Hei. Olen 21v kauppakorkeakoulun kansainvälisen linjan opiskelija. Tavoitteenani on saada mahd kovapalkkainen työ tulevaisuudessa, jotta lapsillani ei olis yhtä vaikeaa kun minulla oli. Antakaa neuvoja mitä pääaineita otan ja mihin ammattiin kannattaisi tähdätä. Äidinkieleni on venäjä ja lähes täydellinen eng. kielen taito.
Mikä ammatti???
4
993
Vastaukset
- jeajeajeajea
Pääaine on kai kansainvälinen liiketoiminta kansainvälisellä linjalla? Sivuaineiksi suosittelen sen kanssa rahoitusta, laskentatoimea, logistiikkaa tai tietojärjestelmätiedettä. Mutta tietysti kannattaa lukea sitä, mikä kiinnostaa eniten, koska ei sellaisia asioita sitten työelämässäkään vuosikymmeniä jaksa, joiden opiskelukin jo maistuu puulle.
Kielistä on aina hyötyä, mutta ne sinulla ilmeisesti on hyvin hallussa :) - ziass
laskentatoimi. amen.
- Muutama neuvo
#1: Valitse sellainen pääaine ja tähtää sellaiseen ammattiin, jotka kiinnostavat sinua, äläkä sen mukaan mikä on kovapalkkaisin tai muka-arvostetuin.
Opiskelu kestää vuosia ja työelämä vuosikymmeniä. Tervan juontikin on mukavampaa kuin sellaisten asioiden parissa opiskelu/työskentely, jotka eivät oikeasti kiinnosta. Itse vaihdoin aikoinaan pää- ja sivuaineen keskenään, sillä huomasin valitsemani sivuaineen olevan mielenkiintoisempi kuin valitsemani pääaine. Työtä kannattaa hakea samalla periaatteella: etsi sellaista työtä, joka on riittävän kiinnostavaa jotta jaksat joka aamu herätä töihin. Kovapalkkaisuus ei ole motivaatio tehdä työtä vaan seuraus motivoituneena tehdystä hyvästä työstä. Kun pääset työelämään, huomaat kuinka tärkeää on pitää työstään.
#2: Keskity oppimaan jatkuvasti lisää työssäsi ja tekemään työsi mahdollisimman hyvin, jotta sinusta tulee sen aihealueen asiantuntija.
Liike-elämässä maksetaan yritystä eteenpäin vievästä työstä, eikä menneisyydessä tehdyistä pääainevalinnoista. Yrityksiin halutaan osaavia, ahkeria ja luovia ihmisiä, eikä näennäispäteviä koneita. Tärkeää on asiantuntemus, osaaminen ja sen soveltaminen tuottavalla tavalla, mikä näkyy yrityksen tuloksessa. Siksi minkä tahansa pääaineen valitsemalla voi päästä koville palkoille. Itse olen keskittynyt olemaan huippu tietyssä itseäni (ja yrityksiä) kiinnostavassa aihealueessa, jota pääaineeni tukee vain osittain. Tuloni ovat 100.000 euroa vuodessa, mikä riittää minulle hyvin ja saan tehdä itseäni kiinnostavaa työtä.
#3: Muista, että työ on vain työtä ja sen lisäksi kannattaa olla muutakin elämää.
Työ elättää, mutta kenenkään ei kannata elää työtä varten. Pitää muistaa myös irtiotto, vapaa-aikaa ja muu elämä. Yleensä mitä kovapalkkaisempi ja vastuullisempi työ, sitä enemmän se vaatii aikaa. Samoin asiantuntijaksi tuleminen tietyssä työssä tai aihealueessa vaatii paljon panoksia, aikaa ja uhrauksia. Työ vie helposti mukanaan ja päivät venyvät illoiksi ja lopulta öiksi. Tekemällä enemmän ja paremmin tuo yleensä enemmän yrityksen arvostamia tuotoksia ja sitä kautta edistää uraa ja palkkakehitystä. Tekemällä liikaa tuhoaa kuitenkin oman tehokkuutensa ja palaa loppuun niin fyysisesti kuin henkisesti. - sdadsakzsrkvawhevehjrk
xd lul
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019