaan...

      • HoitajaTAR60

        Minä kysyn heti muutaman sekunnin jälkeen kun selviää puhelinmyyjäksi,mitä NYT kauppaat EN AIO tilata mitään kiitos vaan.JOS itsepintaisesti jatkaa...lyön luurin korvaan.Töissä on pakkokin sulkea vain puhelin ei ehdi löpisemään.


    • Kun lueskelee näitä vastauksia, niin näyttäisi kyllä siltä kuin joka puolella Suomea suhtaudutaan aivan yhtä penseästi puhelinmyyjiin. Itse olen reissannut ympäri Suomea vuosien aikana ja joutunut livenä kohtaamaan ihmisiä heidän kotona.

      Ehdottomasti ystävällisimmät ja vieraanvaraisimmat ihmiset löytyy mitä pohjoisemmaksi mennään ja kylmimmän vastaanoton saa etelän rikkaissa asutuskeskuksissa.

      Valitettavasti pohjoisessa asuu yleensä vähävaraisempia ihmisiä ja sen takia siellä ollaan kyllästyneitä puhelinkerjääjiin kun ei ole vara tilata kaikenmaailman turhuuksia

    • Rouva -47

      Rakas puhelinmyyjä,

      ÄLÄ SOITA minulle aamulla ennen klo 12, sillä saatan olla vapaapäivällä ja nukkua. Jos soitat, varmasti saat luurin korvaasi.

      ÄLÄ SOITA illalla klo 8 jälkeen, sillä saatan olla nukkumassa ja varmasti saat luurin korvaasi.

      ÄLÄ SOITA työaikana, sillä minulla on töitä. Jos soitat, varmasti saat luurin korvaasi.

      JOS satut soittamaan sopivaan aikaan, usko minua, kun sanon, että en tilaa ja että ostan lehteni mieluiten irtonumeroina kaupasta tai tilaan kaikessa rauhassa netistä. Jollet usko, saat varmasti luurin korvaasi.

      Tällä hetkellä ÄLÄ SOITA ollenkaan. Minulla on puhelinmyynti- ja suoramarkkinointiestot. Kun väistämättä kuitenkin soitat ja häiritset yksityistä rauhaani, SAAT TAKUUVARMASTI LUURIN KORVAASI.

      En ole tilannut enkä pyytänyt puheluitasi. Soita jonnekkin muualle. Mutta älä papalle enää. Viimeksi myit papalle tv-kanavia kaapelikotiin, vaikkei papalla ole kaapeli-tv:tä. Ei pappa niistä pakkomyymistäsi alushousupakkauksistakaan ilahtunut. Luuria en korvaasi päässyt lyömään, mutta esimieheesi otin yhteyttä.

      Puhelinmyynti on jo aikansa elänyttä toimintaa. Sinuna hankkisin oikean ammatin.

    • Uusavuttomat lusmut

      Sieltä ostetaan,mistä halvimmalla saadaan,ei puhelinmyyjältä.

      Samaa sakkia koko puhelinmyynti organisaatio,samaa palvelua/tuotetta yritetään ainakin yrittäjälle kaupata , vain aina eri firman nimellä.

      Yrittäjänä pystyisin työllistämään oikean työmyyrän,mutta nykyaikana kaikki vaan tahtoo pelata ja istua netissä,eikä oikeasta fyysisestä työstä olla kiinnostuneita euron vertaa. Heti on selkä tai jokin muu ruumiinosa kipeä ja haetaan saikkua,että tässä sitten selitys,miksi nykynuoret vaan puhelinmyy.

    • NäinOn

      Minä lyön sen luurin korvaasi niin, että se katkeaa sadaksi eri osaksi, jos soitat minulle.

      Maailman vanhimman ammatin me tiedämme, mutta puhelinmyyjän ammatti on maailman halvin ammatti.

      • kyrsiintynyt

        Häiritsevä puhelinmyynti pitäisi luokitella kotirauhan rikkomisen piiriin sillä sitähän se periaatteessa onkin.

        Minulle ei puhelinmyyjät soittele, olen ilmeisesti päässyt mustalle listalle mutta vaimolle ne pirulaiset soittelee melkein joka päivä. Vaimo ei enää vastaa puhelimeen jos numero ei ole puhelimen muistissa, minä kyllä vastaan hänen puolestaan ja avaan sanaisen arkkuni ja annan tulla täyslaidallisen mitä mieltä olen puhelinmyynnistä. Nykyään vaimollekaan ei enää puhelinmyyjät joka päivä soittele...


    • Ei on ei

      Oli aluksi kohtelias puhelinmyyjille, mutta kun he eivät ymmärtäneet sanaa Ei, muutuin ilkeäksi ja sanon heti alkuun EI KIITOS ja paiskaan luurin kiinni.

    • ossi

      Mielestäni puhelinmyyjät ovat häiriköitä...
      Menkää "puhelinhäiriköt" kunnon töihin
      T: Etelän asukas

      • mg

        Olen jokin aika sitten täysi-ikäistynyt nuori ja puhelinmyyjiin kohdistuva vihamielisyys saa pakostakin pahalle mielelle.

        Nii-in, olisihan se mukavaa jos meitä työn teosta kiinnostuneita ja kokemustakin omaavia opiskelijoita otettaisiin "kunnon" töihin. Elämä ei kuitenkaan aina mene niin kuin haluaisi ja parimpiin hommiin on monien hampaiden kiristelyiden ja kymmenien hakemuksien takana. Joten jos näitä kunnon töitä olisi tarjottavana, niin kuka nyt puhelinmyyjänä työskentelisi? Itse toimin tällä hetkellä puhelinmyyjänä opiskelujen lomassa maksaakseni elämiseni, sillä kaikilla ei ole varaa kermaperseilyyn vaan se työ otetaan vastaan mitä saadaan.

        Ymmärrän ihmisten reaktion tyrkyttämiseen enkä itsekään tee sitä mieluusti. Se kuitenkin kuuluu työnkuvaan ja työtehtäviin, oli se kuinka epämukavaa tahansa. Tyrkyttäminen ja mainospuheet ja itse "puhelinmyyjyys" ovat kuin rooli, jonka työskentelijä pukee päällensä puheluita näppäillessänsä ja sen mukaan on toimittava. Kokkikaan tai konduktööri ei kulje työvaatteet päällänsä 24/7 ja sama koskee puhelinmyyjiä. Olen itse "asiakaspalveluhenkinen" ja kiltti tapaus, mutta työssä on mentävä oman persoonan ja mukavuusalueen ulkopuolelle.

        Pahin osuus työssä on kuitenkin se fakta, että joskus myyjänä saattaa olla aivan tavallinen 16 -vuotias teini. Onnea vaan niille, jotka saapuvat ensimmäiseen työhönsä intoa puhkuen ja saavat paskaryöpyn niskaansa itseään monta kymmentä vuotta vanhemmilta aikuisilta. Ei näin.

        En jaksa jatkaa tätä romaania pidemmälle, mutta ainakin omat kokemukseni puhelinmyyjänä ovat olleet niin ylä-kuin alamäkeäkin. Mukava ja huumorintajuinen työympäristö on taannut positiivisen fiiliksen huonoinakin päivinä ja parin viikon jälkeen on pakostakin kasvanut paksunahkaiseksi kestääksensä haukut. Miinuspuolena on hemmetinmoinen tuomitseminen ja oman ammatin vähättely.

        Jokaisen kannattaisi kokeilla puhelinmyyntiä edes viikon ajan ja vasta sen jälkeen arvostella.


        T: Toinen etelän asukas


    • moimoi

      Säästää kaikkien aikaa kun sanoo, että ei kiitos, moi moi ja lyö luurin korvaan.

    • Mies Varsinais-Suome

      Mulle tulee vuodessa arviolta 50-70 kertaa puhelinmyyntisoitto, ja se vaan on rasittavaa, ja liikaa. Ja monta kertaa samoja tuotteita kerta toisensa perään. Olen tyytyväinen nykyiseen puhelinoperaattoriin, ja laskut pienehköjä. Lisäksi tilaan kahta urheilulehteä, jotkam inua kiinnostavat, silti ollaan vähän väliä tyrkyttämässä semmoisia jotka ei kiinnosta niin paljoa. Lisäksi on näitä sukkia ja boksereita jatkuvasti vaikka niitä on ihan tarpeeksi. Ja välillä jotain vitamiineja. Ja milloin mitäkin. Käsistä vaan karannut puhelinmyyntisoittojen määrä ja joskus ne perkuleet alkaa jankatakin. Huoh...

    • EI KIITOS!

      Minulla automaattinen ohjelma lyö nykyään luurin korvaan myyjille. Teidän numerot on tiedossa ja ne löytää netistä. Jos puhelu tulee tällaisesta numerosta, järjestelmä vastaa siihen ja katkaisee puhelun saman tien.

      Keskustelut teidän myyjien kanssa on käyty monet kerrat jo vuosia sitten. Koska sanaa "ei kiitos" ei ymmärretä ja jatketaan jankkaamista, niin antaa sitten koneen hoitaa homman automaattisesti. Vähemmän vaivaa, kun ei tarvitse enää vaivautua edes ajattelemaan teikäläisiä.

      Puhelinmyynnin kieltokin on tehty, mutta ei tunnu tepsivän kaikkiin.

    • Ei taatusti kauppaa!

      Oksettavinta on kun joku Savolaismurteella vääntäen, puhuttelee tuttavallisesti etunumeltä, kuin olisi vanhakin kaveri. Tarjoaa viisikymppiselle Aku Ankkaa kuin suurtakin taivaanlahjaa, eikä ymmärrä sanaa EI, eikä EN TARVITSE, vaan sitten pitäisi antaa jonkun muun osoite jolle lehti lähetettäisiin - todella idioottimainen myyjä, jolle oli ainoa vaihtoehto lyödä luuri korvaan. Näitä idiootteja myyjiä löytyy lähes 100 % puhelinmyyjistä. Ihmetyttää kyllä, kuka noilta oikein tavaraa tilailee.

    • Vituttaa ku joku vitun lehtimyyjä soittaa tuntemattomasta numerota, vittu en ostaan mitään tuntemattomalta. Kustetaan että olen voittanut tai päässyt finaaliin , mutta ei neet ikinä kerro mihin vitun finaaliin myydään väkisin ei ymmärrä EI KIITOS EN TILAA MITÄÄN.

      Kertokaan ny se vitun nimi edes että tiedän kenen kanssa puhun. Lehtimyyjät myyvät väkisin vanhoille imisille vitun lehtiä, joilla sokea vanhus ei edes tee mitään pakkopullaa mietikkää edes sen verran onko mitään järkeä koko touhussa ? Ei teillä ole edes MORAALIA....

    • NKy

      Sehän on vastapainoa vain jos pohjoisen ihmiset on puhelimessa tylyjä. Etelän ihmiset on sitä livenä...

      Minä ainakin sanon puhelinmyyjälle että ei kiitos. Usein vain puhelinmyyjä ei anna mahdollisuutta sanoa yhtään mitään. Ja jos lopulta saan sanottua, myyjä ei usko vaan alkaa paahtaa päälle jotain muuta.

      Se on ihan varma että puhelinmyyjän työtä tekemällä motivaatio työelämään ei kasva, kannattaa yrittää löytää jotain muuta. Itsekin olin 20-vuotiaaana kesätöissä lappuliisana 1,5 kk ja se oli henkisesti aivan älyttömän raskasta ja lamaavaa.

      Sitä paitsi, Soneran numerotiedustelussakin opiskelun aikana töissä olleena, tiedän sanoa että ihmiset ylipäätään on puhelimessa tylyjä. Virka-aikana ihan jees kun soittajat enimmäkseen työasioissa liikkeella. Neljän jälkeen sitten alkoi helvetti kun ne vapaaa-ajan asiakkaat aktivoituivat, tietysti paheni yötä ja viikonloppua kohti. Sitä kun anonyyminä ja kasvottomana puhutaan vieraalle, sitä huoritellaan ja vaikka mitä. Taustalta kuulee huutoa ja tappelua. Sellaisia eläinlaji me ollaan.

    • IkäväIhminen

      Luurin saa korvaan siksi, koska puhelinmyyjä ei ymmärrä kun sanon EI! Toiseksi siksi, että puhelinmyyjä soittaa usein illalla, kun olen tullut töistä ja olen väsynyt...tai hän soittaa kello 21 aikoihin, jolloin on suorastaan hävytöntä soittaa ja yrittää kaupitella lehtiä, vakuutuksia, puhelinliittymiä tms.

      Ei haittaa, jos joskus, harvakseltaan, tulee tälläisiä soittoja... mutta kun soittoja tulee joskus päivittäin, jopa useamman kerran päivässa, se on jo liikaa! Puhelinmyynti pitäisi lailla kieltää!!

    • 3+17

      MInä olen ottanut tavaksi sanoa että laittaa jallun tai jonkin muun pornolehden tulemaan niin tilaan heti. Kummasti puhelu päättyy aina siihen.

      • Ex-Puhelinmyyjä

        Taitava myyjä ei tämmöisestä hätkähtäisi, vaan tuossa on juurikin paikka iskeä! ;)

        PIKKUVINKKI PUHELINMYYJILLE VANHALTA KONKARILTA : Aikuisviihdelehdistä kiinnostuneelle on hyvä ehdottaa mm. seuraavia lehtiä:

        1) maailman suosituinta pornolehteä, eli Aku Ankkaa.
        -Perinteinen vessalehti, jossa ollaan aina ilman housuja, joten eroottisia hetkiä lehden parissa riittää etukannaesta takakanteen.
        2) Suuri Käsityölehti
        -Tässä lehdessä on paatuneimmallekin käsityö-ihmiselle uusia virikkeitä ja vinkkejä. Mukana tulee myös käsityö-kaavoja, jos vanhat perinteet "käsillä tehdessä" tuntuvat jo tylsiltä.
        3)ET-Lehti
        - "ET" tulee tietenkin sanoista "Erotiikan Toiminta"
        -"Mitä tässä ET-lehdessä sitten on?" -Noh, Et-lehti on tarkoitettu sellaisille ihmisille, jotka pitävät vähän kypsemmistä naisista. Usein tilaajalahjana tulee mukana myös ET-seinäkalenteri tai mahdollisesti lämmin torkkupeitto, jonka alla on hyvä lueskella lehteä, suojassa muiden katseilta. ;)

        Puhelinmyyjänä kannattaakin käyttää paljon huumoria mukana, sillä pelkällä lapusta myyntipuheen lukemisella kauppoja tulee vain harvoin. Rento asenne, ASIAKKAAN KUUNTELEMINEN, sekä tilanteeseen sopiva huumori, näillä pärjää pitkälle puhelinmyyntityössä...

        Tällöin asiakas usein tulee myös hyvälle mielellä puhelusta, ja lopulta iASIAKAS ITSE EHDOTTAA KAUPPOJEN TEKEMISTÄ (tyyliin: "Niin mitä lehtiä sulla oikeasti oli myynnissä?"), usein useammankin lehden tilaamisesta kerralla... :)

        T: Ex-Puhelinmyyjä, kenties joskus vielä taas uudelleen...


    • koIIi

      Minä ainakin sanon naismyyjälle,puhu vielä jotain multa tulee kohta.

    • Naima Aslakki

      Niin.pohjoisessa on työnteko jotain ihan muuta kuin ihmisten kiusaamista puhelinmyynnillä.Se ärsyttää ja ärsyyntynyt ihminen ei käyttäydy korrektisti.

    • Tylsä jätkä

      Joskus vain ahdistaa, kun työaikana erehtyy vastaamaan. Mainoslause ja iloiset uutiset tulevat katkeamatta. Ei jää oikein muuta mahdollisuutta, kuin lyödä luuri korvaan. Olen joskus tilannut jonkun lehden juu mutta ei riitä ruuti kuuntelemaan tarjouksia.

      Miten määräaikaiset tilaukset muuttuvat yks kaks kestotilauksiksi vaikka vahvistuksessa ei lue asiasta mitään? Pidetään sopimukset niin tilaankin joskus jotain.

    • HÄPEÄ ITSE!

      Työnnä perkeleen horo se luuri persiisees äläkä kiusaa normaaleja ihmisiä, sillä sinua ei kukaan kaipaa. Tuliko selväksi, idiootti.

    • mauritsioko

      Sole poka mikhän ko ilmaseksi saat, mutta ko jaksaa kuunnella pikkusenkhan pitemphän niin lupullinen hinta on sitte kuitekki jotaki aivan muuta ko on aluksi anntettu ymmärtää. Siittäkö meän pitäs olla kiitollisuuen velassa ja nöyristellä myyjiä?

      Tiukkaa se saattaa olla muilaki ko opiskelijoilla...

    • Rauha kotona

      Hyviä uutisia !
      Kuulin äskettäin puhelinmyynnin tulevasta kiellosta .
      Mistähän moinen toimenpide on saanut alkunsa ?
      Voivat puhelinmyyjät arvioida omaa osuttaan asiaan .

    • provoroottori?

      tää on joku provo. TAAS

    • Mua ja mun perhettä ainaki vituttaa ku puhelinmyyjät soittelee jtn 6 kertaa päiväs jtn vitun OSTAKAA JOTAKI SAATANAN LEHTEE!!!! AARGH

    • Tylytys

      Tilauksen ehdot kannattaa pyytää sähköpostiin kirjallisena. Tekee sitten ostopäätöksen. Eihän puhelimella kannata mitään tilata. Seuraavan kerran alan kaupata autoani näille hyväkkäille. Sanoma Magazinesille pitäisi jossain vaiheessa tehdä selvityspyyntö, keille kaikille ovat tietojani antaneet. Heillä pitää olla rekisteri siitä. Samassa selvityspyynnössä kieltää luovuttamasta tietojaan enää eteenpäin. Tämän kun tekee sähköpostilla niin alkaa Sanoma Magazinelta eväät loppua.

    • J. ALLAHAHO

      LUURIA KORVAAN VAA TEILLE VITUN PUHELI TERRORISTIT

    • en häpeä!

      Luulen että monikin suhtautuu puhelinmyyntiin kuten minä, en osta mitään puhelimitse!

      Ja mihin väliin ne "kohteliaat EIt" pitäisi tarjota, kun luurista alkaa tulla juttua katkeamattomana virtana?

      Olen katsonut parhaakseni kaksi vaihtoehtoa, joko yritän ensin kohteliaasti kieltäytyä ostamasta mitään ja jos en saa suun vuoroa, suljen puhelimen!

      Ei käy kateeksi tuollainen itsetuntoa vaativa työ, mutta Itsepä olette ammattinne valinneet!

      • saisi loppua kokonaa

        Otin entisen työnumeroni yksityiseen käyttöön ja saman tien alkoi lähdes katkeamaton pirinä kun puhelinmyyjät ilmeisesti jotenkin aktivoituu kun numerotiedot muuttuu. Jouduin ottamaan puhelimeen telemarkkinointieston ja pistin numeronkin vielä salaiseksi, niin johan loppui soittelu, vaikka kyllä niitä puheluita vieläkin tulee harvakseltaan.

        Puhelinmyyjien pitäisi esitellä itsensä nimen omaan myyjinä. Heillä kun on tapana esitellä itsensä niin ettei tajua mistä on kyse ja sitten kysytään että onko aikaa ja sen jälkeen usein tajuaa olevansa myyntipuheen kuuntelija vasta kun se katkeamaton esittelyrotla lähtee käyntiin.

        Jos väliin ei saa sanottua kohteliasta kieltäytymistä, niin suljen puhelimen. Ikinä en ole ostanut mitään puhelinmyyjältä, enkä osta. Haluan ensin tutustua tuotteeseen ja vasta sen jälkeen ostaa.

        Itse olen selvinnyt näistä tilanteista aika helposti, mitä nyt joskus on lähetetty tuotteita vaikka en niitä halunnut ostaa.

        Olen myös oppinut sen että pelkkä "Ei kiitos, koska ei kiinnosta" riittää, sillä tavalla puhelu päätyy lähes varmasti heti. Vaimolla on tapana alkaa selittelmään miksi ei osta ja myyjän kommentit voivat olla joskus jopa ilkeitä tai ivallisia. Joskus hän totesi lehtimyyjälle ettei ehdi lukea lehtiä, niin myyjä alkoi päivittelemään ivallisesti että ollaanpas sitä nyt muka niin kiireisiä ja tärkeitä.


    • aika ärsyttäviä

      Puhelinmyynti pitäisi kieltää kokonaan.

      Oletko tutkinut sitä miten usein ihmiset jättää kokonaan vastaamatta puhelimeen?

      Luulen että pohjoisessa puhelimeen vastataan aina, kun taas etelässä voidaan jättää kokonaan vastaamatta vieraaseen numeroon.

      Joskus puhelinmyyjistä on vaikea päästä eroon, yrittävät pitää keskustelua yllä tai soittavat pian uudelleen. Jos näitä soittoja sattuu monta lyhyen ajan sisällä, niin kyllä se voi alkaa ärsyttämään ja niistä on liikaa vaivaa.

    • joskus niinkin päin

      itse kyllä aina yritän kohteliaasti sanoa että kiitos, mutta en nyt tilaa mitään ja ennen kuin saan edes lausetta loppuun niin minulle on lyöty luuri korvaan.. Että minusta se vasta onkin epäkohteliasta ihmiseltä joka on töissä siellä puhelinmyyjänä.

      • ei kiinnosta

        Ja jos menet sanomaan että en NYT tilaa mitään, niin se sama myyjä soittaa huomenna uudestaan. Parempi sano vain että ei kiinnosta.


    • semmosta peliä

      Olen itsekin ollut joskus puhelinmyyntityössä, yli 3 vuotta. Sitä samaa se oli silloinkin ja tuskin koskaan muuksi muuttuu. Suoraan sanottuna paska hommaahan se oli, mutta tienasi siitä ihan kohtuullisesti.

      Nykyään äärettömyyksiin paisunut soittelujen määrä varmaan on se syy, miksi ei haluta kuunnella. Monesta yrityksestä monta kertaa päivässä jos tulee soittoja ja vielä monet tuotteet on sitä, että ei niitä oikesti tarvitse, jotain liittymääkin kehtaa koko ajan vaihdella, niin mitä järkeä siinä on? Sitten kun ala on mennyt siihen suuntaan, että myyjillä ei ole mitään moraalia, vaan suoraan sanoen vedätetään ja pakkomyydään, varsinkin vanhuksille, niin ei ole ihme, että kukaan kohta enää haluaa puhua mitään puhelinmyyjän kanssa muuta kuin "ei kiitos" ja töykeimmät lyö luurin korvaan. Onneksi elokuun alussa tulee voimaan laki, mikä kieltää liittymämyynnin uusille asiakkalille, niin vähän rauhoittaa tätä tilannetta, jos rauhoittaa.

      "luulisi että tätä työtä myös arvostetaan, sillä täällä törmää ihan kaikkeen palautteeseen"

      Niinhän sitä luulisi.

      http://static.iltalehti.fi/uutiset/ammatit_uusiSL2812_uu.jpg

      • Siis kieltohan

        koskee puhelinliittymiä, joten miten se mielestäsi vaikuttaa lehtien tms. krääsän myyntiin? Ei mitenkään on oikea vastaus. Aika harvoin noita soittoja keneltäkään operaattoreilta muutenkaan tulee.


    • Kyllästyin

      Kiva, jos ymmärrät, mitä ei kiitos tarkoittaa, mutta pulmana on vain se, että ammattikunnassasi on aika paljon sellaisia, jotka inttävät ja purnaavat, vaikka on jo kohteliaasti kieltäytynyt. Samoin paikat, joista soitellaan vähän väliä, ärsyttävät, erään yrityksen takia kielsin lopulta kaiken myynnin numerooni.

      Yleensä muuten ulosotosta tms. vihjaaminen karkottaa jopa paatuneimmankin puhelinmyyjän, vink vink. ;)

      • Ulkosuomalainen savolaen

        Hauska viesti tämä. Mulla ei ole vielä yhtään puhelinmyyjää soittanut mulle! Oliskohan siihen syynä se että asun ulkomailla maassa jossa puhelut kännykkään on kalliita?
        Pitäisköhän julkaista mun kännykkänumero niin vois saada vaikka jotain kivoja naisia soittamaan mulle ja puhumaan Suomea kun välillä tuo paikallinen aksentti ottaa päähän.
        Nyt olen lomalla Suomessa ja naurattaa nuo teidän ongelmat. Tietäisitte mitkä asiat minua jurppii siellä takapajulassa missä asun niin saisitte asiat perspektiiviin!


      • Ulkosuomalainen savolaen

        Hauska viesti tämä. Mulla ei ole vielä yhtään puhelinmyyjää soittanut mulle! Oliskohan siihen syynä se että asun ulkomailla maassa jossa puhelut kännykkään on kalliita?
        Pitäisköhän julkaista mun kännykkänumero niin vois saada vaikka jotain kivoja naisia soittamaan mulle ja puhumaan Suomea kun välillä tuo paikallinen aksentti ottaa päähän.
        Nyt olen lomalla Suomessa ja naurattaa nuo teidän ongelmat. Tietäisitte mitkä asiat minua jurppii siellä takapajulassa missä asun niin saisitte asiat perspektiiviin!


      • Ulkosuomalainen savolaen

        Hauska viesti tämä. Mulla ei ole vielä yhtään puhelinmyyjää soittanut mulle! Oliskohan siihen syynä se että asun ulkomailla maassa jossa puhelut kännykkään on kalliita?
        Pitäisköhän julkaista mun kännykkänumero niin vois saada vaikka jotain kivoja naisia soittamaan mulle ja puhumaan Suomea kun välillä tuo paikallinen aksentti ottaa päähän.
        Nyt olen lomalla Suomessa ja naurattaa nuo teidän ongelmat. Tietäisitte mitkä asiat minua jurppii siellä takapajulassa missä asun niin saisitte asiat perspektiiviin!


    • Itse painan..

      aina punaista nappia kun kuulenkin että jotain ollaan myymässä ja varmuuten vuoksi otan sammutan viellä kännynkin ettei varmasti heti soiteta uudestaan.
      Sori vaan muttapuhelinmyyjien maine on mennyt silmissäni (vai onkohan se korvissa) kun kaupittelvat noita känny-liittymiä miten sattuu.

    • Se siitä

      Puhelimyyjät on kotirauhan häiritsijöitä. Vaikka puhelinnumeroni ei ole salainen ei se tarkoita sitä että kaiken maailman alkkari, lehtimyyjät saisivat soitella minulle. Ei mitään rajaa häiriköinnissä, jopa juhannusaattona kun itse haluat rentoutua ylimääräisen loma merkeissä puhelinmyyjät soittelee. En kuitenkaan halua sammuttaa puhelinta koska tuttavien ja sukulaisten puhelut otan ilomielin vastaan.

      • linjani tylyyntyi

        Tämä alkkarimyynti on todella ärsyttävää. Itse lankesin tähän kerran kun parilla eruolla sai kuulema kalasarit näytteeksi eikä sitoutunut mihinkään. Ja pask-an marjat, kalsarit tuli ja sen mukana kiitoskirje kestotilauksesta. Silloin lähti palautus ja reklamaatio isoilla tikkukirjaimilla kirjoitettuna. Tuon kokemuksen jälkeen olen ryhtynyt tylyksi jos ensimmäistä EI sanaa tunnuta tottelevan.


    • nimimerekki

      Ehdottomasti Savossa.. Tosin täältä oon minäkin. HAhahahaha kypsy puhelinmyyntiin looseri! Täällä opetetaan jo koulussa nauramaan heikompiosasille ja virheille.

      • Ehdottomasti E-Savos

        Tarkentaisin vielä "nimimerkille" että Etelä-Savossa on ihmiset oikein keljuja. Ylä-Savossa olivat paljon lupsakampia ja mukavampia.


    • Puhelinlangat laulaa

      Puhelinmyyntiä ei enää edes tarvita .
      Netin kautta saa helposti yhteyden operaattoreiden tarjoustuotteisiin.
      Ihmiset, joilla ei ole nettiä tulee kaikki jatkotilaukset postitse perille.

      Mikä on puhelinmyyjän asema ?
      Tulisi ymmärtää ,ettei jatuvasti soitto vastaamattomiin puheluihin
      enää kannata .


      Puhelinmyynti ei enää kulje ajan hermoilla.
      Nim.
      Tyytyväinen oman operaattorin netti tarjontaan
      Ei härintää KIITOS..

    • pepa62

      Justiin kun olet mennyt iltapäivätorkuille,niin eikö joku myyjä soittele.
      Puhelinmyyjät ovat kotirauhanrikkojia.

    • saman asian myynti

      Minulle on usein käynyt niin että jos olen ottanu uuden puhelinliittymän tai päivittänyt laajakaistan nopeuden tms. Niin siitä samasta puljusta soitetaan parin päivän päästä ja tarjotaan sitä mitä ole ihan juuri äsken ostanut ja se on kyllä todella ärsyttävää, tekisi mieli irtisanoa palvelu saman tien.

    • Hävetkää itse

      "Ymmärrän, että sillon asiakas ei yksinkertaisesti ole kiinnostunut, ja me emme väkisin lähetä kenellekään mitään"

      Bwahaha. Siinä tapauksessa olette uskomattomia poikkeuksia, useimmat puhelinmyyjät nimittäin eivät luovuta helpolla ja niistä on puolimahdoton päästä eroon. Itselläni "ei kiitos, ei kiinnosta" ole koskaan toiminut, vaan se suorastaan rohkaisee luurin toisessa päässä olevaa yrittämään kovemmin: "mutta miksi...", "eikö tämä nyt kuitenkin...", "mutta siis AJATTELE..." jne. Suuri osa on provikkapalkalla, ja kauppojen aikaan saamista yritetään hyvin aggressiivisesti.

      Ai niin, olen itse tehnyt myös telemarkkinointityötä, jaksoin sitä viikon jonka jälkeen homma luojan kiitos päättyi. Itselläni ei moraali venynyt "tehokkaaseen myyntiin" (kuuntelin vieressä opetusmielessä huippumyyjien suorituksia, ja oksetti... mitään moraalisia ongelmia valehdella asiakkaalle saadakseen paremman keskusteluyhteyden ei ollut, ja sillä suorastaan ylpeiltiin puhelun päätyttyä). Mikäli tuo on huippumyyjä, olen helvetin onnellinen että en ole sellainen, enkä koskaan halua tulla sellaiseksi. Olin totaalisen uupunut sen viikon jälkeen.

      Olen myös kotoisin alunperin 9-alkuiselta alueelta, ja kyllä - ihmiset ovat kyllä ystävällisiä, mutta omaavat hyvin vähän kärsivällisyyttä töykeille puhelinmyyjille ja vastaavalle roskalle. Oma lyhyehkö kokemukseni myyntityöstä ei tosin tue tuota, mutta olen äärimmäisen ylpeä mikäli tuo pitää paikkaansa. ;-)

    • mänttäänmänttäänmänt

      mäntässä on ehdottomasti tylyimmät ja sisäänlämpiävät ihmiset mitä koko suomesta voi löytyä

      • Sir Lakkius

        Joo,sitä se paskapaperin teko teettää...


    • Ympäristön Uhrit

      Kyllä tämä Lapin läänin eteläosa ainakin on perin kateellisten ja katkerien ihmisten seutua.
      Tärkeintä tuntuu olevan naapurin ja muiden huono onni. Tämän jälkeen vasta tulee oman onnellisuuden vaaliminen ja parantaminen.

      Eli kaikenlainen muiden nälviminen ja kateellinen juoruilu on saanut vallan tästä metsäläiskansasta, joka vasta opettlee ihmisten tavoille.

      Sitä ei kyetä sisäistämään että kaikilla, jopa itsellä, menisi paremmin kun tällainen pahan olon levittäminen lopetettaisiin. Jokainen omalta kohdaltaan. Muuta ei tarvisi.
      Asennen on negatiivinen yleisesti, ilman syytä jo kaikille, mukaan lukien puhelinmyyjät.

      • 23rewdf

        Yllä kirjoittelee Torniolainen pitkäaikaishäirikkö ja ikivalittaja. Sama henkilö terrorisoi paikallisten lehtien toimituksia, tekstaripalstoja ja netin keskustelupalstoja tällä suunnilleen samalla ihmisvihalla, jota tännekin näköjään on jo ehtinyt tuuppaamaan. Hiukan yksinkertainen, mutta todennäköisesti ihan harmiton suunsoittaja.


    • Itse liikun suomen alueella työni takia ja itselläni on päinvastainen kokemus ihmisistä. Mitä pohjoisemmaksi menee , sitä parempaa "palvelua" saa asiakkailta. Eteläisessä suomessa on hyvin harvassa asiakkaat, jotka työn valmistuttua sanovat, että nyt lähdetään syömään hyvin tehdyn työn jälkeen. Mitä pohjoisemmaksi menen , niin sitä useammin tämä tapahtuu. Onhan näitä tapauksia ollut muutama, että asiakas maksaa hotellit ja juomat , kun on saanut palvelua ongelmiinsa haluamallaan tavalla. Nämäkin yllättäen pohjoisen suomen alueella.

    • Tällaasta
    • Toimiitodella
      • Juha A.

        Suosittelen.
        Jotkut väittävät ettei toimi, mutta itselläni on ollut yli viisi vuotta eikä sinä ainaka ole soittanut kuin yksi myyjä. Joka sekin katkaisi puhelun heti kun sanoin olevani estolistalla.


    • En edes itse vastaa

      Molempien aikaa siinä säästyy kun katkaiseen puhelun ennenkuin se edes kunnolla alkaa. Jos kuuntelet myyjän paasamisesta saamatta suunvuoroa ensin 5 minuuttia ja sitten toistat 14 kertaa että ei kiitos niin kummankin osapuolen aika on mennyt hukkaan. Jokaisessa työssä on ikävät puolet, tuossa on , joten koita kestää. Puhelimessa puhuminen kun on suomessa vapaaehtoista.

    • kiitos, ei kiitos

      Puhelinmarkkinointiesto kannattaa tehdä, jos puhelinmyyjät soittelevat vaivaksi asti. itse en koe tilannetta muutoin hankalana, kuin että olen 3-vuorotyössä, ja normaalieläjien päiväaikaan usein nukkumassa. Muulloin on oikeastaan ihan hauskaakin, kun puhelinmyyjät soittelee, tosin en koskaan tilaa mitään, saan tehtyä tarvittavat tilaukset netin kautta. Kuuntelen kiinnostuneena, ja ilmoitan aivan kohteliaasti, että ei kiitos, en ole kiinnostunut. Jos myyjä jää jankkaamaan, sanon uudelleen ei kiitos ja suljen puhelimen. Tallennan numeron, jos se näkyy, niin en seuraavalla kerralla vaivaudu vastaamaan. Joskus olen myös ilmoittanut yli-innokkaalle puhelinmyyjälle, että en ota tähän puhelinnumeroon markkinointipuheluita, koska puhelin on työkäytössä (sikäli totta, että käytän samaa puhelinta työpaikallani, enkä voi siellä soitella yksityispyheluita). Ei numeroa- soittoihin on vastattava, koska se voi olla joku jolla on tärkeääkin asiaa.

    • 0600 13404

      numerosta saa kolmeksi vuodeksi puhelinmyyntikiellon.

      Itse asun Espoossa ja kyllästyin vastaamaan päivittäin puhelinmyyjille sähköyhtiöiden vaihtamisesta aluskalsareihin. Jotkut myyjät ovat todella sinnikkäita mutta samalla ärsyttäviä. Kyllästyin tähän.

    • Lappilaiset

      Sattuu vain olemaan sillä lailla, että lappilaisia ei kiinnosta puhelinmyyjät paskan vertaa.

      Ja 1 minuutti puhelinmyyjille? Hei, te olette sellaista väkeä jotka vänkäävät vastaan n. 10 minuuttia. Sanotaan "ei kiitos", niin jankkaatte vielä että "Mutta tämä on ainoa mahdollisuus saada kaupan päälle sitä sun tätä".

    • Jotkut eivät pidä,jos niille soitetaan päivittäin.pidä vaikka aina parin päivän tauko.ja mun äitille on yhesti soittanut sellanen puhelinmyyjä,joka siis vaan koko ajan hoki:kuule,kuule,kuule,kuule!Ja syy voi olla myös se,että te ihan pakolla yritätte saada myytyä niite lehtiä,parranajokoneita tms...että lopettakaa se änkääminen!Jotkut ei tykkää jos niille pakolla ängätään jotain!>:(

    • Lappi No Rules

      Ei mikään ihme, pohjoisessa kun ollaan hieman sisäsiittoisempaa kuin täällä etelässä. Vaimo on pohjoissuomesta ja on todella tyly ja ilkeä, kun on sillä tuulella.

    • Deadlift

      Laskee puhelimen pöydälle ja antaa höpöttöö siellä itsekseen tai yksinkertaisesti lyö luurin korvaan!!

      SAATANA!!!

    • -s-

      "Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan" vai vastaako... "

      -Juuri näin. Jos sinulle soittelisi illasta toiseen, juuri ollessasi nukahtamaisillasi, tekopirteä puhelinhärikkö joka kauppaa paskaaa, jota et tarvitse ja jonka myymiseen puhelimitse et ole antanut lupaa, mitä tekisit?

      Jos välttämättä haluaa tehdä puhelinhäiriköintityötä, kannattaa varautua siihen että saa paskaa niskaansa ja silmilleen. Sitä nimittän saa mitä tilaa.

    • Ei kiitos

      Nim. Hävetkää, johtuisiko se luurin korvaan lyöminen siitä,että jos sanoo ei kiitos, niin tyrkyttäminen jatkuu ja jatkuu,ette te myyjät asiakkaita usko.Vaimoni saa noita puheluja useita päivässä.Olen sanonut,että se johtuu siitä,kun yrität kohteliaasti lopettaa.Kerran kuuntelin,kun vaimo 5-6 kertaa sanoi "ei kiitos",mutta ei auttanut.Sitten puhelin soi heti uudelleen ja sama kaveri aloitti lorunsa.Oli raukka mennyt jo sekaisin numeroista.
      Ja myyjän iloksiko minun pitäisi tilata jotain,mitä en halua.

    • Toistaiseksi kuuleva

      Tuo yksikin minuutti on joskus todella tuskaa, jos koko lopun päivää puhelun jäljiltä särkee korvaa.

      Miksi puhelinmyyjät soittavat liittymistä, joka särkee äänen? Ja miksi niin monellä puhelinmyyjällä on hirveä tapa huutaa puhelimeen ja kiekasta lauseen loppu?

      Luuleeko kaikki nuoret puhelinmyyjät, että heitä vanhemmat ihmiset ovat kuuroja ja heille pitää huutaa? Kun tuon kiekaisumaneeri oikeasti vihloo tärykalvossa, niin puhelun haluaa päättää mahdollisimman nopeasti.

      Minulla on toistaiseksi ollut vielä hyvä kuulo, mutta ainoastaan sen vuoksi, etten ole antanut puhelinmyyjien kiekua itseäni kuuroiksi. Eikö teille opeteta äänenkäyttöä? Kai teille joku perehdyttäminen kuitenkin annetaan?

      Minä sanon yleensä kyllä että "ei kiitos, hyvää päivänjakoa ja heihei".

      • Korviin koskee

        Ne puhelinmyyjät kai perehdytetään puhumaan mahdollisimman ärsyttävästi, ja tuo huutaminen on kyllä kamalaa. Naisilta pitäisi puhelinmyyjänä oleminen kieltää ihan vain niiden desibelien ja kimityksen vuoksi.


    • teletyrkyting

      Pohjoisen ihmisillä ei ole rahaa turhiin ja tyhjänpäiväisiin julkkisjuoruihin joita etelän lehtiin painetaan ja joita etelän telefoonimarakatit meille pakkosyöttävät. Eli myytte meille väkisin useimmiten täysin turhia härpäkkeitä ja peritte maksut vaikka viemällä viimeiset siemenperunat.

      Minä tiedän millä periaatteella nuo puhelinmyyjät koulutetaan kun olen itse ollut myös alalla aikoja sitten. Ongelma on, että myyjistä tehdään typeriä robotteja, joiden ei anneta käyttää omaa järkeään ja intuitiotaan myyntityössä. Pahimmillaan heidät opetetaan valehtelemaan ja maalailemaan höpöhöpökuvia ihmisten mieleen. Sellainen on vastenmielistä.

      Pahin asia puhelinmyyjien koulutuksessa on se, että lähtökohtana pidetään sitä, että jokainen ostaa. Ei osta, sellaista kampetta ei olekaan, että kaikki sen haluavat ja ostavat. Ei kunnioiteta asiakkaan tietämystä omasta tilanteestaan vaan väännetään ja käännetään kunnes asiakas väsyy ja sanoo kyllä. Sitten ihmetellään kun asiakas peruu tai jättää maksamatta "tilauksensa".

      Sen sijaan, että puhelinmyyjä on tekopirteä lässyttäjä hänen pitäisi olla herkempi olemaan ihan vain ihminen. Puhua ja käyttäytyä kuin ihminen ihmiselle. Ammattilainen ja myyntitulosta haluava, muttei asiakasta nöyryyttämällä ja pakkomyyntiä tekemällä. Myyjä kuulee aika äkkiä kannattaako asiakkaan kanssa jatkaa ja jos ei, niin siirtyy seuraavaan. Sillä tavalla pääsee pitkässä juoksussa paljon parempaan tulokseen mitättömillä peruutuksilla ja pysyvillä kaupoilla.

    • sdsdfsdf

      Minä en ruukaa enää lyödä luuria korvaan puhelinmyyjälle, sillä en välttämättä edes vastaa, jos mulle soittaa joku semmonen numero, joka ei oo puhelimeni osoitekirjassa. Painan vaan suoraan punasta luuria ja kuuklaan numeron. Monesti se osoittautuu jonkin puhelinmyyjän numeroksi

    • Ärsyyntynyt

      Miksi sitte minulle sattuu aina myyjä joka todellakin väkisin tyrkyttää tavaraa vaikka monta kertaa sanoo ei?? Jos ei neljännen ein jälkeen mee jakeluun sillä soittajalla nii sitte alkaa tylytys.

    • EI Kiitos

      Punainen väri = Ei halua puhelinmyyntiä
      Vihreä väri = Sallii puhleinmyynnin


      Painan ainaKOHTELIAASTI punaista väriä.
      Näin viestin puhelinmyyjälle Ei Kiitos !

    • 25

      Onneksi miulle ei puhelinmyyjät soittele kovinkaan usein. Ei välttämättä edes joka kuukausi. Eikä miulla ole suoramarkkinointikieltoja eikä salaista numeroa. En vaan oo ostanu ikinä mitään, paitsi puhelinliittymän ja päivittänyt nettiliittymää.

      Yleensä kuuntelen myyntipuhetta niin pitkään että saan sanottua, että en halua tilata mitään, varsinkaan jos ensin tarjotaan ilmaiseksi ja sitten se yhtäkkiä maksaakin (silloin sanon, että en aio tilata koska se maksaa :D) Ja vetoan rahatilanteeseen. Joskus tarjotaan maksuaikaa puoli vuotta, mutta kyllä yleensä uskotaan aika äkkiä, että en tilaa. Enkä oo koskaan lyöny luuria korvaan.

      Ainoa jolle olis pitäny lyödä luuri korvaan oli dna:n aggressiivinen myyjä Olin vaihtamassa liittymää pois dna:lta, ja myyjä yritti kaikin keinoin saada miut jäämään asiakkaaksi, uhkaili nettilaskujen järjettömällä nousulla jne. Perättömiähän ne uhkaukset oli, ja sai miut päättämään, etten ikinä enää ota dna:n liittymää.

      Että sellaista Etelä-Karjalassa.

    • postinumeroihin?

      Ei minun 9-alkuiseen postinumeroon kukaan ole vielä soittanut, 040-alkuiseen puhelinnumeroon kyllä.
      Puhelinmyyjän ammatista sanoisin, että se on jopa halveksittavampi kuin parkkipirkon.

    • Älä soita pohjoiseen

      Mitä pohjoisemmaksi mennään, sitä kauempana ollaan hyvistä tuloista. On nöyryttävää, kun ei voi mitään ostaa. Ole sitten nöyryttävälle muistuttajalle vielä ystävällinen.

    • Ei tyly

      eEn koe puhelun estoa pahana asiana.
      Painan aina punaista väriä = sama kuin puhelun esto .
      Ei kiitos !


      Toiminut moitettomasti .

      Puhelimen omistajalla on aina oikeus estää puhelut joita EI TARVITSE
      tai halua YLLÄPITÄÄ.

    • Itä-Suomen ihmemies

      Se johtuu siitä, että pohjoissuomalaiset ovat juntteja. Pohjanmaalaiset uhoavaa jussipaitaista puukkokansaa ja lappalaiset aivan oma lukunsa. Siitä se vain johtuu.

    • mummu123

      Kyllä siinä kohteliaisuus karisoo ku köyhälle kaupataan monta kertaa päivässä puhelimen kautta eri asioita ku on kova työ saada ruokaa ja laskut retajaa. Siellä eteläs on vauraampaa väkeä, siitä se johtuu.

    • Terveisin 08-Alue

      Sanon kohteliaasti että ei kiinnosta mutta kun se ei monestikkaan riitä puhelinkauppialle,jatkavat vaan tuputusta.
      Jokusen kerran jaksan vielä kohteliaasti kieltäytyä ostamasta mitään mutta jankkaus vaan jatkuu niin sitte palaa hermot ja sanon mitä sanon ja lyön luuria korvaan.Sitten nämä kauppiaat jotka kauppaavat "ilmaista tavaraa",saat ilmaiseksi sen ja sen niin kauaksi aikaa ku vaan tilaat tämän lehden niin kauaksi aikaa..Voi vittu sanon minä..Eihän se ole ilmaista.

    • juu-das

      Puhelinmyyjät ovat niljakkainta mitä tiedän. Kohtelias kiitos ei tunnu kaikille riittävän. Siksi tekee mieli sanoa joskus vähän jämäkämmin.

    • Ei Kiitos !

      Miksi PUHELINMYYJÄ edes vaivautuu soittamaan tylyiksi katsomilleen
      ihmisille.
      Soittaa vain heillä jotka halauvat hänen puhelinpalveluitaan.
      Miksi kohdella itseään huonosti kun ON VAPAUS VALITA.

      Käytän omaa valinnan vapauttani.
      PUNAINEN VÄRI (LUURI KIINNI) = EI KIITOS.
      Näin kannustan pulinmyyjää poistamaan numeroni EI TOIVOTTUNA
      asiakkaan .

    • Häpeä itse

      Maaseudulla herätään viideltä ja mennään nukkumaan yhdeksältä. Ei paljon huvita olla kohtelias, jos herää yhdeksän jälkeen puhelinmyyjän soittoon. Tekisit sinäkin oikeita töitä.

    • Z&b

      Tulisipa sota ja tappaisi kaikki puhelinmyyjät.

    • huono ammatti....!

      miks v*tussa ette lopeta sillon kun sanotaa että EI KIITOS! vaan jatkatte vielä ``entäs jos kumminkin ostaisit sitä ja tätä``!!!

      • Epäkohteliasko?

        Juuri näin. Tuossa vaiheessa itselläkin palaa käämit, kun olen jo sanonut selkeästi ei, niin silti vaan jatketaan myyntiä.


    • mulleeimyydä
    • @_m9

      Toivon että tulevaisuudessa myydään sellaisia liittymiä, jotka muuttuvat maksulliseksi nappia painamalla. Siis sellaisen, joka toimii aivan normaalisti mutta kun puhelinmyyjä soittaa niin saan nappia painamalla numeron maksulliseksi ja soittaja maksaa minulle kaksi euroa minuutilta.

    • Minulle nuo puhelut ovan hirmuinen haitta. Minulla on nettimyymälä ja joskus asiakkaat soittelevat kysyäkseen jostakin tuotteesta. Eräs aamu puhelin soi kello 9 aamulla ja toisessa päässä kysyttiin, onko minulla hetki aikaa.
      Meinasi mennä kaupat sivu suun, kun luulin häntä puhelinmyyjäksi.
      Onneksi kuitenkin kysyin mitä asia koskee.
      Saan firmaali koskevia kaikenmaailman tarjouksia todella paljon ja lisäksi nämä lehtijutut ja nyt uutuutena D- ja muut vitamiinikauppiaat.
      Todellakin, luuri tulee korvaan ja kovaa. Mulla on oikeesti duuniakin !!!

    • 1

      Itseäni ärsyttää kaikenlainen kaupallinen ja muukin pakkosyöttö, mainoksien aikana kanava vaihtuu. Kyllä minä tiedän mitä minä haluan ostaa. Puhelinmyyntiä vartaisin melkein kotirauhanhäirintään.
      Nykyään, jos puhelinmyyjä soittaa ja vastaan, pistän luurin pöydälle, kyllä se sitten joskus lopettaa, eipä mene oma aika hukkaan.
      Joskus ehdin Googlata numeron, ja tallennan sen puhelimeen, ettei seuraavalla kerralla tarvitse ihmetellä vastaanko.

    • tyhjä tupista

      Onkohan puhelin myyjät ikinä tullu ajatelleeksi että kaikki ei halua että heille soitetaan ja kaupitellaan jotaki, ja vielä tuntuu että ei pääse eroon, tuputetaan melkein väkisin myyään?Ihmisillä voi olla elämän tilanne semmonen ettei jouva p***** jauhamaan, itelläki on 2 pientä vauvaa plus muut lapset, kaikki muutki puhelut ku pittää miettiä että milloin joutaa soittamaan, pakollisekki puhelut. Ei uskalla vastata vieraisiin numeroihin ku aina joku lehti myyjä. Nyt potuttaa ku oottaa tärkeää puhelua ja on pakko vastata ja lehtikauppiaille ei oo muuta lääkettä ku lyyä luuri korvaan, ensin itteäki hävetti muttei enää ku on ainut konsti lehtimyyjille.

    • tarkastkaapa markkinointi kielto ennkuin soitatte
      pitäis estää ko soitelun muttei vain pelitä
      Soitoja tulee jatkuvasti siitä huolimatta
      Sitkempiä on Fortumin vesi ja tuuli sähkön myyjät
      Jotka väittää et siitä samasta piuhasta tulee sitä ego
      sähköä,vaik Porvoos ei ole yhtään tuulimyllyä eikä
      koskea mistä sitä edes sais

      • hahaaa

        douchebag, ne ostaa sen sähkön pörssistä


    • tellanova

      Aikoinaan kun oli lankapuhelin ja siihen tuli näitä soittoja puh myyjiltä,, ja kun eivät uskoneet EI sanaa niin jätin luurin pöydälle ja lähdin askareisiini,, sielläpähän höpöttäköön opettelemansa litanian siitähän hän palkkansakkin sai,, jonkin ajan kuluttua kävin kuuntelemassa vielä papatti ,, jatkoin töitäni ,, noin 5 min sitä kesti ennen kuin tajusi että ei siellä toisessa päässä ketään ole. Toivottavasti oppi jotain !!
      Tehkää samanlailla,, sillä hänhän on puh yhteyden ottaja joten hän maksaa myös ;o)

      Onneksi nytten on kielto osoitetiedoissa niin saa olla rauhassa !!!

      • LuluWii

        Itse asiassa, hän ei saa siitä palkkaansa. Hän saa palkkansa vain tehdyistä tilauksista. Lehtimyyjät ovat ihmisiä, jotka yrittävät ansaita elantonsa lehtimyynnillä. Sen takia tuo suhtautumisesi on äärimmäisen loukkaavaa työtään tekeviä ihmisiä kohtaan.

        Millä alalla itse mahtanet olla? Ja siis noinko suhtaudut muiden ammattien harjoittajiin?

        Tottakai tuotteesta pitää kertoa. Se on se sinun "litania, mitä papattavat".

        Yhden kuukauden puhelinmyyjänä olen ollut, ja tiedän, että ensimmäinen sana ihmisillä on yleensä EI. Jotkut ovat sentään kuunnelleet asian loppuun asti, ja monetkin ovat tuumanneet, että tosi hyvä tarjoushan tuo onkin - otanpa sen.

        Mikä IHMEEN viha se on puhelinmyyjiä kohtaan?! Heiltä saa parhaat tarjoukset ja miten vaivaton tapa tehdä esimerkiksi lehtitilaus. He saavat siitä sen pienen provision, millä elättävät itsensä ja tilaaja saa haluamakseen ajaksi hyvän lehden, josta saa monia vinkkejä, virikkeitä ja ajateltavaa. Ja vielä sen lisäksi yleensä todella arvokkaan tilaajalahjan.

        Tellanovan viestissä tulee todella hyvin ilmi se, mitä hän ajattelee ylipäätään ihmisistä, koska puhelinmyyjät ovat ihmisiä siellä luurin toisessa päässä. Ihmisiä, joiden pitää elää, joiden pitää jotenkin hankkia elantonsa.

        Tellanovan viestin kirjoitusvirheetkin viestivät siitä, että kenties kyseessä on joku alemman koulutuksen saanut yksilö. Ehkä tästä myös kumpuaa tämä viha. En tiedä. Ehkä.


    • tuli mieleen

      Vinkkejä vuosien varrelta.

      Myyntipuhe alkaa usein toteamuksella "onneksi olkoon olette voittaneet arvonnassa" ... tässä vaiheessa on hyvä keskeyttää myyjä ja todeta että "kiva, annan tilinumeroni".

      Kun myyjä kyysyy että "onko teillä hetki aikaa"... Siihen on hyvä todeta että "nyt on vähän paha paikka, mutta anna kotinumerosi niin soitan sinulle illalla".

      Jos myyjä soittaa toistuvasti niin silloin parasta sanoa että "odota hetki" ja jää siitten kuuntelmaan kauonko myyjä jaksaa roikkua linjalla, oma ennätykseni on 7 minuuttia.

    • siististicool

      Jokaisen puhelin numero on henkilökohtaisia asioita varten..
      Puhelin kauppaa voisi verrata kotiin tunkeutumiseksi..
      Ja ei tosiaan tuo "ei kiitos" riitä vaan jankutus jatkuu..
      Olenkin alkanut vastaamaan,kun kysytään että "onko hetki aikaa kuunnella" että on vaikka tunti,mutta en aio tilata mitään...
      Usein sitten puhelu loppuu ihan myyjän toimesta.. ;D

    • mielenkiintoista..

      Hassua , kun kännykkään soittaessa tietää soittavansa 09- , 08-alueelle tai muualle..

    • medikalisaatio rules

      Kyllä se turhan tavaran tyrkytys on jo apteekeissakin. Kävin lääkäriltä melko kipeänä hakemassa reseptin ja sitten apoteekkiin. Farmaseutti antoi reseptin lääkkeet mutta rupesi sitten tyrkyttämään kaiken laista ylimääräistä. Minä sanoin, että näillä nyt mennään ja sillä siisti. Loppui höpötys.

    • wuiohfe

      Itselleni juuri eilen yrirettiin kaupata lehteä joka jo tulee ja suun vuoroa en saanut missään kohtaa... muutaman minuutin pälätyksen jälkeen oli pakko sanoa myyjän puheen päälle että tämä lehti tulee jo, johan myyjä hiljeni ja toivotti hyvää päivän jatkoa... Eli pikkasen tarkkuutta sinne myyjille ja asiakkaalle voisi antaa suunvuoronkin niin ei tarttisi olla tyly!

    • 32

      Samaa ihmettelen, miten puhelinmyyjä voi kännykkänumeron perusteella tietää missä ihminen asuu....

      Eipä ole ÄÖ:llä hurraamista:) Puhelinmyyjän puhelu on katkaistava mahdollisimman nopeaan, jos ei eio tilata mitään. Niitä rimpauttelijoita on useita
      päivässä, menee niihin jaarituksiin työssäkäyvän ihmisen aikaa ihan liikaa.

      Valehtelevatkin, moni myyntipuhe alkaa, että kiitoksena asiakaskyselyymme annamme teille niin ja niin edullisesti sitä ja tätä... Minä en ole vastannut yhteenkään kyselyyn....

    • K-P

      kyllähän se on niin että vaikka kuinka kohteliaati ilmoittaa että elämän ja rahatilanteen vuoksi ei halua tilata mitään niin ei se auta. Paras oli kun odotin yhtä tärkeää puhelua ja vastasin samalla kun olin vaihtamassa vauvalle kakkavaippaa ja soittaja olikin lehtikauppias ja kerroin että on huono hetki ja mitä olin tekemässä ja sen että en halua tilata mitään...puhelu loppui siihen että jouduin lyömään luurin korvaan kesken tarjouksen paasaamisen..pitää lehtimyyjienkin ymmärtää se että jos sanotaan että ei kiitos, en tarvitse mitään, tai en halua tilata mitään..kumpi on epäkohteliaampi? se joka sanoo ei kiitos vai se joka jatkaa paasaamista sen jälkeen kun on sanonut että ei kiitos???

      • luluwii

        Lehtimyyjänä sanon, että noin 98 prosenttia asiakkaista sanoo ensin kiitos ei. Kun ovat kuunnelleet tarkemmin, vastaus onkin ehkä. Ja sen jälkeen, kun ovat miettineet asiaa tarkemmin, vastaus onkin joo.

        Mitä kummaa, halpa hinta, hyvä tilaajalahja, ja muut edut päälle.


    • Tommi Turmiola

      Eikö se ole puhelinmyyjän etu, että turhat jaarittelut jäävät pois ja pääsee seuraavan uhrin kimppuun?
      Kaverini jaarittelee puhelinmyyjän kanssa aina ummet ja lammet. Kyselee tyhmiä, miettii ja kysyy taas, kunnes myyjä lopulta tajuaa tulleensa vedätetyksi ja aikaa kuluu hukkaan. Itse en julkea ryhtyä moiseen, käy sääliksi puhelinmyyjää.

    • Kiitoskuulemiin

      Säästää molempien aikaa kun murahtaa että ei kiinnosta ja sulkee puhelimen. Jos alkaa kohteliaasti kieltäytyä, alkaa moni puhelinmyyjä inttämään. Samoin potuttaa nämä "ihmetarjoukset", että muka ilmaiseksi lehtiä mutta käsittelymaksu on kova, tai sitten että on pakko maksaa se seuraava puoli vuotta ilmaisen jälkeen.

    • ihmistenkesken

      Kiinnosti vastaukset tuohon aloittajan kysymykseen, mutta ketju käsitteli vain puhelinmyyntiä. Surku. Siis voisiko jatkaa teemalla: missä asuu minkäkinlaisia ihmisiä? Muuttoaikeissa ollaan ja kokemuksia ei ole jokapuolelta suomea.

    • ---

      Mun mielestä taas Pori on aika kauheeta aluetta, kun työskentelen puhelimessa. Asiakkaat soittaa minulle, Porista jos joku soittaa niin ei ikinä tule kiitosta, ei tervehdystä, ja lopussa ei hei hei tms vaan luuri korvaan...Taitaa jokapuolella olla niitä tuittupäitä...

      • Totta mikä totta

        Tiedoksi vaan että PORI ON PORI !!!!!! Kaikkihan sen tietää mitä PORILAISET on..........


    • puppua toi tarina

      Paska puhetta, et näe puhelunvastaanottajan tietoja missään muodossa. Et edes postinumeroa! Tiedän kun olen itse myös toiminut ko. alalla.

      Ymmärrän myäs puhelun vastaanottajia, jos saavat 5-10 puhelua päivässä kaiken maailman puhelinmyyjiltä. Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin puhua paskaa puhelimessa. Noin se vaan on!

      • puuhpuuhlin

        Riippuu varmaan vähän missä olet töissä ja mitä soittelet. Meillä soitellaan vanhoja asiakkaita, joiden osoitteet ovat meillä näkyvillä, koska ovat aiemmin jotain tilanneet siihen osoitteeseen.


    • Mies 08 alueelta

      Mulle tarjottiin veitsisarjaa kaupanpäälle johonki lehteen.
      Sanoin, että en tarvii. Mulla on hyvät veitset kotona ku kokkailen paljon.
      Myyjä: -Nämä on paremmat ku ne mitä sulla on kotona.
      Minä: -Ei ole ku nämä on parhaat mitä löytyy markkinoilta.
      Myyjä: -En usko. Nämä on tosi hyvät ja terävät.
      MInä: -Veitsiä vai lehtiäkö täsä kaupataan "¤%¤&%&¤#. Tuu niitten veitsien kans tänne niin katotaan kummat on paremmat.
      Myyjä: -Hyvää päivän jatkoa

      :)

    • myyntipuhe ulkoa

      Se, jos tuohon työhön lähtee, pitäisi asennoitua jo niin, että enin osa on kielteisiä varmaan. Lääkärin ammatissa myös murhetta riitäisi, jos kaikki kuolemat ottaisi vakavasti. Riski heilläkin ammatissa.

    • KOKENUT PUHELINMYYJÄ

      Pari valaistusta puhelinmyynnistä: Olen kokenut myyjä itse ja minulla on aivan loistava työpaikka! Täällä on hyvä ilmapiiri, en tiedä olisiko missään työpaikassa näin mukavia ihmisiä kuin täällä ja se on suurin syy, miksi olen juuri tällä alalla töissä ainaki nyt kun koulutustakaan ei vielä ole muuhun. Myyjän työhön kuuluu asiakkaan lämmittäminen, ei se myyjä leipäänsä tienaa pelkästään soittamalla heti seuraavalle asiakkaalle, jos ensimmäinen ei ota ja meidät koulutetaan perustelemaan, miksi valinta on hyvä, yleensä puhelimella tilaaman lehden/ jotain muuta saa halvemmalla kuin kaupasta ja myyjältä voi kysyä ja rupatella asioista ja kyllä sen puhelun saa kohteliaallakin käytöksellä loppumaan, mut ei välttämättä heti alussa. Jos on kiire, niin sen voi sanoa, hyvä myyjä osaa ymmärtää että asiakas on juuri sillä hetkellä kiireinen/ jos on paha elämän tilanne. Älkää olettako että kaikki puhelinmyyjät on samanlaisia, kaikki eivät myy kännissä oleville, holhouksen alla oleville tai muille sellasille ihmisille jotka ei pysty vastaanottamaan tilausta ja yleensä myyjä jatkaa väittelyään, koska Ihmisillä on vain tekosyitä, jotka eivät pidä paikkansa. Ottakaa huomioon vielä se, että puhelinmyyjillä on teräksiset hermot, kun heidän pitää yrittää hymyillä aina seuraavalle asiakkaalle vaikka edelliseltä on saanut kauheita palautteita.

      • ...

        Minä tiedän mitä tarvitsen, saan lehden ym.. tarvittaessa tilattua netin kautta samaan hintaan.
        Minulla oli esto, sekään ei aina auttanut.
        Olen kohtelias määrättyyn rajaan saakka. Jos kieltoa ei kuunnella ja olen kiireinen panen luurin alas.
        Puhelinmyynti pitäisi kieltää kokonaan, vaikka tiedän että raha on tarpeen heille jotka jaksavat tällaista työtä tehdä.
        En pidä siitä että minulle soitellaan ja tyrkytetään jotain vasten tahtoani.


      • turhaa touhua

        "myyjältä voi kysyä ja rupatella asioista"

        No ehkä enemmänkin vain rupatella, sillä ei myyjät yleensä tiedä hevon-vit-tua siitä tuotteesta mitä myyvät, tietävät vaan että se on tosi hyvä ja edullinen ja kannattaa heti ostaa.


      • asiakas tahtomattaan

        "ja meidät koulutetaan perustelemaan, miksi valinta on hyvä, yleensä puhelimella tilaaman lehden/ jotain muuta saa halvemmalla kuin kaupasta ja myyjältä voi kysyä ja rupatella asioista ja kyllä sen puhelun saa kohteliaallakin käytöksellä loppumaan, mut ei välttämättä heti alussa"

        Tuo on oikeasti se kamalin piirre puhelinmyynnissä. Eilen soitettiin Saunaladelta ja puhelu meni näin:

        "xxxx Saunalahdelta hei! Katsoin juuri, että sinulla on xxx:n liittymä"

        "Kiitos, mutta en halua vaihtaa liittymää enkä ostaa mitään"

        "Ei tarvitsekaan ostaa mitään, mutta voisin kertoa sinulle hieman vertailutietoja"

        "Ihan oikeasti, minua ei yhtään kiinnosta"

        "No selvä. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa"

        "Kiitos samoin hyvää päivänjatkoa"

        Äärettömän rasittavaa, mutta toistaiseksi olen kyennyt olemaan päättäväisen ystävällinen puhelua lopettaessani. Aivan oikeasti, maksan mielelläni vaikka 10 euroa enemmän liittymästäni kuin käytän aikaani edes muutaman minuutin puhelinmyyjän kanssa rupatteluun.

        En ole koskaan elämässäni ostanut mitään puhelinmyyjältä.


    • en koskaan tilaa kys

      Kieltäydyin kohteliaasti en ole kiinnostunut,poika joka soitti sanoi haista v....
      Näin helsingissä

    • kfkfl

      Itse sanon varojeni olevan edunvaljojan hallinnassa niin yleensä loppuu siihen.

    • HHH8

      Ai puhelinmyyjästä pääsee eroon "ei kiitoksella"? Just joo. Mulle soitteli aikanaan yksi lipevä savolainen: "Valittiin kymmenen mersumiestä..." Sitten kun möin Audia: "Valittiin 10 Audimiestä....." Eikä lopettanut vuodatustaan ennenkuin olin hänelle megavittumaisen epäkohtelias. Ja tämä tapahtui Helsingissä 2000 -luvun alussa.

    • TOTUUDEN TORVI

      Arvoisa puhelinmyyjä "Hävetkää". Häpeäisit itse!! Ei sinne pieneen mieleen tule sellainen asia, että TE HÄIRIKÖITTE jopa ilta 21.30 asti, useita kertoja illassa!!!!!
      Ei satu tulemaan sinne pieneen mieleen, että ihmiset HALUAVAT VIETTÄÄ RAUHASSA KOTI-ILTAANSA?????? JA NYT VIELÄ TE OLETTE ALKANEET HÄIRITSEMÄÄN TYÖAIKANA!!!!!!! Minulle jos soitatte, niin MINUSTA ETTE SAA MUKAVAA TAI OSTELIASTA PUHELINSEURAA, MINÄ TOIVOTAN SINUT JA KALTAISESI HEVON V*****N

      • Kello 21:31

        Jos työsopimuksessa lukee, että työt kestävät esimerkiksi 22:00 asti, niin hommia paiskitaan siihen viimeiseen kellonlyöntiin saakka. Jos siis on valittamista, voi valittaa itse yhtiöille tai valtiolle, mutta puhelinmyyjälle raivoaminen ei auta mitään. Sama kuin menisit ravintolaan ja valittaisit kärpäsestä keitossa portsarille, asiaan vaikuttaminen ei kuulu millään tavalla kyseisen henkilön työhön ja rehellisesti sanottuna, se ei anna valittajastakaan välttämättä mitään fiksuinta kuvaa.


    • ISOT ON VEHKEET

      vastaan puhelinmyyjälle aina ,ÄLÄ IKINÄ SOITA TÄHÄN-NUMEROON SIKA,ja luuri korvaan.saan ilman puhelinmyyntiä ostettua kalsarini kaupasta,siihen ei tarvi finninaamaista teiniä selostaan .että näin meillä.

    • inhota puhelinmyyjää

      puhelinmyyjän ammatti on yksi inhotuimista ammateista koska:

      a) sinne pääse kuka tahansa töihin
      b) siitä ei saa kunnon palkkaa ei edes kunnon provikkaa
      c) puhelinmyyjät ei usko kun sanoo luurin toisessa päässä ei kiitos

      lista olis loputon,mut kuka tahansa voi ite päätellä miksi ei kannata ryhtyä puhelinmyyjäksi

    • Prouh

      Kerran heräsin puhelinmyyjän soittoon, toistin (ainakin) 10 kertaa että ei kiinnosta, ja kun en raaskinut lyödä luuria korvaan (koska siellä toisessa päässä on ihminen myös.......) niin puhelua jatkui n. puoli tuntia kun samainen puhelinmyyjä intti ja intti. Silloin kyllä alkoi keittää.

    • heh..heh..

      ennenwanhaan kun DNA prepaind.liittymään sai puhelu-saldoa kun vieraasta liittymästä soitettiin niin ei väliksi vaikka jutteli ummet-lammet myyjien/gallup kyselijöiten kanssa.

    • Tiedän mitä haluan.

      aloittajalle.
      Minulle tulee useita soittoja päivässä. Olin katsomassa sairasta omaistani terv. keskuksen vuodeosastolla nyt viimeksi, sanoin että en voi puhua, myyjä intti vain että ei tässä mene kauan, oli pakko panna luuri korvaan.
      Olen yleensä kohtelias, toivottelen onnea myyntityöhön, mutta neljäs tai viides myyjä pienen ajan sisällä saa voihkaisemaan, VOÍ EI ENÄÄ...

    • Matikaisen Kalle

      Ei ne YLEENSÄ usko sitä kohteliasta "ei kiitosta" kun vaihdoin kännykkönumeron n. 1,5-2 vuotta sitten (salaiseksi luonnollisesti) niin loppuivat soitot siihen (onneksi) puh. myyjiltä ym. mutta eri paikoissa (joista tiedän numeron menevän) suoramarkkinointiin tentataan sitä kännykkänumeroa suu vaahdossa vaikka heillä lankapuhelinnumero on, eräs nimeltä mainitsematon pankki jonka tilin lopetin mutta jouduin siellä viime viikolla asioimaan oikein totesi että "saamme varmasti sinut paremmin kännykästä kiinni jos olet vaikkapa autoilemassa" no ei uskonut hyvällä kun sanoin että minua ei tarvitse teidän saada ollenkaan kiinni eikä varsinkaan jos en kotoa vastaa (on todennäköistä että silloin olen paikassa, jossa en voi muutenkaan puhua ja mikä velvollisuus se on aina olla yleensäkään tavoitettavissa). Erääseen paikallislehteen taas ei mennyt perille millään (5 puh/kk) että minulle tulee lehtiä jo aivan liikaa muutenkin (tosin suurin osa lahjatilauksena) eikä sairaspäivärahoilla ole vara lehtiä tilata. No, tämä paikallinen aviisi lopetti soittelut vasta kun kerroin (rehellisesti) että muutan parin viikon kuluttua pois kyseiseltä alueelta.
      Kaiken huipuksi tulee mieleen yksi puhelinmyyjä, joka kauppasi Saunalahden liittymää perinteisen lankaliittymän tilalle, kuuntelin hetken ja sanoin että ei kiitos niin alkoi akka tenttaamaan että "miksi et halua, mielestäni olit kiinnostunut" ja lopuksi oikein töykeästi, jopa vihaisesti "no miksi et halua tilata tätä?" Silloin tuli ne klassiset "tämä puhelu oli tässä, haista paska *pam -luuri korvaan*" Että kyllä sitä parannettavaa on myös siellä myyjien puolella. No, en muista enää viimeisen puolen vuoden aikana saaneeni soittoja minkään valtakunnan puhelinmyyjiltä (koputetaas puuta puuta). Lisäksi ihmettelen mitä helv.. ne tuhlaa aikaansa selvästi pers aukiseen jos suoraan sanoo puhelun alussa että kun rahaa ei tahdo olla edes vuokranmaksuun ja ruokaan, sossun tuilla tässä nyt eletään! Voiko tuota asiaa selvemmin ilmaista. Epäilen osalla puhelinmyyjillä olevan pahoja ongelmia kuulonymmärryksen kanssa. Mainitaan nyt kuitenkin tähän yksi harvinaisen positiivinen tapaus, kerroin selkeästi että rahaa ei ole tilata ja on nyt aika vaikea elämäntilanne, niin ilman mitään myyntipuheita puhelinmyyjä kuunteli huoliani ja kertoili omista, siitä jäi hyvä mieli.

    • teletyrkyting

      Liian monella Suomessa menee aina vain huonommin rahallisesti. Siihen sitten joku puhelinmyyjä tyrkyttää jotain kalsaripakettia tai jättimegalukujuttua pienellä kuukausierällä. Pitääkö ihmiset ryöstää tyhjätaskuiksi kaikenmaailman turhuuksilla?

      Monellakaan raha ei riitä edes välttämättömään. Miettikääpäs myyntitykit tätä. Klopaalissa kapitalismissa ei ole mitään moraalia eikä toisten välittämistä. Kaikki viedään mikä voidaan irti saada.

      • ...

        Todella usein ne puhelinmyyjätkin ovat tyhjätaskuja, jotka koittavat saada edes parin euron provikat kasaan muuten melkein palkattomasta työstä...


    • K-P

      niin ja minun mielestäni mitä pohjosemmax mennään niin sosiaalisempi ihmisiä tapaa..

    • primmm

      Puhelinmyynti pitäs lailla kieltää. Mulla vaikka kielto silti soittavat .

      • VxeX

        Palkkamurhaajakin on kunniallisempi ammatti kuin puhelinmyyjä. Ja pedofiili parempi ihminen.


    • bad luck xDDDDDDDDD

      Valitettavasti suurin osa puhelinmyyjistä ei saa sitä hyvää koulutusta, mitä täältä Salosta saa =DDD!!!! Jos myyjä on hyvin koulutettu, niin kyllä sille pystyy kohteliaasti sanomaan ei kiitos ja yleensä myyjä tekee 3-4 kauanehdotusta ja lopettaa itse ^^. TE JOTKA VALITATTE PUHELINMYYJISTÄ, ETTE OLE VIELÄ TAVANNEET OIKEITA PUHELINMYYJIÄ =DDDD!!!!!!! ootte vaan tavanneet niitä surkeita naama norsun vituilla olevia puhelinmyyjiä XDDDDDDDD!!!!!!!!

    • Päivänkakkara

      Ymmärrän kyllä ihmisiä ketä käytäytyy rumasti, joskus on sellaisia myyjiä ketkä lyövät luurin korvaan vaikka kuinka kauniisti heille puhut ja sanot että kiitos minä en nyt tilaa mitään, mutta myyjä vain tyrkyttää edelleen ja kertoo erilaisia lisätavaroita kylkiäisiksi ja inttää vain että tämä on niin edullinen tarjous saat vielä sitä ja tätä kaupanpäälle, vaikka kuinka sanoo että en tilaa nyt yhtään mitään, ja edelleen vain myyjä tolkuttaa tämä on niin hyvä tarjous, joskus kun haluavat saadan tuotteen myydyksin sanovat vain että voitko kuunnella viellä on tällaistakin siihen lisäksi, sitten sanonkin että kyllä minulla on aikaa kuunella puhu vaikka kokopäivä. Kun asiasta ei tee vieläkään tilausta lyö myyjä luurin korvaan kiinni.
      Että eiköhän tämä ole sellaista vuorovaikutusta, itse kyllä yritän aina olla kohtelias,
      Olen itsekin ollut sellaisessa tehtäväss ettei ilman kohteliaisuutta ei työstäni olisi tullut mitään, se on vain osattava ottaa vastaan kaikki ja pysyttävä itse kohteliaana, toivon kirjoittajalle vain kovempaa sitkeyttä ja pitkäjäniteisyyttä.

    • häiritsijät

      Ihan hyvä että lyövät luurin korvaan, tuntuu että silti pääsevät häiritsemään vaikka on kaikenlaisia estoja laitettu. Mielestäni sellaiset puhelinmyyjät ovat eräänlaisia terroristeja. Nykyisin kyllä löytyy normaaleista kaupuista mitä tarvitseekin, noita häiritsijöitä ei tarvita.

    • adsfgtt

      Väite että etelässä on mukavempia ihmisiä kuin pohjosessa on täyttä sontaa.
      Mitä pohjosemmaksi mennään niin sitä avoimemmaksi ja mukavammaksi ihmiset muuttuvat , etenkin Porjois-Karjala ja pohjois-Savo ovat seutuja missä ihmiset pääosin on äärimmäisen mukavia vaikka ovat täysin vieraita.

      Se että luuri lyödään kiinni johtuu vaan siitä että useimmille ihmisille puhelin myyjä on sama kuin puhelin häirikkö.
      Sattumanvarainen puhelinmyynti pitäisi lailla kieltää, ja sallia ainoastaan silloin jos henkilö on erikseen antanut puhelinmyyntiluvan.
      Useinmiten etenkin vanhempaa väkeä suorastaan kusetetaan puhelinmyynnissä.

    • syynsä kullakin.

      joo, olin kohtelias kahden ekan aikana, mutta ku niiden neljän päivän aikana tuli vielä 3 puhelua IHAN SAMASTA PAIKASTA, niin sanoin lopulta tosi vihasesti että:" eikö mahu paksuun kaaliin, etten halua tilata mitään!"

      eli sekin riippuu ihan siitä että kuinka monta kertaa ne vaivaa "asiakkaitaan"

    • EI PUHELINMYYNTIÄ

      ,Puhelinmyynti tulee väistämättä loppumaan .
      Aloitajan on hyvä soitella vain vakioasiakkailleen ja pysytellä erossa
      IKÄVIKSI KOKEMISTAAN ASIAKKAISTA.
      Saa puhua omista opiskeluholistaankin ja rahantarpeesta siinä sivussa.

      Puhelinmyynti loppuu, joten parasta luopua IKÄVISTÄ ASIAKKAISTA
      joilta saa negatiivista palutetta korvilleen.

      Kuulun RYHMÄÄN POISTA NUMERONI HETIi puhlinmyyntilistaltasi
      jollet halua kuulla puhelun katkeamista yhä uudelleen.

      EI KIITOS = VASTAMATON PUHELU..

    • kokemus sekin

      Puhelinmyyjiä on monenlaisia, ja valitettavasti pieni osa heistä pilaa kaikkien maineen.
      Itselleni sattui kohdalle todella myyvä nainen ja silloin se tuntui kamalalta.
      Miehelläni oli tapana tilata lehteä aina muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan, ja sattui niin että lehden tulo loppui melkein samaan aikaan kuin hän kuoli.
      Mieheni puhelimeen sitten soitti tämä nainen kysellen jatketaanko tilausta.
      Kerroin, että mieheni on kuollut, eikä tilausta jatketa.
      Ei auttanut, vaan tämä nainen soitteli monesti päivässä usean päivän ajan, juuri kun järjestelin hautajaisia. Olin kohtelias ja kerroin hänelle joka kerta, että mieheni ei tilaa lehteä, sillä hän on kuollut.
      Loppujen lopuksi jouduin sanomaan että jos hän vielä kerrankin soittaa tähän numeroon, ilmoitan hänet häirinnästä. Se taisi olla ainoa keino, sillä hän lopetti soittamasta.
      Paitsi, saattaahan olla että joskus vielä soittikin, en tiedä, sillä puhelinhan poistettiin käytöstä:-)

    • Pohjoisen tyttö

      Olen pohjoisesta ja täällä ollemme oppineet rehellisyyteen ja rehelliseen kauppaan. On sääntö, että lehtikauppias soittaa ja suoraan VALEHTELEE. Sanoo, että nyt on ilmaista se ja se ja saa tuota ja tuota lahjaa ilmaiseksi. Mutta, hah haha haa, mikä ilmainen se on kun pitää tehdä tilaus ja nuo "ilmiset" ovat sitten tilauskylkiäisiä. Yököttävää ja epärehellistä kaupantekoa ja näin toimivat kauppiaat saavat itse sitä mitä yrittävät asiakkailleen tarjoja.

      Soittakaa rehellisesti, sanokaa asianne ilman petosta. Ehkä saatte samalla tavalla. Ja joku oikeastikin haluaa teidän kanssa jutella ja kaupatkin tehdä.

    • simple as a life

      Itselläni on ollut salainen numero vuodesta 1995 ja tuona 17 vuoden aikana olen saanut 2-3 kaupustelupuhelua.

      Älkää jakako sitä numeroanne jokaiseen 'kilpailuvastaukseen,lehti-ilmoitukseen,tv:n chattisivuille jne.

      viranomaiset,läheiset,työnantaja tietävät numeroni.Muiden ei tarvitsekaan tietää !

    • dgjhaet

      Oulun ja Lapin länissä asuu paljon lestadiolaisia joilla ei ole siis mitään käytöstapoja.
      Tampereella taas asuu suurimmat juntit mitä maasta löytyy.

    • 3+4

      "Ja ei, se 1 minuutti joka elämästäsi tähän puheluun kuluu, ei varmasti ole niin raskaan ylitsepääsemätön asia, että olisi tarvetta töykeään murahteluun tai luurin lyömiseen."

      Vittu sinäkö sen päätät miten minä minuuttini käytän. Just tuollasten ääliömäisten idioottien takia teillä on niin paskamainen maine. Just teidän köyhäilyn takia meidän pitäis tuhlata aikaan teidän tyrkyttämiin paskatuotteisiin mitä vielä valheellisin perustein myytte. Haistakaa kuule jo pitkä paska ja vaihtakaa alaa jos ei työ maita. Hankkikaa oikea työpaikka tuo ei oo mitään muuta kun hölmöjen kusetusta.

    • sieteettyötäs

      Älä huoli. Olin torimyyjänä eräällä paikkakunnalla, jossa keski-ikäiset töikseen kävivät keljuilemassa torimyyjille joutessaan. Vaikka mitä sieltä aina tuli. Ei luuria korvaan, seiso siinä sitten. Onneksi et ole ihan ihmisten keskellä. Työssäsi tarvitaan juuri asennetta, luuria tulee korvaan ja kaikkea muuta. Tuollaisella työllä kun aloitat, kestät elämässäsi myös suuriakin vastoinkäymisiä. Hyvää juhannusta.
      Eiväthän kaikki potilaatkaan jää henkiin, joita lääkäri hoitaa.

    • häiriköt

      Niin jos vaikka vertaa puhelin myyjää näytölle pomppiviin mainoksiin, kumpikaan ei kursaile ja lupaa häiriöön ei kysytä.

      Kyllä nykymaailmassa jokainen tietää ja osaa ostaa sen minkä tarvitsee. Myös mainos ja markkinointi kulujen kuulumisen tuotteiden hintaa ymmärtää jokainen joten ÄLÄ SOITA MINULLE SÄÄSTYY NEKIN SENTIT.

      aina ei silmälasit ole käden ulottuvilla, joten soittavaa numeroa ei näe, jotta jättäisi vain vastaamatta.

    • EI KIITOS EI RIITÄ

      Häpeäisit itse.Olen sanonut suoraan etten tilaa enkä osta mitään mitä minulle puhelimitse kaupataan.Puhelin on työ ja omia henkilökohtaisia asioita varten ei puhelin myyjiä varten.Työskentelen alalla jossa joudun päivystöön puhelintani samalla kun teen töitä ja puhelin myyjien jankkaus vituttaa Etsippäs joku kunnon työ.puhelimitse tehtävä kaupustelu pitäisi LAILLA kieltää.ON TURHAA ODOTTAA HYVÄÄ VASTAANOTTOA kun viisikin kertaa päivässä on peräjälkeen puh myyjä soittanut nin kyllä se jo VITUTTAA

    • ärsyttävääfdkflsff

      ei kukaan jaksa semmota tyrkyttämistä kuunnella, ni ei siihe muu auta ku luurikorvaan ku ei ne puhelinmyyjät muuten tajuu lopettaa. Itekki viimeks sanoin jollekki et "en tarvii" ni sit tuli vaa vastaukseks "mutta,mutta kun...(mussunmussun).

    • d@L

      Ainut hyvä puhelinmyyjä on kuollut puhelinmyyjä.

    • Ei kiitos

      Tietenkin kaikkia kohtaan pitäisi olla kohtelias, mutta kun kuudetta kertaa sanoo "ei kiitos", eikä puhelinmyyjä ota kieltoja kuuleviin korviinsa, niin luurin korvaan lyöminen alkaa tuntua ainoalta keinolta päästä eroon ikävästä puhelinterroristista.

    • sghnjn,,df

      Kunpa se ei kittos riittäisi edes yhden kerran sadasta.
      puhelinmyynti pitäsi kieltää

    • 08

      Se "ei kiitos" on varmaan siksi vaikea sanoa, kun ei se tepsi. Itse sanon yleensä sen "ei kiitos", mutta tuossa yksikin päivä sen jälkeen tuli kysymys: "saanko kysyä miksi ei?" Että ei ne kaksi sanaa aina mene sinne puhelinmyyjien tajuntaan...

    • ?

      Perheeseemme on tilattu maksullinen puhelin myyntikielto, niin miksi saamme puheluita myyjiltä. Mainitsin myyntikiellosta myyjälle , mut eipähän tullut" ei kiitos" heiltäkään, vaan luurin korvaan. He kyllä osaavat myymisen taidon, on rekisterit ostamistamme lehdistä jne. Todellakin metsä vastaa.

    • postinro 0-alkuinen

      Yleensä olen asiallisesti kuunnellut ja vastannut sitten kiitos ei, lähinnä siksi että vaikka tuote kiinnostaisi niin periaatteesta en osta puhelimitse mitään kun ei sopimusehtoja voi selkeästi lukea etukäteen.

      Viimeksi kylläkin piti laittaa luuri korvaan, joku iäkäs rahankerääjä soitti eikä a) kertonut omaa nimeään ja b) ei antanut suunvuoroa alkuunkaan. Kuin olisi robottia kuunnellut.

      Tsemppiä silti lehtimyyjille, jos ottaa koville meille jotka puheluihin vastaavat niin ei se varmasti ole maailman mukavin työ niillekään jotka työkseen joutuvat jotain myymään.

    • adadaadadddaadadad

      Tylyimmät suomalaiset on Helsinkiläisiä..

    • pelokas:DD

      "useimmat jotka lyövät luurin korvaan sanomatta edes kohteliaasti "ei kiitos", asuvat paikkakunnilla joiden postinumero alkaa 8:lla tai 9:llä" :D:D

      Mulle soitellaan jatkuvasti ja minun postinumeroni alkaa 9:llä, en vastaa, koska en uskalla :D:D

    • Oy sukka ja pultti

      Kerran! Ensimmäiset sukat olisivat ilmaiset ja sen jälkeen joka kuukausi tulisi sukat säännöllisesti! mietin että laittaako ne sukat kirjekuoreen? Tuumin silloin jotta ei viitsi
      tästäedes vastata tuntemattomiin numeroihin..D

    • Ei PAKKOMYYNNILLE !

      Oletko tullut ajatelleeksi, ettei puhelinmyyjiä enää yksikertaisesti
      TARVITA ?
      He saavat väistyä parempien palveluiden tieltä.
      Nettimyynti kasvattaa suosiotaan .
      ASIAKKAAT eivät tarvitse puhelinmyyjiä koitrauhaansa rikkomaan.
      Hyvä niin, ettei myyntityötä tarvitse enää siirtää kenenkää kotinurkille
      Yleensä aika ja paikka on sopimattomia .
      Asiakkaat valitsevat TARVITSEMANSA PALVELUT.
      PUHELINMYYJÄT SIIRTYVÄT historiaan.

    • chillatkaa nyt =D

      http://www.youtube.com/watch?v=90i7Kyev7ZI

      tossa on oikeeta meininkiä puhelinmyyntihommasta =DDD!!!!

      unohtakaa jo ne huonot myyjät, älkää aina yleistäkö kaikkia myyjiä xDD!!
      2 faktaa mitä oikeesti voi sanoa on

      1. Negatiivisuus tarttuu paljon helpommin kuin positiivisuus ja sitä on hauskaa jakaa täällä suomi24:ssa kun pääsee päästämään höyryjä
      2. Teistä yli 95 prosenttia ei ole tavannut OIKEITA MYYJIÄ xD!!!

    • entinen myyjä

      Olen itse ollut muutamakesä taaksepäin puhelinmyyjänä kesätöissä.
      Aloitin ensimmäisessä firmassa ja sitä menoa en jaksanut kattella kun sen viikkon. Syiksi voisin listata esimerkiksi, naurettavan huono palkka, huonot tilat, ja kivikautiset puhelimet.
      Toiseen puhelinmyyntifirmaan pääsin heti erottuani edellisestä. Ihan mielenkiinnosta hain toiseen paikkaan katsoakseni onko sekin yhtä paska.
      Tässä toisessa firmassa asiat oli hiukanverran paremmin mutta silti NIIN ALHAISTA JA PASKA TYÖTÄ.

      Se miten puhelinmyyntiä/myyjiä haukutaan, ymmärrän sen. Jopa mullekin tuli semmonen olo jossain vaiheessa että en mä edes haluaisi soittaa kiusatakseen ihmisiä, mutta oli pakko soittaa että jotain provisiota saisi... Ihmiset osaavat olla mulkkuja niin myyjät kuin ostajat. Se on fakta eikä sitä voi kieltää.

      En suosi puhelinmyyntiä kellekkään täysjärkiselle ihmiselle, mielummin olisin vuosikaudet työtön ja kuolisin nälkään kun olisin puhelinmyynnissä. se on kuraa työtä ja meitä käytettiin hyväksi.
      Nykyään jos minulle päin soitellaan sanon nätisti että ei kiitos , jos ei mene jakeluun niin luurikorvaan. Tiedän miltä se myyjältä tuntuu mutta itskään en lähtenyt jankkaus linjalle ollessani töissä.
      Oikein hävettää vielä välilä tunnustaa että olen ollut puhelinmyyjä. Pistää nykyään vihaksi ajatellakin puhelinmyyntifirmoja. Toisaalta olin nuorempi työtä vailla , ja kokemus sekin.

      • r&T

        Näin se on. En yhtään ihmettele miksi et ilkeä tunnustaa iljettävää ammattiasi. Arvoasteikossa pohjalla on koiranpaska, sitten pitkältä tyhjää ja puhelinmyyjä.


    • On myöskin.

      Kohteliasta myyjältä lopettaa puhelu,jos asiakasta ei kiinnosta tuote. Useimmat myyjät ovat kuitenkin niin kiihkeitä myymään tuotettaan,etteivät välitä vaikka asiakas selkeästi ilmoittaa,en halua tilata mitään,silloin ainoaksi keinoksi jää katkaista puhelu. Puhelinmyynti alkaa kuitenkin olla jo historiaa,koska netin kautta saa asiakas tuotteet huomattavasti edullisemmin ja myöskin liikkeistä.

    • duunari yrittäjä

      Näin yksityisyrittäjä voin sanoa että puhelimitse yritetään myydä ihan liikaa. Vaikka firmani on pieni erikoispaja niin pahimpina päivinä soittoja tulee useampia. Osa firmalle ja osa minulle yksityisenä henkilönä.

      Suoraan sanottuna en jaksa jäädä jaarittelemaan puhelimeen kun en aijo mitään ostaa. Oli tuputuksessa sitten kalsarit, SPR tai muka halvemmat nettisivut. Kaikki on vain meidän molempien työajasta pois. Sinunkin on ymmärrettävä että en oikeasti jaksa jäädä jaarittelemaan ja kuuntelemaan perus markkinointituputuspuhetta. Jos heti alkuun sanoon että ei kiinnosta, niin se on tajuttava.

      Suoraan sanottuna minua ei kiinnosta jos koet luurin korvaan lyömisen niin traumaattisena, että työmotivaatiosi katoa kaikkii maailman töihin. Näin vinkkinä voin sanoa että myyjän on työ on sellaista että kaikenlaisia asiakkaita on vain siedettävä. Myy itsekin tuotteitani ja pillittämään en ala jos joku asiakas on mielestäni aivan törkeä. Hän saa minun puolestani on törkeä ja ei minunkaan ole pakko hänelle mitään myydä, jos hän ei kerran aijo mitään ostaa. Asiakaspalvelutyö ei ole helppoa ja oman hermot on oltava kondiksessa ja paksu nahka. Jos heikko itsetunto vaivaa tai sosiaaliset taidot ovat hakusessa, niin sitä voi miettiä ehkä jotain muuta hommaa.

    • Ei puhelinmyyjille..

      Tiedät sie et mieki oon ollu puhelin myyjä ja mulla on vaan ymmärrys loppunu puhelinmyyjiä kohtaan aikaa sitte...

      Ja monesti soittaavat just kun oot laittamassa pieniä lapsia päivä unille tai ne o just ollu nukahtamassa ja sit ne herää siihen puhelimeen..ja oon jopa oppinu tunnistamaan puhelin myyjien numeroita ja jätän usein nykyään jopa vastaamatta, hiljennän puhelimen vaan ja annan soida rauhassa...

      Mulla kun puhelimeen ei soita kun just mies (pari kertaa kuussa joku sukulainen) ja puhelin myyjät ni se vituttaa ihan helvetisti..

      Usein lyön luurin korvaan kun te puhelin myyjät ette kuuntele jos asiakas sanoo ei..
      Heti kun teistä tulee muuta kun tyrkyttäjiä ni katotaan sitten...
      Ja kun ei auta sanoo sitten ei tai et ei oo rahaa ta ei nyt tai et ei kiinnosta...

      Ja myönnettäköön, aloitin tän luurin kii nakkelemisen jo kun asuin 5 alkusella alueella ja jatkuu nyt kun asun 8 alkusella alueella..

    • HYVÄ FIILIS . FI =D
    • fsdgsfddaffsadfgdfa

      itsekin löin ennen suoraan luurin korvaan. nykyään esitän kiinnostunutta ja vedätän myyjää niin pitkään kuin mahdollista. joskus olen yli varttinkin vedättänyt ja sitten todennut etten koskaan tilaa puhelimessa mitään.

      järeät keinot on ollut pakko ottaa käyttöön, kun tuota puhelinmyyntisaastetta on nykyään niin paljon.
      mitä enemmän ihmiset vedättävät puhelinmyyjiä, sitä enemmän muut saavat olla ainakin sen ajan rauhassa ja toisaalta tuo motivoi myyjiäkin siirtymään rehellisiin töihin häiritsemästä ihmisiä.

    • Ymmärrys hoi

      Aloittaja kirjoitti "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan", kun asia olisikin niin?
      Mikään ei saa kuitenkaan sen puhelinmyyjän rimsua pysäytettyä.
      Minusta pitäisi riittää, kun vastaan hänelle kysymykseen onko hetki aikaa, että ei jos olet jotakin myymässä, koska en osta koskaan puhelinmyyjältä mitään, en koskaan.

    • Puhelinterroristi

      Itse olen ollut puhelinmyyjänä vähän päälle vuoden päivät ja todella vihaan työtäni. Yksinasuvalla 17-vuotiaalla opiskelijalla ei ole muita vaihtoehtoja, ainakaan pienellä paikkakunnalla jolla itse asun. Häpeän kertoa ihmisille mitä työtä teen ja palkka on naurettavan pieni vaikka teen kyllä ihan hyvin kauppaa.
      Suurinosa ''asiakkaista' on ihan mukavia ja pysyvät rauhallisena vaikka inttäisinki kuinka loistava tarjous minulla on. Kiitos heille siitä! Ihmiset osaa olla välillä tosi ilkeitä, muutaman kerran on pitänyt mennä vessaan kuivaamaan silmänurkkia kun on tullu linjan toisesta päästä niin henkilökohtasen tuntusta ja rumaa tekstiä.
      Itse en halua inttää asiakkaalle vastaan, mutta me myyjät ollaan kokoajan suurennuslasin alla. Puheluita nauhotetaan ja huutoa tulee jos ''lyöt hanskat tiskiin'' ensimmäisen ei:n jälkeen.

    • tohvelintohvelin

      En usko, että suurin osa menee puhelinmyyjän hommiin siksi, että pitäisi kyseisestä alasta ja haluaisivat ihan tarkoituksella kiusata ihmisiä soittelemalla monta kertaa päivässä. Puhelinmyynnissä on myös säännöt, jotka voivat oikeasti vaatia puhelinmyyjää inttäämään asiaansa niin kauan kuin vaatii.

      Minusta tämä artikkeli kertoo karusta puolesta puhelinmyyjänä:
      http://suomenkuvalehti.fi/jutut/talous/puhelinmyyjat-kertovat-puhelinmyynti-perustuu-ihmisten-tyhmyyden-hyvaksikayttoon

      Katsokaapa ihmiset vaikka mol.fi-sivuston työnhakutilannetta; puhelinmyyjä-ilmoituksia on järjettömästi (ja niiden mukaan ei edes vaadita minkään alan koulutusta ja suurimpaan osaan jokainen pääsee haastatteluun). Puhelinmyyjäksi pääsee oikeastaan ihan kuka tahansa.

      Minulla on juuri nyt taloudellisia vaikeuksia ja olen menossa hakemaan puhelinmyyjän hommia. Miksi? OLEN YRITTÄNYT SAADA KAIKKIALTA TÖITÄ. Mäkkäristä kaupan kassaan. Siivojasta lehtienjakamiseen. Kukaan ei huoli.

      En arvosta koko alaa juuri siitä syystä, että se on minusta ihmisten häirintää - se on sama kuin lähettelisi roskaposteja/mainoksia sähköpostiin. Mutta mitä tässä oikeasti voisi sitten tehdä, kun ovella kolkuttelee tonnin velka, joka pitäisi maksaa? Sossustako? Ha ha ha. :) Mikä vitsi.

      Tv. 22-vuotias opiskelija

    • Jonnatar3

      Kyllähän noita aaseja riittää joka paikassa!
      Täällä useampiakin tarinoita www.notalwaysright.fi :)

    • Jonnatar3

      Kyllähän noita aaseja riittää joka paikassa!
      Täällä useampiakin tarinoita www.notalwaysright.fi :)

    • Ikävä työ

      Ethän ole ainoa soittelija, lisäksesi on lukemattomia turhia soittoja. Uskon, että useampi sanoo ei kiitos, mutta kun on niitä inttäjiä ja tuntuu että lankoja pitkin tulee päälle. On myö erittäin ärsyttävää, kun sanotaan hei vaan ja nimi. Yritetään olla niin tuttavallisia. Mitään en ole koskaan ostaniut puhelimessa enkä osta, siksi tuo soittelu tuntuu niin vastenmieliselle. Joskus olen paivaunilla tai muissa tärkeissä asioissa ja sitten kun tulee tuollainen turha puhelu, ottaa se päähän. Eikä nykyään voi kehenkään eikä mihinkään luottaa.
      Aikaisemmin minulle saattoi tulla viisikin puhelua eri myyjiltä, plus ne samat soittajat lukuisia keroja päivässä, jos en ole heille vastannut.

      Työn teko on hyvä asia, mutta jos se häiritsee ihmisiä, on keksittävä muuta työtä.

      Nykyään minulla onkin stoppi, ei tarvitse näistä roska soitoista häiriintyä.

    • Jonnatar3

      Kyllähän noita aaseja riittää joka paikassa!
      Täällä useampiakin tarinoita www.notalwaysright.fi :)

    • Friidu stadista

      Hei!

      Tarkistaisit hiukan tietojasi 09 alkuinen on Helsinkiläinen lankapuhelin.

    • PUH .HUIJAA

      Puhlinmyyjän tulisi myös ymmrtää, ettei puhelun esto punaista painamalla
      ole törkeyttä tai pahansuopuutta.
      Henkilöt useimmiten hankkivat puhelinoperaattorit netin kautta.
      Netti syrjäyttää puhelinmyyjät väistämättä.
      Puhelinmyynti tullaan vastaisuudessa kieltämään .
      Ihmiset eivät kerta kaikkiaan jaksa työnsä jälkeen tilata palveluita,
      joita saa netin kautta haluamanaan ajnkohtana.
      Tai käyttää vapaa aikaansa puhelinliittymän tilaamiseen puhelinmyyjän ajallla.
      LUURIN SULKEMINEN ei ole töykeyttä .
      Puheluita, joita ei halua kuunnella on puhelinomistajalla AINA OIKEUS
      POIKKASTA .
      PUHELUN ESTO = PUNAINEN LUURIPAINIKE
      PUHELUN SALLIMINEN = VIHREÄ. LUURIPAINIKE
      Tämähän on vain oman liittymän HAlLLINTAA

    • puhelinmyyjänä ollut

      Oppia ikä kaikki, sanoisin aloittajalle..

    • ostan kaupasta

      Minua ei kiinnosta käyttäytyä kohteliaasti silloin, kun omistamaani puhelimeen soittaa joku kauppias, jolle en itse ole numeroani antanut. Joskus en sano mitään, joskus sanon, ettei kiinnosta ja lyön luurin korvaan.

      Osaan hankkia kaikki tarvitsemani tuotteet ja palvelut ilman, että niitä minulle puhelimitse tuputetaan.

      Koska olet puhelinmyynnin ammatiksesi valinnut, niin kestä nahoissasi pakit. Pidän puhelinmyyntiä kotirauhan häirintänä ja toisaalta perseestä minusta sekin, että pitää itse hommata kaikenmaailman estot näille häiriköille.

    • j k

      en tiedä

    • ärsyttää!!!

      Sepäs se siinä onkin että jos sanoo ei kiitos tai ei ole varaa nyt tuollaiseen tai ei vaan oikeasti kiinnosta niin todellakin alkaa se helevetinmoinen inttäminen kahta kauheampana ja tuotteen hehkuttaminen entistä enemmän.. Sen takia minäkin lyön luurimen kiinni viimeistään tuossa kohtaa.. Kun te myyjät ette ymmärrä sanaa EI KIITOS TAI EI KIINNOSTA TAI EI OLE VARAA YM YM !!!!!!!

    • käläkäläkäläkälä

      Ei kiitos = ei kiitos,
      valitettavan suuri osa puhelintuputtajista ei näiden kahden sanan merkitystä ymmärrä.
      Sanon kaikille puhelinmyyjille aina ensimmäiseksi ei kiitos, en aio ostaa, älä tuhlaa aikaasi, tuossa vaiheessa myyjä silti haluaa lukea loitsunsa,
      päättymättömän "nauhan" arvioimassani lopussa sanon ei kiitos ja jos se ei mene perille, yksinkertaisesti suljen puhelimen.

      Arvon myyntihenkilö voisi hetken miettiä, miksiköhän keskiverto suomalainen ei mielellään vastaa numeroon joka ei ole puhelimensa muistissa?

      En aio ostaa puhelimen välityksellä mitään, ikinä,
      miksi puhelinmyyjä kyseenalaistaa auktoriteettini tässä asiassa eikä usko sitä?

      Suoramarkkinointi on häirintää, sinnikkyys on hyvästä, mutta liika on aina liikaa.

    • akkuloppui

      "minuutti", hah, puhelinmyyjistä ei pääse eroon kahvikupillisen ja kahden röökin aikanakaan jos etiketeillä aletaan leikkimään.

      Joskus kiusasin yhtä myyjää silleen, että kohteliaasti esitin vastahankaista empivää, reilu puoli tuntia se jaksoi innokkaasti paasata.

      • nallepuhiina

        Tänään lupasin soittaessani, että minuutti menee, jos asian kuuntelee. Kuunteli, toisessa päässä sanottiin ei kiitos, vastasin: "Selvä homma! No, minuutti meni niin kuin lupasin ja toivottelen oikein hyvät päivänjatkot!"


    • odotan puheluasi

      PUHELINMYYNTI ON HANURISTA JA todela syvältä...

      puhelinmyynti on TÖRKEÄÄ KOTIRAUHAN RIKKOMISTA JA RIKOLLISTA IHMISTEN KIUSAAMISTA.

      Jokainen normaali ihminen saa ITSE tehtyä ostopäätöksen asiassa kuin a siassa,,,,,siihen EI TARVITA ammattituputtajaa joka häiriköi vain omanedun pyyteensä innoittamana8 tili ja provinssit )

      V*** tuilen jokaselle puhelinhäirikölle ja jatkan sitä hamaan loppuun a sti nylkyttäen... SOITELLAAN ......................khih khihihi

    • Ylimustylimus

      Keran minun ystäväleni kävi kyllä tylly myyjä soitelemassa. (Ruokakirjaa kaupasi) No ystäväni sanoi että ei hän tarvitise mitään kun on kappit täynä noita reseptejä. Myyjä vastasti tähän: No voisit kokata puolisolesi jotain uuta ja hyvää, kun nyt tilaat meidän keittokirjan. Ystäväni vastatsi tähän: No kun minulla ole tuota puoliasoa, ei siten 20vuoteen. Myyjä tähän tylysty vastasi: No ei ole ihmekään, kun niitä samoja vanhoja ruokia koka ajan tarjoat. Ja siten myyjä löi luurin korvaan. Että kyllä tekin myyjät osate töykeitä olla.

    • 8 !

      Sinäpä sen sanoit: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

      Yksi mies kertoikin vihaisena että hänelle tuli puhelu puhelinmyyjältä. Myyjä ei millään uskonut että häntä ei kiinnosta! Myyjä yritti pakkomyydä tuotetta, voi kokeilla ja tilauksen katkaista. Tämä mies ei ollut kiinnostunut siitä huolimatta !!!
      Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta että jos ei kiinnosta, niin se ei sitten kiinnosta!
      Nämä tuotteet jää AINA tilaajan huoleksi myös jatkossa, tilaus on muistettava katkaista jos vaikka tulisikin se ensimmäinen paketti halvalla, on se sitten lehti tai muu tuote!
      Tämän miehen oli pakko lyödä lopulta luuri korvaan koska häntä ei kuunneltu! Niin että pitäkää myyntipuheessanne välillä taukoakin ja kuunnelkaa puhelinmyyjät asiakkaitakin!
      Ei taida olla jokaisella puhelimyyjälläkään kohteliaisuus hallinassa, näiden epäkohteliaiden takia voi pohjoisessakin tulla ärtymystä myös niitä kohteliaita myyjiä kohtaan koska usein näitä yleistetään. Niin näyttää käyneen aloittajallekin, kun yleistät epäkohteliaisuuden kaikkia tietyn alueen ihmisiä koskevaksi.

    • 9 alkuinen postinro.

      Itse kyllä sanon että kiitos ei, vaan kun se ei tehoa. Puhelusta ei pääse eroon ennenkuin lyö luurin korvaan.
      Hyvä esimerkki taannoin töissä ollessani, nuori tyttö soitti minulle eikä millään uskonut etten vain halua mitään v*tun lehtiä.
      Kuuntelin sitten vartin verran myyntipuheita ja kun en edelleenkään ostanut, tunsin suorastaan korvassani myyjättären otsaan kasvaneen k*rvän...
      Noh, en ollut epäkohtelias, sanoin lukuisia kertoja että kiitos ei, vaan sitkeyttä tytöllä riitti.
      Toivotin onnea ja menestystä.

    • punavuorelainen

      Haistatan yleensä pitkän V:een puhelinterroristeille, jotka häiritsevät koti- tai työrauhaani.

      Maantieteellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

      • 6&6&6

        Vielä kun ensin haukkuu huoraksi tai pedofiiliksi niin sitten luuri kiinni.


    • ETELÄN MIEHET TOSI LUPSAKOITA...OSTAVAT KAIKEN PASKAN MITÄ PUHELIMELLA VÄLITETÄÄN...SE SE ON TOSI SIVISTYNYTTÄ TOIMINTAA..

    • Täältä pesee.

      Älä soittele. Lopeta se häiriköinti. Senkin terroristi.

    • youknowwhatudo.

      Itse asun pohjoisessa, puhelinmyyjät vaivaavat toisinaan vaikka olen soittokiellon laittanut. Yleensä sanon vain kiitoksia mutta en ole kiinnostunut, jonka jälkeen alkaa uuden tuotteen kauppaaminen. Se on pitkälti aika rasittavaa ja ymmärän niitä jotka luurin laittavat korvaan.

      En todellakaan ymmärrä edes miksi lähtiä täytyy kaupata puhelinten välityksellä, kyllä ihmiset osaavat itse hoitaa tilauksensa. Eihän kukaan soita kaupastakaan että tarttisko maitoa, tässä ois teille kahentoistapäkki 20 e. Eikö se riitä että mainokset tulevat postiin.

      Ja puhelinmyyjä on yksi homma mihin en IKINÄ suostuisi jo tuonkin takia että useimmat ihmiset vihaavat puhelinmyyntiä.

      Eikä puhelinkauppiaiden kannata ottaa itseensä asiakkaiden laittaessa luurin korvaan, luulisi että tietäisitte mihin olette ryhtyneet.

    • iiiuuuyyyttt

      Ottakaa pre paid liittymät, niihin ei tule mainontaa, eikä muutakaan telemarkkinointia, ja jos tulee, niin senkun numero vaihtoon!

      Elkääkä osallistuko niihin kilpailuihin jotka pyytävät numeroanne.

    • Kodin neuvokki

      Miksi ihmeessä että kunnioita soittokieltoa, minullakin ollut jo vuosia ja silti useita kertoja viikossa tulee puhelu, "nyt olisi iloista asiaa jne. " mainittuani soittokiellosta myyjä selittää vaan kuinka loistava tarjous ja vain minua, hyvää asiakasta varten blaa blaa jne, enkö nyt kuitenkin tilaisi! Kohtelias ei kiitos ei teille riitä, sanonkin heti kun puhelimella myyjä avaa suunsa että EI KIITOS ja luuri kiinni, en jaksa kuunnella, tilaan itse lehteni silloin kun huvittaa ja siltä tuntuu.

    • noprolem älävälitä

      Ota vähän rauhallisemmin sellaista työnteko on ... älä tressaan ihmisten käytymisen takia.... "meitä on joka junaan ja osa jää laiturille"

    • puhelinmyyjät suohon

      meidän mummille soitettiin jostain ja kaupiteltiin jotain ET-lehteä jossa on isompaa tekstiä ym. No meidän mummi ei edes pysty kasvoja enää tunnistamaan lähietäisyydeltä ja tämän sanonut lehtimyyjälle, niin pystyyy vielä jankkaamaan!
      Lopulta puhelu päätyi siihen että lehtimyyjä löi mummille luurin korvaan ja kuinka ollakkaan seuraavassa kuussa tuli ET-lehti postilaatikkoon ja siinä samassa lasku!!????

      No eikun siitä sitten soittamaan sinne firmaan hel vetin äkänen ja vihanen puhelu ja eivät edes osanneet pyytää anteeksi! että kyllä...

    • LUPA-

      Jokaisen puhelinmyyjän tulisi saada ensin kirjallinen suostumus asikkaalta.
      Kaupustelulupa .

      Silloin voit kaupitella vapaasti ihmisilleTUOTTEITASI , jotka tällaiseen kaupalliseen
      toimintaan haluavat suostua.

      Minulta ei tule saamaan SOITTO LUPAA .


      Näin varmistuu asikkaan OMA TAHTO !

    • EnääEnOsta

      Yleensä puhelinmyyjät soittaessaan minulle eivät anna suunvuoroa, vaan höpöttävät lakkaamatta. En pysty väliin sanomaan mitään, vaan joudun kuuntelemaan asian loppuun, joka kestää monta minuuttia. Sitten toinen, mikä puhelinkauppiaassa ärsyttää on se, että nimeni mainitaan teennäisen tuttavallisesti joka toisen sanan jälkeen, mikä tuntuu nuoleskelulta. Sitten myyjien lupaukset eivät ole oikeastaan pitäneet. Yllättäen tietyn ajan ilmaisena tilattu lehti tulee maksamaankin paljon, kun tilauslahjana tulee kaikkea "arvotonta romua", joilla on ylihintaa, vaikka kauppias mainitsee "normaalihinnan" ja sinulle "vain" sen ja sen verran. Päälle vielä "vain" toimituskulut. Vaikka sanon, että ei kiitos, niin kauppias ei ymmärrä lopettaa, vaan yrittää väkisin tuputtaa lehteään ja romujaan ja saa tuntemaan asiakkaan tyhmäksi, kun tällaisen tilaisuuden jättää käyttämättä. Jotkut myyjät ovat asiallisia, kun lopettavat puhelun, kun mainitsen "ei kiitos", mutta joidenkin äänestä ja sen sävystä huomaan loukanneeni, kun kieltåydyn ostamasta. No.... en ole vastannut enää tuntemattomiin numeroihin ja olen oppinut tuntemaan kauppiaiden numerot, joten nämäkin saavat kuunnella tuut -ääniä.

    • asiaks_ingognito

      Jaa, eipä tuohon osaa sanoa miksi pohjoisemmassa asuvat olisivat tylympiä puhelinmyyjiä kohtaan.

      Mulle ei tule kuin työkännykään noita myyjien soittoja ja niihin vastaan kohteliaasti aluksi ei kiitos mutta jos myyjä kuitenkin tästä huolimatta vetää "myyntipuhettansa" eikä usko sanomaani, niin äänen taso ja vire mulla nousee ja sanon aika nopsaan "ei kiitos, en ole kiinnostunut ja laitan luulin nätisti sulkien"

      Myyjät jotka soittavat työkännykkääni ja eivät usko selvään kohteliaaseen ei kiitos viestiin eivät kunnioita toista ihmistä eivätkä myöksään tämän ihmisen työrauhaa.

      Jotkut myyjät kysyvät ei kiitoksen jälkeen voivatko soittaa myöhemmin ja tähän on pakko todeta kysymyksellä miksi ihmeessä te myyjät vielä kysytte kun vastaus on ollut selvä ei kiitos, ei se miksikään ainakaan minun kohdallani muutu.

      Yksityispuhelimeni ja postini sähköposti mukaan lukien on saanut olla rauhassa ja muille ketkä eivät halua myyjiä puhelimeen tai postiin niin alla olevat:

      - operaattorille kielto tietojen luovuttamisesta eteenpäin (vain heidän omaan käyttöön).
      - väestörekisteri ym. tietojen luovutuskielto
      - ake/trafi sama homma
      - tulevat sopimukset ym. joita teette niihin selvästi tietona ettei tietojani luovuteta eteenpäin

      Jos tuosta huolimatta joku lähettää suoraan nimelläsi postia tai soittaa puhelimeen niin jossain kohtaa on rikottu tietosuojalakia ja asetuksia ja tämä on faktaa.

      Monesti esim. kuulee, että osoitetieto on julkinen, mä väitän että ihan näin yksinkertainen asia ei ole, vaikka osoitteesi on esim. asunto-osakkeen takia siellä osakasrekisterissä niin niitä tietoja ei saa luovuttaa eteenpäin kolmansille osapuolille jne.).

      Olkaa kohteliaita niille ketkä sen ansaitsee ja ketkä ei niin saa sanoa suoraan ja jos haluatte olla rauhassa niin tehkää noita ylläolevia juttuja.

    • Pohjan kansa

      Jos olisin puhelinmyyjä.
      En kehtaisi haukkua pohjoisen asukkaita sen vuoksi, etteivät suostu
      vapaa-aikanaan puhelin keskusteluun puhelinmyyjän kanssa .
      Tulisi ymmärtää tekemnsä työn LAATU .

      Ensin puhelinmyyjän tulee lähettää postitse tiedustelu asiakkaan toiveesta.
      HALUAAKO HÄN puhelinmmyyjän ottavan yhteyttä häneen .

    • Minulle kanssa soiteltiin jopa samasta lehtiyhtiöstä monta kertaa viikossa.Kunnes hermostuin ja sanoin silloin soittavalle mies henkilölle, että olet jo kolmas joka mulle soittaa samasta yhtiöstä, ja olen kyllästynyt tähän touhuun. Hän antoi mulle puhelin numeron josta saa ilmaisen kiellon. Tässä tiedot.
      Puhelin markkinointi kielto Robinsson, 060013404 se on voimassa kolme vuotta, sitten pitää uusia.
      Mulla on ollu vajaan vuoden, ei ole soittoja tullut. Suosittelen..

      • werwerwerwer

        >060013404

        maksullinen palvelunumero. eivätkö ne osaa ilman rahastusta tuotakaan toteuttaa?


    • luuri korvaan...

      Miksi minun pitäisi olla kohtelias puhelinmyyjiä kohtaan? Eivät hekään ole sitä minua kohtaan. Häiritsevät minua joko työajalla tai vapaa-ajalla. Minä en osta mitään puhelinmyyjiltä, olen kurkkua myöten täynnä heidän toimintaansa. Jos näen, että numero on outo, en vastaa puhelimeen, ja jos vastaan olen ruvennut lyömään luurin kiinni välittömästi. Olen jostain kuullut, että myyjä yrittää pitää puhelun voimassa vähintään 30 sekuntia, jotta he saisivat jonkun maksun siitä puhelusta, vaikka asiakas ei tilaisikaan mitään. Minusta ei ole turhempaa hommaa, kuin yrittää saada ihmisiä tilaamaan lehtiä esim. Jokainen osaa niitä itse tilata halutessaan. En yksinkertaisesti jaksa kuunnella sitä kuinka juuri minä nyt saan ilmaiseksi jotain, kysyin ennen, että ihanko ilmaiseksi, enkö joudu maksamaan mitään? No joo, saat sitten 6 kk puoleen hintaan…
      Toki ymmärrän sinua opiskelijana, että tarvitset rahaa, mutta en vain kerta kaikkiaan siedä työnantajasi tapa tyrkyttää ihmisille jotain väkisin.
      Sama juttu koskee kännykkä ja laajakaistaliittymät. Menen kyllä kauppaan jos haluan muutosta omiin liittymiin.

    • nainenxyzxyz

      Me pohjoisessa asuvat ihmiset osaamme tehdä ostokset ilman että niitä tyrkytetään puhelimessa, ehkäpä siksi :) Onneksi puhelinmyyjä soittaa max kerran kuussa, en ilmeisesti ole heidän listallaan ja hyvä niin. Pitäisi opetella tuo luurin korvaan lyöminen heille. Eräskin myyjä suuttui ja alkoi arvostella minua koska en hänen mielestään harrastanut tarpeeksi liikuntaa, myytävä lehti oli silloin Sport tai vastaava.
      Menisikin siihen soittamiinne puheluihin 1 minuutti! Taitaa 5-10 minuuttia olla lähempänä totuutta. Kun aloitatte myyntipuheenne, siihen ei saa sanaa väliin, edes sitä että älä tuhlaa hengitystäsi kun en ole kiinnostunut.
      T. 9-alueelta

    • nainenxyzxyz

      Sellainenkin hyvä juttu on muutaman kerran tullut vastaan että luvataan hienoa lahjaa tai jotain lehteä ilmaiseksi. Opinpa kantapään kautta senkin että eihän se mitään ilmaista ole vaan pitää joku lehti tilata ties kuinka pitkäksi aikaa.

    • Joopa.

      Mulle soiteltiin kanssa ennen niin paljon, että hermot alko menemään. Nyt on puhelinmarkkinointikielto, eikä puheluita onneks mistään ole tullut.

      Puhelinmyynti on niin aikansa elänyt juttu, ettei mitään rajaa. Moneen kertaan yritin aikanani kun noita puheluita tuli, sanoa että JOS jotain lehteä haluan tilata, osaan kyllä itse netistä sen tilauslomakkeen etsiä. Siis, JOS haluaisin jotain tilata. EN halua.
      Yksinkertainen "ei kiitos" ei riitä, vaan myyjällä on "mutta entä jos kuitenkin katsos..."-puhe valmiina. Voi luoja, mitä kohtaa sanasta "ei" ette ymmärrä? Ja sitten kun ei kaupattu lehtiä, kaupattiin alushousuja ja ties mitä mahdollista. Osaan kyllä käydä kaupassakin, kiitos.

      Älyttömintä on tuo viikonloppuisin ja ilta 8-9 aikaan soitteleminen. Itse teen (niinkun tekee ties kuinka moni muukin, toki) vuorotyötä, eli saatan olla esimerkiksi aamuvuoroputken keskellä jo ilta 8-9 aikaan nukkumassa. Kiitos ja anteeksi niille puhelinmyyjille, jotka sillon sattuivat soittamaan. Sama jos yövuoron jälkeisenä aamuna puhelin soi 9-10 aikaan.
      Joo, puhelinmyynti on joillakin työ (turha ja p*ska sellainen), mutta sen nyt voisi rajottaa siihen, että soittasivat edes ns. virka-aikaan, EI viikonloppuisin tai myöhään illalla.

    • Mediapexistä päivää.

      Joo tämän viikkoa on soitellut jos jonkinlaiset puhelinmyyjät. Pahimmat aloittaa jo aamulla kahdeksan maissa ja illasta jopa vaille 21 soitellaan. kyllä siinä alkaa pinna kiehua kun kysytään vaan, että onko sulla entinen osoite ja että laitetaampa lehti tulemaan. nyt en enää vastaa 044 alkuisiin tai tuntemattomiin kun sieltä kuitenkin joku yrittää joko savon murretta matkien ja jotain muuta lirkuttaen tuputtaa mulle jotain... Ja myönnän, olen lyönyt luurin korvaan vaikka olen itäisestä suomesta.

    • Minulla on asiasta sellainen mielipide,että kun sanon kohteliaasti ei käy nyt niin puhelin luntataan korvaan myyjän toimesta.Toisten kanssa taas vaikken tule ostaneeksikaan tulee höpistyä myyjän kanssa omista ja hänen asioista joskus hyvinkin puoli tuntia ja toivotellaan hyviä vointeja puolin ja toisin. Kerran eräs nuori herra myi minulle viisi autolehteä ja yksi niistä oli peräti eri konsernin tuote,jolta sain sen ilmaiseks.KAIKKI MUUT ilmoittivat että minun on ulosoton uhalla maksettava saamani lehdet koska niissä oli minun nimi,siihen meni noin 80e ja puhelin maksut.onneksi muistin myyjän nimen ja firman sai ilmeisesti nuhteita mutta minulle jäi vain laskut,joista yksi oli niin vanhaan osoitteeseen etten edes itse olisi sitä muistanut.Minua puolusti eräs Saksalainen autolehti,muut paskat välittivät oikaista,saati pyytää anteeksi puhelinmyyjän röyhkeyttä,enhän ollut suostunut puhelimessa mihinkään tilaukseen.Eipähän ollut minua vastaan ääninauhoitusta niin painoivat minun syyksi koko homman ilman mitään näyttöä.

    • Jotain rotia sentään

      Puelinmyyjät hommasivat jopa työpuhelimennumeron esiin ,joka ei ole edes henkilökohtainen numero,vaan pelkästään työmaan sisäiseen käyttöön oleva numero. Sitten kaupataan lehteä ,jota ei edes halua ja aihepiiri ei kiinnosta.
      Myyjä jankutti,että kyllä pitää olla kiinnostunut .........
      Sanoin vain nyt lopetetaan ja katkaisin puhelun ... hieman ottaa päähän ...

    • EK

      ``Ei kiitos``
      Asiakkaita ei ajatella lainkaan

    • Etkö tajua että

      mekin olemme töissä ja sinä HÄIRITSET soitollasi minua ja monia muita kaltaisiani. Osaan kyllä tilata lehdet itsekin, nimittäin ne joita haluan lukea enkä tuputustasi tarvitse. Joudun päivittäin vastaamaan kymmeniin asiakaspuheluihin päivittäin enkä halua yhtään huuhaa-puhelua lisärasitukseksi.
      Olet oikeassa, puhelinmarkkinointikin on vain työtä, pskatyötä nimittäin. Sen teho perustuu puhtaasti tuputukseen, inttämiseen ja yleensäkin nilkkimäiseen käyttäytymiseen.

    • prepaid :)

      Aloittajalle...häpeä itse. Tiedätkö kuinka paljon niitä puhelin myyjiä saattaa päivittäinkin soitella jos huono tuuri käy? Ei sitä tavan tallaaja jaksa niille enään olla kohtelias, kun monille puh.myyjille ei mene edes jakeluun sanat "ei kiitos". Aino tapa päästä kuulemasta sitä pakko myyntiä on silloin iskeä se luuri korvaan. Ikävää jos sinä olet toisenlainen myyjä, joka ymmrtää kieltävän vastauksen, ja saat sitten osasi tästä huonosta käytöksestä.
      Itse ratkaisin asian niin että otin prepaid liittymän, ei ole sen jälkeen soittanut minkäänlainen myyjä :) Kiitokset sille fiksulle joka tuon prepaidin on keksinyt :)

    • puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla!!! ärsyttävää vaikka kuinkasanoisi EI KIITOS niin mutta kun mutta kuuluu vaan, pakko sanoa tökerösti, muutoin soittavat myöhemmin uudelleen. Minä ostan tavarani marketista ym en tilaa!

    • kiroileva siili

      Puhelimeni on yksityinen ja koen ärsytystä jos joku kehtaa lähestyä markkinointimielessä. Asiakkaalta rahat pois ja "sijoittamista" tms tilalle. Se on vaan harmistuttavaa asiakkaan kannalta, ei myyjän niinkään paikallisessa toimistossa. Lisäksi puhelin voi soida milloin tahansa ja häiritä. Ei kukaan jaksa soivaa puhelinta koko ajan ja myyjien tuputusta. Jos sanoo ei kiitos, tulee uusia tarjouksia pahimmillaan. Sähköposti toimii.

      Markkinointiesto melko hyvin estää ettei kukaa soittele. Koskahan se pitää uusia? Onhan niitäkin jotka ostavat randomina puhelimen kautta. Hyvä puhelinmyyjille ja heillä tienaaville yrityksille..? Yksi tuttu tekee puhelinmyyntiä tai teki, ei hän erityisesti asiakkaita ajatellut vaan pelkkää tulosta. En koe mitään jaloa siinä, vaikka ymmärrän että kaikki tarvitsevat elämiseen rahaa toki. Nykyään työpaikkoja tuntuu olevan pelkässä puhelinmyynnissä. Toki on hyvä että on paikallinen toimisto mutta..

    • vapaavalintaista

      Olen miettinyt soittajaakin, uskomattomia "ammatikseen" tekijöitä.
      Kehitysvammaisille rahaa keräävä sanoi minulle, kehitysvammaisen lapsen menettäneelle ihmiselle, kun en ollut halukas antamaan rahaa keräykseen, kun ei yksinkertaisesti ole varaa kaikkiin osallistua; "Kehitysvammaiset eivät ole sitten lähellä sydäntäsi", haukoin henkeä.

      Soneran asiakaspalvelija sanoi taannoin, ei malttanut lopettaa puhelua, ennekuin alkoi haukkua asiakasta; "Olipas hän pahalla päällä tänään", vielä vastasin; en ollut, aika uskomattomia on soittajatkin, eikö heiltä nyt ainakin odoteta käytöst

    • -kyllästynyt-

      Just joo...kyrsii kun soitellaan tuntemattomasta numerosta - sekö sitten on hyvien tapojen mukaista - ei mielestäni. Just tänäänki soitti joku ja kauppas jotain karvanpoistotuotetta - eiks se oo kuiteski naisille aika henk.koht.juttu, mitäs se kellekään puh.myyjälle kuuluu (joka oli vielä miespuolinen), millä karvansa mistäki sheivaa - kaikkea sitä onkin kaupan ja vielä mies edes alentuu soittelemaan myydäkseen kyseistä tuotetta.
      Yleensä en tuntemattomiin numeroihin vastaa, mutta kun ilmeisesti tämä sama tuntematon nro on soitellut jo useampana päivänä useampaan kertaan niin alkaa jo, kuule, pikkuhiljaa tympimään.
      Kerroit, että etelässä ollaan kohteliaampia kuin muualla silloin kun puh.myyjä soittaa - johtuiskohan ihan siitä, että kaikki ei oo niitä ns. paljasjalkaisia etelän ihmisiä joten lienee melko turha asiaa kattoo noin suppeesti ja joka paikassa ne ihmiset on erilaisia - ei siis voi yleistää.
      Sitä paitsi, ois kohteliasta kysyä, millainen tilanne sillä asiakkaalla on, joka on siellä langan toisessa päässä sillä hetkellä eikä olettaa että hänellä on aikaa joutavanpäiväiseen jutusteluun eli ois niillä puh.myyjilläkin tarpeeen kattoo peiliin ja harjoitella sitä käyttäytymistä.

    • pitäs uskoa

      En asusta pohjoisessa, mutta korpee ne kaikenlaiset myyjät tai muut tutkimuksen tekijät, jotka soittelee.
      Ensinäkään ei meillä ole lupa puhua työaikana omia puheluja. Tietysti lasten tai muut tärkeät puhelut on eriasia. Joskus todella joutuu länttäämään luurin kiinni, kun on töissä niin vaikeassa paikassa, että ei voi vastata. Sitten sitä miettii, että onko lapsille sattunut jotain ja joku yrittänyt soittaa.

      Sitten joskus sitä soittaa tämmöisiin turhanpäiväisiin puheluihin takaisin tarkistaakseen, että ei lapsille ole mitään pahaa sattunut ja kyllä keljuttaa, kun joku myyjä tai kalupia tekevä vastaa ja ei usko, kun sanoo vaan kiitos ei ja kuulemiin, olen töissä. Pitää alkaa vielä höpöttää jonnen joutavia, joten olen useasti lätkässyt luurin kiinni. Meillä ei saa työaikana puhua. Varulta joutuu kuitenkin pitämään omaa puhelinta päällä ainakin välillä lasten takia.

    • eiostopakkoa

      Vastaan kaikkiin puheluihin..en kertakaan ole lyönyt puhelinta kiinni jonkun myyjän sotelessa, mutta sen päätöksen olen tehnyt. En ikinä osta mitään puhelimen kautta en ikinä. Niin huonoja kokemuksia niistä jäänyt.

      Sähkösopimuksia kaupataan puhelimen kautta..eihän siinä ehdi miettiä mikä oikeasti on halvempaa. siinä lyhyen puhelun aikana. Sama on kaikki puhelinoperaattorin vaihtamiset.

      On kaupattu ilmaiseksi lehtiä kun olen kuulemma osallistunut johonkin kyselyihin vuosi sitten..kuka sellaista muistaisi?? Sitten lehdet joita luvataan ilmaiseksi onkin kestotilauksen alku.

      sen päätöksen olen tehnyt etten ikinä osta puhelimen välityksellä enään ikinä yhtään mitään..missäs vaiheessa sen sitten sanon? annanko puhelinmyyjän ensin puhua sen muutaman minuutin vai sanonko heti alussa..kerrohan se ap..

    • yguibhohiob

      koitappa ketjun aloittaja tajuta että saatatte keskeyttää jotain, tai joku odottaa tärkeätä puhelua ja sieltä soittaa joku saatanan puhelinmyyjä

      jos ruvetaan noin alhaiseksi että puhelimella tyrkytetään tavaraa, niin saa kyllä se vastaajakin olla niin tyly kuin haluaa.

      ja joo, tiedän mitä on olla ilman rahaa, olen itsekkin ollut puhelinmyyjänä, ja ymmärrän täysin ihmisten törkeän käytöksen

      itse teen aina niin kun minulle soitetaan jostain myyntilafkasta, niin sanon joka hemmetin kerta että olen kyllä kiinnostunut, kertoisitko enemmän, sitten ku se alkaa sopottaa, ni pistän puhelimen pöydälle ja lähen tekemään muita juttuja :)

    • Hohhoijaa.

      En ole puhelinmyyntiä tehnyt vuosikymmeneen, mutta kyllä näin on. Vaasasta pohjoiseen pelkkiä mulkeroita.

      "Ei kiitos, heihei" ja luuri kiinni. Tämä toimii aina ja ei ole epäkohteliasta ketään kohtaan.

      Jos puheluita oikeasti tulee paljon ja se häiritsee, olette jotenkin itse sössineet numeronne ja silloin kannattaa ottaa esto markkinointipuheluille. Helpolla loppuu sekin häirintä.

    • uniavetelen

      Jos ei ole osannut hankkia estoja puhelinmyyntiin, niitä puheluja voi tulla päivässä monta. Kun joku kaakattaja herättää kun olen juuri päässyt yövuoron päälle uneen, en kyllä jaksa muuta kuin murahtaa. Me vuorotyöläiset otammekin usein puhelimen pois päältä mennessämme aamulla nukkumaan. Silloin ei tärkeätkään soitot pääse perille. Turhaltahan tuo tuntuu koko puhelinmyynti kun ihmisillä on tietokoneet ja kaikki maailman nettikaupat ulottuvilla.

    • 12313123

      Ne jotka eivät ole koskaan joutuneet kokeilemaan puhelinmyyntiä, eivät osaa tuntea empatiaa näitä työntekijöitä kohtaan.

      Niin kauan kun ihmiset ostavat puhelinmyynnin kautta kamaa, niin silloin myös suoramarkkinointia myös harrastetaan. Uskokaa tai älkää mutta suoramarkkinointi on yksi tehokkaimmista myyntikeinoista.

      Olin kerran olosuhteiden pakosta 2 viikkoa puhelinmyyjänä. Työpaikka oli oikeasti mukava ja reilu ja provision pohjalla ol kiinteä tuntipalkka. Tienasin kesäkuun vuokrarahat sen kahden viikon aikana kuten tarkoituksena oli. Kaikki työntekijät olivat 16-18 vuotiaita, 90% tyttöjä. Ja aika lailla niitä jotka eivät olleet muuta kesätyötä saaneet.

      Minusta oli aivan järjetöntä joidenkin asiakkaiden käyttäytyminen! Eräskin nuori tyttö purskahti töissä itkuun koska joku mies oli saanut raivarin puhelimessa. Ja todellakaan ei mitään oltu tyrkyttämässä, vaan asiallisesti kerrottiin tuote, hinta ja tilauksen muut ehdot.

      Muistakaa hyvät ihmiset!! Vaikka jotkut puhelinmyyjät ovat jankuttavia, ärsyttäviä, lipeviä jne. niin älkää näiden takia käyttäytykö typerästi kaikkia myyjiä kohtaan! Useimmat ovat juuri normi-ihmisiä. Jotkut, esim. minä, myös todella ujoja ja eivät todellakaan tee sitä työtä kuin pakon edessä.

      Ja vielä: typerää haukkua puhelimyyntiä koska sekin on työtä ja pitää monia ihmisiä poissa sossun luukulta!

      • ei kiitos

        Vaikka olisin itse puhelinmyyjä tai kokenut sitä, en pidä puhelinmyynnistä pätkän vertaa! Empatiaa on juu, mutta en halua että joku soittelee puhelimeeni ja yrittää myydä. Älä kysy minulta KUKA ostaa puhelimen kautta, kannattaisi niiden ilmoittautua ja kertoa miksi.


      • lisäksi vielä
        ei kiitos kirjoitti:

        Vaikka olisin itse puhelinmyyjä tai kokenut sitä, en pidä puhelinmyynnistä pätkän vertaa! Empatiaa on juu, mutta en halua että joku soittelee puhelimeeni ja yrittää myydä. Älä kysy minulta KUKA ostaa puhelimen kautta, kannattaisi niiden ilmoittautua ja kertoa miksi.

        Jos joku saa raivarin puhelimessa, linja kiinni. Kai siellä opastetaan niiden tilanteiden varalle nuoria naisia?! Vai antaako pomo heidän sitten vaan pillittää. Se on firman vastuulla myös. Raivokkaita miehiä riittää suomessa vaikka millä mitalla, ei lopu ihan heti.


    • Ei nuoria tähän

      Kysyt, vastaako metsä niin kuin sinne huudetaan. Ainakin usein. Olen tehnyt suoramarkkinointikiellon, mutta olen joskus sattunut vastaamaan kilpailuun, jonka vuoksi kilpailun järjestämisessä ilmeisesti mukana olleiden yritysten puhelinmyyjät soittelevat.
      Itseäni ärsyttää suunnattomasti se, että myyjä ei edes kysy, soittaako sellaiseen aikaan, että voin puhua. Itse kysyn tämän useimmiten myös ystäviltäni heille soittaessani. Minulle on käynyt esim. näin: Myyjä alkoi ladella litaniaansa ja kun yritin sanoa väliin, että en voi nyt kuunnella enkä puhua, hän jatkoi. Sanoin saman uudelleen, jolloin myyjä totesi olevansa jo "puolivälissä". Tänään soitti myös puhelinmyyjä ja tilanne meni suunnilleen näin: Hän puhutteli minua etunimeltä lipevästi ja kertoi minun vastanneen kyselyyn ja nyt olevan kyse palkinnosta - nämä asiat tulivat paljon pidemmillä lauseilla. Sitten hän kysyi, mistä seuraavista aihealueista olinkaan eniten kiinnostunut, jotta he voisivat tarjota minulle sitä oikeaa ja alkoi luetella. Vastasin yhdellä sanalla, jolloin myyjä alkoi puhua 4 kk:n tilaustarjouksesta. Siihen kysyin, onko kyse maksullisesta - en aio maksaa mistään. Äskeistä lausetta en saanut sanottua loppuun, myyjä oli jo selittämässä puheeni päälle jotain. Toistin kysymkseni maksullisuudesta ja pyysin häntä (tässä vaiheessa melko tylysti) vastaamaan siihen. Hän sanoi "anna kun minä selitän..." ja oli jatkamassa asiaansa.Sanoin, "maksaako vai ei". "Maksaa", hän totesija yritti jatkaa "mutta..." Sanoin "Kiitos,hei." Suljin puhelimen.
      Minusta tällaiset myyjät käyttäytyvät erittäin tunkeilevasti ihmisten yksityiselämään eikä heillä ole alkeellisimpiakaan vuorovaikutustaitoja. Näihin puheluihin jos vastailet ollessasi ties minkälaisessa tilanteessa, voi ihmetellä, jollei ala melko tylyksi.
      Itse on arvosta puhelinmyyjän ammattia.Minusta se ainakin nykyisenlaisena on ihmisten yksityiselämään törkeästi tunkeutumista markkinointimielessä.

    • lokpi908

      Kuka nyt viittii puh naisen kanssa jutellla , tyhmät vastaavat ja juttelevat , fiksut ei :)))hah hha hha maaailman typerin ammattti puhelin myyjä :)))))))

    • ------------------

      Hyi sinua!
      Kehtaakin häiritä ihmisiä!

      Pohjoisen ihmiset ovat rehellisiä; hyviä ihmisiä ja heidän kotirauhaa tulee kunnioittaa.

    • Jaketysax
    • Katso peiliin

      Ai oikein ihmetyttää! Sehän siinä onkin, että kun kielto ei auta, vaan ollaan tyrkyttämässä väkisin, vaikka on juuri sanottu, että ei, kiitos.

      Viimeksi likka valehteli mulle silmät ja suut täyteen ja meni vaikka kuinka paljon aikaa ja energiaa hukkaan, että sain lopetettua toimeksiannon, jota en ollut edes antanut.

      Lopettakaa itse ensin valehtelu ja tyrkyttäminen ja tulkaa sitten vasta inisemään muille käytöksen parantamisesta. Itse nimenomaan viime kerran jälkeen otan tarkoituksella käyttöön huonot käytöstavat ja luuri tulee korvaan sekunnin murto-osassa, jos erehdytte tänne vielä soittamaan.

    • asasasdasdadadsaasss

      Aika moni on tänne kirjoittanut, että pitää kuunnella kauan ennen kuin saa suun vuoron. Ei pidä odottaa suun vuoroa vaan sanoa päälle: "Ei kiitos, hei hei!" Sitten punaista luuria.

      Tähän menee noin 10s puhelun alusta ja tulee hyvä mieli, kun osasi itse hallita omaa elämäänsä ja olla kohtelias samalla kertaa.

    • errkkiesimerkki

      Latasin puhelimeen ns. fonecta callerin. Pakko mainostaa, että on hyvä softa. Näkee jo ennen vastaamista että puhelinmyyjä soittaa.

    • 11+11

      MULLA ON PAHA SOSIAALISTEN TILANTEIDEN PELKO JA PELKÄÄN MUUTENKIN PUHELIMESSA PUHUMISTA NIIN SE ON AIVAN HELVETIN ÄRSYTTÄVÄÄ KUN PUHELINMYYJÄT SOITTELEE. EN MÄ KYLLÄ VASTAA KOSKAAN NIIHIN PUHELUIHIN. YMMÄRTÄISIVÄT JO VIHDOIN JÄTTÄÄ MINUT RAUHAAN. EI AUTA NÄKÖJÄÄN SUORAMARKKINOINTIKIELTOKAAN TAI SITTEN SE ON MENNYT JO POIS VOIMASTA.

    • hpopp

      Koska puhelin myyjät on kunnon tyrkkyjä , ja ette koskaan lopeta soittelua. Hävetkää itse kun häiritsette ihmisiä!

    • Nasu

      Oman kokemukseni perusteella se kohtelias ei kiitos jää kyllä useimmiten täysin huomiotta. Kuten sitä seuraavat "ei kiinnosta", "ei ole varaa" sekä "mulla olis nyt vähän kiire..." Sama myyntipuhe vain jatkuu. Onhan juuri tämä tuote hurjan halpa ja tällaisia tarjouksia on harvoin. Niin ja ei tarvitse luopua kuin kymmenestä kahvikupillisesta kuussa niin jo saat tämän maksettua. Eikä tähän menisi kuin hetki. Tai voin soittaa huomenna uudestaan. Puhumattakaan alaikäisille markkinoinnista. Sekä itselleni että pikkuveljelleni on yritetty myydä milloin mitäkin, huolimatta siitä että olemme myyjälle ilmoittaneet olevamme liian nuoria.

      Isälläni tähän oiva keino, itse en ole kehdannut soveltaa tosin käytännössä. Pyydetään myyjää kertomaan lisää tuotteesta, jätetään puhelin pöydänkulmalle ja jatketaan omia puuhia. Puolen tunnin päästä voi käydä sen puhelimen taas noutamassa, sitkeinkin myyjä luovuttaa lopulta ;)

      • asasdasdasdasdasdad

        Anna myyntipuheen jatkua. Sano "Ei kiitos, hei hei!" siihen puheen päälle ja paina punaista luuria. Miksi ihmeessä odotat, että se puhe loppuu? Eihän se lopu, kun on nimenomaan opeteltu olemaan lopettamatta...


    • pohjosta viljaa

      ei pijä paikkansa että pohojosen ihmiset ois tylyjä :(

    • kivaaaaa

      Joo sanoppa ei kiitos niin ne idiootit vaan innostuu.. puhelinmyyjät on onneks kielletty lailla nykysin. Ens vuonna taitaa laki tulla voimaan.

    • Kyl se siitä!

      Useimmille puhelihmyyjille riittää tuo "ei kiitos" tms, mutta onpa tullut vastaan pari puhelinmyyjää, jotka ovat suuttuneet tuosta ja alkaneet jankata, kuinka varmasti olen kiinnostunut.. Tällöinkin olen pysynyt kohteliaana ja puhelu päättynyt puhelinmyyjän lyödessä luurin korvaan - liekö todella huono päivä ollut kyseessä? Ei mielestäni silti asiallista.

      Meitä löytyy siis moneen junaan, niin etelässä kuin pohjoisessakin, niin puhelinmyyjissä kuin muissakin... Ei se ole niin vakavaa.

    • uyfrjhgf

      Minä sanon kohteliaasti Ei kiitos, mutta yleensä se ei riitä. Joku aika sitten oli juttu jossain että puhelinmyyjälle oli vittuiltu sen takia ettei jatkanut siihen saakka kun luuri lyödään korvaan. Nykyään katkaisen puhelun jos ei myyjä kerrasta ymmärrä.

    • b-tob-myyjätär

      Koska suomalainen on perusluonteeltaan se mitä on, hän mielellään lyö luurin korvaan puhelinmyyjälle, ettei vaan tule vahingossa jopa kiinnostuttua ja tilattua.

      Toinen näkökulma on myös sekin, että pelkäävät puhelun kestäessä saavansa aiheettoman laskun. Jotkut myyjät laputtavat tilauksia, vaikkei mitään tilauksia ole tehty. Näitä on onneksi vain vähän.

      Ilmeisesti moni täällä kommentoijista tunkee yhteystietonsa jokaiseen netissä olevaan lomakkeeseen, ja näin ollen evää itseltään oikeuden valittaa, että puheluita tulee paljon.
      - Tosin itsekin satunnaisesti osallistun kaikenmaailman kilpailuihin, mutta ruksin sieltä kohdan; "tietojani ei saa käyttää markkinointitarkoituksiin".

      En itse ole koskaan tehnyt kuluttaja-myyntiä, mutta kuuleman mukaan ihmiset vapaa-ajallaan ovat aika moukkamaisia. Yrityspuolella, ainakin minulle, on vuosien aikana sattunut vain kourallinen kuspäisiä ihmisiä puhelimen päähän.

      Mutta summasummarum; Jos vastaat puhelinmyyjän puheluun, ei sinun tarvitse kuunnella koko myyntipuhetta. Otat puheenvuoron jo ensimmäisillä sekunneilla, sanot ettet ole kiinnostunut ja ei kiitos, en nyt tilaa mitään. Lopuksi voi toivottaa vielä onnea seuraavaan puheluun ja laittaa luurin kiinni.
      - Ainakin tuolloin "luurit korvaan" ei tunnu niin tympeältä.

      Myynti on ammateista vanhin, puhelinmyynnillä tavoittaa tuhansia ja taas tuhansia kontakteja pienellä vaivalla. Varmasti tässäkin ketjussa on joku, joka on joskus ostanut puhelimitse jotain itselleen hyödyllistä? :)

    • Mummo 60v

      Nim.Hävetkää haluaisin HIEMAN valoittaa asiaa tarkemmin! Ei kiitos riitä teille puhelinmyyjille vaan siellä ängytään että eikös nyt laiteta kuitenkin tulemaan teille tällainen hyvä tarjous!!!! Tiedän tapauksia kun vanhemmille "ikä-ihmisille" on juuri tällä tavoin myyty VÄKISIN kun eivät ole jaksaneet panna vastaan myyjälle!!! Sitäpaitsi kaikkien puhelinmyyjien oisikin suotavaa perehtyä mitä KULUTTAJASUOJA laki sanoo nimenomaan PUHELINMYYNNISTÄ! esim. mihinkä aikaan saat soittaa ja myydä ko.tuotetta ! PEREHDY ensiksi näihin asioihin ennenkuin rupeat sättimään ihmisiä joiden postinumero alkaa 8 tai 9:llä.

    • Puhelinmyyjä

      Kysymys työnantajille! Otatko mieluummin 27-vuotiaan töihin joka on ollut vuoden työttömänä vai vuoden puhelinmyyntityössä kun ei ole muuta työtä löytänyt etsinnöistä huolimatta vaikka kokemusta on penskasta asti erilaisista töistä ja on käyny ihan face to face kyselemässä töitä?

    • Jeessss =DDDD!!!
    • Npisu

      Kukaan ei halua sanoa kohteliaasti 'ei kiitos' koska puhelinmyyjät usein tyrkyttävät sitä vielä enemmän.

    • 2012 vuodessa elävä

      Internet on keksitty, jos haluan tilata jotain, oli se sitten lehti tai mitä nyt sattuvatkaan puhelimassa tuputtaa, menen koneelle etsin haluamani tuotteen vaikka googlella ja pistän tilauksen menemään.
      Jumalauta puhelinmyynti pitäisi lopettaa. Vanhoina hyvinä aikoja kun ei ollut vielä nettiä saattoikin olla hyvä tapa tilata joku lehti kun joku sitä puhelimessa tarjoaa. On vuosi 2012 vois siirtyä nykyaikaan nää vanhentuneet myyntimuodot! PERKELE

    • ........

      Eipä siinä mitään olisikaan, jos se pelkkä "Ei kiitos." riittäisi, mutta kun ei vaan ole vielä ikinä riittänyt...keskimäärin vähintään viiden kerran jälkeen...

    • Einarin tekotuttu

      Kaikkihan me vihaamme puhelinmyyntiä, mutta mitä tulee avaajan ihmettelyyn, miksi puhelinmyyjien kohtelu on tylympää Pohjois-Suomessa kuin muualla, niin se voi aivan hyvin pitää paikkansakin.

      Ehkä ihmiset pohjoisessa ovat aidompia ja siksi ärsyyntyvät etelän asukkaita herkemmin puhelinmyyjien teennäisestä puhetavasta. Useiden kohdalla jo heidän imelästä äänestään, mutta varsinkin viime aikoina yleistyneestä tekotuttavallisuudesta ja vastaajan etunimen jatkuvasta toistelusta tyyliin:

      "Onko siellä puhelimessa Einari? Hieno juttu, kuule Einari, minulla on nimittäin sinulle Einari aivan loistava tarjous X-firman langattomasta nettiyhteydestä. Onhan Einari niin, että sinulla Einari on nyt kiinteä nettiyhteys noin kolmenkympin kuukausihintaan. Nyt Einari saisit meiltä langattoman yhteyden huomattavasti halvemmalla...... Eikö tehdäkin Einari nyt niin, että pistetään sinulle Einari tulemaan tämä... jne."

    • ei kiitos

      Ymmärrän pointtisi ja olen samaa mieltä että pitäisi olla kohtelias muita ihmisiä kohtaan.

      Puhelinmyyntiä puolestaan en enää ymmärrä, koska ainakin minua kohtaan se on kääntynyt häiriöksi. Välillä puhelinmyyjät soittivat niin usein, että sai joka pv olla vastaamassa jollekin myyjälle. Silloin ei jaksa enää olla kohtelias. Ja vaikka yrität olla vastaamatta puheluun niin sieltä soitetaan seuraavina päivinä taas uudelleen ja uudelleen. Eikä auta vaikka oma nro on mukamas salainen. Se näköjään auttoi jjonkin verran kun sanoo myyjille suoramarkkinointikiellosta. joten ymmärrän kyllä hyvin senkin jos ihmiset eivät jaksa aina olla kovin kohteliaita..

    • Rauhaa elämään

      Hommasin onneksi puhelinliittymääni markkinointikiellon. Ei ole puhelinmyyjät paljoa soitelleet sen jälkeen =)

    • ei kuulu sulle

      Löytyy myötätuntoa puhelinmyyjille tasan nollan verran. Kysyn yleensä heti aluksi onko myyntipuhelu ja jo tähän vastaamisen kohdalla alkaa kiertely ja kaartelu. Kerron sitten, että en osta enkä tilaa mitään puhelimitse ja varsin usein joudun siitä huolimatta lyömään luurin inttäjän korvaan.

      Hauskinta on kun nämä veijarit soittelevat ulkomailla ollessani puheluita, joista joudun itse maksamaan. Sattuneista syistä johtuen joudun vastaamaan myös tuntemattoman näköisestä Suomen numerosta tuleviin puheluihin. Valitettavasti 95 % uudesta numerosta tulevista soitoista on jonkun ääliön myyntipuheluita. Kiitos koti-, työ- ja lomarauhan häiritsemisestä ja herätyksistä ollessani toisella aikavyöhykkeellä. Teidän ansiostanne joudun sulkemaan yhdeydet myös tärkeiltä soitoilta liikkuessani maailmalla.

      Jos puhelinyrityksillä olisi mahdollisuus tarjota spämmisuodatinta puhelimeen niin ottaisin sellaisen oitis käyttöön. Puhelinmyynnistä pitäisi tehdä opti-in eli jos en ole erikseen antanut lupaa niin MINULLE EI SAA SOITTAA MYYNTIPUHELUA!

      Ääliöimmät kuvittelevat tekevänsä hyvää työtä valehtelemalla, kun kysyn onko tämä myyntipuhelu. Muistan pitkään yrityksen, joka mainostaa tuotettaan tälläisten kautta enkä osta sellaiselta mitään.

    • pekkapekka78

      Itelle ei oo sen jälkee tullut yhtään puhelua kun vaihdoin numeroni salaiseksi. Mut teille yks kiva vinkki kelle vielä soitellaan , varsinkin jos teille kaupataan lehtiä niin kuunnelkaa "teeskennellen" eka pitkään ja sitkun myyjä on puhunut suunsa puhtaaksi niin kysykää " Saahan tätä pistekirjoituksella, olen näkövammainen"

    • HUULESTA VEDETTÄVIÄ

      kANSAMMEHAN ON HISTORIASSAMME TULLEET SIPERIASTA JA OMAKSUNEET MYÖHEMMIN PUUKKOJUNKKARI MENTTALITEETIN MIKÄ YHTÄKKIÄ MUUTETTIIN HUMANITARIAKSI.OLEMME VÄLILLÄ KÄYNNEET USEITA ÄKKILÄHDÖN PÄIN SEINÄN JUOKSUA POLIIITTISISSA TILANTEISSAMME JA YMMÄRTÄNEET MILLOIN MINKÄKIN MUUTOKSEN LÖYTÄVÄMME ERDESTÄMME.kANSAMME ON NÄINNOLLEN RAKOILLEET MYÖS TERVEYKSISSÄÄN JA LUONTEESSAAN EI PEILIÄ TARVITSE TUIJOTTAA KOSKA RIITTÄÄ TOINEN TOISTENSA KYRÄILY JOS HALUAA.MIELUIMMIN KUITENKIN SOPU SÄILYY KUN KUN OTAMME RINKAN SELKÄÄMME JA PATIKOIMME VIIMEISEEN MAHDOLLISEEN KORPEEN NÄKEMÄTTÄ KERRASSAAN KETÄÄN.SIELLÄ ASTUMME VÄINÄMÖISEN POLKUJA JA LASKETTELEMME HÄNEN AMMOISIA VESIÄÄN KALOJEN HYPPIESSÄ JA LINTUJEN LAULAESSA.POIS KAIKESTA SIVILISAATIOSTA,JONKA PERÄSSÄ EMME PYSY, EMME OMASSAMME JA SENVÄHEMMÄN KANSAINVÄLISESSÄKÄÄN MISSÄ HÄVIMME VIIMEISETKIN ORAVAN NAHAT MITKÄ VAIVOIN OLEMME KOKOON SAANNEET.äLÄ MENE SIIS MERTA EDEMMÄKSI KALAAN VAAN HOIDA ENSIN KOTIPESÄSIKIN KUNTOON JOTTA KESTÄISI ARVOSTELUSIKIN.kÄYTTÄKÄÄMME KANSAINVÄLISTEN KULTTUURIEN HYVÄKSYMIÄ TAPOJA SIVISTYKSESSÄMME,MISTÄ PUHELINMYYJÄLLÄKIN OLI KAI IHMETYSTÄ? EMME KUITENKAAN JUURILTAMME PALJONKAAN SIVISTYKSESTÄ YMMÄRRÄ,SENPAREMMIN KUIN NYKY KANSAKÄYMISESSÄMMEKÄÄN TOISTEMME TAI MUIDEN KANSSA.KESKENÄMME KYRÄILEMME YHÄ JA MUITA IHANNOIMME TAVALLA ETTÄ VAIN LUU JÄÄ KÄTEEMME.pOHJOLAN ALKUKANTAIS VÄESTÖNÄ OLEMME TYYPILLISIMMILLÄMME ISOJEN POIKIEN HOUKUTTIMIN KUTEN UUTISTEN MYÖTÄ MYÖS KAIKKI NEGATIIVINEN RANTAUTUU YHTEISKUNTAAMME HALUSIMME TAI EMME.lASKUTOIMITUS ON OLLUT MUUTEN VÄÄRIN KUN ON VALITTU YLEENSÄ JOKU HUTTUKOSKEN PAAVO THÄNKIN SARKAAN!

    • HommaToimii

      jos et ole laittanut jo salaista numeroa, ja sitten lakannut antamasta sitä muualle

      kuin viranomaiselle tai ystävillesi tee se,jos nyt on PAKKO vastata arpajaisiin

      kyselyihin tms joista poikkeuksetta numerot menee just puhelinmyyntiin,

      annat sinne prepad numeron joka ei ole päällä,jos voitat jotakin tms

      kyllä ne laittaa palkinnon osoitteella. Toimiva keino on tosiaan semmoinen

      että kun myyjä soittaa,aloita heti tyyliin kuulen huonosti sanoisitko nimen

      uudestaan tavaisitko sen jne jatkat tätä mieluummin yli puolituntia,

      jonka jälkeen toteat ai hitsi pizza tuli just soita toisen kerran jutellaan lisää.

    • osta hevonen

      Yleensä joutuu kysymään kesken myyjän alkujaaritteluja ertä mitä myyt ja sitten ei kiitosta perään. Työtään hekin vain joutuvat tekemään, ja sitä sen verran vois arvostaa ettei alennu alatyylin loukkauksiin.

    • tympeitä soittoja

      Noniin. Minulle sopiva keskustelu tosiaan!

      Nyt, kun "Älä vastaa" -nimellä on jo kymmeniä -ellei jopa satoja numeroita, jotka kaikki ovat automaattisen hylkäyksen listalla ja silti päivittäin jostain puljusta soitetaan, olen vakaasti päättänyt "ei kiitoksen" sijaan alkaa sanomaan; "tämä on nyt ensimmäinen kerta, kun kiellän teitä soittamasta", "...toinen kerta..." ja "...kolmas kerta..." Kolmannen kiellon jälkeen saan tehdä kotirauhan häirinnästä ilmoituksen ja sen aion myös tehdä, jos "Helsingin Sanomista päivää", "Sanoma Magazinesilta oikein hyvää päivää", "Uudistunut Me Naiset" tai "Saunalahdelta hyvää päivää" edelleenkin jatkavat päivittäistä soitteluaan. En *!#?#&%¤ soikoon edes ikinä tilaa mitään ja silti minua vainotaan joka turkasen päivä!

      Tuo ammattiryhmä on internetin myötä täysin turha, kun netistä voin kyllä löytää lehtitarjouksia, jos lukuhermoja alkaa kutkutella. Ja jos en olisi tyytyväinen nykyiseen matkapuhelin- tai internetliittymääni, miksi minulla sellainen vielä olisi, kun netistä löytyy kyllä kaikki operaattorit verkon kattavuusalueineen ja hintoineen?!?

      Sain hiljattain lapsen ja nyt kaikista ihmeen kirjakerhoista soitellaan. Aloituslahjan saa parilla eurolla, ei muuta ostopakkoa ja jäsenyydenkin saa useimmissa peruttua heti. Niinpä olen pienelle pojalleni tilannut nyt yhteensä 10eurolla aloituslahjoja; iso vaippakassi, 4 kirjaa (joista kaksi hienoja disney-hahmoilla varustettuja satukirjoja ja niistä toisessa on yli sata sivua), kolme kangaskirjaa (joissa rapisevia ja heliseviä osia), pituusmitta ovenpieleen, Nalle Puh -taulu ja pari helistintä. Ei sais kaupasta tolla rahalla mitään ja luulenpa, että kun noihin meillä kyllästytään, mies saattaakin olla kiinnostunut jäsenyydestä, niin eiköhän taas saada aloituslahjat, jotka "on juuri sopivat sinun lapsesi ikäisille" ;) ;)

      • itselläni toimi

        Jos vaivautuisit sanomaan hiukan pidemmin että haluat esim. hesarilta suoramarkkinointikiellon niin sen varmasti saat.


    • Itse sen sanoit. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Älä huutele minun puhelimeeni. Se on minun yksityisyyttäni, ei häiriköiden temmellyskenttää. Jos 5-vuotias poikani on paikalla, sanon myyjälle, että "hetki vain, annan tämän sihteerilleni". Satun olemaan kuljetusalan yrittäjä, joten alan puhelinterroristit soittelevat myös. Kyllä 5-vuotias poikani jaksaa jutella rekkkajuttuja, ainakin kauemmin kuin se puhelinterroristi.

    • ghjghjghj

      Yleensä en vastaa tuntemattomiin puheluihin, mutta sitten sama myyjä saattaa soittaa viikon joka päivä pariin kertaan. ja on pakko vastata että saisi häiriköinnin loppumaan. Sanon heti että en osta mitään ja kiitos hei, sitten suljen luurin.

    • Etelärannikko vastaa

      Tiedä paikkasi puhelinmyyjä. Ihmiset jotka vittuilevat sinulle eivät ole asiakkaitasi, he ovat ihmisiä joita ei kiinnosta yhteydenottosi pätkän vertaa ja sinä olet tunkeilija heidän arjessaan.

      Jos et pysty tätä sisäistämään on täysin selvää miksi olet päätynyt puhelinmyyjäksi.

      PS. Läiskin myös hyttysiä enkä mieti miltä niistä tuntuu. Aikani on varattu jollekin tärkeälle.

      PSPS: Suomessa on kansainvälisen mittapuun mukaan hyvä koulutusjärjestelmä jonka avulla pääset irti luurikahleestasi JOS haluat.

      PSPSPS. Pomosi on kokoomuslainen, eikös vaan?

    • Hommissa!

      Hei, ei teidän puh.myyjienkaan toiminta niin kohteliasta oo mulle on pari kertaa illalla 22.00 soiteltu (mut en yleistä) Niin ja oltiin rakkaani vaimon kans just sängyssä tämän toisen puh aikana ja arvaatte mitä tekemässä ja pitihän se homma keskeyttää! Siinä toinen puhaltelee ja toinen yrittää kaupata lehtiä ja oli tuohon aikaan pakko vastata äitini oli vakavasti sairassa ja ei tieny soittaako ne nyt sairaalasta.... Kyllä se vähän veetutti! Kyllä kai teilläkin puh.myyjät on joku kellon aika määrätty mihin aikaan voi soitella??

    • gjhskjrgfj,fr

      just esim nää ostostv:t on aika v*tuttavia äsken sano et "emme lopettaneet vieläkään" (tosin ne ei tuu pakollisena tv:seen (huh))

    • Anonyymi

      Puhelinmyyjät hamuaa rahaa. Täällä katsotaan todella kieroon rahan vinkujia.

      Täkäläisittäinpuhelimella kysellään kuulumisia puolin ja toisin, mut bisnekset hoidetaan kahvikupin äärellä - ulman puhelinta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5479
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      158
      3361
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2613
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 262
      2002
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      104
      1424
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe