Jämsän Seutu-lehti ja Vekkari-lehti ilmestyvät vielä 5 kertaa viikossa, mutta pari tuntia sitten kerrotuissa Keski-Suomen uutisissa kerrottiin, että ilmestymiset putoavat kohta 3:een kertaan viikossa. Minulle tuli juuri muutama päivä sitten Alma Media Kustanus Oy:ltä vuotuinen 152,00 euron kestotilauslasku Jämsän Seutu-lehdestä.
Lähetin laskun maksamattomana takaisin Alma Medialle ja peruin lehden tilauksen. Perustelujahan ei tarvitse kertoa heillepäin, mutta mainitsin kuitenkin, että 152,00 euroa kolme kertaa viikossa ilmestyvistä lehdistä on ehdottomasti mielestäni liikaa.
Ps. Oletteko muuten seuranneet, että vuodesta toiseen isot firmat ilmoittelevat näitä ikäviä irtisanomisasioita juuri vähän ennen kesälomakauden alkua...
JÄMSÄN SEUTU ja Vekkari ilmestyvät kohta entistä harvemmin
64
2715
Vastaukset
- lopetan
Kyllä loppuu minultakin lehdentilaus jos tuo on totta!
Toistakymmentävuotta kestotilaajana, mutta jos lehti tulee harvemmin ja hinta pysyy, niin saa olla.
nyt jo harmittaa ti ja su, kun lehti ei ilmesty..
Varmaan aika moni päättää samoin, kun sitähän pidetään nyt jo kalliina lehtenä. - ei millään pahalla
Luojan kiitos etten ole koskaan edes tilannut koko lehteä. Painetussa lehdessä ovat kaikki jutut jo vanhoja ilmestyessään. Lehtien tilaaminen tänä päivänä on yhtä turhaa kuin piispan pallit tai nunnan nännit (vanhan kansan mielestä vain kaiken varalta tai puolueen kannatuksen vuoksi. Toki mökin puuceessä paperiversiota on mukavampi lukea, tai ainakin soveltuu paremmin pyyhkimiseen kuin kannettava.
- Paperi on parasta
Niin, se on paljon kiinni siitä haluaako lukea uutisia, vai pelkästään nettiin laitettuja tärppejä. Mikään lehti ei laita nettiin ilmaiseksi luettavaksi kuin vain vähäisen osan sisällöstään.
- Read
Huono homma! Kyllähän näissä lehdissä on selvästi näkyvissä aineiston ja mainosten puute. Pitemmän aikaa olen huomannut, ettei lehdessä ole kuin pari hassua mainosta ja loput lehden omaa mainontaa esim. tulevista kampanjoista.
Ja sellaisia lässyn lässyn -nimipäiväjuttuja ja höpöti höpöti -kyselyjä ihan liikaa.
Kansallisia ja kansainvälisiä juttuja lisäämällä tulisi mielenkiintoista aineistoa vaikka millä mitalla, jolloin lukijoiden kiinnostus kasvaa ja sitä kautta mainostajatkin heräävät. Tuo supistaminen menee kyllä ihan vika suuntaan! - Hyvä lehti oli:)
Eiköhän se Vekkari lmesty jatkossakin entiseen malliin. Se on ilmaisjakelulehti, joten siitä ei tarvitse maksaa.
- ex-tilaaja
Jep, pääseepähän sit yhdestä maksusta, kun lopetan kestotilauksen. En todellakaan aio maksaa parista hikisestä lehdestä kun samat asiat vekkarissa.
Uskon, että kun moni lopettaa, säästöä ei tulekkaan.
Tyhmä jutttu, mutta päätös sopii hyvin tämän kuihtuvan kylän tämän päivän päätöksiin.
- Höpötilöpöti
Eihän ne ilmaisjakelulehdet mitään uutislehtiä ole. Ei vekkarikaan.
- muitten syy
Perussuomalais päättäjälle riittää se tieto maalimasta mitä löytyy vekkarista. Mitä sitä muuta tarvii.
Sitten kun loppuu paperi huussista ni eletään ilman. Tuntee sitte muut ilman lippalakkiakin mihin porukkaan kuulutaan. - akka olkkolasta
Surullinen juttu minustakin tämä. Kuinka Jämsä voi olla kasvava keskus (kuten on mainostettu) kun paikallislehti näin supistaa? Olen tilaaja ollut kauan, nyt oikeasti mietin jatkanko sitten...Mukava on ollut lukea vaikka niitä hömppäkyselyitä :) Olen aina kokenut että Jämsän seutu/Koilari on niin suuri osa elämää, sillai tuttu ja turvallinen, kaveri. Voi voi.
- kuihtuu kaikki
Samaa mieltä kanssasi. Siihen vaan on jotenkin tottunut että lehti tulee, vaikka se toisinaan vähän kuiva onkin..
Mulle se on osa aamutoimia, kun kahveen kanssa lehden lueskelee.
Lopetan ilmanmuuta tilauksen, jollei sitten hinta laske roimasti.
Vekkari tulee ainakin kaipolassa miten sattuu, joten ns. aamulehdestä ei voi puhua. Monesti päiväpostikin ehtii ensin, ja se suututtaa! - kaverinsa menettävä
kaverit voi pettää pahasti ;=(
- 35 lehteä lukenut
"Eihän ne ilmaisjakelulehdet mitään uutislehtiä ole. Ei vekkarikaan."
Kahden lehden aikaan on pakko olla vekkarissakin uutisia...tuskin niitä pantataan seuravaan Jämsän seutuu...jos ilmestyy vasta lauantaina..mites kävis jos tilaajia tippuu paljon poi, saataiskos takaisin nelipäiväinen Jämsän seutu....kaksi ei tosiaakaan riitä mihinkään...keskisuomalaisen saa tarjouksilla melkein samaan hintaa, tulee sentäs joka päivä....ja varmaan Jämsästä tuee nyt lisää juttuja- 35v lehteä lukenut
piti olla 35 vuotta lehteä lukenut
- Lehtbisnes
Lehtiyhtiöt ovat liikeyrityksiä, siitä nämä supistukset lopunperin johtuvat. Turha siis ihemtellä miksi näin tapahtuu.
- moron..
en ihmettele, mutta en myöskään jatkossa tilaa. Ja miten ihmeessä jämsässä ollaan niin kuralla että kokoajan vain paskoja uutisia?
Ennen niistä huonoista uutisista kertoi js-lehti, ja nyt sekin mukana kurjistamassa tätä kuolevaa kylää.
Kaikki vaan loppuu ja kohta loppuu mielenkiinto täällä.
- kaipolan akka
lehdestä lähtivät Hakola, Palmu ja Hakaniemi...ketä jäi??
- Ja piste...
Niin että parhaasta päästä vaan väkeä pihalle. Lehden tilaaminen loppui tähän.
- Järkytyin...
Voi ei:( Ei saa olla totta. Eihän sinne jää ketään tuttuja:( Toivon todella, että hinta puolittuu!
- viikonloppu liite
No voe hitto ku minua jo harmitti jämsä tänään lehden loppuminen, mutta si tääkin harvenee.
- Tuleva ex tilaaja
" Toivon todella, että hinta puolittuu! "
Toivoahan sitä sopii, mutta epäilenpä vaan, että ei puolitu. Jonkinlainen näennäinen alennus tietysti tarjoillaan.
Mitä sillä lehdellä sitten on tarjottavanaan, kun paikkakunnan tuntevat kokeneet ihmiset laitetaan kilometritehtaalle ja jäljelle jää joukko junantuomia ja nuoria harjoittelijoita. - Virralla Warren
Suuri osa jämsäläisistä taitaa jo olla junantuomia, minäkin lähes 30 vuotta sitten. Jos täällä olisi vain alkuperäiset suvut, vähiin olisi käynyt. Mutta älä huoli, minulle ei tuota minkäänlasia kynnystä lähteä pois kun vapaudun töistäni.
- Höh...
No mitähän sinun tarinasi liittyy tähän kyseiseen asiaan?
- Virralla Warren
Vastauksen viittaukseen noista junantuomista.
- kuulusalta kuultua
Jämsän Seudun (2 lehteä viikossa) uusi kestotilaushinta tulee olemaan 104 eur. / v. Niille, ketkä ovat maksaneet jo isomman summan sisään vuoden kestotilauksesta, lehti tulee sen verran pidempään ennen uuden laskun lähettämistä, mitä erotusta syntyy 104 ja 152 euron välillä. Näin minulle Marja-Liisa Kuulusa puhelimessa kertoi.
- Nyt riitti
"uusi kestotilaushinta tulee olemaan 104 eur. / v"
Taitaa olla ainakin minulle 104 euroa liikaa. Pitäkööt tunkkinsa.
- Hölmöläisten hommaa
"kun paikkakunnan tuntevat kokeneet ihmiset laitetaan kilometritehtaalle..."
Niinpä niin. Bomanin Ritva ja Tiihalan Seija tunsivat paikkakunnan kuin omat taskunsa, mutta ovat jo monta vuotta olleet eläkkeellä. Nyt lähti Hakola ja Hakaniemi. Ketä siellä enää on paikkakuntaa tuntevia? Meinaako ne tosiaan teinien ja kaikenlaisten satunnaisten kynäilijöiden kanssa tehdä hyvää ja asiantuntevaa paikallislehteä? Ja tietysti kovaan hintaan. Ei taida tämä yhtälö oikein toimia. Minkälaisia typeryksiä siellä lehtiyhtiön johdossa on?- Urho Purhonen
Eikös se päätyperys ole tämä entinen päätoimittaja Kari Juutilainen? On tainnut unohtua siltä pienen ja mitättömän Jämsän kuviot, kun on päässyt ison herran saappaisiin. No, sieltä viivan altahan sen unohtamisen hinnan voi sitten aikanaan lukea.
- Hyvä että muualta
Ai että vain paikkakuntaa tuntevai ihmisiä toimittajiksi? Muualtahan ne on tulleet Kurvinen, Palmu, Tikkanen ja Ignatius. Ihan hyvin ovat pärjänneet.
- Tuli vaan mieleen
Hyvä että muualta kirjoitti:
Ai että vain paikkakuntaa tuntevai ihmisiä toimittajiksi? Muualtahan ne on tulleet Kurvinen, Palmu, Tikkanen ja Ignatius. Ihan hyvin ovat pärjänneet.
Olettaisin että sitä muualta tulleen pärjäämistä auttaa aika paljon, jos voi joltakin kysyä, että missä semmoinen ja semmoinen paikka on ja mitä siellä aikaisemmin on tapahtunut. Jos tämmöisiä kysymyksiä ei ole ltoimituksessa koskaan vanhoille paikkakuntalaisille työntekijöille tehty, niin sitten myönnän olevani aivan väärässä.
- Aikaisemmin alalla
Tuli vaan mieleen kirjoitti:
Olettaisin että sitä muualta tulleen pärjäämistä auttaa aika paljon, jos voi joltakin kysyä, että missä semmoinen ja semmoinen paikka on ja mitä siellä aikaisemmin on tapahtunut. Jos tämmöisiä kysymyksiä ei ole ltoimituksessa koskaan vanhoille paikkakuntalaisille työntekijöille tehty, niin sitten myönnän olevani aivan väärässä.
Kyllähän totuus on semmonen, että muualta tullut toimittaja on alussan ihan avuton ja useita vuosia vanhojen selän takana neuvoa kysymässä. Tuskin tämä asia on nykysinkään muuksi muuttunut.
- Margistratus
Aikaisemmin alalla kirjoitti:
Kyllähän totuus on semmonen, että muualta tullut toimittaja on alussan ihan avuton ja useita vuosia vanhojen selän takana neuvoa kysymässä. Tuskin tämä asia on nykysinkään muuksi muuttunut.
Toki vanhemmilta kysytään, mutta ei sentään vusoia olal vanhojen selän takan. Lehtitaloissa on hyvä sähköiset arkistot, joista vanhat jutut löytyvät sekunneissa. Vaihtuu ne toimittajat tulevaisuudessakin.
- muska
Nythän se lehti vasta kallis on! Kun vanha hinta oli 152 eur. / v. (kestotilauksella) 4 lehteä viikossa, niin saman kaavan mukaan uusi hinta pitäisi olla nyt 76 eur. vuodessa kestotilauksella. Mielenkiintoista seurata nyt näiden kaksi kertaa viikossa ilmestyvien lehtien sivumääriä. Ei hyvältä kuullosta!
- potuttaapi
juu, samaa laskin minäkin!!
Eli kyllä siinä varmaan aika moni lopettaa tilaamisen, ja sitten sitä haluttua säästöä ei tosiaankaan tule.
kyllä on kurjaa tämä touhu nykyään jämsässä. voi voi meidän pientä tuppukylää...
- jämsä tänään kunniaa
nyt Ossi lehti pystyyn uudeleen
- Varma Tilaaja
Ossista en tiedä, mutta onhan täällä näköjään nyt ammattitaitoista ja kokenutta väkeä irrallaan. Ei muuta kuin hommiin siitä!
- tuhtia lukupakettia
Ossi olis hyvä päätoimittaja! Kaipaan jämsä tänään lehtee niin kovasti.
- duudari tauno
Ossilta sai hyviä elämän katsomus oppia Jämsä tänään lehdessä, vielä en oppinut et mite elää tekemättä töitä herroiks.
- kaksi ei riitä
Juutilainen (vai oliko Hyytinen) kirjoitti aikanaan että lehti on paikallinen suunnannäyttäjä
nyt se suunta tiedetään, pitääkö muiden tulla nyt perässä?? - KALLISKO????
Jos lehden hinta on 104e vuodessa eikös se tee kahden numeron vauhdilla 1e/lehti
Keskisuomalinen maksoi minulle pätkätilauksena noin 60senttiä/lehti....mitähän maksaa sivu/lehti - Miksi ei arvosteta?
En ymmärrä että niin hyvä valokuvaaja kun Markku Hakaniemi on, on irtisanottu Jämsän Seutu -lehdestä. Yli kahdenkymmenen vuoden hienoa työtä ei arvosteta pätkän vertaa. Lopetan ilman muuta lehden tilaamisen. Ei kaikki ole halukkaita lukemaan lehteä ja kaikkea muutakin netistä, vaan olisi kyllä mukava hakea se laatikosta tai postiluukusta. Puolet vähemmän lehtiä ja irtisanomiset kuvastavat kyllä seudun tilaa.... harmi, sillä haluaisin viihtyä täällä... miksi lehtikin tekee Jämsästä peräkylän?
- putkessa jo
Irtisanomisissa tuntuu olevan tänä päivänä se meininki, että vanhoista työntekijöistä (duunaritasolla) pyritään pääsemään eroon konstilla millä hyvänsä. Sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä, onko vanha työntekijä ollut ns. "hyvä työntekijä", vaiko työnantajan mielestä "vähemmän hyvä" työntekijä.
- Suuntaviitta
"Juutilainen (vai oliko Hyytinen) kirjoitti aikanaan että lehti on paikallinen suunnannäyttäjä!"
Suunta näyttää olevan semmoinen, että ovea näytetään niille kokeneille työtekijöille, jotka lukijat tuntevat ja joista tykkäävät. Olisko nyt lukijoiden aika näyttää pikkuisen suuntaa Juutilaiselle?- Tänään ex tilaaja
Siis jos joku sinne olis pitäny jäädä niin PALMU!!! Sehän se vasta seppä on juttuja kirjottaan! Just asiaa kun jotain muutakun sitä samaa paskaa mitä nää muut aina kirjottaa. Minä tilaan sen lehden minne palmu menee töihin vaikka olis inarin sanomat! Mutta Seppolan samomat bye bye!!!
- Postimies Pate
Tänään ex tilaaja kirjoitti:
Siis jos joku sinne olis pitäny jäädä niin PALMU!!! Sehän se vasta seppä on juttuja kirjottaan! Just asiaa kun jotain muutakun sitä samaa paskaa mitä nää muut aina kirjottaa. Minä tilaan sen lehden minne palmu menee töihin vaikka olis inarin sanomat! Mutta Seppolan samomat bye bye!!!
Sitä minä en näissä viesteissä ymmärrä, että mitä pahaa jäljelle jääneet ovat tehneet? Se, että Palmu lähtee itse, on Palmun valinta, jolla hän hylkää lukijansa. Hienoa toimintaa yleisön suosikilta. Lehdessä taitaa olla johtamisen kriisi, kun sieltä vapaaehtoisesti halutaan lähteä.
Minulle ei lehteä tule, mutta luen sen työpaikalla. On vaan ohut lehti nykyään. Kertooko se jotain seudun elinvoimasta? Ja kieltämättä iso osa jutuista on semmoista politiikkaa, etten ymmärrä mitä niissä halutaan kertoa. Sen sijaan tavallisesta arjesta ja ihmisistä kertovat jutut on mukavia. - Ex-duunari
Postimies Pate kirjoitti:
Sitä minä en näissä viesteissä ymmärrä, että mitä pahaa jäljelle jääneet ovat tehneet? Se, että Palmu lähtee itse, on Palmun valinta, jolla hän hylkää lukijansa. Hienoa toimintaa yleisön suosikilta. Lehdessä taitaa olla johtamisen kriisi, kun sieltä vapaaehtoisesti halutaan lähteä.
Minulle ei lehteä tule, mutta luen sen työpaikalla. On vaan ohut lehti nykyään. Kertooko se jotain seudun elinvoimasta? Ja kieltämättä iso osa jutuista on semmoista politiikkaa, etten ymmärrä mitä niissä halutaan kertoa. Sen sijaan tavallisesta arjesta ja ihmisistä kertovat jutut on mukavia.Kaikissa yt-tilanteissa syydetään sonta niiden niskaan, joiden työt jatkuvat. Siitä on meillä UPM:lläkin kokemusta. Normimenoa.
- Funtsaaja.
Ex-duunari kirjoitti:
Kaikissa yt-tilanteissa syydetään sonta niiden niskaan, joiden työt jatkuvat. Siitä on meillä UPM:lläkin kokemusta. Normimenoa.
Niin tuskinpa se mitenkään auttaa työpaikkansa menettäneitä sen paremmin kuin paikkakuntaakaan, että yritetään painaa se loppukin paikallislehti polvilleen.
- pöh
Funtsaaja. kirjoitti:
Niin tuskinpa se mitenkään auttaa työpaikkansa menettäneitä sen paremmin kuin paikkakuntaakaan, että yritetään painaa se loppukin paikallislehti polvilleen.
Eiköhän se ilmestymispäivien vähentämisen syy ole se, että jämsäläiset eivät ole tlanneet lehteä tai ilmoittaneet Jämsän Seudussa. Kun samanaikaisesti Jämsän väkiluku alenee ja työpaikat vähenevät, niin näinhän siinä käy. EI ole Alma Mediallakaan mahdollisuus ylläpitää kannattamatonta lehteä.
- polvilleen vaan
Eihän täällä kukaan oo syyttänyt jäljelle jääviä,
ei heilläkään oo varmaan mukavaa töissä kun työkaverit ovat lähteneet tai pois potkittu ja luotto työnantajaan mennyt
Edelliseen, voidaanhan me saada tänne uusi ja parempi lehti,
joko uusi tai jos tämä paranis - paperossi paavo
Miksi te ossin lehteä pilkkaatte, minä luen niitä vanhoja koko ajan.
- antikvariaatti
Varmaan on jo hyvin luettu ne Ossin lehdet... ehtikös niitä reilu vuosi takaperin 2 vai 3 lehteä ilmestymään. Pidä ne tallessa. Niiden hinta voi nousta tulevaisuudessa samassa suhteessa, kuin sillä alkuperäisellä Aku Ankan Lumikki ja 7 kääpiötä-lehdellä, joka ilmestyi 1950-luvun alussa. Se maksaa nyt hyväkuntoisena yksilönä tänä päivänä 20 000 euroa!
- kulttuuri teko
Voi ja minä kun heitin Ossin lehdet lehtiroskiin.
- JämsäRocks
Ei haittaa vaikka loppuu koko lehti, sen verran vähän on asiaa ja hinta on aivan törkeä. Ainuat uutiset koskee Rantasen Merjaa ja suunnistusta ja siitä on 152 eekkeriä aivan liikaa. Iltalehti netissä kertoo merkittävimmät uutiset eikä maksa mitään. Jos lehdessä on etukansi ja takakansi ja ilmestyy 3 krt/vkossa, ei tulevaisuus ole kovin valoisa.. RIP Jämsän-Seutu
- E
Samaa mieltä, hinta on törkeä!!!!
Ja törkeämmäksi muuttu,jos tuo yksi kirjoitus pitää paikkaansa, että uusi hinta on 104e vuodessa.
On se niin jännä, että lehdet puolittuu mutta hinta ei. ei mee mun jakeluun, enkä varmasti tilaa uudella, kahden lehden systeemillä. - Peruintilauksen
E kirjoitti:
Samaa mieltä, hinta on törkeä!!!!
Ja törkeämmäksi muuttu,jos tuo yksi kirjoitus pitää paikkaansa, että uusi hinta on 104e vuodessa.
On se niin jännä, että lehdet puolittuu mutta hinta ei. ei mee mun jakeluun, enkä varmasti tilaa uudella, kahden lehden systeemillä.Lehden sisältö on muuttunut muutaman viime vuoden aikana liian luontopainotteiseksi. Minua ovat alkaneet luonnonsuojelu ja jokijutut tympiä. En halua tilata kallista lehteä, jossa ei ole mitään normaali-ihmistä kiinnostavaa. Mistä tämä luonnonsuojelu-juttujen lisääntyminen johtuu? Onko siellä toimituksessa joku alan aktiivi näitä junailemassa?
- Siellähän se tuottaa
Etkö ole huomannut kuka niitä luontohyysäysjuttuja sinne tuputtaa. Löytyy ihan jäljellejäävästä toimituksesta.
- Åöä
Eli kuka? Ja ketkä sinne nyt sitten jäivät, kun netissäkin on vielä kaikkien nimet.
- Jämpsän ämmä
Åöä kirjoitti:
Eli kuka? Ja ketkä sinne nyt sitten jäivät, kun netissäkin on vielä kaikkien nimet.
Mitä minä olen kuullut, niin kokeneista paikallisista toimittajista on jäljellä vain Sanna Kinnunen. Taitaa olla nyt kesälomalla, kun juttuja ei ole viime aikoina näkynyt? Niin ja Mikko Lindroos. Myös lomalla?
- Säästyypähänrahaa
Jämpsän ämmä kirjoitti:
Mitä minä olen kuullut, niin kokeneista paikallisista toimittajista on jäljellä vain Sanna Kinnunen. Taitaa olla nyt kesälomalla, kun juttuja ei ole viime aikoina näkynyt? Niin ja Mikko Lindroos. Myös lomalla?
Mikosta kun vielä hankkiutuvat eroon, niin loppuu tämän perheen lehtitilaus. Kyllä Vekkarillakin pärjää.
- 1+1=3
Säästyypähänrahaa kirjoitti:
Mikosta kun vielä hankkiutuvat eroon, niin loppuu tämän perheen lehtitilaus. Kyllä Vekkarillakin pärjää.
Jos Jämsän seutu kaatuu, niin siinähän se samalla menee Vekkarikin. Sehän on yksi ja sama asia.
- Kristallipallonhenki
Taitaa media-alan konsultit saada tästä malliesimerkin, kuinka tuhotaan hyvä pitkän historian tehnyt paikallislehti.
- navetta palo
Minulla on sattuneesta syystä tallessa Koillis-Häme-lehti marraskuulta 1956. Kyllä sekin lehti päihittää paikkakunnan asioista kertomisen suhteen nykyisen Jämsän Seutu-lehden 6-0
- Totuudentorvi
Kannattaisko näilläkin palstoilla pysytellä edes suunnilleen totuudessa. Kyllä sitä paikallista asiaa on ihan tuutin täydeltä. Minä en ole kuullut semmoisista uutisista, jotka paikallislehdeltä olisivat jääneet noteeraamatta. Esimerkiksi Keskisuomalaiselta tulee semmoisiakin lehtiä, joissa Jämsästä ei mainita sanaakaan.
- Rauha Ahuar
Minulle tulloo vihreä lanka ja apu.
- Suoro pöytään,sano
Minulle Maaseudun Tulevaisuus ja Jallu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202383Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3101305- 65969
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681