Hei, tiedoksi parisuhdeväkivallan sovittelusta tehty Pro gradu -työ.
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/34125/Jatkuuko parisuhdevkivalta sovittelussa.pdf?sequence=2
Opinnäytetyö: Jatkuuko parisuhdeväkivalta sovittelussa?
7
356
Vastaukset
- Kiitti linkistä!
Kiitos tästä linkistä, oli erittäin mielenkiintoista luettavaa. Sovittelu on mielestäni laajentunut aivan liian vaikeisiin tapauksiin ja siinä poljetaan uhrien oikeusasemaa. On eri asia sovitella kölvien pikku kolttosia kun tapauksia joihin liittyy jopa henkirikoksen mahdollisuus tulevaisuudessa.
- sovitteluun--ko
Luin tutkimuksesi. Kiitos siitä. Että olet jaksanut asiaa käsitellä. Itseäni jäi mietityttämään miksi sinä haluat asiaa käsitellä? Mielelläni kirjoittaisin sinulle jos vaikka sähköpostin löytäisin. :)
Otoksesta...jäin miettimään mitä sovittelussa sitten yleensä sovitaan? esimerkkejä...
Otos oli toki suppea, mutta toki yksikin epäonnistunut sovittelu on uhrin kannalta likaa. Asiaa olisi paljon itselläni, ehkä kirjoitan johonkin....? Hyvä että joku jaksaa kyseenalaistaa asioita. - sovittelu
Sovittelun läpikäyneenä, voin sanoa ettei kannata. Väkivallan kokeneen tehtävä ei ole "sovitella" asiaa tai toista osapuolta.
Viekää juttu oikeussaliin, aikaa vievää, hermoja vuievää, mutta tulos OIKEUDENMUKAINEN toivottavsti.
Korvaukset jne. Ei tarvitse itse miettiä mitä nyt "voi" pyytää tai mihin on oikus.
Sovittelu= yhtä pelleilyä, missä sovuoittelijat ovat puoluettomia. Siellä ei kerrota että väkivalta on VÄÄRIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vastuu "sovinnosta" jää yksin rikosilmoituksen tekijälle.OLET TODELLA YKSIN; KUKAAN EI PUOLUSTA SINUA JA hakkaja nauraa partaansa jälkikäteen siitä, miten vähällä selvisi. - Muuten kiva, mutta..
Hyvä aihe, mutta valitettavasti pari asiaa gradussa häiritsi suuresti, jotka vaikuttavat suoraan opinnäytetyön akateemiseen uskottavuuteen:
- Otos oli aivan liian pieni antaakseen luotettavaa tutkimustulosta. (Hämmästelen ettet löytänyt laajempaa haastateltavien joukkoa.)
- Toimenpide-ehdotukset (lopussa) ovat aivan liian ylimalkaisia, niiden pitäisi olla sisällöllisesti tarkempia. Näistä puuttuu vallan ne varsinaiset _ehdotukset_, esim. kohta 1. "Uhrien turvallisuuteen on kiinnitettävä enemmän huomiota." -> tämä ei ole vielä mikään ehdotus vaan toteamus. Ehdotuksia ovat ne, MITEN.
Ihmettelen, ettei graduohjaaja puuttunut näihin...
Muuten hyvä ja erityisesti Suomessa aina tärkeä aihe. - rukoile niin syntisi
Tutkimustasi pitäisi laajentaa. Minä jouduin useamman kerran ex- miehen pahoinpitelemäksi ja kun sovittelua tarjottiin viimeisen kerran, totesin, että en todellakaan pysty pitämään ex- mihelle puoliani enkä halua hänen kanssan edes samaan tilaan. Hän sai tuomion kahdesta vakavasta ruumiin vamman aiheuttamisesta eli minä ja alaikäinen lapseni vammauduimme. Mukka kaksi päivää ennen hovioikeudne tuomion vahvistamista hän sai lasten yksinhuoltajuuden. Nyt voitte vaan kuvitella millainen henkinen väkivalta jatkuu lasten kautta ja lasten tapamissopimusten rikkomisella.
Meitä sovittelun kokeneita narsisti miehen uhreja löyttyisi ainakin 10 lisää, jotne miksi noin pieni joukko? Sovittelu voi myös kestää niin kauan, että rikos ehtii vanhentua tai todistajilla alkaa ilmenemään hyvin specifiä varahaisdementiaa.- selviytynyt
Ihan älytön juttu.... ensin saa tuomion mutta samalla lapset itselleen. toivottavasti joku seuraa lasten vointtia.
Itse en suostunut sovitteluun narsisti-exäni kanssa. Ei hän osaa puhua totta eikä hän tunnetasolla koe katumusta pahoinpitelyistä yms. Ajatuskin sovittelusta (mitä sitten onkaan) tuntui täysin uuvuttavalta. Hän osaa manipuloida ihmisiä ja kokee itsensä voittamattomaksi. Kieltäytymisestä seurasi monen vuoden ajan häirintää, uhkailua, mustamaalaamista ja kahdeksan erillistä oikeudenkäyntiä. Lapset jäivät minulle ja hän sai lopulta nootin käräjätuomariltakin oikeuden väärinkäytöstä koston välikappaleena....
- hyvää luettavaa
edelleen hyvä tutkimus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011631- 2101507
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591000Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31979Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K54797Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49765En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k46732Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36715The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5712Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54702