Elikkä kysytäänpä sellaasta kysymystä, että saako alle 20-v henkilö pitää hallussaan viinaa (tai siis alkoholia, joka on yli 21 %)? Tarkoitan siis sitä, että jos poliisit pysäyttää mut ja mulla on hallussa viinapullo, niin saanko sakon? Itse olen siis 18-vuotias.
Viina ja alle-20 vuotias
8
1189
Vastaukset
- Sakon saat
Saat sakon, koska alkoholi on kielletty Suomessa.
- jenniepk
18v olet aikuinen joten sulla saa olla vaikka minkä prossasta alkoo, niin uskon ainaki. Alaikäsillä taas ei saa olla mitään alkoo. Ja sul pitää olla henkkarit esittää sit,jos ei ole niin ne vie sun juomas.
- Autismisäätiönorja
Kuinka nopeasti saa Hengityslaman kun juo Viinaa Burana 600 milligrammasen kanssa.Riittääkö siihen jo kaksi tuoppia Viinaa.
- Suomenlaki
Suomen alkoholilain mukaan alle 20-vuotias ei saa hallussapitää yli 22% alkoholijuomaa.
- jenniepk
Ok niin se taitaakin olla. Eihän alkostakaan tosiaan saa ostaa alle 20vnä väkeviä. Vähän hakusessa nuo lait kyllä on, katselin tuota känni-iltaa telkasta sillon ja aika yllätyksenä tuli mulle se että kaduilla ei saa juoda,mutta puistoissa saa. Mikähän ero siinäkin on,itellä monesti ollu kadulla kaljatölkki kädes. Saako siitä muka sakot tai jotai jos oot puistoon matkalla :D tyhmiä lakeja kyllä...
- Nuori juristi
Tottakai voi. Poliisi on vain mielissään, kun nuoret kansalaiset ostavat kirkkaita, verovaroillahan niittenkin palkat maksetaan. Osta vaan reilusti kossua ja jos saat sakot, sehän on vain yhteiskunnalle hyödyksi!
- vanhatviestit
aloittaja on nyt jo 23 v.
Aloittaja on jo pitkästi yli keski-ikäinen möhömahainen nettiriippuvainen peräkammarin poika joka on jo vuosia kirjoitellut pöljiä pitkin internettiä. Varmaan sama sekopää joka luulee olevansa jotain eliittiä kun äitimuori tuo vintille 55v pojalleen coca colaa ja juustonaksuja. Sitten vielä netissä kehuskelee miten "venakko palvelee" ja pöydät notkuu herkuista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1493233- 1092644
- 512601
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402268Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4902159- 1111930
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2531913Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91754Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1121702Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151657